Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Vypozoroval jsem, že při dojezdu cca 80 až 100 Km, tj. kolem rozsvícení kontrolky zásoby paliva, motor cca na 1 až 2 sekundy vynechá (jako kdybych sundal nohu z plynu) a pak jede normálně. Udělá to jen jednou a pak bych klidně mohl vyjet nádrž do sucha a neudělá nic. Ještě jeden postřeh udělá to při jízdě po rovince.

Jedná se ROOMSTER SCOUT MR 2009 najeto cca 15000 km. Auto je v záruce, ale těžko se bude v servise vysvětlovat a ještě hůř simulovat závadu. VAG nezaznamená žádnou závadu. Hledal jsem tady na fóru, ale nic podobného jsem nanašel. Než zajedu do servisu, tak sháním nějaké info.

Ze své zkušenosti vím, že hledat závadu, která se objevuje nepravidelně a na krátkou dobu je složité.

Jde mi o to, zda se s tím nekdo sektal, nebo je to "dětská nemoc" a v servisech o tom vím.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

No vida, konečně někdo s podobnou závadou .. na kterou upozorňuju v servise už téměř od první garanční prohlídky. Popsal bych to ale malinko jinak .. většinou se to stává jak píšete při dojezdu před tím, než se rozsvítí kontrolka rezervy, ale párkrát se mi to stalo už i při poloviční a i plnější nádrži. Jezdím hodně dálnici na tempomat a s nohou mimo plynový pedál auto poměrně výrazně zpomalí .. a řekl bych, že to není jako když se sundá noha z plynu, ale je to daleko razantnější .. cca po vteřině až dvou zase auto zrychlí na stanovenou rychlost. Proč se mi zdá zpomalení razantnější? .. byť se to stává většinou na rovině a zkusím při stejné rychlosti pustit nohu z plynu (rychle), zpomalení ale není zdaleka tak razantní.. Stává se to samozřejmě i při jízdě bez tempomatu .. konstantní rychlost a najednou motor ubere a pak zase přidá.

V servisu jsem to hlásil asi 4x .. a pokaždí tvrdí, že nic nenašli a vše se zdá být OK.

Teoreticky jsem si na tuhle závadu zvykl, ale nedávno se mi stalo, že jsem předjížděl na dálnici v tachometrovejch 140-ti nákladák a baworák se mi přilepil skoro až na tažný (kdybych ho tam zrovna měl) .. no a zrovna to auto takhle zacukalo ...

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky. A už vůbec ne takový slohy dlouhý!!
Vloženo

Mě to také dělalo než mě vyměnili motor. Asi 3x se mě stalo na dálnici kolem 130 že motor jakoby na sekundu vypnul ale nádrž mám pořád plnou na rezervu vůbec nejezdím. Je to nepříjmený pocit, motor cukne a zase normálně jede. Od výměny motoru to neudělalo ujeto asi 10.000km

Vloženo (editace)

Mě to dělá 1,4 16V defacto to samé. Zhruba okolo rezervy v nádrži to znamená při dojezdu 80 km a méně to na vteřinu shasne. Když je zařazeno zase naskočí, a pak už to neudělá až třeba po vyjetí nádrže do mrtě už nic. Dokavaď cca. neblikne kontrolka rezervy tak jsem nevypozoroval, že by se to stalo, ale taky je pravda, že to neudělá vždy když je kolem rezervy. Někdy jo někdy né, ale opravdu je to blbý pocit při předjíždění, když nevím jak se to auto zachová. Zhruba za týden jdu na garančku, tak jsem zvědav, co jim tam budu vysvětlovat a jak na mě budou čumět při tomto nevysledovatelném jevu. Leda, že už by s tím byly nějaké zkušenosti. Nicméně je to v křižovatkách a při předjíždění velmi nebezpečný jev když nevím co auto zase udělá.

Editováno: , autor: dick
Vloženo

Jak je vidět, tak tato závada není ojedinělá - ještě zjistit příčinu.

