Tohle vysvětlení se mi zdá věrohodnější než to Houmrovo.
Pepav
PepavNováček
Uživatel
42 příspěvků(y)
Gender:Male
Publikováno 26. únor 2015 - 21:34
Ano, nová řada motoru 1.2 TSI s označením EA 211 je lepší ve spotřebě, v rozsahu spektra otáček při nejlepším točivém momentu, doufám (usilovně) i v životnosti rozvodového pohonu (nic bych si nepřál více).
Je tu však jedna výrazná pocitová záležitost, v které oproti předchůdci pokulhává. Je to dravost a tah motoru mezi dvěma až třemi tisíci otáček při plné akceleraci.
Pokud to někdo cítí jinak, nechť mě prosím opraví. Mám však zafixováno, že RAPID s starým 1,2 tsi 77 kW táhl na druhou a třetí rychlost v nízkých otáčkách citelně energičtěji... lépe... na chvíli dokázal zatlačit na ten 2. či 3. kvalt do sedačky...
Dlouho jsem přemýšlel nad tím proč.
1) Co se zpřevodování týče, je Rapid 77 kW identický s FIII 81 kW, takže tento faktor rozdíl nezpůsobuje.
2) Staré TSI řady 111 papá trochu víc benálu, to by mu mohlo dodat trochu více "svalové hmoty" - fyzika je bez debat!
3) Dále pak má 111 jen 8 ventilů a tím by mohl teoreticky hrát lépe do not tahu v nízkém otáčkovém poli.
Je to ale vše?
Myslím, že je tady ještě jeden a to velmi podstatný aspekt, vlastně se dotýkající i bodu 2.
Jak jsem totiž uviděl test Rapidu na brzdě (myslím že to snad dělal pan Janda), došlo mi to.
Motor 111 byl totiž naladěn s obrovským přebytkem výkonu a krouťáku oproti papírovým hodnotám, což EURO 5 ještě sneslo.
Nový motor 211 však již pravděpodobně nebude mít takovou devízu krouťáku a koníků i díky škaredé paní EURO Šestce, no a tak je trošinku vlažnější. Nezbývá než počkat na měření skutečného výkonu 1,2 81 kW, které by mělo tuto "podlou" domněnku potvrdit...