
-
Update řídících jednotek
Mne to bolo vysvetlené inak a celkom by som tomu veril. Nemôžu len tak aktualizovať jednotky, pokiaľ za tým nieje nejaká konkrétna závada a nemá na to priradené konkrétne technické riešenie. U mňa pri Fabii 3 sa po záruke objavil známy problém SW climatronicu, našiel som si na to TPI tu na fóre a v pochodoval do svojho servisu. Tam sa im síce páčilo, že som prisiel s konkrétnym TPI, ale technik musel systémovo pristupovať k tomu, ako keby nevedel o tejto závade. Na základe chýb mu systém ponúkol postup ako vyriešiť aktualizáciu jednotky online. No a samozrejme, nebolo to zadarmo. Platil som za prácu podľa platných normohodín. Vtedy to bola práca na necelých 20 minút tuším a platil som prijateľných 8 eur. Takže nie, určite nebudu aktualizovať jednotky ako keby to bol nejaky mobil a určite nie po záruke a zadarmo.
-
1.5 TSI 110 kW EVO2
@Kroun1 áno, mám podobnú skúsenosť. Okrem toho "iného" zvukového prejavu to nieje nijak cítiť, že ide v 2val režime.
-
Zadné tlmiče, aká náhrada OEM?
Skús pozrieť niečo z O3. Tá náprava je rovnaká, výber na trojkovú octavku je určite väčší.
-
Octavia 4 FL nestartuje
Rozhodne sa dejú nejake zvláštne veci vrámci energy manažmentu. Možno gateway? Prečo tak uvažujem? U mňa štart bez problémov zatiaľ po 2 mesiacoch jazdenia. Ale, občas ak prídem do cieľu, vypnem auto a nechám otvorené dvere nejakú dobu tak počujem ako po dlhšej dobe cvakajú relátka (asi BCM) a zapína/vypína digi budíky. Po odchode od auta a následnom príchode sa pri ďalšom štarte resetujú budíky do východzieho zobrazenia a neostane to na tom, čo bežne používam. Prehľad o napätí vidím v reálnom čase, keďže používam Carnet aplikáciu na súkromné/firemné jazdy. V nej napätie palubnej siete nikdy nepadne pod 12,5V. BTW: predchádzajúca FL octavia, ktorú som si preberal z firmy stala 2 mesiace bez pohnutia. Štartla na ihneď na prvú. Obe FL mhev octavie.
-
Vibrace při zatáčení
Teória vyššej bočnici a prevaľovania pneu by celkom sedela. Dostal som na nejakú dobu predface combi z požičovne, celú dobu ma to štvalo až mi to jedného dňa nedalo a skontroloval som tlaky v pneu. Na podiv nevyzerali byť mäkké (205/60 R16) ale tlaky boli 1.6 bar všade. Po dofuknutí tie vibrácie do riadenia zmizli okamžite. Prejav to malo presne ako je popísané vyššie, pri nájazde v nižších rýchlostiach na diaľnice prípadne v meste v rýchlostiach cca tých 40km/h to zavrnelo ako keby od ABS pumpy. BTW: mám teraz FL, tlaky pneu predpísané a bez týchto akustický prejavov.
-
Infotainment Columbus 10
O4 FL, je pravda ze nemám vstavanú navi a používam Waze, ale aj ten mi blbol asi 2 týždne späť. Otázka znie, nemohol byť nejaký problém s GPS satelitmi? (Rečnícka otázka na úvahu)
-
Výměna oleje v převodovce 5 rychlostí.
A aké množstvo ti vytieklo starého oleja? Nikdy sa ti nepodarí vymeniť celú náplň cez otvory, 2,1L je nová kompletná náplň do čistej prevodovky.
-
Sedadlo řidiče
V krátkom čase som prestriedal 3 octavie a v ani jednej mi nekleslo operadlo. Poslednú mám 2 mesiace starú a za 7k km je operadlo stale v tej istej polohe od prvého nastavenia sedačky.
