Zdravim,
Fabia I, 1.2 HTP, 47 kW, 80000 km, rozvody nestrngaju...
Pisem dotaz tu, lebo mi uz takmer dosli moznosti. Cca pred zaciatkom zimy som si vsimol (vtedy mal motor cca 72000 km), ze mi klesa postupne chladiacia kvapalina (nie vela, mozno 1-2 dcl / 1000 km. Priblizne v tom istom case (nemozem sa zarucit, nemam to odstopovane) zacal motor hned po starte vynechavat na 1 valec. Stacilo parkrat pridat plyn a vsetko OK (ak som pyn nepridaval, tak sa znormalizoval aj sam, ale obcas zasvietila kontrola emisiiii. Pripisoval som to tomu, ze boli este originalne sviecky (12000 cez limit), tak som ich vymenil za nejake BRISKY (cislo nepamatam, ale urcene pre tento motor). Skutocne, cely zimu motor aj pocas najtuchsich mrazov startoval na tuknutie a ziaden problem a prestala sa stracat aj kvapalina. Po otepleni na jar sa problem opat nahlasil. Vynechavanie 1 valca, plus opat som musel dolievat kvapalinu (olej bol a je normalka, ziadna emulzia). Mechanik zistil, ze vynechava prvy valec, tak v prvom kroku prehodil 1. a 2. zapalovaci modul. V druhom kroku (o nejaky cas) prehodil aj 1. a 2. sviecku. Vysledok zakazdym rovnaky. 2-3 dni ziaden problem a potom postupne zacal po starte motor zaskubavat. Moja teoria je, ze by mohla byt nejaka netesnost, ktora zapricinuje odtok pretlakovanej kvapaliny do valca a ten sa potrebuje par sekund vypalit a potom je to OK (len to by bol speneny aj olej, nie?). Ak vypnem motor, tak je potrebnych nejakych 15-30 minut, aby po nastartovani zacal vynechavat valec.
Diagnostika zakazdym ukazala vynechavanie prveho valca. Ziadne ine chyby.
Neviete poradit?
Dakujem.