Jump to content

scootey

Uživatel
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

3 Neutral

About scootey

  • Rank
    Nováček

Recent Profile Visitors

260 profile views
  1. Climatic i Climatronic mě při plné akceleraci odpojuje kompresor, poznám to podle toho že v ten moment zmizí zvukový projev, který tu řešíme.
  2. To by odpovídalo mým zkušenostem, mě na to množství náplně taky vliv nemá. S tím kompresorem z TDI to byla víceméně nadsazka a je to nesmysl, když ten kompresor ma stejné objednací číslo jak pro dieselový tak i benzínový motory. Ale když nad tím tak přemýšlím tak intenzita s jakou to dělá na mém autě by TDI asi v klidu přehlušilo takže dost majitelů nafty si toho ani nemusí všimnout. Co naopak vliv opravdu mělo, byla výměna expanzního ventilu. Bohužel jsem nenašel takový který by to nedělal vůbec.
  3. Na úvod: expanzní ventil není na kompresoru ale na stěně mezi motorovým prostorem a interiérem. Výrobce kompresoru do prvovýroby by mělo být DENSO. Auto mi dělá to stejný co tobě. Mám FI 1.4 16V BUD a sám mám v autě už 4 expanzní ventil, první byl zřejmě ještě z prvovýroby a zvuk byl hodně hlasitý, druhý už nevím co to bylo, ale asi nějaká šunt náhrada - zvuk ještě hlasitější. Potom následovala přestavba climatiku za climatronik = 3. expanzní ventil (asi prvovýroba z FII) a zvuk výrazně tišší a omezil se i rozsah vnějších teplot při kterých to bylo slyšet, v ten moment se s tím už dalo žít. Dnes mám na autě expanzní ventil od Helly (8UW351234-161), v době kdy se začínalo řešit, se mluvilo o ventilu s číslem 6Q0820679A, ten už je dnes nahrazen náhradou 6Q0820679G za který po mě chtěli ve škodovce cca 2500kč. /poznámka na okraj: internetovým dílům po zkušenostech už nevěřím, nestojí mi to za to./ Od Helly jsem jej koupil za cca 1100kč, klima byla tehdy prázdná tak jsem z hecu zkusil vyměnit, opět došlo k snížení intenzity těchto pazvuků. Dnes jsem ve stádiu kdy je to slyšet při venkovních teplotách mezi 10 a 20°C, jak je chladněji nebo tepleji tak je klima potichu. Navíc intenzita není tak velká a otázka jestli bych to vůbec slyšel, pokud bych neměl vytlumenou polovinu auta. Spíš se přikláním k názoru, že výměna kompresoru ti nepomůže, ten jsem totiž měnil a bez žádné změny, sice byl použitej a v původním autě se taky projevoval ale výrazně jinak, bohužel po namontování do mého auta se to chová úplně stejně jako s původním kompresorem. Ještě je otázka co by udělal úplně nový kompresor, případně jeho elektromagnetická spojka - to mi přijde jako dobrý typ co by to mohlo způsobovat. Některým zde pomohlo klimu doplnit, u mě to nepomohlo, vždy jsme ji plnili na předepsaných 550g, další možnost co asi v budoucnu vyzkouším je naplnit klimu o trochu víc (třeba 580 - 600g) jestli to bude mít nějaký efekt. Většina lidí co si stěžuje má 1.4/1.6 16V nebo HTP tak ještě mě napadá zkusit použít kompresor z TDI tam si na to nikdo moc nestěžuje (ale otázka jestli jim to nepřehluší motor), navíc to ma v etce stejný objednací kod jako pro benzíny takže spíš jen výstřel do tmy. Bádání a experimentům zdar.
  4. Ano a je zajímavé že je to dlouhodobý problém s kterým si škodovka asi neví rady protože moje auto je) září 2006 takže MR07 a na podobný problém si stěžují i u starších fabii a poprvé se to tu řešilo snad kolem roku 2007
