Petrjanik - říkám to právě proto, že jsem s HTPčkem jezdil a jak po obyčejné silnici, tak po dálnici - a bohužel jsem s ním musel jezdit ponejvíc s plným naložením. Já ten motor nezatracuju, ale ani nevynáším do nebes - po městě a s obsazením do 2 osob je srovnatelnej s tou 1,4, protože líp bere "odspodu" a když se mu prohrábnou rošty, na křižovatce umí vystřelit jak z praku - ale to je asi tak všecko, protože jak se dostane nad 3500 otáček, začne ztrácet dech a obzvlášť s naložením >50% užitečné hmotnosti se s ním auto mění v cihlu. Počítej, že mladá rodinka pojede se stejným autem na nákup do TESCA i na dovolenou, takže bude potřebovat mít rezervu výkonu i pro ten výlet - tam, kde 1,4 pojede na půl plynu, jede se stejným nákladem HTP minimálně na 3/4 a když to HTP prošlápne nadoraz, "jednačtyřka" jí na 3/4 plynu s úsměvem zamává vlečným lanem... A pokud jde o prvotní dotaz, tam je poptávka hlavně po "delších" trasách, sice 60km nepovažuju za dlouhou trasu, ale na pořádné ohřátí motoru to stačí. Ale jestli se pojede po dálnici, jak píše AndrejG, bude HTPčko nuceno jet pořád na doraz - a to bohužel znamená, že bude chlastat, kdežto "jednačtyřka" pojede v relativně rychlém, ale přitom úsporném režimu v naprostém klidu.
Umr - trefená hus gágá nejhlasitěji, což? Zobni si Lexaurin na uklidnění, dej si paprče na stoličku a zhluboka dejchej - už jsem tady někde říkal, že jsem komunista nikdy nebyl, tak zklidni hormon. Když nemůžeš plkat a žbleptat o zasířeným palivu, budeš si vymejšlet urážky o komunistický minulosti, což? Uvědom si - MNE může urazit jedině inteligent... Já jsem nikdy neřekl, že se s HTPčkem nedá jet po dálnici 130km/h za 7,5l/100 - dá, ale jen s řidičem a to ten řidič nesmí vážit víc jak 70 kilo. S plným nákladem se na takovou spotřebu dostaneš, leda kdybys na půlku cesty to auto opatřil stěžněm a plachtama...