Přejít na obsah

Chip nebo vačky u cimbu sk? Motor MPI.


Dornbos

Doporučené příspěvky

DIVNA ODPOVED, TERAZ CO JE LEPSIE - MAT VO VYSSICH OTACKACH CHUDOBNEJSIU ALEBO BOHATSIU ZMES ???

Řekl bych, že je to odpověď nesprávná.

Lambda regulace si s tím poradí a bohatost bude pořád OK.

Mezi 44 kW a 50 kW daty je ten hlavní rozdíl, že u 44 kW dat je všude o 5 stupňů větší předstih.

Tak má možná logiku, že při lepším plnění válců bude lepší předstih snížit, abych se vyhnul detonacím.

Ale když to neudělám, tak mi předstih čidlo klepání stejně shodí.

Tak bych to moc neřešil.

Doufejme, že je v těch datech změněno i něco jiného...

Jinak výměnu 44 kW sání za 50 kW můžu jen doporučit.

I kdyby nemělo být doprovázené žádnou další změnou, motor to v oblasti od 4000 nebo 4500 otáček příjemně odšpuntuje.

Můj postup byl následující:

1) sací potrubí

2) úprava hlavy - sedla a jejich okolí, kanály - slícování se sacím a výfukovým potrubím

+ 3) výměna vačkového hřídele (nabroušený se zrychleními na hydra, takže bez nutnosti výměny za pevná zdvihátka)

4) výfukový svod se správnými délkami jednotlivých větví (bohužel už se tam pak nevejde katalyzátor), zůstal sériový střední a koncový díl

5) no a pak už bylo třeba pořídit jiná data, protože těch úprav už bylo tolik, že data neodpovídala mechanickému stavu motoru

Výsledek byl 67 kW a najeto mám s touhle úpravou přes 110 tis.km (celkem 140 tis.km)

Takže mi nějaké snížení životnosti nepřipadá jako velká hrozba.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jenom bych vás chtěl upozornit na to že svíčky se liší hlavně tím jakou mají vzdálenost elektrod takže jestli výrobce uvádí např. 1mm je hloupost tam dávat větší nebo menší že? taky si myslím že i ty 1bod nějaké pořádné musí bejt vyhovující, a kdyby byli love tak tam dám taky nějaký iridiový nebo jedny stěch sportovních drahých, ale jak já říkám každému sedí něco jinnýho mě prostě brisk 3bod neseděl, dal jsem tam NGK BKUER5ET 3bod a ted to švihá, po druhé výměně jsme přišli na to že tyto svíčky jsou určené na 50kW verzi ale vůbec to neva

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Muj nazor je ze s motorem 44 kw ujedes bez problemu 300 000 ikdyz ho tocis .. s tim tvym upravenym ujedes max 200 000 - 250 000 a pak bude KO zadna generalka a jezdime dale .. jestli jsi teda udelal ze 44 kw -> 67 .. trochu prehnane :)

Tak to já nevím a myslím si, že to se ani přibližně odhadnout nedá - životnost ovlivňuje příliš mnoho faktorů.

A co se týče úprav - já jsem v tom vlastně nevinně:

Auto jsem kupoval na Mikuláše 2001 nové.

Po záběhu jsem jel do Německa a byl jsem užaslý,

jak vysokou maximální rychlost auto dosáhne (podle rychloměru skoro 170 km/h), při tak nízkém výkonu motoru.

Zřejmě aerodynamický zázrak - i když to na první pohled na karosérii není vidět.

Ovšem vadilo mi, že od 4500 se motor vytáčel pomaleji.

Tak jsem koupil to 50 kW sací potrubí.

A vyšlo to - nevím sice jestli to přineslo nějaký výkon a jaký, ale motor se najednou točil nahoře líp.

No a asi 10 dnů po skončení záruky (jak už mám tak to štěstí) mi začala téct voda do 2. válce.

Když v servisu pochopili, že je to po záruce, srdečně se mi zasmáli a řekli mi, kolik to bude stát.

Tak jsem jim poděkoval no a rozebral to sám s tím, že už to radši udělám pořádně.

Prostřední 2 vložky byly skoro bez přesahů - utopené a jedna z nich byla ještě křivá, takže jsem jí musel napřed osoustružit spodní dosedací plochu.

No a když už to bylo rozebrané, tak jsem sundal i vanu a prsa, abych vyměnil řetěz a kola no a to byla skoro výzva, abych vyměnil vačku.

