Přejít na obsah

Utíká kapalina-prasklá hlava?


Angel@Devil

Doporučené příspěvky

Ahoj,

předem omluva, že znovu zakládám téma o chl. kapalině, ale nevím kam se zařadit, každopádně bych poprosil o názory.

Po koupi Fabie (cca měsíc) kdy začli první mrazy, což bylo koncem listopadu se mi ohlásila kontrolka hladiny chl. kapaliny. Předtím tak týden jsme to kontroloval a vše ok. Ted jsme kouknul a bylo znovu ok,ale kontrolka dal blikala. Tak jsem dolil přes max a stejně blikala. Pak sjme se dověděl, že je asi špatné čidlo v expanzce. Ale mezi tím, se mi začala kapalina trochu ztrácet. Po týdnu mi je mechoš vyměnil za starší a špinavou, ale jelikož mu věřím ( vyléčil mi jiný auto už) tak jsem nic neříkal.Ted jsme zjistil že se to má dycky odvzdušnit po výměně, což on neudělal, jen tam dal jinou ,dolil a jel jsem. Ale ono nic, druhý den, mráz a znovu začala blikat. a kapalina se začala ztrácet víc a víc. Kouknul mi ještě na víčko od oleje, a tam byl malej sajrajt žlutej, tak prej je možný, že mi to utiká do oleje, že je možná prasklé těsnění pod hlavou. Že mám to víčko sledovat a že uvidíme. Tak OK, někde jsem se zrovna dočetl, že když jezdím krátké trasy, že se to dělá normálně...do práce to mám 15km a zpět taky, tak nevím jestli to může být tím. Nicméně...teď v pondělí jsme doléval už 2dcl ve středu pak už půl litru. Ale je mi divný to, že vždy když stojí fabka doma nebo někde delší dobu, tak když otevřu víčko expanzky, dycky mi kapalina odteče, protože je to stále natlakovaný. Ale nevím, jestli je to tím nebo ne. Jen u předchozí expanzky mi to nedělalo. Tak bych se chtěl zeptat, jestli to může být onen důvod. Dál...dozvěděl jsme se:D...že když auto i po zahřátí (tzn. po dojezdu d práce asi..pač dál nejezdim) kouří bílým kouřem, jakoby párou, je prasklý těsnění pod hlavou nebo hlava. Mě to tak kouří, ale nevím jestli po 15 km je auto zahřáté nebo ne. Celkem jsem tam za měsíc dolil víc jak 1l kapaliny. Je to moc, ale přemýšlím, zda to může být tou expanzkou od něj, nebo zda je v háji opravdu těsnění, nebo dokonce hlava jak on říká. Udělal mi předběžně kalkulaci, kdy pošle hlavu na test a kdyžtak zavaření a srovnání na cca 7500,- :( vím, že oprava hlavy neni nic levnyho,ale 7500 je dost no. Rovnou by se dala i uplně nová expanzka, takže by vše mělo být OK, ale spíš bych se s vámi chtěl poradit. Pač ted o Vánocích je problém s prachama:( a vyhodit jen tak prachy se mi nechce. A zas je zbytečný vyměnit nádobku ,kapalinu a vyčistit chl. okruh a pak to dělat znovu s hlavou. Napadá vás něco. Jsem rád za každý názor, nebo radu. Díky moc.

