Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
Ještě jednou díky Milixi za návod i s fotkama.Ještě dotaz,to víš podáš prst a už chci celou ruku.Jak ze sání dostanu ty vstřiky a jak sundam vrchní díl sání(co je v něm rezonanční klapka)Dá se to rozpůlit,abych viděl na klapku(vypadá to ,že je ze dvou dílů).A konečně-Škrtící klapka je napojená na chladící okruh.Můžu hadičky odpojit aniž by mi vyteklo větší množství chl. kapaliny? Předem dík.

To je prace na vic jak tak koukam jsem rad ze jsem to nemusel rozhazovat -

Hlavne at se ti neco nerozhodi - sani je s promen. delkou sani rizeny podtlakem lol

Vloženo

O.K. popsali jste to paradne... to uz musi jit samo.... dekuju vsem zucastnenym.... -_- vrhnu se na to....jen co bude cas... Supr forum-pripomina mi FLAT4 taky spousta ochotnych lidi!

diky! :worthy Knopiš

Vloženo
Ještě jednou díky Milixi za návod i s fotkama.Ještě dotaz,to víš podáš prst a už chci celou ruku.Jak ze sání dostanu ty vstřiky a jak sundam vrchní díl sání(co je v něm rezonanční klapka)Dá se to rozpůlit,abych viděl na klapku(vypadá to ,že je ze dvou dílů).A konečně-Škrtící klapka je napojená na chladící okruh.Můžu hadičky odpojit aniž by mi vyteklo větší množství chl. kapaliny? Předem dík.

Takže vstřiky jdou sundat mírným kýváním a tahem. Jsou jen naražené v plastu na O kroužcích z gumy. Je tam i nějaký šroubek co tu lištu drží (2 šroubky). Horní díl s rezonační klapkou jsem ještě nesundával takže nevím a rozpůlit nejde je lepené. Sání mám komplet náhradní protože původně jsem měl oktu na plyn s klasickým směšovačem- teď už vstřikování (na delší řeč). FOTO- např. sání ze spodní strany atd. tak ti to snad pomůže.

Pokud budeš sundávat škrtící klapku tak než z ní sundáš hadičky tak povol nejlépe úplně víčko vyrovnávací nádržky kapaliny (uvolní se tlak) a pak ho zpět dotáhni, následně si nachystej 2x šroubek kterým ucpeš ty hadičky. Vyteče minimum. Pokud to s tím víčkem neuděláš tak při přetlaku ....... atd. (Soused dnes měnil na teplé oktě 55 kw čidlo teploty bez upuštění přetlaku z vodního okruhu, tak se divil jak to stříkalo. Přišel s prosíkem ať mu koupím nem. kapalinu.....).

Pokud sundáš a budeš čistit škrtící klapku, tak se připrav na problém se zvýšeným volným chodem motoru. Chce to mít někoho kdo umí vymazat adaptační hodnoty klapky a provede její nové základní nastavení (VAG nebo Super VAG). Na foru se o tom dost psalo. Sekce MOTOR.

Na jedné fotce je nad plechem u altíku dírou prostrčená tyčka GOLA - takhle se dá povolit krajní šroub na sání.

To snad vše a není zač. Snad ti to pomůže.

post-12458-1195588756_thumb.jpg

post-12458-1195588778_thumb.jpg

post-12458-1195588802_thumb.jpg

post-12458-1195588832_thumb.jpg

post-12458-1195588863_thumb.jpg

post-12458-1195588882_thumb.jpg

Vloženo

Paráda ,ještě jednou díky Milixi.Jdu na to.Sundavam to sání hlavně kvůli víměně těsnění mezi 1 a 2 dílem sání(nad svíčkama.Protože,když sundam kryt motoru tak mam takovej mastnej film na 1 sacim kanálu zleva(ten u ovladače rezonanční klapky(řešim problem se ztrátou výkonu).Sice je tam podtlak tak nevim jak to může foukat ven,ale... Svíčky měnim, protože už to budu mít dole.

Vloženo (editace)
Paráda ,ještě jednou díky Milixi.Jdu na to.Sundavam to sání hlavně kvůli víměně těsnění mezi 1 a 2 dílem sání(nad svíčkama.Protože,když sundam kryt motoru tak mam takovej mastnej film na 1 sacim kanálu zleva(ten u ovladače rezonanční klapky(řešim problem se ztrátou výkonu).Sice je tam podtlak tak nevim jak to může foukat ven,ale... Svíčky měnim, protože už to budu mít dole.