Sehnal jsem takovou, která má zejména vyšší zdvihy ventilů a nijak dlouhá časování, takže má fajn volnoběh, dobré reakce na přidání a výkon i v nízkých a středních otáčkách a při tom plní jako blázen.

No a co s hlavou? Aby jí to nebylo líto, že si jí nikdo nevšímá...

Tak jsem odpéroval ventily, opracoval sedla (dalo to na průměru přes 1 mm), aby se v nich proudění tolik neškrtilo a slícoval s potrubími.

Hlavu jsem o 0,5 mm snížil, abych ji jednak srovnal (ale na to by stačila desetina milimetru) a jednak trochu dokomprimoval motor k té nové vačce.

A když už jsem byl v tom shánění, tak známý našel nerezový výfukový svod s rozumnými délkami jednotlivých větví.

Tak jsem to tak složil a začal problém s daty.

Když jsem to na dálnici podržel trochu z kopce a při rychlosti přes 200 km/h ubral a zase přidal plyn, rozsvítila se mi přístrojová deska a bylo třeba vypnout a zase zapnout zapalování aby to zmizelo.

Mne od začátku štvalo, že při přidání plynu se motor napřed zamyslel (asi jestli je moje žádost o zvýšení výkonu oprávněná), aby s citelným prodlením vyhověl.

No a tak jsem v Boleslavi u Siemensů našel někoho, kdo se mnou vlezl do dat, předělal model sacího potrubí tak, aby to nepřekračovalo horní mez.

On ten motor po úpravách plnil tak, jak to nikoho nenapadlo do dat dát.

Vypnul mi v datech zavírání plynu při brždění (abych si mohl na kluzkém levou nohou odsadit zadek auta).

No a napřed přidal 30% úhlové rychlosti otvírání škrtící klapky a když jsme viděli, že to není velká změna, přidal ještě 50 %.

Takže po těch změnách je úhlová rychlost cca 2 násobná a reakce na přidání plynu je taková jaká má být.

Doladily se i předstihy, všech 6 omezovačů otáček - tak jak v datech jsou (neutrál a 1. až 5. zařazená rychlost), to že do 75% sešlápnutí plynu je bohatost (dle lambda) 1,0 a od 75 % 0,85 atd.

Pak už jsem jen namontoval výměník voda-olej na chlazení motorového oleje a hotovo.

Píšu ti to tak podrobně, abys viděl, že i když ti to připadá přehnané, byl jsem k tomu všemu vlastně vyprovokován.

Já jsem se jen bránil - iniciativa byla vždycky na straně Fábie...

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja nevim ja myslim ze to nevydrzi tolik km co normalne proste tam das vetsi vykon tim se zvysi opotrebeni

Nejde jen o motor. Větší výkon znamená větší namáhání spojky i převodovky, větší zrychlení a rychlost, to je namáhání podvozku a brzd.

Navíc pokud to zařeneš do extrému: 5 lidí v autě + vozejk a už ti nebude stíhat chlazení, bo s větším výkonem to pojede líp než sériovka.

Nemůžeš to vztáhnout jen motor, ale na celý auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak spojkovou lamelu (+přtlačák a ložisko) jsem měnil ve 115 tis. km - předčasně, jak se ukázalo.

Lamela byla ojetá tak ze 2/3, takže mohla ještě jezdit a jezdit.

Skříň a poloosy - žádný problém.

Ložiska v předních kolech jsem měnil - jedno ve 30 tis. km, druhé nedávno - to vlastně byla další výměna toho už ve 30 tis. vyměněného.

Tlumiče používám HP, zadní uložení spodních ramen a uložení zadní nápravy v kastli je z polyurethanu.

Když jsem ojel bubny přes 203 mm, dal jsem tam kotouče.

Naštěstí nemám ABS, takže se s pomocí zátěžového regulátoru nechá krásně nastavit rozdělení brzdného účinku předek - zadek.

Žádné moje auto nebylo nikdy znešvařeno tak nedůstojným balastem jako je tažné zařízení nebo střešní nosič...

A doufám, že ani nikdy nebude...

Chlazení není vůbec žádný problém přes to, že jsem do něj zapojil i výměník voda-olej.

Možná je to i tím, že auto má klimatizaci a tak může mít výkonnější chladič.

Nevím.

