Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dobry den,

tady na foru jsem zjistil, ze motor 1.4 MPI 50kW splnuje EURO2, novejsi potom EURO4. Jak sjem pochopil, jedna se hlavne o zmenu firmwaru v ridici jednoce a to proto, aby se zvysila teplota vyfukovych plynu a katalizator nejak lepe fungoval.

A ted otazka: Jde vubec a pokud ano, jak je to slozite prehrat firmware mazi jednotlivymi verzemi?

Ja osobne vlastnim EURO4 a to asi musim splnit i na emisich, ale EURO2 ma pry mensi spotrebu, takze pokud by to slo, hned po splneni emisi bych si nechal prehrat fw na EURO2.

Co to vsechno udela s 2. lambdou, skazi se? Nejde na tu dobu jednoduse odpojit, aby se s ni neco nestalo a uzivat si tak podle nekterych az o 2 l/100km nizsi spotrebu?

Tesim se na odpovedi. ;-)

Diky!

Vloženo

No nevim, proto se ptam...

Tipuju, ze by asi lambda sonda hlasila chudou smes, ale kdyby se prehrala ridici jednotka....??? A jsou ridici jednotky hardwarove stejne? Slo by teoreticky prehrat firmware? Pokud by mi svitila kontrolka motoru, cert to vem, hlavne kdyby to motoru fakticky nevadilo...

Vlive mene bohate smesi, by byly asi i vyfukove plyny chladnejsi, jaky to ma vliv na katalyzator?

  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

este raz.

AME ma JEDEN katalyzator a JEDNU lambda sondu.

ATZ ma DVA katalyzatory (predkatalyzator a katalyzator) a DVE lambda sondy.

z toho vyplyva, ze to nie je iba o firmweri, ale aj o fyzickych komponentoch.

aby ten motor splnal EURO4 tak tam bolo zavedene spatne vedenie vyfukovych plynov.uz samotne tvrdenie o spotrebe je sporne, lebo ak ma EURO4 o dva litre vyssiu spotrebu (co je mimochodom poriadny rozdiel) ako EURO2, tak by musel ist v porovnani s tym motorom EURO2 aj hore vykon, co nie je pravda, lebo su to takmer totozne motory. bolo by proti logike, aby mal motor, ktory ma splnat novsie normy na emisie rovnaky vykon, vyssiu spotrebu a zaroven mensie emisie... akoze normalne spalujes nejaky objem benzinu a mas nejake emisie, po prehrati softu na EURO2 ti teda pojdu emisie hore, vykon ostane ten isty, ale zaroven sa ti znizi spotreba o 2 litre...hlupost

Editováno: , autor: Martttin
Vloženo

mezi spotrebou a vykonem v zadnym pripade neexistuje takova prima umera jak si ji predstavujes. a ze pro splneni prisnejsich emisi je potreba zvysit spotrebu je holy fakt, zalezi na zpusobu, ktery se k tomu zvoli, prave pri prechodu na EU4 to bylo zcela normalni. a posledni vec, MPI ani ve verzi EU4 nema zpetny vedeni vyfukovych plynu.

  • o 2 roky později...
  • o 2 týdny později...
  • o 2 roky později...
Vloženo

No a v čem bys chtěl poradit?

 

- buď si koupíš 1.díl výfuku s předkatalyzátorem a katalyzátorem a zaplatíš víc peněz

- nebo si koupíš 1.díl výfuku s jedním katalyzátorem a budeš jezdit tak.

 

Je to na tobě jak se rozhodneš, ne na nás.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...