
pavlas
Člen ŠKODA Klubu-
Počet příspěvků
14 -
Registrace
-
Poslední návštěva
O uživateli pavlas
- Narozeniny 06/14/1976
Návštěvy profilu
893 zobrazení profilu
Oznámení pavlas
-
Trhanie motora pri otačkach 1800-2000, 1.2TSI 81kw
pavlas odpověděl na snicel96 téma v Motor 1.2 TSI
Hadice se prodává samostatně s jedním již osazeným těsnícím kroužkem. Na jejím konci u motoru je plastová koncovka, uvolňuje se zmáčknutím a uvnitř této koncovky je již osazený gumový kroužek. Na straně posilovače je nátrubek, který se zamáčkne do gumového sedla v posilovači. Součástí hadice je zpětný ventil a nějaké čidlo (patrně podtlaku). Na hadici, kterou jsem vyndal jako špatnou, je zpětný ventil funkční a těsnící kroužek pohledově v pohodě. -
Trhanie motora pri otačkach 1800-2000, 1.2TSI 81kw
pavlas odpověděl na snicel96 téma v Motor 1.2 TSI
OK. Zkusím znovu přesněji popsat, jak u mě souviselo cukání motoru s mačkáním brzdy. Škubání motoru se projevovalo občas, dejme tomu každou třetí jízdu, častěji v létě. A nejčastěji bezprostředně po spuštění zahřátého motoru a ujetí prvních 10 km. Ale ne vždycky. To byla zřejmě ta skutečnost, že když jsem dával auto do servisu, nikdy se jim tato závada neprojevila. (Nebo to nechtěli řešit). Ale to, že to škubání bude právě "aktivní" jsem poznal už dopředu, protože jen a pouze v tuto dobu bylo potřeba v případě brždění vyvinout znatelně silnější sílu na brzdový pedál. Tato situace trvala cca 20 minut, poté se vše vrátilo do "normálu". Motor i brzdy. Tedy po celou tu dobu, kdy závada probíhala bylo i na volnoběh potřeba více dupat na brzdu. Nejvíce bylo škubání motoru znatelné při otáčkách 1800-2000. Ve vyšších otáčkách motor už neškubal, ale jakoby se dusil. Proto jsem zcela správně jako první věc šel po podtlakové hadici. Ale pouze ucpáním obou konců jsem na ní nepoznal žádný únik tlaku. Napojení auta na diagnostiku nehlásilo nic. Už dříve jsem chtěl hadici vyměnit preventivně, ale vzhledem k její ceně jsem od toho ustoupil. Moje chyba, mohlo to být vyřešeno dříve. Zvažoval jsem i výměnu posilovače, ale ten by asi nedělal škubání motoru. Navíc po vytažení hadičky z posilovače bylo podle vnikajícího vzduchu slyšel, že podtlak v něm zůstává. Poté, co už jsem se pomalu smiřoval s tím, že už na to nepřijdu, mi jeden mechanik poradil, že by přeci jenom vyměnil tu hadici. Závada skončila. Navíc teď celkově jede auto jako vyměněný v celém pásmu otáček. Takže i to, co jsem dříve považoval za "normál" normální nebylo. Na starý hadici jsem doteď nenašel nic. Je z plastu a možná se v ní odhalí nějaká trhlina až po jejím zařátí. -
Trhanie motora pri otačkach 1800-2000, 1.2TSI 81kw
pavlas odpověděl na snicel96 téma v Motor 1.2 TSI
Zdravím všechny. Právě jsem asi po šesti letech vlastnictví auta konečně vyřešil u sebe záhadu spojenou s cukáním a dušením motoru kolem otáček 1800-2000. Připomínám, že to dělalo naprosto nepravidelně. Postupem času jsem zjistil, že v době, kdy to bude škubat, je potřeba větší silou mačkat brzdový pedál. Ve dvou servisech na nic nepřišli, závada se neprojevila. Nejvíce jsem podezříval podtlakovou hadici mezi motorem a posilovačem. Tak jsem ji vymontoval, zkusil ucpat a pusou vysát vzduch, ucpat konce apod. Všechno v normálu. Zpětný ventil v hadici funguje. Časem jsem zjistil, že častěji to dělá v létě. Protože motor 1.2 TSI 81kw nemá vývěvu, ale posilovač bere podtlak ze sání, podezříval jsem prasklé sací potrubí. Dělalo to od úplně nového auta. Minulý majitel byl od nás z rodiny, považoval to za normální chování tohoto motoru a neřešil to. Teď po cca deseti letech stáří auta jsem přestal litovat peněz (4200.