Přejít na obsah

iv00vi

Uživatel
  • Počet příspěvků

    6
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

273 zobrazení profilu

Oznámení iv00vi

Nováček

Nováček (1/14)

1

Popularita

  1. Jde o brzdění vždy, když má auto natlakované brzy, třeba kvůli koliznímu asistentovi nebo když brzdí tempomat (ACC) a asi budou i další případy. Nejsnáz to poznáš s ACC a DSG, když má auto zastavit plynule samo, třeba v koloně.
  2. Ahoj, pár stránek zpátky jsem tady zkoušel popsat a vysvětlit, jak super tyy brzdy jsou, no a dozvěděl jsem se od mnoha diskutujících, že ten problém S3 nemá :) Tak už se mi moc nechce si zbytečně plácat játra...
  3. Ten blinkr mě nenapadl, to zkusím, to by bylo fajn (teď se ACC rozjede až cca 1 vteřinu po tom, co se auto přede mnou uklidí do vedlejšího pruhu).
  4. Možná jste si jenom zvykli, nebo takto nepoužívate ACC resp. automatickou brzdu, nebo vám to přijde ok a ani si to neuvědomujete (to není kritika, chápu, že to může být pro spoustu lidí ok). S dovolením popíšu konkrétní příklady: 1. Jedu po (německé) dálnici 160 km/h na ACC. V dálce (dřív, než se chytne radar nebo kamera, cca 500 m) začne předjíždět kamion rychlostí cca 80-90 km/h. Předtím jsem musel rychle nacvakat na ACC 100 km/h, jinak jsem pokračoval pod plynem až někam cca 70 - 80 metrů za kamion a pak ACC začalo prudce brzdit (a často se rozsvítilo červené varování před kolizí), vypadal jsem jako klasický kretén-najížděč. Teď to tak cca 120-140 m předem sundá nohu z plynu a po chvilce plynule dobrzdí. 2. Když brzdím (nohou, ne ACC), tak jsem zvyklý před zastavením částečně povolit brzdový pedál, abych ujel posledních 80-120 cm téměř bez brzdění (auto se zastaví prakticky samo, brzda jenom vyrovná prokluz spojky na jedničku), je to plynulé, působí to příjemně na cestující, takový zvyk z autobusu. Teď to lze, předtím mi to nevybíravě zabrzdila "ručka". A mimochodem teď takhle brzdí i ACC pri popojíždění v koloně.
  5. V tom popisu samozřejmě trochu přeháním, ale jsem si jistý, že tyto dva problémy Superb má. Poslední 4 roky jsem jezdil auty z půjčovny, všechno třída Superb (až teď zjistili, že je levnější leasing než půjčovna na dva týdny v měsíci) :) Celkem jsem měl cca dvacet typů aut, z každým jsem najel minimálně 1000 km, z toho minimálně 7-8 různých Superbů a dělají to všechny. Přitom koncernová auta (mám zkušenost se Seatem a VW) tohle umí udělat dobře. Jen pro ujištění: Mluvím o kombinaci Hill-holder, elektronické ruční brzdy a ACC. Tohle je něco, co by měli opravit, ten rozdíl továrního nastavení a toho, co tam dává ferda25 je obrovský, byl jsem ve Strakonicích s manželkou a všimla si toho bez toho, abych ji na to upozornil, sama na prvních světlech (jako spolujezdec).
  6. Ahoj, tento týden jsem absolvoval nakódování všeho možného u uživatele ferda25 a mám pár postřehů: 1. Mám kameru, takže šel dokódovat Lane assist (používam prakticky trvale na nastavení Slabé, doporučuju) i čtení značek (hrozná blbost, neumí to přečíst ani začátek a konec obce, ani klasickou šedivou značku konec omezení rychlosti, navíc nemám navigaci, jenom rádio Bolero, v takovémto nastavení tuto určitě změnu nedoporučuji, bez navigace to navíc po nastartování zobrazuje upozornění na omezenou funkci čtení značek). Se zbytkem jsem moc spokojený (klima, zavírání kufru, start/stop atd., celkem asi 20 úprav), ale chtěl bych vyzdvihnout nastavení brzd. Teď po změně to je prostě rozdíl v chování jako mezi jízdou s řidičem z autoškoly a vyježděným řidičem: 1. Při zpomalení auta před Vámi to při jízdě s ACC prostě sundá nohu z plynu hned jak na auto dosáhne radar, ne až téměř v kufru auta před Vámi, navíc to tolik nebrzdí kvůli autům ve vedlejším pruhu (I když se občas zadaří, ješte jsem nevysledoval, co je důvod divného chování) a dobrzdí to opravdu plynule. 2. Při pomalém brzdění nohou (tzn. ne pomocí ACC) to už nově nezatáhne "ruční brzdu" v rychlosti cca 2km/h, takže si spolujezdec pokaždé nezlomí krční páteř, ale počká to do úplného zastavení. Za tyhle dva body bych vývojářům ve Škodě Auto zlámal obě ruce, teď se to teprve stalo použitelné a odpovídá to tomu, jak jezdí normální člověk. Poslední poznámka je k zobrazované rychlosti na tachometru vs. skutečná rychlost, ve VCDS je možnost zvolit dva profily: Standardní (při 55 km/h je skutečná rychlost 50km/h, 76 - - > 70, 160 - - >152), druhý (název neznám), kde je rozdíl natvrdo 5% (53-->50, 74-->70, 160-->155). Takže asi není cesta, jak dosáhnout tímto způsobem zvýšení limitu ACC na skutečných 160km/h (v to jsem doufal). Díky, snad to někomu pomůže.
×
×
  • Vytvořit nový...