Viktor Koska
Uživatel-
Počet příspěvků
88 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Návštěvy profilu
1832 zobrazení profilu
Oznámení Viktor Koska
Nováček (1/14)
10
Popularita
-
Zdravím, zkoušel jste, nebo měnil jste někdo výškové nastavení sedačky spolujezdce ve Fabii I. Budu měnit sedačky a nové mám bez nastavení výšky u spolujezdce. Jde to nějak vyměnit, prohodit ze starých do nových??? Díky za odpověď, popřípadě návod jak na to?
-
Pánove právě testuji G-TEC.... půjčeno na 5 dní. Prostě sem si řekl, všichni na to pějí chválu, tak proč se tomu nepodívat na vroubek. A po dvou dnech ježdění.... jedním slovem co se týká jízdních vlastností BOMBA. Jsem hodně mile překvapen. Opravdu je to lepší než VW Caddy na CNG. Motor má lehký a tichý chod a jde dobře za plynem dokonce při dálničním režimu 130 km/h není problém slušně zrychlit..... Prostě to není lenochod.Ano trhač asfaltu to není. Ale tohle se Škodovce fakt povedlo. Ano co spatřuji jako mínus, je ten dojezd 330-380km na nádrže CNG. Ale když si člověk naplánuje cestu, není problém s tankováním a hlavní za cca 1,-kc na km. Je fakt, že kdyby tam byla ještě jedna nádrž, ale asi na úkor té benzínové bylo by to lepší. Ale být poměr 50/50, noooo to by se jezdilo. Ještě kdyby to auto našlo zajímavou cenovou nabídku, nebo nějakou akcičku asi bych se dlouho nerozmýšlel. Možná to bude favorit na nové auto... ale kdo ví. Zatím pořád vybírám a přemýšlím a zkouším.
-
A nějaké info k tomu?? co to umí a tak oproti té staré?
-
-
Tak další poznatek k motoru, bude se to týkat asi těch co mají najeto na 1,2 a 1,4Tsi víc jak 50000km. Kdyby vám někdy auto padá do nouzového režimu a nemá výkon, stane se to hlavně když vyřadíte, tedy motor běží na volnoběh. Po napojení na VAG vám pošle hlásku špatná funkce škrticí klapky, málo propouštěného vzduchu. Je třeba sundat potrubí ke klapce a klapku pořádně vyčistit. Vnitřek klapky musí být čistě chromový, žádný hnědý film nepřipadá k úvahu (Turbo propouští trochu oleje a tím vzniká ten film). U těchto TSI motoru je klapka dost citlivá, stačí nečistota jemného povlaku a už to dělá bordel v klapce a tím pádem v řídící jednotce.......(jestli to tu už bylo tak se omlouvám za plevelení fora )
-
Jaká kola a letní pneu můžu dát na svýho YETIho
Viktor Koska odpověděl na Cjoctavian téma v Podvozek
Zdravím, můžete se někdo mrknout na víčko od nádrže u Yetiny 1,2 TSi kolik je doporučené huštění pneumatik v rozměru 205/55/R16 (komplet). Nechtěně jsem si urazil víčko a nemohu si vzpomenout kolik to bylo. Děkuji za odpověď... -
bojler:No šla tam dát vetší nádrž na CNG, ale na úkor nádrže na benzín.... viz třeba VW Caddy Dojezd: CNG 570 km, benzín 130 km = 700 km. A nebo jako Passat Dojezd: CNG 480 km, benzín 460 km = 940 km (PAPÍROVĚ). Jediné co by bylo super si tam dát velkou nádrž na CNG do kufru.... to je dojezd víc jak 1500km se spojitosti s benzínem. Ale přijdeš o místo v kufru a není to zrovna bezpečné případě nehody...
-
mira: HTP jsou nesmrtelné motory tak jako staré dobré 1.4MPI. Výkonem to neoslnilo ani jízdními vlastnostmi, ale nikde vás to nenechalo a sice pomalu ale dovezlo kam jste chtěli. Stačí se zeptat v autoškolách kolik HTP jezdilo a jezdí a kolik mají najeto.... když se o ten motor dobře stará tak svou práci odvede. Největší motorový průser u škody si myslím byl nebo i je 2.0MPI, ten první 1.6 SR 55kw, 1,8 20V bez turba a 1.6FSI no a sporadicky TSI s řetezy... U nafty by se taky něco našlo..... Jinak dobré spotřeby k tem DSG... ale stejně , raději ne Jinak u yetiny jsem taky snížil spotřebu skoro o litr s pneu 205/55/16. Ty 215 neměli smysl... sice je to trošku tvrdší, ale nějak mě to nevadí.
