Přejít na obsah

Převodovka DSG


omicron

Doporučené příspěvky

Tak mam za sebou prvni "problem" s DSG

V pondeli jsem asi 15 minut po vyjeti (nijak moc zahraty motor s prevodovkou) za jizdy zaregistroval zurive rozblikani celeho displeje DSG na MaxiDOTu (blikaly prerusovane vsechny symboly PRNDS) a soucasne rozviceni velke a jinak "pruserove" oranzove nouzove kontrolky vlevo "pro hlavni problem s motorem", a soucasne jsem registroval, ze si DSG sama preradila na neutral, a nic jineho jiz neslo navolit - s volicem se sice dalo hybat, ale DSG nic jiz nazaradila, displej stale prerusovane blikal. Nastesti to bylo ve vetsim meste, kde jsem mohl auto bezpecne odstavit a zavolat asi do 1 km vzdaleneho znackoveho servisu. Nez prijeli, zkousel jsem motor vypnout, a vse nechat "vychladit" (bylo jiz asi 28C), a po znovunastartovani to zkusit rozjet.

Koukal jsem okamzite do manualu na nouzovy rezim DSG, ovsem DSG se chovala zcela jinak, nez je jeji oficialne popisovany "nouzovy rezim", neslo vubec NIC zaradit, a schema na volici nijak neblikalo...

Asi po 15 minutach, nez prijeli ze servisu, se to po cca 3 opetovnem nastartovani (po predchozim vypnutem motoru), podarilo - PRNDS displej na MaxiDOTu prestal blikat, hlavni nouzova kontrolka ale zustala rozvicena, a DSG konecne zacala opet radit, jako by se nechumelilo.

Jak "po pesince" jsem do jel do toho Skoda servisu, a po cca 2 hod. intenzivni diagnostiky, zkoumani a konzultaci s Boleslavi nakonec na NIC neprisli, jen konstatovali, ze to v diagnostice bylo jen jako "sporadicka porucha", bez dalsi priciny a zavady. Poruchu vymazali, od te doby se jiz neobjevila. Dle servisu pravdepodobne pry nejaky elektronicky sotek (!), jen pro upresneni, byl to ten den, kdy meteorologove hlasili 30% snizeni ozonove vrstvy na Ceskem.

V ten samy den jsem s tim vzapeti ujel cca 900 km, bez dalsich potizi (!?), a zapisu v pameti diagnostiky. Jen me sdelili, ze to nahlasili do Boleslavi k dalsimu zkoumani, dodnes zatim nikdo nic dalsiho nesdelil, a moje DSG se tvari jako by se nic nestalo...

Nema nekdo podobnou zkusenost, docela bych rad vedel, o co jde, ma duvera trochu poklesla, dodnes jsem to povazoval za supertechnologii s dozivotni jistotou, nicmene se me to stat nekde "venku", asi by me bylo "ouvej". Technik me na to rekl, ze maji dnes nejvetsi servisni pokryti v Evrope, vc. Balkanu, Ukrajiny a Ruska. No, nevim, zda-li se na to mohu spolehnout ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Hele maj vůbec DSG-spojky nějakej setrvák..jak je tam toto řešené???....já vůbec netušim..z DSG a automaty všeobecně nemám vůbec zkušenosti.

Ptám se proto protože budu mít asi nějakej problém z tou jednou 1.9TDI z DSG.......Dnes se totiž mému řidiči stalo že po nastartování teplého motoru to od převodovky začlo řinčet....chcípnul to,nastartoval znova a opět,tak přidal trochu plyn a zmizelo to......Odpoledne pak přijel...zkoušel jsem to pořád dokola startovat a nic,tak jsem to jel projet...po cestě vše normální...po 10-15km jsem se vrátil,chcípnul to a po 5min.to jdu ještě zkusit a bylo to tu.....zvednu kapotu,ohnu se jako k převodovce a v tu chvíly to přestalo samo od sebe....řekl bych ale že to šlo z míst kde je u normálního manuálu spojka a ten zvuk byl totiž typický pro vysypanej setrvák...tak proto se ptám......Dohadoval jsem se tu pak s tim mojim řidičem jestli vůbec u DSG nějakej setrvák je nebo ne a jestli jo,tak ale pochybuju že to bude dvouhmota.....nebo se pletu???...díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

má setrvák a jsou s tím problémy docela často co vím

Hm,tak to bude podle ono..ten zvuk tomu odpovídal ;) ...dělá to zatim jen občas,tak uvidim co se s toho vyklube..

každopádně díky za info....

