Není to tak jednoduché. Vždy záleží na konkrétním případě. Ale nejprve: pokud zařadíš rychlost a nešlapeš na plyn, pak nulová spotřeba je až od cca 1800 otáček motoru per minuta (schválně se podívej na PP). Pokud tedy otáčky klesnou, je nutné pro nulovou spotřebu podřadit.
A co se týče úspory (obecně): pokud jedeš z kopce a čeká tě kopec nahoru, pak je lepší neutrál. Pokud tě čeká odbočování na křižovatce, kde bys musel dobržďovat, klidně i podřaď a "ušetříš" sešlápnutí brzdy. Stejně tak odhaduj semafory před sebou: pokud je jasné, že zelenou nestihneš, ani se nerozjížděj a jeď na neutrál. Pokud jedeš rychleji, zařaď rychlost. Důležité je dojet bez plynu a ne např. brzdit motorem a pak zjistit, že musíš ještě 20 metrů popojet a tedy šlapat na plyn. Chce to zkoušet, resp. učit se, učit se, učit se.