Už se vidím jak, to v servise vysvětluji, zvláště, když to dělá zcela náhodně (u mě jen kolem rezervy paliva).

Není tady někdo kdo již tento problém řešil a vyřešil (kromě výměny motoru)?

Vloženo

Stalo se mi to samé poprvé na dálnici při rychlosti 120km/h, nádrž dojezd 70km, najeto 58.000km ještě v záruce.

Za 14 dní mám servis, tak jim to nahlásím, dám potom vědět.

Vloženo

Tak mě to nedalo a navštívil jsem škoda servis a popsal jsem jím závadu. Napřed to vypadalo, že odejdu s nepořízenou, protože o takové závadě nevěděli a v databázi od ŠA nic nebylo. Nicméně jsme se domluvili a auto jsem jim dnes ráno přistavil, odpoledne po práci jsem si šel pro něj. A byl jsem mile překvapen, bylo mě sděleno, že od ŠA dostali instrukci že mají vyměnit palivové čerpadlo. Jak to tak vypadá tak ŠA asi něco o této závadě ví. Zhruba za týden jdu čerpadlo vyměnit a potom dám vědět jak to dopadlo.

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Tak jsem byl v úterý v servise vyměnit palivové čerpadlo - zda to ŠA vyřešila to uvidím časem - zatím se blížím k rezervě paliva a zatím je to v pořádku.

U technika jsem pátral co je vedlo k té výměně a dostal jsem následující odpověď, že dostali ze ŠA dokument (ze systému ELSA) s popisem závady a způsob odstranění. Co si pamatuji, tak tam byl popis závady (projevy) - vynechání chodu motoru kolem rychlosti 100 km/h, motor nereaguje na plynový pedál, v nádrži je málo paliva a v paměti závad není zádná závada. Pak tam bylo uvedno, že při těchto indiciích může dojít k zavzdušnění palivového systému. Odstranění závady se provede výměnou palivového čerpadlo, za modifikovaný typ u kterého nemůže docházet k zavzdušnění.

Za nějakou dobu dám vědět, zda se vynechávání neopakovalo.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Dneska mě motor opět "vycukal" ... dojezd 80 km, během 1-2 sekund při jízdě na dálnici na tempomat zpomalil ze 120-ti na 110 (což je za ten časový úsek celkem citelné zpomalení).. po rovině .. a pak zase naskočil a vesele jel dál.

Takže se objednám do servisu a nahlásim to co tu padlo s tím čerpadlem a pokynem od ŠA. Dám vědět jak jsem dopadl ...

  • o 2 měsíce později...
Vloženo (editace)

Takže vyřešeno, první návštěva v servise-diagnostika závad nic, kontrola čerpadla nic. A že si neví rady a auto odvezou do Bolky k odborníkům, a ať s auta sundám vše co tam nemá co dělat-jako tajný vypínač atd. Vykulil jsem oči, a že do toho nejdu. Na druhou návštěvu jsem se lépe připravil a vysypal na ně zkušenosti člena Kedarek1 s dotazem jestli to zkusí. A oni, že jó, že se to tedy určitě zavzdušňuje, a působilo to na mě, že najednou si vzpomněli o co jde :) . Do servisu jsem byl povolán asi za týden, došlo k výměně čerpadla za jiný novější-modifikovaný typ, a od té doby je klid. Faktura na ŠA cca. 4400 Kč. Jinak jsem se dozvěděl, že ŠA o tomto problému ví a bez problému se mění čerpadla, toto info snad šlo i na prodejce. Tož Kedarek1 díky za info :palec2:

Editováno: , autor: dick
Vloženo (editace)

Tak od výměny palivového čerpadla jsem vyjel několik nádrží a vynechávaní motoru se již neobjevilo. Chce to být opravdu neodbytný a trvat na vyřešení problému a pokud se jim nechce, tak trvat na písemném vyjádření od ŠA, že reklamovaná závada není zavadou a je vše v pořádku. Pokud se člověk nenechá odbýt, tak to začně servis řešit.