Editováno: , autor: karlos3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

má setrvák a jsou s tím problémy docela často co vím

A co to znamená "ČASTO" ? Není to jen nějaký hoax (kachna, mýtus) ?

Mám kolem sebe kolem sebe řadu lidí s DSG, kteří mají najeto již kolem 120-150 kkm, bez problémů. V řadě značkových a velkých Škoda a VW servisů (které mají dost DSG prodejů - např. Klokočka, Schoner, Pilař, Bencar atd...) jsem se nedávno poptával na svou výše zmiňovanou záhadnou "závadu", v drtivé většině to byl vůbec první problém, který kdy s DSG registrovali, natož nějaké potíže se "setrvačníkem v DSG"...

Můžeš zde tedy prosím sdělit konkrétní původ Tvé informace "...jsou s tím problémy docela často co vím..." ? Rád bych se v těch servisech optal na problémy s DSG a příp. i tím setrvačníkem, pokud to skutečně nejsou jen nějaké "jedna paní povídala" (to bez urážky) - bohužel jsem se dost často již setkal s různými negativními klepy a mýty o DSG, a vždy to bylo od lidí, kteří tvrdili, "že to někde slyšeli". Proto bych rád znal ten původ tvých informací. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je tam klasická dvouhmota.pokud se chceš o tom dozvědět více,čti i jiné fóra-třebas DPF.Pokud se rozhodí,auto se třepe,špatně řadí atd.Už tam o tom bylo popsáno dost.Na moji OII je trošku při volnoběhu a voliči na N hlučnější.Měl jsem před tím Passata a bylo to to samé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co to znamená "ČASTO" ? Není to jen nějaký hoax (kachna, mýtus) ?

Mám kolem sebe kolem sebe řadu lidí s DSG, kteří mají najeto již kolem 120-150 kkm, bez problémů. V řadě značkových a velkých Škoda a VW servisů (které mají dost DSG prodejů - např. Klokočka, Schoner, Pilař, Bencar atd...) jsem se nedávno poptával na svou výše zmiňovanou záhadnou "závadu", v drtivé většině to byl vůbec první problém, který kdy s DSG registrovali, natož nějaké potíže se "setrvačníkem v DSG"...

Můžeš zde tedy prosím sdělit konkrétní původ Tvé informace "...jsou s tím problémy docela často co vím..." ? Rád bych se v těch servisech optal na problémy s DSG a příp. i tím setrvačníkem, pokud to skutečně nejsou jen nějaké "jedna paní povídala" (to bez urážky) - bohužel jsem se dost často již setkal s různými negativními klepy a mýty o DSG, a vždy to bylo od lidí, kteří tvrdili, "že to někde slyšeli". Proto bych rád znal ten původ tvých informací. Díky.

Já mám teda jen dva kolegy co DSG maj a ty jsou zatim bez problémů :palec2: .....ten jeden sice s tim autem jezdí jen víkendově,takže ten má za 2.roky najeto něco kolem 25.000km,ale ten druhý je Pražský letištní taxikář a ten má na tom jeho Passatu 2.0TDI-DSG přes 200.000km a z DSG neměl sebemenší problém.....

Dnes jsem kvůli tomu mému problému co jsem popisoval výše volal známému na Jarov...popsal jsem mu to a ten bez váhání řekl že to je na 100% ten setrvák........ptal jsem se ho jestli už to tam na DSG dělali a řekl že za celou éru co DSG existuje tam sertrvák u ní dělali 10x určitě;) ....a tak 3x byl u ní nějakej problém uvnitř ní že jí na záruku měnily celou......Prý tam dokonce jezdí pán na servis.prohlídky(Golf V z DSG po záruce) a ten má ten setrvák taky špatnej že mu sem tam při teplém startu zařinčí,ale prý se mu do toho nechce dávat prachy,tak jezdí dál a prej už s tim najel přes 60.000km a v pohodě,vůbec se to nezhoršuje..udělá to prý sem tam....tak prej na to kašle.

