-
Mokrá soustava přechodové klapky
Zdarec panstvo, zburcovala mě žena, že nám teče z auta nafta, tak jsem na to vlítnul a něco kape jakoby od nohou spolujezdce - patrně voda z výparníku klimy, ale když jsem otevřel a prohlédl motor, zjistil jsem , že mi brutálně teče přechodová klapka sání. Nevzpomínám si, že bych to v minulosti někde takhle viděl. Je pobryndaná z přední strany + čtvrtina víka motoru a další kusy dole pod klapkou. Co počít ? Pozítří máme jet na dovolenou (klasika !)...Má někdo nějaké zkušenosti, anebo rovnou do servisu ??
-
Škoda Octavia combi 1,9 TDi Elegance stříbrná
Zajímavé, jak si přišel na jméno zloděje ???
-
prostředek pro údržbu palubky
Nejlépe silikonový olej nebo glycerin. Prvnímu dávám přednost.
-
Škoda Octavia 1.8 T SLX, alebo 2.0 SLX ?
Pohledej, oba motory + jejich spotřeba jsou tu probraný.
-
Huštění pneumatik
Mno asi kvůli pocitu z jízdy. Já když na svých 195/65/15 dám doporučených 2,0/2,2, tak mám předek při motoru 1,9 jak bláto. Tak jsem dával 2,2/2,3 to bylo lepší a nakonec jsem nafouk 2,3/2,3 a vidím to jako optimum. 2,4/2,4 je už jak když jedu po polenech....
-
Huštění pneumatik
Stafra, tak to já foukám předpisově (předek 2,2 zadek 2,3) a pořád mám dojem, že je předek měkký ! No něco na tom "přefouknutí" bude. Kde však soudruzi z MB udělali chybu ?
-
Kabinový vs. vzduchový filtr
A hele, já mám taky původní váhu vzduchu - filtry měněny po 30000. Já pak, jak jsem psal... Najeto 150000 Ále ne, pokud je interval 15000, není důvod filtr nevyměnit. Určitě je to prospěšnější.
-
Kabinový vs. vzduchový filtr
...motor mám v podpisu. Měním ho při servisním intervalu, který vychází na dva roky (najedu za tu dobu cca 20tisíc). Filtr je při výměně docela čistej. Pylák bych mohl měnit taky tak (Škodovka píše 30tis, nebo dva roky), ale z vlastní zkušenosti vím, že po zimě se na něm může dělat plíseň a v létě je zas plný sémě rostlinného a rozličných hmyzáků...
-
Kabinový vs. vzduchový filtr
Vzduchový filtruje vzduch do motoru, kabinový vzduch do kabiny. Nejlépe je měnit oba při servisním intervalu. Přestože škodovka doporučuje interval (myslím) 30 tisíc, leckteří výrobci uváděj kratší životnost. Osobně měním kabinový 2x do roka, vzduchový 1x za dvaroky.
-
prostředek pro údržbu palubky
Proboha, hlavně NÉ lesklou palubku !!!
-
Realna spotreba nafty - OCTAVIA 1.9 TDI 81 kW
...vždy tam bude nějaké procento chyby. Otázka zní: "je potřeba to opravdu takhle pitvat ??"
-
Realna spotreba nafty - OCTAVIA 1.9 TDI 81 kW
A k čemu je to vlastně dobrý, tohle blechaření ?? Myslím, že nejlepší externí přístroj je uchovat si účtenku a zapsat si na ní třeba stav km, vyjezdit do rezervy a znovu. To je reálná spotřeba.
-
Záruka na kastli 10 let
Kdepák, už si viděl výfuk, který by vydržel 10 let ? Možná u neježděného veterána. To je jako bys chtěl desetiletou záruku na pneu....Jsou díly které podléhají provoznímu opotřebení. Auťák (komplet) má záruku dva roky a na kastli "prodlouženou" deset let. Nový škodovky snad dvanáct (?).
-
dátum výroby pneu
Vypadá to teda hodně podezřele. Zdá se jako by si výrobce chtěl schladit žáhu z krize "obnovením" neprodejných zásob. Zkus prohlídnout jiný pneu téhož výrobce.
-
Letní pneu
Stačí jen to, až ti vjede (už se mit to stalo dostkrát) znenadání borec z vedlejší 40m před čumákem do cesty. Já to na zimákách ubrzdím, a nevlítnu ani do stromu, ani pod protijedoucí kamión, natož abych smetl cyklistu u krajnice... Né nepřesvědčíš mě. Mít zimní obutí neznamená bezhlavě riskovat - naopak.