kren Vloženo 1. Únor 2011 Sdílet Vloženo 1. Únor 2011 Ahoj. Jak reaguje jednotka na různé teploty nasávaného vzduchu? Když je vzduch teplý, obohatí směs? Nebo naopak? Jak to vlastně je? Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 1. Únor 2011 Sdílet Vloženo 1. Únor 2011 RJ motora reaguje nie len na teplotu nasávaného vzduchu, ale aj jeho tlak a vypočíta presné množstvo paliva vzhľadom na množstvo (hmotnosť) nasatého vzduchu. Takže v závislosti na teplote nasávaného vzduchu je zmes stále rovnako bohatá. Čím má vzduch nižšiu teplotu, tým bližšie sú k sebe jednotlivé molekuly, takže ho motor nasáva viac a je potrebné použiť viac paliva. Takže hlavne motory bez turba a intercooleru majú v zime vyšší maximálny výkon ako v horúčavách, kedy nie sú schopné nasať tak veľa vzduchu. Bohatšia zmes sa pripravuje vtedy, keď je studený motor. Vtedy sa na rovnakú hmotnosť vzduchu vstrekuje viac paliva (=bohatšia zmes), lebo časť paliva sa vyzráža na studených stenách valcov. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kren Vloženo 1. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 1. Únor 2011 Fabia 1,4 mpi 50kw rv. 2000 má váhu vzduchu také? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wiglegummi Vloženo 2. Únor 2011 Sdílet Vloženo 2. Únor 2011 ne váhu vzduchu nemá, ale má něco podobného je to senzor tlaku, je v sacím potrubí pod klapou směrem ku oknu. proč se ptáš? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kren Vloženo 2. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 2. Únor 2011 Supr a nemá někdo tušení, jaký přetlak by to zvládlo uregulovat? :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Únor 2011 Sdílet Vloženo 3. Únor 2011 Na přetlak zapomeň - to čidlo u atmosférického motoru měří rozdíl mezi atmosférickým tlakem v okolí motoru a mezi sníženým tlakem v jeho sacím potrubí - podle rozdílu těch tlaků, teploty vzduchu i motoru, polohy pedálu plynu a otáček kliky pak ŘJ dávkuje palivo. Běžné čidlo není určené k měření PŘETLAKU, způsobeného v sacím potrubí vzhledem k okolí turbem, mechanickým kompresorem nebo třeba přivedením z tlakové láhve. Neumí jeho hodnoty převést na elektrický signál a ani kdybys to čidlo vyměnil za jiné, schopné přetlak změřit, ŘJ motoru nemá v softu možnosti, jak si s takovým signálem poradit. Musel bys to vyměnit kompletně všecko. Takové ŘJ včetně patřičných čidel a základního softu se dají sehnat - ve firmách, zabývajících se stavbou nebo úpravou motorů pro závody. Ale připrav si dlouhé oběživo - jen ŘJ s možností individuální adaptace softwaru stojí kolem 50 tKč, plus veškeré vybavení k tomu, měřicí technika, kalibrační testy... Myslím že při úpravě jednoho auta se lehce dostaneš k miliónu v českých. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 3. Únor 2011 Sdílet Vloženo 3. Únor 2011 (editace) Ja som svojho času zvažoval turbo kit na 2,0 MPI a napokon som to vzdal a kúpil som nové auto už s turbom. Editováno: 3. Únor 2011, autor: Diamant Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kren Vloženo 3. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 3. Únor 2011 OK, díky. Chtěl jsem dělat pokusy s elektro turbem, ale když by to elektronika nepobrala........Někde na BMW foru jsem četl, že sériová elektronika u normálního auta je schopná vyregulovat až 0,6 BARu V první otázce jsem ale mířil sem http://tuning.sbazar.cz/felicia-fabia-octavia-vw-group-8211-zvyseni-vykonu-prerov-o5181341.html Je mi naprosto jasný, že uvnitř je jen odpor a že to bude žrát jako tank, ale šlo by to udělat i na přepínač, kterým by se to aktivovalo třeba při předjíždění atd.....Proto jsem se ptal jak to čidlo reaguje. Kupovat to