Jo..ještě dodatek, při koupi tam byla modrá kapalina a mechoš povidal, že ta tam být nesmí, neboť prej může rozežrat po nějaké době těsnění pod hlavou právě, myslíte že to může být spojeno s tím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno. 1l je dost. Jestli ti to nikde netece, coz se hodne tezko zjistuje u takovych malych uniku jako je litr za mesic, tak to fakt bude tesneni - u MPi docela casta zavada. Cena je na garaznika presprilis. Ocekaval bych tak 3tis. Ten sajrajt ve vicku u tak kratkych tras je normalni, kdyz se ve velkym dostava voda do oleje, tak je ten sajrajt i ve viku ventilu a oleje pribyva. Nejspis ti teda voda konci ve valcich.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stači nove tesnenie pod hlavu. Tu hlavu prasknuť nedokažeš len ked ju sakra uvarišt. Zvarať a tlakove skušky to je myslim totalne zbytočne prachy lebo potom radšej druhu hlavu. Daj tesnenie a novu expanzku ale nie činu a bude to dobre. Tie hlavy vobec nie su nachylne na praskanie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě jsme slyšel od hodně lidí, že ty hlavy moc nepraskají, že spíš to je tím těsněním. Navíc těsnění bylo údajně dělané před asi 5 lety, tak nevím. Ale asi se na hlavu teď vyprdnu a nechám vyměnit jen těsnění a tu expanzku. Uvidím, zda sem ještě někdo napíše:) zatím moc díky za odpovědi. Auto má najeto 119000 tis. original:)

Jinak olej se zdá, že nepřibývá právě, ale na víčku od oleje nahoře a kolem něj ten sajrajt je..ale jak říkám, není ho extra moc, jen lehčí potah po 3-4 dnech ježdění. Po týdnu a víc je ho tam víc, ale jinak to utírám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyměň těsnění a uvidíš,taky se přikláním k tomu že hlava prasklá nebude.A i kdyby byla,tak seženeš na vrakáči nebo někde z inzerátu jinou a určitě tě to nebude stát 7500kč,to ten tvůj mechoš trošku přehnal s tou cenou. Ten sajrajt na víčku se ti bude dělat,to je normální,kor když je vlhký počasí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele mám tten samej problém už asi 5let a neřeším, čidlo v expanzce je vyzkratované tudíž to už nepíská, a ta voda se mi taky tratí měl jsem natlakovanej celej systém a tlak držel tak nevím kde se tratí taky dolívám něco okolo litru měsíčně.

Jinak prasklé těsnění to určitě není ani hlava, kdyby to bylo jedno ztoho tak ten olej po pár dnech co by kapalina vnikala do oleje tak by stačilo vytáhnout měrku a na měrce by muselo bejt to samé co na víčku, a to by se ti rozsvítila kontrolka mazání, jelikož olej s vodou v motoru po čas jízdy se smíchá a vznikne taková pěna tak jak je na tom víčku, spíše bych se kouknul, jestli tam máš tu G12, po únikách vody ve spojích hadic, termostatu, chladiče atd. mám s tou G12 svouji zkušenost když mi špatně těsnil termostat a voda ukapavala na blok a převodovku tam kde se voda odpařila vznikly takové bílorůžové fleky nebo spíše krystalky nebo tak něco, takže ti nezbívá nic jiného než motor pořádně zahřát a hledat. poozor voda může unikat i v kabině z výměniku tepla

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

7500 za výměnu těnění? To mi poser.

Dej to sem a já ti to udělám za 5000. 3000 budou pro mě a 2000 dám mechošovi.

Teď sem s ním řešil stejnej problém na kamárčině fabči.

Přebroušení hlavy 200 kč nebo přebroušení, usazení ventilů, kontrola na pukliny 1000 kč a že když si řekne vo moc tak 1000 kč práce. Pak to může narůst o olej M7ADS3+ stojí cca 32 kč/l, takže krát 5 litrů, voda s "fridexem" a nebo pak origo kapalina a pak výplach motoru což je za cca 200 kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ceně 7500,- je počítaná i oprava hlavy.

Jinak G12 kapalinu tam mám od koupi, kdy se dělal komplet servis a proplachovala (údajně:D ) se celá soustava. Byla tam modrá kapalina nějaká.

Systém chladící soustavy je natlakovanej a myslím si a i jsem to slyšel, že by neměl být, když je auto noc v garáži. Já ho mam noc a pul dne v garáži a když se snažím otevřít bandu, tak ujde tlak a vytryskne trochu kapaliny. Tak nevim.