:palec2: tak ať se práce podaří.

post-12458-1195763197_thumb.jpg

Editováno: , autor: milix
Vloženo
Nemohl by jsi prosim napsat postup při demontáži sání?Mam lepiky.abych něco neulámal(plasty).Díky

Lepíky jsou na místě pokud nebudeš opatrný. Mě jednu packu urvali ve škoda servise. :feve: Zjistil jsem to za delší čas, pod plastové kryty jsem nelez když jsem auto přebíral. Jinak jsou tam šroubky co to drží pohromadě tak si z toho hlavu nedělám.

Postup zhruba ( pro 74 kw):

sundáš zakrytování motoru, dle obrázku vyšroubovat 2 ks křížových šroubků, dále je vidět detail plastové pojistky, tenkým šroubovákem protlačit pojistný trn a pojistku podebrat šroubovákem a vytáhnout (2 ks). Uvolnit sání z hlavy motoru. 8 ks - 2 (nebo4 matky) zbytek šrouby. Poté dle obrázku 2 odtlačit plastové packy které držely pojistky a sání vytáhnout. Pro výměnu svíček stačí jen odklonit od motoru. Doporučuji kontrolu těsnících kroužků. Už jsem je jednou měnil (cca 100kč/ks).

Jo jo je to nejlepší řešení sundat sání.Není to zase tak složitý a jde to hlavně v klidu a je to otázka hodky.Nepočítám uklid :)

Doporučuji tento návod.

Vloženo

Doporučuju sundat sání(dle milixova návodu,který je vyčerpávající).Když už to máš dole,zkoukneš a vyčistíš sání vstřiky(případně přetěsníš),sací ventily,vidíš jestli nějakej problém s rez. klapkou a hlavně svíčky pak jdou s citem(takovej přes 2 klouby mít nebudeš).

To octavian: To neni žádnej popis,ale dohady jestli sundat či nesundat sání.

  • o 3 měsíce později...
Vloženo
Takže vstřiky jdou sundat mírným kýváním a tahem. Jsou jen naražené v plastu na O kroužcích z gumy. Je tam i nějaký šroubek co tu lištu drží (2 šroubky). Horní díl s rezonační klapkou jsem ještě nesundával takže nevím a rozpůlit nejde je lepené. Sání mám komplet náhradní protože původně jsem měl oktu na plyn s klasickým směšovačem- teď už vstřikování (na delší řeč). FOTO- např. sání ze spodní strany atd. tak ti to snad pomůže.

Pokud budeš sundávat škrtící klapku tak než z ní sundáš hadičky tak povol nejlépe úplně víčko vyrovnávací nádržky kapaliny (uvolní se tlak) a pak ho zpět dotáhni, následně si nachystej 2x šroubek kterým ucpeš ty hadičky. Vyteče minimum. Pokud to s tím víčkem neuděláš tak při přetlaku ....... atd. (Soused dnes měnil na teplé oktě 55 kw čidlo teploty bez upuštění přetlaku z vodního okruhu, tak se divil jak to stříkalo. Přišel s prosíkem ať mu koupím nem. kapalinu.....).

Pokud sundáš a budeš čistit škrtící klapku, tak se připrav na problém se zvýšeným volným chodem motoru. Chce to mít někoho kdo umí vymazat adaptační hodnoty klapky a provede její nové základní nastavení (VAG nebo Super VAG). Na foru se o tom dost psalo. Sekce MOTOR.

Na jedné fotce je nad plechem u altíku dírou prostrčená tyčka GOLA - takhle se dá povolit krajní šroub na sání.

To snad vše a není zač. Snad ti to pomůže.

Len tak pre zaujimavost, preco je skrtiaca klapka sucastou chladiaceho okruhu? Vie niekto?

  • o 4 týdny později...
Vloženo

To já na radu od mechanika odklopil jen horní díl sání a šlo to jak po másle.Při odpojení dolního dílu prý často odejde těsnění,tak to nedoporučoval.Při horním dílu stačí vyšroubovat 2 samořezné šroubky z přední části,vyndat 2 plastové pojistné čepy,vytáhnout na levé straně hadíčku podtlaku,vyndat nalévací hrdlo na olej (je na bajonet) a vzadu povolit 2 imbusy co drží sání.Opatrně rozpojit přední díl sání od zadního a celé to odklopit směrem dozadu.Pak se tam krásně dostanete na svíčky i na střiky. :palec2:

  • o 2 týdny později...
Vloženo
To já na radu od mechanika odklopil jen horní díl sání a šlo to jak po másle.Při odpojení dolního dílu prý často odejde těsnění,tak to nedoporučoval.Při horním dílu stačí vyšroubovat 2 samořezné šroubky z přední části,vyndat 2 plastové pojistné čepy,vytáhnout na levé straně hadíčku podtlaku,vyndat nalévací hrdlo na olej (je na bajonet) a vzadu povolit 2 imbusy co drží sání.Opatrně rozpojit přední díl sání od zadního a celé to odklopit směrem dozadu.Pak se tam krásně dostanete na svíčky i na střiky. :palec2:

Tento postup sa mi najviac pacil, avsak som nenasiel tie imbusy. Je mozne mat nejake foto, alebo obrazok, prosim. Sviecky som vymenil cez demontaz prednej casti, bola to pakaren. Neviem si to predstavit bez demontaze casti sania.

Nabuduce by som to rad robil vyssie uvedenym sposobom.

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Zdravím, můžete mi prosím vás někdo napsat jak stahujete koncovky zapalovacích kabelů ze svíček? Jde vám to rukou nebo na to máte takový ty speciální kleště. Mně totiž nejdou stáhnout rukou. Díky za odpověď. PRXL

Vloženo

Já na to mám udělaný takový háček...... držadlo z pilniku,do toho vlepená 5ka kulatina a na konci zklepáno na háček, zatím s úspěchem se dostanu do všech aut, párkrát fajfku pozdvihneš a pak sjede sama, kleště jsou taky dobré, ale všude se nedostaneš.....

Vloženo

Díky za info já jsem si ty svíčky včera prohlížel a říkal jsem si, že to asi těžko půjde rukou, protože je to tak blbě přístupný. Snad jen ta první se dá rukou stáhnout.

5-ku kulatinu mám v garáži tak si udělám ten přípravek a vrhnu se na to.

Dikec za zprávu.

Já měl před Octou Favorita - tam to byla brnkačka a Feldu - ta měla zapalovací lištu. Takže toto je moje první zkušenost s takto nepřístupnejma svíčkama.

Jináč ty speciální kleště na koncovky jsem se díval na intenetu stojí kolem pětistovky, což je mazec. PRXL

Vloženo
Zdravím, můžete mi prosím vás někdo napsat jak stahujete koncovky zapalovacích kabelů ze svíček? Jde vám to rukou nebo na to máte takový ty speciální kleště. Mně totiž nejdou stáhnout rukou. Díky za odpověď. PRXL

Zober si zvárací drôt 2,5 mm priemeru upni do zveráku vo vertikálnom smere,aby vyčnieval asi 5 mm cez čeľuste koniec drôtu.Zober kladivo a ten koniec sklepni do pravého uhla a koniec sklep do špica aby ten koniec drôtu bol ostrý a lepšie vošiel pod koncovku zap. kabelov.A potom s tým háčikom pekne povyťahuješ tie koncovky :palec2:

Vloženo
No prečo asi?? Aby mala rovnakú teplotu jak motor :palec2:

no vidim, ze sa nasiel znalec lol a aky ma zahrievanie klapky zmysel? urcite budes vediet :p ja som si doteraz myslel, ze kov vedie teplo a ked je nieco pripojene na motor, tak sa to zohrieva spolu s nim... este nam prezrad, preco niektore klapky na chladiaci okruh napojene niesu...

Vloženo
no vidim, ze sa nasiel znalec lol a aky ma zahrievanie klapky zmysel? urcite budes vediet :p ja som si doteraz myslel, ze kov vedie teplo a ked je nieco pripojene na motor, tak sa to zohrieva spolu s nim... este nam prezrad, preco niektore klapky na chladiaci okruh napojene niesu...

Keď si myslíš,že si najmúdrejší,tak by si mal vedieť ,že 100-koňovka má plastové sanie a plast si myslím teplo nevedie!!!

Vloženo

no vidíte a 55Kw má taky plastové sání (bez proměnné délky) a přesto klapku na okruh chlazení napojenou nemá lol

V tom to asi vězet nebude. Spíš bych řekl že to bude souviset buď s jejím případným zamrzáním v zimě a nebo s přihříváním nasávaného vzduchu kvůli homogenitě směsi ;)

Vloženo
Keď si myslíš,že si najmúdrejší,tak by si mal vedieť ,že 100-koňovka má plastové sanie a plast si myslím teplo nevedie!!!

nemyslim si, ze som najmudrejsi - to preto nezacinam svoje prispevky vetou "no preco asi??" lol

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...