nechci. Odpor bych si změřil. Takže jestli jsem to dobře pochopil, více paliva to tam cpe, když je vzduch teplý, takže změřím odpor čidla v horkém vzduchu a na základě toho zvolím rezistor. Mohlo by to tak fungovat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 3. Únor 2011 Sdílet Vloženo 3. Únor 2011 Podezrela krabicka ale RJ tam rve vice paliva pokud je vzduch studeny cim vic je teplejsi tim mene je smes bohata. Myslim si teda aspon A teda pokud si chces rychleji odrovnat motor jsi na dobre ceste. Podle me musis upravit vice casti nez jen oblbnout RJ a ten motor neni staveny na takovyto veci. Motor od VW nebo Škodovky neni motor od BMW Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kren Vloženo 3. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 3. Únor 2011 nějaký jiný názor? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wiglegummi Vloženo 3. Únor 2011 Sdílet Vloženo 3. Únor 2011 Ta krabička to bude jenom nějaké lákadlo, u tvého motoru pujde zvednout výkon jenom chipem, nebo ještě snížit hlavu lechce, ale vše se dělá s mírou, jelikož je to benzín tak z toho nedostaneš už více jak 5-6kW a to ti je k ničemu. Nech to chipnout a uvidíš trochu zlepšení ale to je vše. Prostě je to benzín na zvedání výkonu jsis měl koupit diesla. já osobně udělal pár upravama ze 44kW to 52kW a to je dost nepřesnnej odhad. ale u 44kW jde ještě něco málo dělat jelikož má nějakou rezervu, kdežto 50kW už moc velkou rezervu nemá a hlavně je to 11let starý motor a ten už toho moc neutáhne, takže ho odkrágluješ akorát Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kren Vloženo 4. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 4. Únor 2011 Tak mám najeto 89 000km, takže by něco ještě mohl vydržet :-) , Ale OK, díky za rady a názory Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 4. Únor 2011 Sdílet Vloženo 4. Únor 2011 Fabia 1,4 mpi 50kw rv. 2000 má váhu vzduchu také? Podívej se - máš motor, který svou koncepcí patří do doby končící druhé světové války. Má 3x uloženou kliku, rozvod OHV se 2 ventily na válec a kdyby na něj koncern v 90.letech nenamontoval nejdřív jednobod a následně i vícebod vstřikování, byl by asi dodnes karbcový. Přes všechen vývoj a vylepšení, která za těch cca 50 let tyhle motory absolvovaly, z nich prostě víc výkonu bez rapidního snížení životnosti nevyždímáš. Ano, tovární "stotřicítky" se zhruba stejným obsahem měly kolem 120-130 koníků, točily 8000rpm i víc - a jely v okruhové úpravě přes 200 km/h. Před třiceti lety. S dvěma dvojitými Webery a s průměrem difuzérů 45mm, s laděným výfukovým potrubím, bez katu, s ostrou vačkou - ale dělaly to. Se zásobou životnosti cca 20 hodin běhu. A teď k tomu, co Tě vozí dnes. Stejná koncepce, jen o 20-30 roků novější výroba. Materiály skoro totožné. Umíš si představit, že při 6000rpm vykoná každý píst ve válci pohyb z horní úvrati do dolní a zase zpátky 100x za sekundu? No a Ty chceš od takového motoru, který už má odběháno kolem 2000-2500 motohodin, aby snášel stav, kdy mu chceš "prohrábnout rošty" velice radikálním krokem - poblázněním ŘJ nesprávnými údaji o teplotě nasávaného vzduchu, aby dávala víc paliva. Sice to asi trochu výkonu přidá, ale určitě to zdvihne (a dost podstatně) SPOTŘEBU - protože ŘJ se "díky" tomu oblbnutí vlastně "přepne" do režimu "sytiče" - se vším, co k tomu patří, tedy vyšší spotřeba, vyšší tepelné zatížení hlavy - ventilů - výfuku a katu, vyšší zanášení nespálenými zbytky = karbonem atd. A pokud to chceš dělat s přepínačem, budeš se s tím muset komplet učit znovu jezdit - protože nevíš, co s motorem udělá okamžik prudkého zvýšení dodávky paliva při stejné poloze klapky v momentě, kdy to za jízdy