Přejít na obsah

TTRapid

Uživatel
  • Počet příspěvků

    82
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení TTRapid

Nováček

Nováček (1/14)

25

Popularita

  1. TTRapid

    CITIGOe iV

    Zábeh elektromobilu - pozor hlavne na nové brzdy (nemusí byť taký účinok v extrémnej situácii, možno by som vypol rekuperáciu na prvých kilometroch aby si sadli, teda ak to vôbec ide, lebo pokiaľ viem tak vždy sa brzdí najskôr rekuperáciou) a ešte surové pneu (adhézia), samotný motor netreba riešiť skoro vôbec, maximálne si tam sadá asi ten prevod, ale ten toho teda veľa nepotrebuje, a pravda sú tam ložiská určite dajaké na motore (ktorý teda pekne točí), tak by som jazdil tak do 100vky na začiatku (500km?), teda bez diaľnic. Ale rozhodne by som sa netrápil zahrievaním motora, to po 500m ide už určite normálne a aj tak nevieme ako sa zahrieva, a ani akceleráciu, teda zaťaženie motora (do tej 100vky) by som neriešil (len aby nepišťali tie nové gumy). Pri normálnej jazde vlastne nie je čo riešiť (mix mesto, okresky)...
  2. TTRapid

    CITIGOe iV

    Pre tých čo by chceli ísť v lete k moru tu mám jedno zaujímavé video - Rapid gate v praxi. Trochu viac ako som čakal... Ale OK, je to mestské autíčko, tak s tým treba rátať... https://youtu.be/cmcnK-c6YeE
  3. TTRapid

    CITIGOe iV

    Recenzia na CitiGo: Mojelektromobil - CitiGo Autor dlhodobo pozná 1. generáciu VW e-Up, takže aj trochu vie porovnať zmeny.
  4. TTRapid

    CITIGOe iV

    Tuším som dal odkaz na starú ročenku a aj tak mám dva lajky, fajn, tak tu máte ešte na tú najnovšiu, sorry... :-) PC Revue - Ročenka elektromobility 2020
  5. TTRapid

    CITIGOe iV

    Pekný zoznam je tu: Ročenka elektromobility 2019
  6. TTRapid

    CITIGOe iV

    Také veci ako nastavená teplota po štarte a podobne rieši OBDeleven. Odkaz
  7. Dosť podstate môžete pomôcť tomu aby sa batéria častejšie aspoň trochu nabíjala pri jazde tým že často brzdíte motorom. Vtedy ide snáď za každých podmienok energia z alternátora do batérie - využíva sa rekuperácia, ešte sa mi nestalo žeby som tam vtedy nemal 14,8V v sieti.
  8. A teraz prax a nie takýto jednostranne zameraný test (jedna dlhá cesta): -220km na jeden záťah môže byť. Ale ak to berieš 2 krát denne na 15km tak to teda dohromady 220km nebude, lebo pri každom "rozbehu" musíš auto vykúriť, to je odber skoro 5kW (pár minút), a priemerná spotreba je razom 18kWh/100km na krátke jazdy,.extrém aj 20 keď leje a nechceš tam mrznúť a všetko zapneš. -kúrenie na 21 Stupňov a úsporný režim - to ťažko, e-Up tak kúril veľmi mizerne, aj 23 bolo treba nastaviť a na nohy a aj tak tam nebola sauna ako pri benzínovom aute, skôr menej teplo, a to aj pri teplotách tesne nad nulou. Dokonca som musel nechávať "plný" výkon, inak na ECO móde ešte slabšie kúril. Tolko z praxe pri bežnom používaní, nie pri jednostranne zameranom teste. Áno, na dlhšej trase je dojazd lepší, spotreba aj v zime klesla hneď na 15kWh/100km. No a ak by len zasvietilo slnko a prehrialo trochu interiér hneď aj menej.
  9. Dostal som tip na zaujímavú aplikáciu ktorá plánuje cesty aj s nabíjaním. Tak som ju trochu preskúmal: http://danielgago.sk/RouteplannerABRP.html Je to asi najkomplexnejšia aplikácia čo som videl v tejto oblasti... Možno sa dakomu hodí.
  10. TTRapid

    CITIGOe iV

    Presne ako píše Dovi. Ale... Práve na to brzdenie sa potom ľudia sťažujú, ťuknú na brzdu a miesto brzdenia najskôr nastúpi rekuperácia a vraj je to také "divné" brzdenie. Tak nech si každý vyberie... A to môžem potvrdiť, človek si pripadá ako by nemal cit na brzdy.
  11. TTRapid

    CITIGOe iV

    V každom prípade tá silná rekuperácia je dačo s čím sa majitelia osobákov doteraz nemali kde stretnúť, tak sa s tým dajako musia "poprať". A každý to vyrieši po svojom ako vidno aj z tejto diskusie. A atlan má pravdu, ja som zabudol že aj pri nákladiakoch sa toto menilo (nesledujem to), ale ide o ten princíp že šoféri kamiónov sú na brzdenie motorom zvyknutý viac ako pri osobákoch kde ešte teraz vďaka nízkym objemom motorom skoro nezabrzdíte... (na Rapide keď na 4 ke pustím plyn tak akoro nič sa nedeje). Takže B rekuperácia je potom doslova šok.
  12. TTRapid

