Zdravím,
mám jeden z mnoha problémů který se probírá v tomto vlákně. Chtěl bych Vás poprosit, kdo by se dokázal k mému problému vyjádřit. A zároveň poskytnout co nejvíce informací k posouzení.
motor 1.9 TDi 81 kw ASV.
Hlavně po ránu za studena jede motor naprosto v pohodě bez sebe menšího zaváhání. Odpoledne když je teplejší počasí, svítí slunce a je horší vzduch, dochází ke ztrátě výkonu. Mám pocit jako když se motor dusí. Do otáček jde, ale netáhne a nemá výkon. Do nouzáku to za celou dobu naštěstí nepadá. Od včerejška se začal problém zhoršovat, kdy při zahřátém motoru začíná motor za nízkých otáček cukat - hlavně na 1. a 2. převodový stupeň, při otáčkách mezi 1200 až 1500 cca. Dnes bohužel došlo k tomu, že jsem dojížděl k parkovacímu místu a auto cuklo stylem, jako když se nastartuje auto, je tam rychlost a okamžitě se pustí spojka. Auto poposkočilo, až jsem se nestačil divit.
Jen pro info: turbo bylo před nějakým časem čištěno, od té doby ho vždy pravidelně čistím za jízdy aby se vyprášily saze. Motor nepodtáčím, tankuju jen aditivovanou naftu. EGR ventil jsem kupoval nový před cca 60 000 km. 2x do roka ho kontroluji při výměně oleje a zanesený není, jen jsou obarvené stěny, jinak ani mm nános sazí. Před měsícem měněný vzduchový filtr, palivový filtr. Minulý rok dělané rozvody, spojka se setrvačníkem. Váhu vzduchu jsem čistil sprejem přímo na ní určeným. Avšak bez odezvy. Zkusil jsem proto udělat diagnostiku, ale žádné závady se nenašly. Zkoušel jsem udělat log ale bohužel mi to nešlo. Zkusil jsem proto aspoň VAG scope. Zadal jsem měřící hodnoty 03 a 11. Může se někdo k tomuto grafu vyjádřit ?
Jen připomenu, že problém se také projevuje před cca 3000 ot, když to sešlápnu a jedu do kopce, v tomto rozmezí se zpomalí výkon a více méně nějakou dobu trvá, než se přes tuto mez dostanu a malinko se to zlepší, ale né o moc. Průběh tohoto jevu je zvýrazněn v modrém poli.
Díky
Bez názvu2.bmp