přepneš. Já osobně bych si tipnul, že pokud rovnou nezdechne udušením, protože se zahltí, tak minimálně dojde k prudkému škubanci, jak se prudce změní zapalovací podmínky směsi ve válcích. Než si ŘJ upraví předstih, okamžik vstřiku a další konstanty, bude celý motor "prožívat krušnou chvilku" - a to chceš dělat v okamžiku, kdy se chystáš někoho opískovat = tomu motoru "naložit" co se do něj vejde...? Kup si radši nějakou starou plečku BMW, třeba 318i, s tou můžeš trojčit bez podobných vyfikundací - a nezapomeň, až se budeš chtít zabít, vybrat si k tomu opustěné místo bez dalších účastníků, abys s sebou nevzal někoho nevinného... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kren Vloženo 4. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 4. Únor 2011 Dobrá, vidím samé negativní názory, takže to nechávám být. ...poraďte tedy alespoň jak snížit spotřebu .Vlnovec nový, vzduchový,palivový filtr nový, svíčky nové, termostat nový, olej vyměněn chladící kaplina nová.VAG čistý, noha velice lehká. Trasa cca 10km. Spotřeba 9,3. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 4. Únor 2011 Sdílet Vloženo 4. Únor 2011 (editace) No a kolik ho vytacis? Vytacis otacky k 5000 a nebo radis u 3000? Nastartujes a hned jedes naplno a nebo nechavas motor chvili bublat aby se zahral a pak mu pridas? Tankujes na kvalitni benzince nebo beres palivo na typu Tesco,hypernova? A zahreje se ti ten motor do tech 10 km vubec? Treba to je spatny termostat.. Ty to resis ve dvou tematech najednou Podle me otacky do 2500 dusi motor ale kdyz se podivas na jine temata o tomto motoru 1.4MPI 50 kw tak vsichni resi spotrebu okolo 9L tak asi je to normal .. predelej si ho do plynu.. Editováno: 4. Únor 2011, autor: Petrkiller Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kren Vloženo 4. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 4. Únor 2011 nastartuju, vyjedu z garaze a nez odjizdim, tak to je cca 2 minuty, pak teprve jedu, motor je zahraty po cca 3-4km. Tankuju na Benzine, nebo OMV.vytacim do 2500, kdyz třeba jedu kopec tak 3000. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 4. Únor 2011 Sdílet Vloženo 4. Únor 2011 V tom tematu o spotrebe uz je to vyreseno..Mas spotrebu normalni a umernou tomu motoru. Ale taky tam je reseno neco s tesnenicimi krouzky od vstriku ze to je asi tim .. a jinak uz jedine koupit plyn .. hodne stesti tema o spotrebe Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 5. Únor 2011 Sdílet Vloženo 5. Únor 2011 To, co jsem napsal, nejsou negativní názory - to jsou prostě FAKTA, se kterými musíš počítat při jakémkoliv přemýšlení o jakémkoliv "sahání" na motor nebo jeho příslušenství. Ber to asi tak, že motor 1,4MPi je vlastně jen trochu upravená "stodesítka" a hned budeš mít jasnější představu, co se s ním asi tak dá nebo nedá udělat. Bohužel, i v tomto případě platí, že starýho hafana mnoha novým kouskům nenaučíš. Něco málo možná ano (vstřikování, katalyzátor...), ale pořád to bude STAREJ HAFAN... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 5. Únor 2011 Sdílet Vloženo 5. Únor 2011 (editace) Ta krabička to bude jenom nějaké lákadlo, u tvého motoru pujde zvednout výkon jenom chipem, nebo ještě snížit hlavu lechce, ale vše se dělá s mírou, jelikož je to benzín tak z toho nedostaneš už více jak 5-6kW a to ti je k ničemu. Nech to chipnout a uvidíš trochu zlepšení ale to je vše. Prostě je to benzín na zvedání výkonu jsis měl koupit diesla. já osobně udělal pár upravama ze 44kW to 52kW a to je dost nepřesnnej odhad. ale u 44kW jde ještě něco málo dělat jelikož má nějakou rezervu, kdežto 50kW už moc velkou rezervu nemá a hlavně je to 11let starý motor a ten už