    CITIGOe iV

    B má len jeden stupeň - maximálny, ale práve tým akcelerátorom to ide ovládať že koľko sa pri tom zaradenom B práve bude využívať. Uberiem "plyn" mierne - trochu to spomaľuje, uberiem ho úplne - plná rekuperácia a samozrejme polohy medzi tým. Jednoducho si len tým akcelerátorom v podstate ovládam tú silu rekuperácie v reálnom čase ako potrebujem... Mimochodom aj Electro Dad používa pokiaľ viem iba B, aj viacerí Tesla vlastníci čo už majú dačo ojazdené, kolega čo si to u nás skúšal taktiež chválil že s B je to paráda a reguluje si to akcelerátorom (jazdí na kamióne, tam sú motorové brzdy ktoré treba regulovať pákou, a tu to stačí tou jednou nohou, na nič nesiaha). Je to o zvyku a hlavne! o snahe ľudí naučiť sa dačo nové - ovládať "brzdy" uberaním akcelerácie (kde to kto kedy videl, nie ešte zažil pravda...). Chápem že 1/2 ľudí to nepôjde hneď, niekto to ani nechápe, lebo dokonca ani motorom nebrzdí na spaľovacom aute. Ale stojím si za tým že každý kto má na riadenie (elektrického) auta cit (a že ich je čím ďalej tým menej) sa s tým B naučí jazdiť k svojej maximálnej spokojnosti a komfortu a žiadna ďalšia činnosť okolo rekuperácie a brzdenia ho už nebude zaujímať. Asi treba väčšiu prax aby si človek zvykol, ja som si ale zvykol od prvého dňa.
  13. TTRapid

    CITIGOe iV

    Prečo sa v tej recenzii "sťažujú" na častejšie používanie tej "radičky" pri prepínaní sily rekuperácie? Už podobné reakcie čítam minimálne pri tretej takejto recenzii - to ešte nikto nedošiel na to že keď tam prasknem B hneď na začiatku tak potom si silu rekuperácie riadim jednoducho tým o koľko uberiem a hotovo? Od svojej absolútne prvej jazdy na elektroaute som tam nič iné ako B nemal a nič iné tam ani nikdy nedám. Stačí cit v nohe aby som vedel o koľko potrebujem brzdiť, no a o toľko uberiem "plyn" a hotovo (išlo to regulovať od pár kW po cca 45). Na stovky kilometrov som nikdy páku nechytal. Ani keď som stál, dobrzdil som to, potiahol ručnú aby to neutieklo (len dolu kopcom, roviny a do mierneho kopca to stojí samé), a keď som sa chcel rozbehnúť tak len ručná dolu, akcelerácia a odchod. Dakomu asi chýba to radenie, alebo podraďovanie... Očividne nepochopil elekltrický pohon a jeho vlastnosti.
  14. TTRapid

    CITIGOe iV

    Keby ste mali trochu času na čítanie tak som doplnil dajaké nové články k téme elektro auto, nabíjanie, výlety. Veľa vecí je pre nové modely nepodstatných, ale dosť vecí čaká aj budúcich majiteľov CitiGo IV, to vám garantujem... Celá sekcia je tu: http://danielgago.sk/#elektromobilita Pribudol článok o ďalšom testovacom týždni ( http://danielgago.sk/elektro_e-Up2.html ), ale hlavne praktický výlet na 411km ( http://danielgago.sk/e-Up_trip.html ). Dalo sa to aj so staršou verziou e-Up, s novými by to bola malina na dve nabitia... Len aby bolo miesto na nabíjačkách po tom ako tých elektrických áut bude viac... Aj o tom tam píšem aké mi to robilo 2 krát problémy.
  15. K ekonomike nabíjania jedna poznámka čo som si tak uvedomil - výrobcovia dajako kašlú na výkon AC jednotky čo je zabudovaná v autách... Prečo je to tak dôležité? Lebo AC nabíjačka sa dá jednak ľahko urobiť doma, alebo aj v podstate hocikde kde máte 230 (16A - 3,6KW), ideálne 400V (16A - 11kW) a teda s minimálnymi nákladmi nabíjate. 11kW je skoro 100km (80 určite) za hodinu... Špičkovo by som to možno utiahol na 20A na fázu (bez prerábania rozvodov doma - 25A hlavný istič) a teda cca 14KW, to je 120km za hodinu. A to ešte nehovorím že taká 22KW AC nabíjačka sa dá (a už som ich dosť videl - 32A istenie) ľahko urobiť pri každej dajakej prevádzke či firme. A to nabíjate rýchlosťou 150km/h a za priaznivé ceny lebo tá nabíjačka nestojí skoro nič (v porovnaní s 50KW DC)... A definitíva je ZSE Drive tu na Slovensku - 43kW (alebo 22 občas) AC nabíjačky za cenu 9 Eur mesačne - a ďalej NIČ VIAC! Keby sam mal rýchle AC nabíjanie tak v podstate sú moje mesačné náklady len 9Eur na akékoľvek kilometre... Nehovoriac o tom že mám viac možností, vide som už dosť čisto AC nabíjačiek, zväčša zdarma... Lenže pravda starý e-Up 3,6kW a nové modely 7,2 (100km za dve hodiny)... Kde sú časy keď starý Zoe mal aj 43kW (alebo aspoň 22KW tá verzia pre SK trh)...
×
×
  • Vytvořit nový...