-
S tím servisem....Strýc pro autorizák děla občas nějaké zakázky co oni nestíhají nebo nevědí si rady, hlavně se jedná plechařinu a prostě na oplátku fungují zase nějaké věci pro nás. Ale řetěz tenkrát měnili oni, protože to bylo první auto co tam s tou výměnou jelo. A chtěli si to vyzkoušet.... Ale na druhou stranu s autorizovaným servisem mám špatné dřívější zkušenosti a už byly na místě stížnosti a žaloba. Vše vyřešeno náš prospěch... Klasické šizení je všude... Pěkná spotřeba s tím DSG a jaké jsou pneu na autě?...
-
Ve 126tis km?... ano. Teď už se další výměna bude platit.... Sada stojí 8500kč..... myslím.
-
Galvi:Jak se k tomu auto člověk chová tak mu to vrátí, prostě dělat pravidelný servis a měnit vše co se měnit má. Tyhle motory 1,2 a 1,4 nejsou na závodění, ale na pohodovou jízdu. Teď po vánocích si kamarád koupil VW Golf VII variant s novou 1.4 TSI 90kw, tak jsme zvědaví jaký ten motor bude. Zatím má najeto 5tis. Když jsme četli německá fora, hodně lidí řešilo, že to žere olej při zájezdu (a to se řešilo i tady u 1.2) a on zatím nic nedoléval a stav je pořád stejný. Tak jak se k tomu ty lidé chovají když je to nové.... těžko říct.
-
Jo ta Fabie je 1,9 PD rv.2004 Combi. A že to zní jako traktor to vůbec nevadí ta 1,4Tdi je jak splašený traktor a podle toho taky jede. Jinak to byla jedna z nejlépe vybavených Fabii co sjela z linky ve škodovce. Cena z oficialního ceníku byla 660tis kč, prostě plná výbava krom kůže, xenony, navi, bufik, šíbr, handsfree atd.... Prodejce dal přes dlouhém přemlouvání 200 tis slevu, pač to auto nikdo nechtěl a dlouho jim stálo na salonu v té době vylezla OII a byl to prodejní hit... Jinak tomu automatu. Za prvé nemám je rád už tak nějak ze zásady, není to požitek z jízdy i když máte dneska pádla pod volantem, prostě to není ono a platí to hlavně u těchto malých obsahů a malých výkonů. Za druhé nebydlím ve městě, takže to ani nevyužiji. Za třetí s automatem neuděláš super spotřebu. No a pak je to hromada problémů navíc... výměny oleje, které nejsou zrovna někdy levné. Ta převodovka nedá životnost auta a když se s ní neumí jezdit, tak to vydrží ještě méně a pak pořizovací hodnota nového dílu, to je sakra balík. No a u některých aut (značek) jsou ty převodovky fakt šíleně poruchové, strýc by mohl vyprávět už jich měl v servisu nespočet. Manual je manual. A to ještě nemluvím o tom, že se musí připlácet v ceníku, když si kupujete nové auto. To si raději připlatím na něčem ve výbavě.... Ale to je jen můj názor, někdo nedá na automat dopustit. Třeba kdyby Fabie II RS s tou 1,4 TSFI byla v manualu, byl to prodejní šlágr, ale udělat to jen s automatem, velká chyba. Kolik lidí tady na foru to auto má, já se třeba ptal ve 4 prodejnách a nikdo ji nikdy neprodal... jen jednom byla objednávka na combi verzi a nakonec byla stažena.