-Kč) za novou podtlakovou hadici a koupil jsem novou. Závada přestala. Jediné možné vysvětlení, co mě napadlo, že v původní hadici byla nějaká trhlina, kterou menším podtlakem, než je ten provozní nedokážu identifikovat. Starou hadici mám schovanou, nenašel jsem na ní nic. Ale teď už to funguje. Píšu to sem proto, kdyby někdo řešil podobný problém, že řešením může být i tohle. Ale pořád si myslím, že u mě to byla výrobní vada zmíněné hadice a je to jen souhra náhod. Auto bez problémů procházelo na STK(brzdy) i emisích. Možná, že když to tudy nějak přisávalo vzduch, emisím to nijak nevadilo. Kdyby to někdo řešil, tak číslo dílu je 6C0612041L. -
Trhanie motora pri otačkach 1800-2000, 1.2TSI 81kw
pavlas odpověděl na snicel96 téma v Motor 1.2 TSI
Baterii jsem měnil taky nedávno, dělá to pořád. Protože je to cukání přesně v otáčkách blízkých rozjezdovým, potom když ráno chytnu hned u baráku kolonu, pak několik kilometrů poskakuju, jako když se učím řídit. Možnost, jak to obejít je přidat výrazně víc plynu, pak se dostanu nad pásmu otáček, kde to už necuká, ale zase mám pocit, že ničím spojku. Jestli jsem se dobře díval, tak tenhle motor nemá vývěvu pro posilovač, podtlak je připojený do sání. Proto nepředpokládám aspoň u sebe závadu v elektrice. Svíčky jsem měnil, to nepomohlo. Cuká to zhruba každou třetí jízdu, vždycky asi 15 minut. Když jedu do servisu, nedělá to nic. Jako naschvál. Diagnostika chybu nehlásí. Sám jsem zvědavý, jestli snicel96 na něco přijde. -
Trhanie motora pri otačkach 1800-2000, 1.2TSI 81kw
pavlas odpověděl na snicel96 téma v Motor 1.2 TSI
Ahoj. Mám Fabii 1.2TSI 81 kw, taky z roku 2015 a dělá mi to samé. Koupil jsem ji s najetými 35.000 km, teď mám najeto 100.000 a dělala a dělá to pořát. Ale u mě je to ještě trochu složitější. Nedělá to vždycky. Cuká to a škube při cca 1800 až 2000 otáčkách. Ale jen asi prvních patnáct minut jízdy nezahřátého motoru. A to, že to bude dělat poznám podle toho, že je potřeba v tu dobu větší silou mačkat brzdový pedál. Proto jsem předpokládal závadu někde v podtlaku posilovače. Podtlaková hadice je v pořádku. Ale stejně jako u tebe se to projevuje výpadky zapalování. Je mi divný, že by zapalování souviselo s brzdami, ale vždy se děje oboje zároveň. Občas se stane, že nasednu do auta, to i studený normálně brzdí a pak se nic nenormálního neděje a necuká nic. Měl jsem to v servisu škoda a tam se závada neprojevila. Proto čekám, jak tady dopadneš, abych věděl, čím to třeba může být. -
To zavrzání po puštění spojky bych viděl možná na spodní silentblok motoru. Protože ramena už servis dělal. Bouchání přes příčnou nerovnost na gumy stabilizátoru. A to lupání při rejdu jestli je to při stojícím autě, tak horní ložiska tlumičů a jestli při jedoucím autě, tak klidně vnější kloub poloosy. Ale protože toho může být spousta a takhle na dálku se to stejně nedá určit, nezbyde ti, než najít nějakej jinej servis.
-
Chtěl bych se zeptat. Chystám se na výměnů pátých dveří na fabii kombi. Zatím mi není jasné, jak to udělat s kabelovým svazkem a jeho průchodkou. Nechce se mi ho střihat a znovu pájet. Připadá mi to škoda a navíc v budoucnu to v nastavovaném místě může reznout a nebo se to může zkratovat. Pak mě napadá další možnost. Buď je někde pod čalouněním konektor a tam se to jen odpojí. Ten jsem ale zatím nenašel. Nebo všechny dráty vytahám ze dveří, ale proto, abych je vytáhl je budu muset vypinovat z konektorů. Zajímalo by mě, jak se tohle řeší. Hledal jsem tu a nikde jsem odpověď nenašel. Tak píšu sem.
