Výkonovej rozdíl by šel znát nejvíc u motorů, které mají čidlo klepání umožňující automatické přenastavení při lepším palivu ale tim pádem bude výkon změněný postupně po třeba 2-3 plných nádržích a nebo u motorů, které jsou nastavené na 98 a jezdí na 95 a najednou se natankuje 100 a nebo u motorů, u kterých si majitel vozu řekne chci jezdit jenom na 100 tak si nechá od nějakého čiptunera nestavit motor na 100oktanové palivo a pak by rozdíl byl reálně znatelný. Například 1,6MPI 75kW známá hlavně z Octavie je už sama nastavená na mezi klepání a výkon motoru už nejde zvýšit úpravou řídící jednotky, šlo by to za předpokladu právě že se bude jezdit jen na 100oktanů.
Do své 1,2HTP jsem zatím nevyzkoušel V-Power Racing ale mám to v plánu při prázdný nádrži to ozkoušet, z minulosti můžu potvrdit jenom tu sníženou hlučnost motoru tj dáno vyšší stálostí 100oktanového paliva. Může to ale také být placebo ale to si nemyslím, zkoušel jsem to u motorek a tam je to celkem znát. Neříkám, že se zaručeně ztiší chod motoru ale zvuk to změní.
Nicméně jsou lepší věci jak zvýšit výkon motoru, lepší olej, lepší svíčky, čistý a často čištěný vzduchový filtr případně jiná nejlépe K&N vložka (hlavně u nás v ČR kde je veliká prašnost).