Postřehy po najetých cca 7,5 tis. Km, OII - combi.
Motor je "kultivovaný" (pořád nevým co to slovo znamená u motoru ), je relativně tichý. Spotřeba se mi smazala když jsem si hrál před cca 1000km, ale měl jsem 6,3l. Jezdím 70% dálnice (tachometrová rychlost 135 - 145 Km/hod) a zbytek město nebo okresky (vetšinou dle předpisů). Po dálnici ale umí motor jet docela rychle (zatím jsem jezdil jen u nás, takže víc než 170 jsem nejel, ačkoliv motor by mě ještě pustil dál - někdo tady psal že jel snad tachometrových 240 km/hod??? To myslíš vážně? Neříkám že kecáš, ale nějak se mi tomu nechce věřit. Určitě to nebylo do kopce...).
Jinak obrovské mínus tohoto motoru z mého osobního hlediska je pomalá reakce na plyn a slabý tah v nízkých otáčkách! Ze začátku se mi 2x stalo, že mi auto zdechlo, protože po zařazení 2-ky po rozjezdu, otáčky spadly cca pod 1k a motor to na 2-ku prostě ne a ne roztáhnout. Ovšem v případě dosažení otáček okolo 1,5k a víc, není potom s tahem problém.
Ještě v porovnání s motorem 1,9 TDI ( 81 kW) v Passatu, v kterém jsem jezdil před tím, je akcelerace u 1,6 TDI mnohem, mnohem slabší. Ale neberu to jako chybu, nebo zápor, pouze fakt.
Jinak motor šlape naprosto v pořádku a neměl jsem ani problém se zahříváním/chlazením. Po cca 5 min. na dálnici teplota na 90° a bez problému drží...
Jediná závada po cca 3000km byly překousané dráty od kun!!! Žádná vesnice, město na sídlišti mezi panelákama... Takže bacha na ně!