toho moc neutáhne, takže ho odkrágluješ akorát No by som bol zvedavý, ako by si chcel dvíhať výkon u nafty, konkrétne u 1,9 SDI? Mal si napísať, že si dotyčný mal kúpiť motor s turbom a nie že si mal kúpiť diesela. Všeobecne u motorov s turbom ide dvíhať výkon viac než u atmosféricky plneného motora. Vyplýva to z faktu, že do motora zvyčajne ide dostať viac paliva pomerne ľahko (kedysi výmenou karburátora, neskôr úpravou riadiaceho SW vstrekovania), ale viac vzduchu bez turba je už celkom problém. Takže sa v dobách minulých menilo sanie za väčšie, vnútorné kanáliky sa leštili, upravovali sa hlavy, ventily, upravovalo sa výfukové potrubie, aby sa spaliny z motora dostali preč čo možno najľahšie atď. Editováno: 5. Únor 2011, autor: Diamant Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Qmira Vloženo 6. Únor 2011 Sdílet Vloženo 6. Únor 2011 (editace) To se mi nezda-ta spotreba Ty to resis ve dvou tematech najednou Podle me otacky do 2500 dusi motor ale kdyz se podivas na jine temata o tomto motoru 1.4MPI 50 kw tak vsichni resi spotrebu okolo 9L tak asi je to normal .. predelej si ho do plynu.. Publikace byla editována Petrkiller: 04. únor 2011 - 14:28 To je nejaka divna spotreba okolo 9l.Ja pokud jedu tech 90km tak mam tak do 6l a pokavad ji fakt honim tak 7l. Editováno: 6. Únor 2011, autor: Qmira Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kren Vloženo 6. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 6. Únor 2011 To se mi nezda-ta spotreba Ty to resis ve dvou tematech najednou Podle me otacky do 2500 dusi motor ale kdyz se podivas na jine temata o tomto motoru 1.4MPI 50 kw tak vsichni resi spotrebu okolo 9L tak asi je to normal .. predelej si ho do plynu.. Publikace byla editována Petrkiller: 04. únor 2011 - 14:28 To je nejaka divna spotreba okolo 9l.Ja pokud jedu tech 90km tak mam tak do 6l a pokavad ti fakt honim tak 7l. zítra vyměnim kroužky pod vstřikama a uvdí se, nezdá se mi teda že by byly nějak poničené. Jsou lehce zpuchřelé, ale opravdu jen povrchově. Pokud ani to nepomůže, tak zkusim požádat o radu Cimbu.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 6. Únor 2011 Sdílet Vloženo 6. Únor 2011 Urcite to pomuze hodne stesti Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kren Vloženo 7. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 7. Únor 2011 diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kren Vloženo 10. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 10. Únor 2011 Jaká je ideální teplota nasávaného vzduchu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 10. Únor 2011 Sdílet Vloženo 10. Únor 2011 Co nejnižší - teoreticky. Prakticky taková, aby byl co nejvyšší rozdíl mezi vstupní a výstupní teplotou (motor je TEPELNÝ STROJ S VNITŘNÍM SPALOVÁNÍM) a přitom aby byl zajištěn stabilní chod motoru a neovlivňovalo to negativně např. spotřebu a další projevy motoru. Je potřeba přihlížet například i k tomu, aby se dalo vytvořit prostředí pro odpaření kapalného paliva nebo aspoň části jeho složek s nejvyšší těkavostí, takže nelze například očekávat spolehlivou funkci při použití běžných kapalných paliv i při teplotách hluboko pod bodem mrazu bez úprav směšování atd. Pokud by se používal jako palivo například vodík, byl by chod motoru velmi stabilní i při teplotách velmi hluboko pod nulou - a to prosím CELÉHO MOTORU, ne jen nasávaného vzduchu - právě proto, že vodík má velmi nízkou teplotu varu a je schopný i při velmi nízké výchozí teplotě vytvořit zážehuschopnou směs atd. Problematika je široká, proměnných podmínek je moc - nelze jednoznačně a stručně odpovědět pro všechny varianty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.