Jinak teď někde hledat kapičky je složitý, pač auto stojí max. přes noc a to dokonale nevyschne tak, abych pak po zahřátí viděl někde kapky...musím to nějak pořešit, G12 není tak drahá naštěstí, tak ještě uvidím, ale dolejvám každý 3 dny asi 3 dc no.

Kolik se tedy pohybuje výměna těsnění , expanzky a kontrola hlavy u vašich garážníků?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to na mím autě stálo cca 3000. A obsahovalo to práci, olej, těsnění, filtr, G12++ neředěnou, kontrolu hlavy a výplach motoru od oleje a proti vodnímu kameni. Ten z tý částky byl tak za 1000 kč, bo se dělal 5x nějakým přípravkem od WÜRTHa. Ale stálo to za to, bo to daleko líp chladí.

Jinak samotná práce bez materiálu tak 1000 kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zlé že tam bylo něco jinýho než G12, po ní vznikaj takové růžové krystalky.

Když máš systém furt natlakovaný i po vychladnutí vyměn tu nádobku kvůli tomu čidlu a víčko taky je tam přetlakový ventil ten když je nádobka pod vyšším tlakem než má být tak upustí tlak a to asii nedělá.

A až pak jak by se to chovalo bych hledal dál

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak hurá, dneska jsme díky přítulce našel louži o průměru 10 cm pod autem. Stála na tom místě od 22 hod a našel jsme to dnes ve 14 hod. Je to v místě, jak je ten vypouštěcí ventil nebo co to je. Tlustá hadice a ventil v jednom. Nevím přesně, kde to utíká, pač to mam zadeklovaný a je tam jiný nárazník, ale začínám si myslet, že to bude utíkat tudy dolem a jak bude v háji expanzka i s víčkem, tak ten tlak stále tlačí kapalinu, tudíž uniká místem dole někde. Auto používám ráno do práce v 5hod a odpoledne v 15 hod dom, jinak většinou stojí. Takže tady by mohl být onen problém, nebo ještě to těsnění...ale jinak by to mohlo být ok. Asi mě ale vyvedete z omylu, co? :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem byl u jinýho mechoše. Říkal, že z vody je cítit zápach takže je asi těsnění pod hlavou načatý a něco tam utíká, ale že taky dost udělá ten únik dole u vypouštěcího ventilu. Kadopádně po novém roce se to bude dělat s tím, že hlava prasklá nebude,ale dá se na srovnání, udělá se těsnění a expanzka s ventilem. Takže až budu vědět víc, napíšu co a jak. Zatim a všem šťastný nový rok bez nehod a problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nazdar borci,

vyuzijem tuto temu, nebudem zakladat novu, riesim stratu chladiacej kvapaliny.

Neviete mi niekto povedat, ci je normalne ked po vypnuti tepleho motora po dlhej jazde, po dosiahnuti prevadzkovej teploty- ruka teplomera kolmo hore , skratka ci moze byt chladiaci system natlakovany?

Voda sa nevari, ale po otvoreni vyrovnavacej nadrzky vyfuci vzduch a povedal by som ze v dost velkej miere. Ide mi o to, ci v tom veku nadrzky nema byt nejaky ventil na vyrovnanie tlaku. Ak tam ma byt, potom ho mam urcite upchaty a pretlak sposobi unik kvapaliny. Nikde nevidim nic mokre, ziadne hadice, unika to asi len za tepla ked sa to stiha odparovat. Za 2 mesiace denodennej prevadzky(6000 km) som stratil cca 1,2 litra kvapaliny, tazko sa hlada tak maly unik. Sviecky som este nepozeral, ale startuje ok, olej speneny nie je. Myslim ze to unika von, nie do motora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim v novém roce:)

Tak přináším rozřešení mé situace. Takže mě to celkem stálo 3000,-

V ceně je práce,nové těsnění pod hlavu, srovnání hlavy, natlakování a kontrola ventilů nebo zdvihátek:D...ted si nejsem jist (nejsme odborník:) ) vyměněna expanzní nádobka, vyměněno těsnění u vypouštěcího ventilku dole u chladiče, kudy to teklo, vyměněn olej- a vyměněna el. zásuvečka, jak je u expanzky, co sleduje výšku kapaliny.

