Přejít na obsah

Jardapažout

Uživatel
  • Počet příspěvků

    17
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Jardapažout

Bažant

Bažant (2/14)

  • Collaborator Vzácný
  • Conversation Starter Vzácný
  • First Post
  • Week One Done
  • One Month Later

Nedávné oznámení

9

Popularita

  1. Pokud se týká výškového nastavení předních světel, tlumená na novém autě svítila velmi nízko. Zajel jsem na STK na regloskop a požádal, jestli si mohu zkontrolovat světla. Imbusem jsem potočil regulační šrouby a přední světla si seřídil. Nikoho neoslňuji, nikdo na mě nebliká. Seřízení z továrny bylo nevyhovující, v noci jsem na tlumená viděl pár metrů před auto, to bylo až nebezpečné. Nyní jsem spokojen. Jinak mám matrixy. Asi zde bude spousta naježených kritiků - komentáře si nechejte pro sebe, stejně je neberu v potaz. Pro mě je důležité večer vidět. ( žádné kódování, žádný počítač - jen mechanicky přizvednout)
  2. Je to odvětrání předních světlometů.
  3. Světlomety se vyrábějí v Polsku. Dokonce jsou v nich z výroby jakési vlasové cca 4 mm dlouhé nečistoty. Chtěl jsem to reklamovat, ale vyskytuje se to u více modelů, například i nový Superb má v okolí čoček Matrixů nečistoty, funkci svícení to nebrání, zatím.
  4. Světlomety se vyrábí v Polsku. Asi horkou jehlou, protože praskají nejen u vašich Octavií ale i u Karoqů. Takže nutno si připlatit za pětiletou záruku a jezdit....a reklamovat.
  5. To bude drahý...proč chceš matrixy ? Já je mám, ale zase taková peckovačka to není. Připadá mi, že služební 4-ková fabia na tlumené světla svítí do dálky líp. Tak předpokládám, že i karotka bude se základními světly svítit na tlumená světla líp než matrixy.
  6. Jardapažout

    Autobaterie

    Mám 1,6 TDi, baterie EFB 70 Ah. Naj. 150.000 Km, vypnutý start-stop, občas dobitá při odstavení déle než týden v garáži, nyní odešla po 8 letech. A jsem rád, že odešla doma, než kdyby se to stalo na dovolené na jihu Evropy.
  7. Trochu jsi mě uklidnil. Na Š Citigo, které mělo servisku a nájezd 41 tisíc km jsem po koupi za nějakou dobu zjistil shora popisované kopání do brzd. Vyměnil jsem kotouče a desky - dvakrát. Nepomohlo ani dát kotouče Zimmermanny. Nyní jsem objednaný do Škoda servisu a chci po kontrole přední nápravy nechat vyměnit náboje s ložisky a nové originální brzdy. Tak snad už bude pokoj.
  8. Doplnění v 8/2024 - auto má nyní najeto 150.000 km, prům. spotřeba 4,6 l/100 km. Závady : 77 000 km - vodní čerpadlo, 80.000 zámek kufru, 83.000 km - výměna klimakompresoru. Vše pokryla tovární 5-ti letá záruka. Jinak vůbec nic, ve 100.000 km nové přední i zadní brzdy, + běžný servis, kapalina, brzdovka, filtry atd. Olej měním po 10.000 km. Na cesty 40 km do práce jsem si pořídil Citigo, přestavěl ho na plyn a před měsícem si pořídil dalšího mazlíka, Karoq Drive, 2.0 TDI.
  9. Motor 2.0 TDI, 85 kW, r.v. 6/24, manuál - první nádrž, lehká noha, max. 2500 otáček, smíšený provoz, delší trasy kvůli záběhu motoru, spotřeba po dotankování do plna je 4,6 l/100 Km.
  10. Objednával jsem 21.04.2024 a auto včera dorazilo na prodejnu. Takže čekání nějakých 9 týdnů. Od prodejců vím, že při nynějším objednání by bylo auto až na konci ledna 2025.
  11. Mám necelé tři roky 1.6 tdi. Jezdil jsem do práce 30 km, zpět také tolik. Výlety, dovolená atd. celkem ročně asi 20 tisíc km. Filtr DPF vypaluje, podle aplikace v chytrém telefonu a díky zástrčce do OBD zásuvky vím, že celkem pravidelně po asi 400 km, záleží na délce trasy - na delších se to zanáší pomaleji. Nyní mám najeto asi 56.000 km a ve filtru po vypálení zůstává okolo 5 - 6 gramů popílku nebo čeho. Když jsem se na to ptal v servisu při poslední prohlídce, bylo mi řečeno, že k nim jezdí auta která mají ve filtru 60 gramů a ještě to jezdí. Poslední rok jezdím do nové práce asi 18 km a nafťák první kilometry ani v létě ani v zimě samozřejmě nehoním, protáhnu ho až na výletech - o víkendech, nyní asi každý druhý víkend. Možná můj nájezd a jízdy nejsou ideální, průměrnou dlouhodobou spotřebu mám 4,4 l/100 km, celková za dobu používání auta je 4,6 l. Samozřejmě, najdou se kritici, kteří se na mě vrhnou se svými názory, ale já kupoval auto v lednu 2017, to byly 1.4 benzíny tsi ještě na trhu " krátce" a zkušenosti s nimi byly mírně řečeno rozporuplné. Chrastilo to, vysoké spotřeby oleje, různé dětské nemoci a já jen uvažoval, zda mi to stojí za ten risk, koupit léty neověřený motor, byť to jelo výborně a za dobrou spotřebu atd..... A dávat půl milionu, který jsem opravdu našetřil z rodinného rozpočtu, jako fyzická osoba, které nikdo zadarmo nic neodepíše a nedá, za neověřený motor, jsem se bál. Ano, 1.6 tdi je chrochta, motor spíše letargický než supervýkonný. Má to dlouhé rychlosti, ve městě na pětníku se s tím jezdí blbě, je to spíš na delší a dlouhé trasy, kde dovede být opravdu úsporný. Nicméně je to motor, který je s malými změnami na trhu od roku 2009 a celkem asi bez větších průšvihů typu prvních tsi u Fabií, prvních tsi u Octavií II, prvních 1.4 tsi u Octavií III a nyní když čtu problémy s novými 1.5 tsi, tak si říkám, že přes můj malý nájezd ( a to si měním olej po 10.000 km) bez měřitelné spotřeby oleje, s tím jak se na delších trasách svezu ( ono existují esteticky a designově hezčí a poutavější auta) a to nejsem žádný příznivec Škodovky ani nafty ( jsem zarytý a ještě úplně nepřevychovaný příznivec LPG, ale nová auta se předělávají těžce a draze...) jsem nakonec rád, že jsem koupil Škodovku a 1,6 tdi. Tedy jen názor někoho, kdo nejezdí brzda - plyn, jezdí takzvaně jako strýc z dědiny, ale autko slouží a zatím se nic nekazí. Než jsem se rozhodl, také jsem hledal část odpovědí jestli naftu nebo benzín na zdejším fóru, do posledka jsem vlastně ani o naftě moc nepřemýšlel.
×
×
  • Vytvořit nový...