Přejít na obsah

fabia 1.9Tdi...výměna motoru ATD za ASZ


Doporučené příspěvky

Zdravím Vás, prosím chtěl bych radu ohledně téhle záměny motoru v mojem autě fabia 2001 1.9tdi (ATD). můj motor ATD je takřka dead...dostal jsem nabídku na motor ASZ, chtěl bych vědět jestli mám počítat s problémama ohledně konektorů k čidlům a jiným hračičkám a jestli bude fachat moje ŘJ do které by se prdl soft na 96kw. kdyby mi byl někdo schopný poradit budu rád. dík Jiří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau,jo elektrika ti bude pasovat v pohodě, ale musíš dát jinej filtrbox RS má větší a má jinak připojený hadice od turba přez intercooler k sání přez bajonety, ty je máš chycený sponkama. Doporučuju dát komplet intercooler z RS - je větší. Mnoho zdaru :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau,jo elektrika ti bude pasovat v pohodě, ale musíš dát jinej filtrbox RS má větší a má jinak připojený hadice od turba přez intercooler k sání přez bajonety, ty je máš chycený sponkama. Doporučuju dát komplet intercooler z RS - je větší. Mnoho zdaru :palec2:

děkuji za odpověď, jo, klučina mi říkal že hadice mi k motoru dá...taky jsem sondoval ty hadice šlo mi spíš o elektriku...ta je podstatnější... :palec2: thx man :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, ještě předpokládám že je ten motor z Fabie né z Octavie tam je to trochu složitější.

jj měl by být z fabky, na mojem jsou vstřiky v dymu...(-3.2mg) a chytlé turbo s regulací... :aggressive: a ten ASZ má turbo vycentrované a po repasi a trysky s protokolem...takže konektory budou cajk? mno a jednotka se softem 96kw a no problem... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na STK dost přitvrzujou, tak bacha...protože jestli se ti na motor mrknou a uviděj že máš zaměněnej ASZ za tvůj ATD, máš pech :feve: nechci být rejpal, ale není jednoduší blok motoru nechat a přeházet vstřikovače a turbo (teda pokud máš KO jen ty vstřiky a turbo co píšeš)....při záměně turba a vstřiků potřebuješ pouze přechodku na vývod turba od IC (500,-Kč) a pořešit soft....takže ve výsledku budeš mít svůj blok motoru bez problémů na STK a navíc jako bonus cca 170 PS :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na STK dost přitvrzujou, tak bacha...protože jestli se ti na motor mrknou a uviděj že máš zaměněnej ASZ za tvůj ATD, máš pech :feve: nechci být rejpal, ale není jednoduší blok motoru nechat a přeházet vstřikovače a turbo (teda pokud máš KO jen ty vstřiky a turbo co píšeš)....při záměně turba a vstřiků potřebuješ pouze přechodku na vývod turba od IC (500,-Kč) a pořešit soft....takže ve výsledku budeš mít svůj blok motoru bez problémů na STK a navíc jako bonus cca 170 PS :)

mno to jednoduší nebude, zas by stím bylo sraní...jinak ASZ má lepší spodek oproti ATD. takže bych musel použit vše kromě bloku a to by byla rozborka jak cíp. ještě se zkusím poptat u známého co by na to řekl a uvidím...jedná se mi hlavně o STK jinak mi to je fous... :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám stejnej názor....číslo motoru se už neeviduje, ale typ ano ;) a hlavně jsem myslel, že ti jde jen o vstřiky a turbo a to je jednoznačně lehčí přehodit z motoru domotoru...pokud ti jde o koplet motor, tak není o čem diskutovat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasné, nediskutuju o tom že jsem kouzelník a že to legálně pujde. Ale známý dělá na STK tak se ho zeptám jeká by byla nejrozumější cesta aby to tam mohlo být...teda pokud nějaká je. U VW vím, že se dala poslat ,,kolkovaná,, žádost na zastoupení VW group a ten člověk co to má na starosti byl docela rozumný a co se týkalo nějakých přestaveb atp. tak to schvalovali. samozřejmě že když si někdo dal do MK2 motor 1.8T tak se mu vysmáli... :smich:

Vstřiky a Turbo by přehodit šly ale když už bych měl slušný motor tak se mi do něj nechtělo vrtat a chtěl jsem použít i spodek páč to ASZ má kovaný spodek a to si myslím že by mělo delší trvaní než můj žebráček... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pochybnosti o výmazu typového označení nemám, protože sám to mám v TP napsané - poznámka ke kolonce 5 (kód motoru)- "zánik typového označení z důvodu koroze"

zde pro nevěřící Tomáše

post-37428-0-74410800-1296720792_thumb.j

Přesně tak mám to úplně to samé, na tý litině to vyrezne hned, kor když tomu pomůžeš. Na STK napíšou do protokolu - číslo a kod motoru nečitelný z důvodu koroze, zaběhneš na magistrát s tím protokolem a tam to zapíšou do TP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 1 měsíc později...

Zdravím všechny,

sám jsem tuto přestavbu loni absolvoval ( z důvodu kleklého vstřiku na ATD :-) ).

Dával jsem ASZ, IC a filtrbox z RS, ostatní zůstalo původní.

Soft nahratý upravený z RS a až na tempomat vše šlape jak má (prý to chce přehrát eprom či co).

Překopávku jsem dělal sám ve "stodole", pouze montáž, demontáž převodovky a nandavat motor mi pomáhal kámoš.

2 dny práce, až mě překvapilo jak to šlo hladce a bez vážnějšího zádrhelu.

A pocit z jízdy :kol-47:

R..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

A pokud se nepletu tak na ASZ motor nebude pasovat 5q převodovka, je tam jiná velikost. Spojka taky ne, ASZ ma dvouhmotu a ATD jednohmotu. Asi opravdu nejlepší řešení přeházet jen turbo a vstřiky. Pokud nechceš nějak brutálně zvyšovat výkon, tak ATD v pohodě stačí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A pokud se nepletu tak na ASZ motor nebude pasovat 5q převodovka, je tam jiná velikost. Spojka taky ne, ASZ ma dvouhmotu a ATD jednohmotu. Asi opravdu nejlepší řešení přeházet jen turbo a vstřiky. Pokud nechceš nějak brutálně zvyšovat výkon, tak ATD v pohodě stačí

Převodovka určitě pasuje, sám to tak mám ( bavíme-li se o ASZ z Fabie RS)..

Je jasné, že spojka musí zůstat jednohmota z ATD..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...