Editováno: , autor: Kedarek1
Vloženo (editace)

Netuším, ale vzhledem k tomu, že mám výrobu 3/2010, tak se dá předpokládat, že by jsi neměl mít nový typ. Ani nevím jestli ten "nový" je běžně používán do série, nebo jen na auta kde se projeví tato závada. Při návštěvě servisu to z nich vymámíš, musí mít záznam o tom co ti tam vlastně namontovali. Už vidím jak se kysele šklebí copak to vlastně po nich chceš :)

Editováno: , autor: dick
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Zdravím - mám Roomster 1.4 16V - výroba 04/2010, najeto cca 12.000 km - stejná závada, objevila se již cca 6x. Na dálnici bylo to zpomalení opravdu velmi nepříjemné a nebezpečné. Také se pokusím v servise domoci výměny palivového čerpadla....uvidíme.

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Tak z předchozích příspěvků jsem se teprve teď "domohl" práva .. autoservis závadu "shazoval ze stolu" a nebyl ani zájem to řešit se Škoda Auto. Po několika urgencích v servisu jsem se obrátil přímo na techniky ŠA, kteří si vzali kontakt na servis a popsali jim, jak mají danou závadu řešit .. došlo k výměně palivového čerpadla. Nyní po cca 8000 km zatím vpořádku .. takže 3x hurá ;-)

Vloženo

to samé s vynecháním motoru zhruba na vteřinu po rozsvícení rezervy mi dělalo v práci na Felicii 1,3 MPi asi deset let a nemělo to jinak na nic vliv,nějak jsem to neřešil a auto má dneska kolem 200K najeto a stále jezdí....

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Vypozoroval jsem, že při dojezdu cca 80 až 100 Km, tj. kolem rozsvícení kontrolky zásoby paliva, motor cca na 1 až 2 sekundy vynechá (jako kdybych sundal nohu z plynu) a pak jede normálně. Udělá to jen jednou a pak bych klidně mohl vyjet nádrž do sucha a neudělá nic. Ještě jeden postřeh udělá to při jízdě po rovince.

Jedná se ROOMSTER SCOUT MR 2009 najeto cca 15000 km. Auto je v záruce, ale těžko se bude v servise vysvětlovat a ještě hůř simulovat závadu. VAG nezaznamená žádnou závadu. Hledal jsem tady na fóru, ale nic podobného jsem nanašel. Než zajedu do servisu, tak sháním nějaké info.

Ze své zkušenosti vím, že hledat závadu, která se objevuje nepravidelně a na krátkou dobu je složité.

Jde mi o to, zda se s tím nekdo sektal, nebo je to "dětská nemoc" a v servisech o tom vím.

  • o 4 roky později...
Vloženo

Zdravim, mam roomstra 1.6, mr 2008, naj. 132 tkm s podobnym problemom ako tu bolo pisane. Mne sa to sprava tak, ze pri rovnakom drzani plynoveho pedalu (ked nepridavam ani neuberam, len drzim rovnako) mi motor akoby stratil na 1-2 sek. vykon, trochu ma to pribrzdi a potom sa opet rozbehne. Stalo sa mi to pri cca 2000 - 2600 otacok, kedy ako. Na palubovke mi svieti kontrolka vyfuk. plynov, vag ukazuje ze je nereaguje lambda sonda pred kat., ktora je pritom nova (ma najadz cca 1500 km). Teraz neviem ci tato chyba sposobuje neaktivitu lambdy alebo naktivna lambda sposobuje tento problem. Mne to skor pripada ako keby vynechavalo zapalovanie. Sviecky by mali mat podla servisnej knizky najadz cca 13 tkm.

Voprerd vdaka za vase postrehy. 

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Tak to asi bude jak uvedeno výše - klesne tlak benzínu, směs se ochudí, lambda to zkusí vrátit, ale je to mimo rozsah regulace tak napíše chybu.

A směs je tak chudá, že vynechává i zapalování.

Takže změřit tlak benzínu a ev. vyměnit palivové čerpadlo.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...