  5. Teď jsem byl v autě a opravdu je to jak autíčko na setrvačník, climatronic mám 4 dny tak jsem si ten zvuk pořádně nevybavil. Před přestavbou to bylo víc takový knučení. Ten vysoušeč by se měl vyměnit při každém otevření okruhu, ale já jsem jej teď nevymenil a zvuk je výrazně slabší takže vysoušečem to asi nebude. Volnoběžka je dobrej nápad ta by to klidně být mohla. Určitě dej vědět jestli to pomohlo až ji budeš měnit.
  6. no mě to dělá oba zvuky ale takový syčení/bublání/přelévání je z expanzního ventilu a je to velice slabounký je to slyšet jen na volnoběh, jakmile se rozjedu i z kopce jen po odbržtění tak to okamžitě přehluší pneu/podvozek - tento projem klimatizace mě nevadí. Problém mám s tím zvukem co tady popisujete jako setrvačník i když mě to přijde jako spíš takový "kňučení" ale ano je to závislé na otačkach a dělalo mi to už když jsem měl climatic a to teda výrazně hlasitěji. Když jsem poslouchal v motorovým prostoru tak ten zvuk jednoznačne vychází z kompresoru ale není tak hlasitej jako uvnitř auta, tam se asi šíří trubkama klimatizace a potom přes výparník do ventilačního rozvodu a po cestě se asi nějak zesiluje. Ono šíření zvuku je vůbec svinstvo. Chtělo by to aby někdo zkusil vyměnit ten expanzní ventil za nějakej o kterým budeme vědět jeho přesné číslo a hlavně aby mu to pomohlo. Až budeme vědět co vyměnit tak to bude pohoda . Ještě mě tak napadá kolik různých výrobců dodávalo klimakompresor do prvovýroby? Jestli to nedělá jen od nějakého výrobce když se to někomu projevuje a někomu ne.
  7. Tak s klimatizací mám taky problem a je to asi jediný problém co s autem mám. Podle toho co jsem se tady dočetl tak mě to asi dělá to stejné. U mě se ten zvuk nejvíc projevuje mezi 1500 - 3000 otačkami motoru (potom to motor možná přehluší tak to není tolik slyšet). O výměně expanzního ventilu jsem četl a dokonce jsem jej vyměnil. Předělával jsem climatic na climatronic a vyměnil jsem celý vnitřní rozvod vzduchu i s expanzním ventilem jako jeden komplet takže nevím číslo toho co jsem tam dal. Nicméně nějaký efekt to mělo, před přestavbou byl zvuk natolik intenzivní že se v autě prakticky nedalo vydržet, člověk měl nutkavou potřebu utéct/zacpat si uši. U climatiku to mělo jednoduché řešení: nastavit chlazení na co nejmenší teplotu aby kompresor pořád běžel na vyšší výkon a teplotu v interieru regulovat jak se dalo (rychlostí ventilátoru, foukáním na rozpálená okna, pootevřeným oknem a pod.) jenomže potom ta spotřeba Teď po výmeně za jiný expanzní ventil je ten zvuk stále slyšet ale už není tak intenzivní aby byl vyloženě nepříjemný, ano vadí mi to a chci se ho zbavit, ale už se s tím dá žít. Nevím jaké by přesně mělo být číslo toho správného expanzního ventilu, který by tohle měl eliminovat, v dobách FI se mluvilo o číle 6Q0820679A, podle etky je náhradní díl pro FI a FII před fl 6Q0820679F, pro FII po fl je psaný náhradní díl 6Q0820679G a to od výroby 28.5.2015 a tohle by podle všeho měl být nejnovější expanzní ventil. FIII má už jiné čílo dílu a pravděpodobně to nebude zaměnitelné. Ještě dodám že u mě na to množství chladiva v klimatizaci vliv nemá protože před tím než jsem do toho začal rejpat, tak jsem si nechal chladivo odsát a bylo ho tam 535g (předpis je 550g +- 25g) po přestavbě jsme doplnili 550g.
  8. Ahoj, je tu někdo z okolí Brna, případně JM kdo je schopný a ochotný vyčíst mi pin z budíku na Fabii I? případně umí i upravit km (potřebuji přidat, výměna přistojovky)
×
×
  • Create New...