-
A co je za problém s DPF.... v budoucnu???? jako jeho zanesení??? tento problém se dá lehce a levně řešit... Jinak ano možná bude to prodejní hit, ale né za tuhle cenu... když vylezla 1,6MPI LPG tak to tak taky prodejní šlágr nebyl, moc se jich neprodalo a lidi to brali až když cena základu byla 370tis, ale to bylo asi dva měsíce a pak konec. A navíc autorizované servisy s těmito auty měli možná ještě mají spoustu problémů, moc se jim do toho nechtělo je opravovat protože to bylo udajně specifické auto. Ale největší mínus u toho CNG přikládám nedostatku čerpacích stanic... Nechme se překvapit jak to dopadne....
-
Shell Helix Ultra AV-L 5W-30 a nebo tohle Shell Helix Ultra Extra 5W-30
-
Galvi:Už jsem to tu sice několikrát prezentoval, ale klidně znova. Auto jezdí všude, ale pravdou poslední pul rok jen kratší trasy, město, vesnice. Jinak jezdilo i dálnice v Německu a Dánsku, občas se podívalo do Norska a na jih Evropy. Prostě všehochuť. Styl jízdy podle předpisů, na rychlost mám jiné vozítko. A z pokut jsem vyléčený . Jinak preferuji ekonomický styl jízdy. Takže řazení podle ukazatele a zbytečně nevytáčet. Spotřeba dlouhodobá kolem 5,8-6,1 litru. Dokonce jsem jednou jel cca 700km za 4,9. Ale to byla skoro rovina a vítr v zádech . Jinak co se týká paliva. Hodně dlouho jsem tankoval v Německu, mám to kousek ,takže ARAL a jiné německé benzínky. Je to úplně jiný level. A u nás OMV, Luk Oil i ONO a Benzina a ta je asi nejlepší. Zásadně se vyhýbám Shellu, hodně kolem mě lidí mělo problémy s motory kvůli jejich palivu a hlavně s naftou... Ale na druhou stranu na jejich oleje si nemohu stěžovat. Do všech aut co sem měl, sem lil zásadně Shell. Olej měním po 15 -17 tis km i když je to olej long-life. Ono totiž oleje možná na long-life jsou, ale filtry rozhodně ne, ty jsou po smrti už při 15tis... Takže doporučuji měnit po 15 tis... No jinak auto má pravidelný servis. Svíčky vyměnit po 60tis... u těchto TSi motoru jsou ty iridiové svíčky taky pomalu po smrti... sice pálí, ale není to ono. No a to hlavní, z určitých důvodů v minulosti (hodně špatné zkušenosti) nejezdím do autorizovaného servisu. Máme servis v rodině, takže všechno tam. O záruky nepřijdu. Jinak asi dvakrát jsem měnil olej asi po 25tis km. a vždy sem doléval asi při 20tis cca 500ml oleje. Takže vše v normě. Co se týká, řetězu, vyměnil se při 126tis km no a preventivně ho vyměníme asi při 180 tis. On občas zarachtá, ale jen při startu na jednu či dvě vteřiny. To je tím, než se promaže.... Auto má taky už nové tlumiče, stabilizátory a komplet celé brzdy. Problém se řešil u panoramatické střechy kdy mi do auta zatékalo, to jsem tu taky popisoval. A chyba byla u ucpaných odtokových kanálů a taky z výroby kdy hadice odtoků jsou jen lehce nasazené a je třeba je přilepit, protože při větším tlaku vody se rozpojí.... Pak se jednou rozbil ventilátor u klimatizace, vada čidla v kabině, výměna za 500kč. Čidlo je umístěno po schránkou spolujezdce. No a naposledy upálený přepouštěcí vzduchový ventil k motoru, ten je tu taky popsán i s foto. Cena opravy asi 300kč. Jinak si nemohu stěžovat, vše chodí jak má a jsem s autem spokojen. V rodině máme samé škodovky jsou Fabie 1,2HTP 51kw, 1,4MPI 50kw 1,4Tdi 55kw, 1,9Tdi 74kw a 1,2Tsi 77kw. Octavie 1,6Mpi 77kw a 2,0Tdi 104 kw a zmíněný Yeti. Co musím vyzdvihnou je ta 1,9 Tdi už má najeto přes 300tis a je tam ještě původní turbo a šlape jak hodinky. No a na podzim možná přibude něco nového, ale vše záleží na cenách a výbavě, na motoru nezáleží ale co mi nesmí přes práh je automat. Bud to bude OIII nebo Yeti. Jestli ještě nějaké info stačí se zeptat...