-
Autobaterie
Čo si predstavuješ pod pojmom, nízke napätie batérie? Poďme sa baviť exaktne, určite si robil nejaké merania. Toto asi nebude originál nezávislak však? Predstav mi ešte vypnutie inteligentného nabíjania. Čo si prehral v aute? Akú jednotku? O akom aute sa vôbec bavíme? Ja len že stále sme v téme o Fabii 4. generácií a píšeš svoju skúsenosť podľa všetkého s iným autom a inej triedy a nie v originál výbave.
-
Výměna předního nárazníku
Dá sa oddeliť od nárazníku a vymeniť.
-
Autobaterie
A je snáď vybitý? Má pod 12V? Auto naštartuje? Alibistické vyjadrenie od Exide len aby sa nepovedalo, ak by mali na záruku niečo riešiť. Faktom je, že už skoro 20 rokov sa používa "inteligentné dobíjanie", tak aj výrobcovia aku sa za tú dobu prispôsobili. Teda mohli. @FCCID emisie bokom, na svojom nízkoobjeme zrazu viem jazdiť úsporne a ešte k tomu ho nič neťahá za gule z nízkych otáčok. Takže za mňa pozitívum. A to že mi aku nevydrží viac ako 10 rokov, ma necháva chladným.
-
Autobaterie
Tak a teraz tú o červenej karkulke... Ešte že jazdí po Európe mnoho užívateľov moderných áut, ktorým je jedno ako ten konšpiračný systém funguje. A čuduj sa svet, ono to funguje. Ale je jednoduchšie sa riadiť 30 rokov starou teóriou o nárokoch na dobíjanie, keď svet neriešil oleje viskozity 0w20, že štartér nebol tak efektívny a zároveň výkonný aby otočil motorom aj pri nižšom nominálnom napätí, že tie akumulátory nedokázali zo seba dať toľko prúdu v špičke a zároveň fungovať v takýchto externých podmienkách bez problémov ako teraz... a hlavne bolo nepredstaviteľné, že by nabíjanie mohol riadiť počítač s naprogramovaným energy manažmentom dobíjania. Miesto toho sa tu riadite desatinami čísel napätia akú a % kapacity dobíjania a pritom tie auta jazdia.... tak kde tá škodovka a XY ďalších výrobcov robí chybu?
-
Letne pneumatiky na Škoda Rapid
Mám Kumho ECSTA HS51, za tú cenu príjemné pneu. Hlučnosť taký dobrý priemer, je pravda že na hrubom asfalte ich je počuť o niečo viac, ale s tým sa počíta v kategórii áut F3 a R. Za dažďa aj sucha držia viac ako bežný vodič zvládne ísť na limit. Zatiaľ nabehané necelé 2 sezóny a nevidieť na nich abnormálne opotrebenie (zubkovitosť, dozrievanie). Predchádzajúce som mal Michelin Primacy 3 a tie boli skvelé, preto som zvažoval Kléber v podstate ako nižšia rada Mich. Nakoniec kvôli lákavej cene vyhrali Kumho.
-
1.5 TSI 110 kW EVO2
Chiptuning zatiaľ nieje možný a vôbec, či bude niekedy pri tých nových jednotkách. Dsg s PHEV to za mňa do veľkej miery eliminuje. Tie sekundy na 100ku tam budú, ten motor keď sa nadýchne v otáčkach tak to ide. Veril by som udavanému výkonu. Ale na také to hladkanie plynu pri bežnej jazde to je úplne necitlivé. Skúsenosť s autom mimo koncernu. Ceed 2022 s 1.5 tgdi a manuálom. Úplne mŕtve správanie, bohužiaľ dokonca aj cukanie pri jazdení na prvom alebo druhom stupni. Takže za mňa je jednoznačná odpoveď=emisie tie motory zabíjajú.
-
typ převodovky 7st.dsg
DQ200 alias suché spojky