Foukalo to buď pod první nebo 4 válec:D polde pohledu an těsnění.

Tak toť můj problém. Dnes jsem auto vyzvedl, takže doufám, že bude OKI.

Tak díky za vaše komentáře:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar borci,

vyuzijem tuto temu, nebudem zakladat novu, riesim stratu chladiacej kvapaliny.

Neviete mi niekto povedat, ci je normalne ked po vypnuti tepleho motora po dlhej jazde, po dosiahnuti prevadzkovej teploty- ruka teplomera kolmo hore , skratka ci moze byt chladiaci system natlakovany?

Voda sa nevari, ale po otvoreni vyrovnavacej nadrzky vyfuci vzduch a povedal by som ze v dost velkej miere. Ide mi o to, ci v tom veku nadrzky nema byt nejaky ventil na vyrovnanie tlaku. Ak tam ma byt, potom ho mam urcite upchaty a pretlak sposobi unik kvapaliny. Nikde nevidim nic mokre, ziadne hadice, unika to asi len za tepla ked sa to stiha odparovat. Za 2 mesiace denodennej prevadzky(6000 km) som stratil cca 1,2 litra kvapaliny, tazko sa hlada tak maly unik. Sviecky som este nepozeral, ale startuje ok, olej speneny nie je. Myslim ze to unika von, nie do motora.

Zdravim,

tenhle problém jsme měl také. Nejdříve mi asi měsíc neucházela žádná kaalina, pak se začalo ztrácet malinko a ted poslední měsíc už jsme doléval celkem přes litr, takže uvidíš.Záleží, kdy to těsnění taky bylo dělané prej. Pokud nebylo posl. 5-6 let dělaný, je možný, že bude načatý. Jinak ve víčku by měl být nějaký přepouštěcí ventil, který by tlak měl odpouštět. Já to měl taky po každé jízdě hrozně natlakovaný,ale nejspíše mi to dělalo to těsnění pod hlavou. Po každé jízdě jsme odpouštěl a měl jsme trochu klid, pač to neutikalo tolik. Teď mám sice novou nádržlku ,ale staré víčko, tak doufám, že to bude OK. Max. zkus koupit nové víčko, stojí asi 100,- (V ČR) :) a pak uvidíš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim v novém roce:)

Tak přináším rozřešení mé situace. Takže mě to celkem stálo 3000,-

V ceně je práce,nové těsnění pod hlavu, srovnání hlavy, natlakování a kontrola ventilů nebo zdvihátek:D...ted si nejsem jist (nejsme odborník:) ) vyměněna expanzní nádobka, vyměněno těsnění u vypouštěcího ventilku dole u chladiče, kudy to teklo, vyměněn olej- a vyměněna el. zásuvečka, jak je u expanzky, co sleduje výšku kapaliny.

Foukalo to buď pod první nebo 4 válec:D polde pohledu an těsnění.

Tak toť můj problém. Dnes jsem auto vyzvedl, takže doufám, že bude OKI.

Tak díky za vaše komentáře:)

Tak predsa si mal chytene tesnenie pod hl. dobre že si neodkladal opravu že ťa to nenechalo na ceste.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hm, tesnenie pod hlavou ma len cca 16 mesiacov. robili sme vtedy ventily.

Kazdopadne dakujem za tip, skusim najskor zohnat to vicko vyrovnavacej nadoby. Ak to potom neprestane, otvorime motor ked na to bude vhodna chvila.

Editováno: , autor: slant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...