Ale jiný ventilátor chlazení má určitě.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pekna robota, ja mam tiez uz nieco porobene a odhadujem 63kw z povodnych 44, trebalo by este tie zvody len kvoli katalyzatoru ich tam nemozem dat. inak kotucova naprava je fajn volba, u nas je to sice zakazane ale kaslem na nich, ked to rozgulam a potrebujem brzdit tak tie bubny nestihaju. mam ubehnutych cez 3000km na tejto uprave ale nebojim sa nejakeho znizovania zivotnosti, zlepsila sa akurat priprava zmesy, ziadne mechanicke upravy ako odlahcovanie alebo extremne znizovanie hlavy. kolko si z toho maximalne vytlkol?

Editováno: , autor: Nautilus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pekna robota, aky vykon tomu odhadujes?

inak kotucova naprava je fajn volba, u nas je to sice zakazane ale kaslem na nich, ked to rozgulam a potrebujem brzdit tak tie bubny nestihaju.

Tak to nevím.

Přece jenom už mám něco najeto a to určitě výkon ovlivnilo směrem dolů.

Když se dodělaly data, tak jsem s tím byl u Srby na válcovce Bosch a tam mi změřili něco jako 67,2 kW.

Ale to už je pár let.

Já tam ty kotouče dal z cenových důvodů.

Když jsem to auto dostal, mělo hrozně přebržděný předek.

Tak jsem v zátěžovém regulátoru zadkům přidal a začlo to celé pěkně brzdit.

Ale bylo to takové měnlivé - studené brzdy - trochu přebržděný předek, teplé - tak jak jsem to nastavil, a když dostaly brzdy zabrat, tak zase dřív zvadl zadek a předek byl tím pádem přebržděný.

To kotouče nedělají - tam to je furt, jak to nastavíš.

Jenže to, že ty bubny brzdily a neflákaly se mělo i svoji stinnou stránku - v 60 tis. km byly náběžné pakny ojeté na nýty a bubny měly přes 203 mm na průměru.

Když mi řekli, že jeden buben stojí 2.700,- a co stojí pakny a prasátka, koupil jsem radši na vrakovišti celou kotoučovou zadní nápravu, nové kotouče a destičky a byl jsem na tom na peníze líp.

Teď mám kolem dokola kotouče ATE, vpředu Ferodo DS3000, vzadu DS2500 a 3 roky jsem už naprosto spokojený.

Vždycky 2x ročně když měním letní za zimní kola a naopak, upravím nastavení zátěžového regulátoru (v létě uberu zadkům, na zimu jim přidám), vyčistím, rozhýbu, mezi kotouče na náboje kol dám čerstvou vrstvičku tuku a pak už není co řešit.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se o to teda staras .. ja myslim ze ted budes mit nejmene 65 kw .. ten vykon zas tak nepada ne? A kolik te stala ta zadni naprava kotoucova na vrakaci? a kolik pak ty ostatni dily? Diky .. jo a kdyz brzdy piskaji pri mensi zatezi cim je to zpusobeno? Kdyz uz se bavime o brzdach tak se zeptam lol

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se o to teda staras .. ja myslim ze ted budes mit nejmene 65 kw .. ten vykon zas tak nepada ne? A kolik te stala ta zadni naprava kotoucova na vrakaci? a kolik pak ty ostatni dily? Diky .. jo a kdyz brzdy piskaji pri mensi zatezi cim je to zpusobeno? Kdyz uz se bavime o brzdach tak se zeptam lol

Tenkrát 3k, kotouče myslím 1k a destičky už nevím.

Pískání? Rozkmitáním destiček.

Jestli je chceš utišit, vyndej je a v půlce přeřež jejich obložení pilkou na železo.

Kolmo na destičku a napříč, ne podél.

Nad železem destičky nech tak 1 mm obložení nepřeřezaný.

Tím jejich plochu rozdělíš na 2 plochy a bude ticho.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

popsaných

Zdravim..nikde som to presnejsie nenasiel.. chcel by som zmenit AZE 44kw motor na 50kw motor a potom ho dat ocipovat.. mam uz sacie potrubie a moznost zohnat vacku z 50kW.. niekto tu pisal ze je to vsetko co treba a da sa to spravit.. niekto pisal ze treba aj zvody.. ako to vlastne je? skusal to uz niekto?

Po vymene mozem na aute s RJ z 44kW normalne ist? Alebo musim dat automaticky nacipovat RJ. Popripade najprv vymenit RJ za 50kW jednotku a tu dat nacipovat.. nebolo by to ale takto zbytocne?? vopred dakujem za odpovede..

Pokud jsi už vyměnil sací potrubí (je to tak, rozumím ti dobře?) a chtěl bys měnit vačku, bylo by - podle mých zkušeností - fajn, kdyby sis už rovnou upravil hlavu.