Já to mám v záruce(zánovní auto staré čtvrt roku,najeto 39.000km),tak až s tim půjdu na 60.000km prohlídku,což bude tak max.za 2,5měsíce tak to tam nahlásim a ať si poraděj chlapáci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo,kámoši z vývoje MB mi kdysi říkali,že pokud DSG přežije 50.000km,je pravděpodobné,že je dobře udělaná.Jinak setrvák bych nespojoval s problémem DSG,je to nezávislá součást

Nevim proč s těma setrvákama už ku.va VW něco neudělá.....sere se to čím dal častejc a jak pozoruju,tak co novější model,tak na to víc trpěj(ted mluvim spíše o manuál.převodovkách)...ale jak je vidět tak i DSG to nebude nic neobvyklého ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo,kámoši z vývoje MB mi kdysi říkali,že pokud DSG přežije 50.000km,je pravděpodobné,že je dobře udělaná.Jinak setrvák bych nespojoval s problémem DSG,je to nezávislá součást

Aha, jám mám nyní cca 80kkm, takže bych měl být již v klidu, ano ? :feve:

Mimoch. při startu (studeném i teplém) se mě již drahnou dobu (prošlo to mezitím bez jakéhokoliv povšimnutí řadou servisních prohlídek u autor. prodejce !) ozývá takové kovové zařinčení, které se po startu okamžitě ztratí.

Také JEN ve vysokých otáčkách (typicky kolem 4 tis.) lehce registruji takový "kovový" zvuk, myslíte, že by obě věci mohly nějak spolusouviset s tím setrvákem ?

Jinak jsem si říkal předtím také, že nerozumím diskuzi o setrvačníku v DSG, když jsem si myslel, že tam (uvnitř vlastní DSG) žádný není. Resp. setrvačník má i model s ručně řazenou převodovkou, takže to tedy není jak píšeš primárně problém vlastní DSG ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, jám mám nyní cca 80kkm, takže bych měl být již v klidu, ano ? :feve:

Mimoch. při startu (studeném i teplém) se mě již drahnou dobu (prošlo to mezitím bez jakéhokoliv povšimnutí řadou servisních prohlídek u autor. prodejce !) ozývá takové kovové zařinčení, které se po startu okamžitě ztratí.

Také JEN ve vysokých otáčkách (typicky kolem 4 tis.) lehce registruji takový "kovový" zvuk, myslíte, že by obě věci mohly nějak spolusouviset s tím setrvákem ?

Jinak jsem si říkal předtím také, že nerozumím diskuzi o setrvačníku v DSG, když jsem si myslel, že tam (uvnitř vlastní DSG) žádný není. Resp. setrvačník má i model s ručně řazenou převodovkou, takže to tedy není jak píšeš primárně problém vlastní DSG ?

Přesně jak píšeš.....setrváky od doby co jsou dvohmotnostní se dost sypou....u manuálu je to běžně standartní věc(obvzláště u motorů TDI-PD),tam to buď začně taktéž řinčet,nebo se zakousne a pak se rozjíždíš s předskokama s cukáním a nebo se to projeví vibrováním auta.......známému to u Fordu Focuse TDCI taktéž začlo nějak vibrovat při určitých otáčkách,nějakej chytrák mu řekl že to dělá poloosa,on jí vyměnil a vibrace pořád.....až když vyměnil setrvačník se spojkou tak byli vibrace pryč......

Zlaté jednohmoty...ty pokud nějakej šoumen vyloženě neutavil,tak byli věčný..

Známej co je na Peugeoty taky u těch HDIček na ty dvohmot.setrváky nadává.........u starých 605 a 406 2.1TD který vystřídal dvě nikdy setrvák a spojku nedělal a u první 406 co měl z HDI z dvouhmot.setrvákem mu ho měnily v 50.000km na záruku a pak ho ještě měnil asi ve 120 nebo 140.000km.......taky mu začal dělat kravál,nejdřív jen někdy při startu což vždy po chvíly přešlo samo,ale pak už to dělalo po zahřátí pořád,tak musel měnit,protože to byl zvuk jak když je v motor.protoru schovanej kastrol plnej kamenů který v něm lítaj..tak takovej podobnej zvuk to mělo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak potvrzeno.....je to setrvák.....ted už to dělá víc a víc+se k tomu přidalo při couvání takové zacukávání.Dnes jsem s tim byl v mém servisu a tam to můj známej mechanik ještě z vedoucim servisu potvrdil.....Pro jistotu dal dotaz do MB na technický(protože tak drahé výměny dílů musejí mít kryté z MB) a odpol.mi volal ten vedoucí servisu že mu to z MB taktéž potvrdily,takže díly objednává a budou to měnit komplet včetně spojek....Ve čtvrtek ráno to tam dávám a odpol.by to mělo být hotové.

