Ahoj všem,
prosím, můžete mi někdo popsat správný způsob měření kompresních tlaků? V dílenské příručce je napsáno:
Teplota motorového oleje musí být nejméně 30 °C
Elektrické napájení v pořádku
Otevřít víko pojistkového boxu v motorovém prostoru
a vytáhnout pojistku F26 napajecího relé pro Motronic
-J271-
Demontovat zapalovací cívky a svíčky
Zkontrolovat kompresní tlak
Zastartovat motorem
Spouštěčem protáčet motor tak dlouho, až kontrolní
přístroj nezaznamená a nezobrazí žádný nárůst tlaku
Dále je v DP pro motory BLR, BLX že nový motor měl 13-16 barů, bez opotřebení 8 barů.
Pro kod motoru BLY pak nový 11-14 barů. Mez opotřebení 7 barů.
Udělal jsem to přesně dle návodu a naměřil jsem na všech válcích 15 barů. Jemné niance tam samozřejmě byly typu 14,8-15, ale to ted nemá takový vliv.
Upřímně nečekal jsem, že po 320 tis.km naměřím jen o 1 bar menší tlak než u nového auta... Je mi to trochu divné.
Jde mi o to, že jsem se na netu setkal s instruktážním videem, kde odpojili úplně jiné relé a navíc při startování sešlápli plyn až na podlahu.