-
Jsi ve špatné sekci, tohle je pro diesely. A u žhavicích svíček je to blbost určitě.
-
Můžu se podělit o svoji zkušenost. Mám fabii MR2001 a 4 airbagy. Po výměně volantu se mi rozsvítila kontrolka airbagu. Po připojení na Vag jsem taky odkliknul tu tabulku. U mě to ovšem mělo trochu horší průběh. Vystřelila mě pyropatrona v pásu a ř.j. airbagů se hlásila jako trvale poškozená. Původně byla v autě ř.j. 6q0909605H index 004. Podle Etky jsem zjistil, že jako náhrada je právě ř.j. 1c0909605H index 008. Po čtvrthodině provozu mě vystřelil druhej pás. To už jsem toho měl vážně dost a radši odpojil konektory všech 4 airbagů, aby to nepokračovalo. Jak jsem vypátral, výrobce o vadných ř.j. ví, žádnou svolávací akci nedělal a vůbec to neřeší. Závada se totiž projevuje pouze při oslovení počítačem , jinak do tý doby to na funkci nemá vliv. Proto ř.j. nahradili novou s novým číslem. Navštívil jsem dokonce dva autorizovaný servisy, kde na mě koukali, jako že tohle nikdy neslyšeli. Až teprv co jsem jim tu tabulku s varovným textem vytiskl a přinesl. Původní jednotku jsem nechal znovu přehrát a vrátili mi ji, že už je K.O. úplně a nic s ní nejde dělat. Nezbývalo mě, než koupit radši úplně novou 1c0909605H, důležitej je tam dodržet i ten index. Na autě si leccos udělám, ale tohle jsem radši dal do servisu. I s pásama mě to celkem vyšlo na asi 19 tisíc. Myslel jsem, že mě omejou. Nikdy víc.
-
Patrně se nejedná o řídicí jednotku motoru, ale o ventilový blok a z něj hadička čtvrtá zleva má vést do vrchního krytu vzduchového filtru. Jestli chceš, můžu to místo vyfotit.
-
Nevíte někdo, jestli Fabia před a po facelift má stejný přední pásy?
-
Už je mi jsaný, že ř.j. airbagů vyměním za jinou. A pásy taky. Nevíte někdo, jestli čidla na patrony v pásech jsou v jednotce, nebo někde mimo? Podle toho, co jsme zatím zjistil, je čídlo na přední bagy v jednotce a čidlo na boční pytle někde pod sedadly.
-
Když došlo k vystřelení pásů, auto bylo vždycky v klidu, na místě. Baterku jsem během výměny airbagů neměl odpojenou, ale klíče byly vytažený. Po vystřelení první nálože jsem odpojil všechny 4 airbagy vytažením z konektorů, ale ten druhej pás jsem neodpojoval. Nechtělo se mi rozebírat sloupek dveří. Teď už sice nemá co vyletět, ale vůbec nevím, co s tím.
-
Prosím o radu. Mám F1 MR01 a dával jsem jinej volant. S ním i jinej airbag, ale stejný provedení na stejný konektory. Po krátké době se mi rozsvítila kontrolka airbagů. Protože mě napadlo, že asi budou nějaký problémy, vrátil jsem do auta původní svůj airbag. Po připojení počítače s úmyslem smazat chybu mi vystřelila patrona v levým pásu. Mám řídicí jednotku s tím špatným softwarem co se dávala krátce do r 00/01. Protože jsem se fakt leknul jak svině, radši jsem vytáhnul konektory od všech 4 airbagů, co mám v autě, abych dojel domů. Po 15 minutách jízdy mi vystřelil druhej pás. Už fakt nevím, co s tím. Měl jsem zato, že když svítí kontrolka, je již systém mimo provoz a další rány nehrozí. Dá se tahle řídící jednotka restartovat? Nebo si tam mám radši dát úplně jinou? Už se v tom bojím jezdit. Nemáte s tím někdo zkušenosti?