Přejít na obsah

Alter

Uživatel
  • Počet příspěvků

    2
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Alter

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Samotný mechanismus poloautomatického sytiče (nikoliv automatického - i zde je potřeba lidský faktor... plně automatický je např. u VW Golf II a karburátoru Pierburg 2E2 kde není potřeba před startem sytič aktivovat plynovým pedálem) je ve skrze odolný a většinou s ním nejsou problémy. Co je ale nesmírně důležité... vzduchová přívěra ve svém uložení i samotné přepakování musí chodit naprosto volně a nesmí váznout. Přívěra je uložena excentricky (osička mimo střed klapky) a to z jednoho prostého důvodu... tím je ochuzení směsi už během samotného startování tzn. protáčení motoru. Pokud se dobře podíváte na sytič v bezvadném stavu během této fáze pak uvidíte jak se přívěra do rytmu protáčení mírně otevírá a zase zavírá. Tím je docíleno toho aby nedošlo k přílišnému obohacení již během samotného startování (kdyby tomu tak nebylo došlo by k utvoření směsi která má lambda poměr za hranicí zápalnosti tj. bude příliš bohatá). Pokud je toto splněno tak nastává další fáze... a tou je situace ihned po naskočení motoru. Zde je nesmírně důležitá funkce objemového ovladače (neboli také Pulldown) a termoventilu. Objemový ovladač v součinnosti s termoventilem má za úkol dvoufázově pootevřít vzduchovou přívěru (a v druhé fázi i snížit zvýšené volnoběžné otáčky) ihned po startu motoru jinak by došlo k tomu samému jako v předchozím případě tj. přílišnému obohacení. A zde je další kámen úrazu u starší a neudržovaných karburátorů... Není to sice pravidlo, ale platí že objemový ovladač "odchází" u 90% karburátorů starších 10 let nebo 100 tis. km... na vině je ona membrána objemového ovladače kdy dojde k protržení vinou stáří a únavy materiálu a tím pádem již není objemový ovladače schopný "udržet" podtlak což znemožní i jeho funkci kterou je prostřednictvím svého táhla tlačit na páku nuceného otevření přívěry tzn. ihned po startu přívěru pootevřít... a tady bych ještě rád upozornil na jednu skutečnost. Tou je nátrubek respektive kanálek přívodu podtlaku na kterém je nasazena hadička... tento kanálek má průměr 0,22 mm (to není chyba... skutečně to je jen lehce přes dvě desetiny mm) a může se stát a i se to stává v případě vadného Pulldownu že se tento kanálek ucpe a pak ani při montáži nového Pulldownu nepracuje jak má. A co se týká další součásti kterou je Termoventil... ten obvykle slouží dlouho a sním takové problémy nejsou. Pokud má někdo nějaké otázky klidně se ptejte... Jinak pro dokonalé pochopení odkazuji na knížku od autorů Andrt, Malina (ke stažení v pdf např. na uloz.to) a přikládám odkaz na dílenskou příručku Felicia karburátor která naprosto shodná s tou pro Favorit (karburátorové Felicie se vyvážely do východních zemí Turecko, Rusko atd.) Felicia - karburátor, zapalování (nejedná se o můj upload)
  2. Srovnání hlavy, výměna šroubů... to je všechno hezký. Ale nikde tady nevidím zmínku o dalším důležitém úkonu a to je kontrola přesahu vložek válců. Jde to udělat ocelovým pravítkem a měrkami, ale to je způsob hodně nouzový a nikdy to člověk nezměří přesně jako s úchylkoměrem.
×
×
  • Vytvořit nový...