-
Tlumiče a pružiny
Zdravím, chlapi, mám najeto cca 90k a podvozek se hlásí o pozornost. Už loni mi servisák říkal o tekoucím tlumiči vzadu. A od této zimy mi v tom vrže, hlavně při přejetí prvního obrubníčku. Navíc už jsou dost slyšet nedokonalosti silnice při jízdě a jaksi se vytratil komfort. Hodně to i změklo. Co vše byste měnili, teď po 6 letech tak, aby to aspoň dalších 5 let vydrželo? Tlumiče s dorazy jsou jasný, k tomu péra? Ohledně toho vrzání, musím ještě kouknout na ty tyčky atd., snad to poznám :). Příp. mohl by mi někdo napsat čísla těch dílů tak, jak jsou v ETCE, čili pro objednání (pro Rapida z roku 2013)? Rád bych to udělal vše najednou, ať tam zase za rok nemusím lézt a řešit třeba právě péra atd.. Díky za rady a tipy.
-
Svíčky
Zrovna řeším výměnu, mám 61500km. Chtěl bych si výměnu udělat sám, ale právě nevím, zda jdou násadky na svíčky sundat jednoduše, nebo zda je na to třeba nějaký fígl/nástroj. Můžete někdo poradit? Díky.
-
Tažné zařízení Škoda Rapid
JJ, stačí kontrola na STK, pak na ouřad, to už mám zjištěné. Jen s tím radiem jsem nevěděl. Ale pak jsem to někde našel, že by se to mělo spárovat samo. Každopádně Dodi, díky za potvrzení
-
Dílenská příručka a učební pomůcka Rapid
Pecka, Pawouku...klobouk dolů, díky!
-
Tažné zařízení Škoda Rapid
Tak po delší době opět zde Tak nakonec si to TZ namontuju sám. Není na tom nic složitého. Tažné mám od Brinku, napevno. Elektriku jsem vzal typovou, takže jen natahat (rozebrat sice snad půl auta ) a dobře zapojit. Návod je celkem pěkně zpracovaný. Ale teď nevím, jak s autorádiem, když odpojím baterku na nějakou dobu. Máte někdo zkušenost? Je třeba pak kódovat rádio, nebo cokoli jiného? Mám rádio s multifukčním volantem a bluetooth. Jinak počítám, že bych přidal nějakou fotodokumentaci, příp. video, ale uvidím podle nálady Díky za radu.
-
Tažné zařízení Škoda Rapid
No, to není potěšující odpověď Ale tak co se dá dělat, holt to nechám namontovat v certifikované firmě. A koukám, že je to s tou el. přesně obráceně, než jsem myslel Díky za reakci.
-
Tažné zařízení Škoda Rapid
Stále nikdo se zkušeností z vlastní montáže? Taky teď řeším dodělání TZ. Chci napevno kvůli větší vertikální zátěži. Rozmýšlím se, zda nechat montovat u garážníka s certifikátem, nebo si to tam dát sám. Kdyby měl někdo jakoukoli zkušenost, jak se zapojuje typová elektroinstalace (13pin) u Rapida/Toleda aj., dejte vědět. Vysvětluji si, že když je typová a stojí víc než univerzál, že by se nemuselo kódovat auto a tím pádem bych si to v klidu udělal sám doma,ale nevím. U univerzální (a levnější) je to jasné, tam je třeba nakódovat.
-
Voda ve dveřích
U mě tenkrát postačilo odtáhnout těsnění a občas, když je chuť zkontrolovat, ale není s tím žádný problém. Dokonce si myslím, že jet s tím do servisu je zbytečnost. Komu se to opakuje, pak servis no, ale to zastřižení byste taky zvládli
-
Autorizovaný servis Škoda
Aha, dobře, díky za první rady. No, stejně mám strach, co tam kde najdou..když člověk čte všechny ty zkušenosti A při prvním servise se dělá co? Prošel jsem servisku, ale tam toho moc není a navíc mají určitě nějaké vnitřní instrukce o kterých nevím. A myslím si, že SEAT a Škoda je při takovém servisu úplně stejné, řekl bych na chlup jako kdybych šel s Rapidem. Navíc jsem se rozhodl, že u toho chci být osobně. Škoda, že člověk nemůže věřit už ani autorizákům
-
Autorizovaný servis Škoda
Snad to umístím dobře: Chtěl bych se zeptat na aktuální zkušenosti s autoservisem Klokočka - Borského ul., Barrandov. Chtěl bych tam jet na první servis, ale když různě čtu, tak nic extra...navíc tam budu muset auto asi nechat. To pak mám úplně strach, aby vůbec vyměnili olej, příp. jen nezředili. EDIT: a ještě se zeptám, co všechno mi můžou vnutit na opravu/výměnu? Příp. když jim zakážu měnit cokoli jiného než olej, filtr a podložku, příp. povolím ještě další filtry. Nebo mají nárok vyměnit to, co uznají za vhodné? Nerad bych pak přišel pro auto a platil třeba 6000,- jen za to, že podle nich to bylo k výměně. Omlouvám se za přiblblé dotazy, ale jdu na vůbec první servis po 2 letech s novým autem.
- Original kola v TP
-
Voda ve dveřích
Tak já musím uznat, že co jsem to odminula vypustil, tak zatím nešplouchá. Ale když tu čtu o tom zastříhnutí, tak spíš přemýšlím, že bych to těsnění vrtnul nějakým vrtáčkem, aby byla díra jen v odvodňovacím otvoru. Nějak bych nerad později zjistil, že jsem ostříhnutím odtěsnil dveře.. ..třeba
-
Inspirace pro Rapida
No, taky mi některý fotky připadají jako tuzing. Úplně, jako když se člověk vrací o nějakých 15let zpět do doby úprav felicií ten černo--oranžový a červený speceback s bílýma kolama hrozný, úplně se začínám bát, co zase budu potkávat na cestách Ale až někdo upraví/opraví/změní přední masku a vzhled, pak budu možná i závidět, pač ten se mi prostě brutálně nelíbí, to je možná i důvod, proč jsem nebral Rapida.
-
Motor 1.2 TSI EA111 63 kW a 77 kW
Neříkej, že když vezmeš soft určený na 6-kvalt, tak jak je, čili s veškerým časováním atd., že sedne na 5-kvalt ... už jen z logiky mi to nesedí ... pokud bys tam něco poupravil, min. nějaký časy atd., pak OK, ale jen tím že to přehraješ se mi to zdá jako nehorázná blbost Nebo bych pochopil, kdyby jezdil 5-kvaltovej s výkonem 77kW, to jo, ale jinak tomu nevěřím
-
Klepání (ťukání) v levé přední části vozu - vadný silentblok uložení převodovky
Jen k tomu že je divné, že Pawouk nedostal papír atd. Já taky nic nedostal a v servisce to taky nemám. Mají to jen oni v systému, SEAT vidí i to, že se někdo na to auto třeba jen díval, takže si myslím, že stejně tak to má i Škoda. Já podepsal jakoby předávák s tím, co je špatně a pak jsme podepisoval jen to, že si auto přebírám a co tam bylo opraveno. Jinak nic !! Zjistil jsme, že tohle dělá každý servis jinak...snad to vikyviky pochopí