Když jsem tam přijel a stál jsem s nimi venku u auta,tak se k nám přidal kolega toho mého známého mechanika,ten tam dělá pouze na VW a řikal že to samé tam dělal před pár týdny na Passatu 2.0TDI-DSG který měl jen 6.500km a taktéž měnil celej komplet.....tak je vidět že ty setrváky,spojky nejsou u DSG nic neobvyklého.. ;) ....

Přitom mám ještě jednu OII 1.9TDI-DSG..ta má najeto ještě o víc jak 10.000km a u ní je vše naprosto v pohodě.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím,že měnit spojky je zbytečné.jsou v olejové lázni,přežijí auto

Nevim...to mi oznámily v škoda-servisu tak jim v tom určitě bránit nebudu......A měl jsem za to že u DSG jsou suché spojky...nebo se pletu a má to být až u nové 7.stup.DSG???....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim...to mi oznámily v škoda-servisu tak jim v tom určitě bránit nebudu......A měl jsem za to že u DSG jsou suché spojky...nebo se pletu a má to být až u nové 7.stup.DSG???....

DSG pro TDI jsou 6ti rychlostni a spojky maji v olej. lazni, ty "nové" (nově ohlášené) 7mi rychlostni nejsou nijak "nové", jsou pro benziny, proto jsou urceny pro vyrazne nizsi tocive momenty, a suche spojky byly zvoleny pro snizeni vyrobnich nakladu. Tudiz zadna evoluce, ale honba za nizsimi naklady. Pro velke tocive momenty maji byt i nadale varianty s olej. lazni...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DSG pro TDI jsou 6ti rychlostni a spojky maji v olej. lazni, ty "nové" (nově ohlášené) 7mi rychlostni nejsou nijak "nové", jsou pro benziny, proto jsou urceny pro vyrazne nizsi tocive momenty, a suche spojky byly zvoleny pro snizeni vyrobnich nakladu. Tudiz zadna evoluce, ale honba za nizsimi naklady. Pro velke tocive momenty maji byt i nadale varianty s olej. lazni...

co zatím vím VW dává 7rychlostní DSG k motorům 1,9 TDI 77kw/250NM

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte,

velmi uvazujem ze zakupim auto s DSG. Je DSG sprevodovana ako 6° manualna prevodovka alebo ma DSG rozsah ako 5° manual ? Ak by som kupoval s manualnou prevodovkou tak 6-stupnovou.

Motor pravdepodobne 1.9TDI. Radci by som bol tomu dvojlitru ale velmi ma odraduje stale nazory na jeho spolahlivost. Je to s cerpadlami a inymi komponentami ozaj take zle? Aj u rv. 2007/2008 ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže 1.9TDI v manuálu se dělá pouze v kombinaci z 5.kvaltem.....u 1.9TDI je manuál.6.kvalt pouze v případě verze 4x4 a nebo pak u DSG.

Jestli chceš 2.0TDI tak si počkej do faceliftu na 2.0TDI-CR 103kw.......min.týden jsem se s tim svezl v Passatu a to je opravdu o něčem jinym než 2.0TDI-PD........Já co měl v OII ty 2.0TDI-PD tak jsem měl tři....začátek 2005,konec 2005(model.rok 2006) a 2006(těsně před náběhem model.roku 2007)a problémy měli všechny totožný.....mám kolegy co maj v Passatu,SI 2.0TDI-PD z 2007 a problémy je taky neminuly.......

Editováno: , autor: vorlajz
kurwa Karlosi dej si na ty citace pozor!!! říkám ti to už minimálně po 100x!!! díky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...