Tím že Fábiový blok nemá vpředu víčko jaké měla Felicie, nezbývá při výměně vačky jež sundat hlavu.

Jinak nedostaneš ven hydra.

No a když už platit nové těsnění, tak na té hlavě udělej potřebné práce, ne?

A taky bych na tvém místě radši koupil lepší vačku, než je origo 50 kW.

Prodávají se a jsou i nabroušené se zrychleními na hydra.

Výfukové svody jsou strašně krátké a vůbec motoru nepomáhají ve vyplachování. To by musel motor točit 11 000 otáček, aby mu pomohly.

Delší svody jsou dost dobré, ale pak budeš mít na vybranou - buď dáš pryč katalyzátor, nebo ho umístíš místo středního tlumiče.

Na oboje už místo mít nebudeš.

Já jsem dal pryč katalyzátor a nechal v datech vypnout kontrolu (mám 2 lambdy), jinak mi tak 1x za 1/2 roku auto řeklo, že mám vadný katalyzátor.

Po všech možných úpravách můžeš jezdit pořád s původní ŘJ s původními daty.

Ty hlavní jsou 2 věci - benzín a předstih. To je od dob karburátorů a rozdělovačů pořád stejné.

Se změnou množství benzínu, díky jinému množství nasávaného vzduchu, si lambda regulace poradí bez problémů.

Tam kde by ti chyběl předstih (a nemyslím, že by taková místa byla nebo že by jich bylo moc), ti ho jednotka nepřidá, to neumí.

Ale kde by ho bylo moc, tam ho díky čidlu klepání odreguluje a motoru nic nehrozí.

Mně se osvědčilo napřed upravovat železo a až po skončení všech zásahů změnit data na výsledný mechanický stav motoru.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím sání z 44kw na 50kw, nebude to pak ŘJ u mý 44kw mást když bude mít větší kanálky? Stačí jen vyměnit sací potrubí a mám 50kw jo?

1) Když vyměníš sací potrubí za 50 kW, odšpuntuješ motor zejména ve vyšších otáčkách.

S větším množstvím nasávaného vzduchu si lambda regulace poradí, aniž bys musel cokoliv měnit v datech.

Tak velký rozdíl to zas není.

2) Ne, nevznikne tak automaticky 50 kW motor.

50kW vačkový hřídel má sice stejné časování a zdvihy ventilů jako 44 kW-ový, ale je jinak do polotovaru nabroušený.

Já jsem koupil za 3600,- bez DPH jiný vačkový hřídel (když origo 44 kW jsem musel vrátit protiúčtem), který má zejména jiné zdvihy ventilů.

Takže teď se ventily otevřou tak, že skoro nevadí vyplachování a to je mnohem účinnější, zatímco origo vačka je pootevřela, ventily pořád překážely vyplachování a motor plnil podstatně hůř.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele pročti jsi toto téma pořádně poořád se tu řeší jedno a to samé dokola.

jinak jestlii jsem pochopil správně tak máš 44kW a chceš z ní udělat 50kW?

Protože píšeš dát z 44 na 50 asi jsi myslel opačně.

jenom záměnou sacího potrubí neuděláš 50kW je tam krom jinnýho ostřejší vačka, větší průměr výfuku a asi i jiný soft.

já mám jenom vyměněné saní a pak jsem nechal chipnout a uplně mi to stačí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blbě jsem to napsal no, tak se omlouvám. Mám 44 a prostě chci aby to líp jelo. Pročtu si ho pořádně, ale vy řešíte větší úpravy tohohle motoru, ale alespoň už vím co jsem vlastně chtěl :) 50kw z ní dělat nemusím a když to sací potrubí pomůže tak ho tam hodim :) tak díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a brzdny ucinok je neporovnatelny :)

To si nemyslím.

Zátěžový regulátor mi šel nastavit tak, až jsem měl dokonce přebržděný zadek.

Takže brzdný účinek bubnovým brzdám nechybí.

Když nechám stranou cenové důvody, tak kotoučové brzdy vzadu se mi líbí víc hlavně kvůli lepšímu průběhu součinitele tření v závislosti na teplotě.

S kotoučovými brzdami kolem dokola si nastavím rozdělení brzdného účinku předek/zadek a tohle rozdělení tam zůstane od studených brzd po žhavé.

Když máš vzadu bubny, máš tam nastavené rozdělení brzdného účinku jen v určitém rozsahu teplot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...