Mám necelé tři roky 1.6 tdi. Jezdil jsem do práce 30 km, zpět také tolik. Výlety, dovolená atd. celkem ročně asi 20 tisíc km. Filtr DPF vypaluje, podle aplikace v chytrém telefonu a díky zástrčce do OBD zásuvky vím, že celkem pravidelně po asi 400 km, záleží na délce trasy - na delších se to zanáší pomaleji. Nyní mám najeto asi 56.000 km a ve filtru po vypálení zůstává okolo 5 - 6 gramů popílku nebo čeho. Když jsem se na to ptal v servisu při poslední prohlídce, bylo mi řečeno, že k nim jezdí auta která mají ve filtru 60 gramů a ještě to jezdí. Poslední rok jezdím do nové práce asi 18 km a nafťák první kilometry ani v létě ani v zimě samozřejmě nehoním, protáhnu ho až na výletech - o víkendech, nyní asi každý druhý víkend. Možná můj nájezd a jízdy nejsou ideální, průměrnou dlouhodobou spotřebu mám 4,4 l/100 km, celková za dobu používání auta je 4,6 l.
Samozřejmě, najdou se kritici, kteří se na mě vrhnou se svými názory, ale já kupoval auto v lednu 2017, to byly 1.4 benzíny tsi ještě na trhu " krátce" a zkušenosti s nimi byly mírně řečeno rozporuplné. Chrastilo to, vysoké spotřeby oleje, různé dětské nemoci a já jen uvažoval, zda mi to stojí za ten risk, koupit léty neověřený motor, byť to jelo výborně a za dobrou spotřebu atd..... A dávat půl milionu, který jsem opravdu našetřil z rodinného rozpočtu, jako fyzická osoba, které nikdo zadarmo nic neodepíše a nedá, za neověřený motor, jsem se bál. Ano, 1.6 tdi je chrochta, motor spíše letargický než supervýkonný. Má to dlouhé rychlosti, ve městě na pětníku se s tím jezdí blbě, je to spíš na delší a dlouhé trasy, kde dovede být opravdu úsporný. Nicméně je to motor, který je s malými změnami na trhu od roku 2009 a celkem asi bez větších průšvihů typu prvních tsi u Fabií, prvních tsi u Octavií II, prvních 1.4 tsi u Octavií III a nyní když čtu problémy s novými 1.5 tsi, tak si říkám, že přes můj malý nájezd ( a to si měním olej po 10.000 km) bez měřitelné spotřeby oleje, s tím jak se na delších trasách svezu
( ono existují esteticky a designově hezčí a poutavější auta) a to nejsem žádný příznivec Škodovky ani nafty ( jsem zarytý a ještě úplně nepřevychovaný příznivec LPG, ale nová auta se předělávají těžce a draze...) jsem nakonec rád, že jsem koupil Škodovku a 1,6 tdi.
Tedy jen názor někoho, kdo nejezdí brzda - plyn, jezdí takzvaně jako strýc z dědiny, ale autko slouží a zatím se nic nekazí. Než jsem se rozhodl, také jsem hledal část odpovědí jestli naftu nebo benzín na zdejším fóru, do posledka jsem vlastně ani o naftě moc nepřemýšlel.