Březen 11, 201411 r Má to smysl u motoru, kterej má vložku výměnnou i s obalem - právě jako to měly šáde nebo jako to má 1,4 16V. Tam po vypuštění oleje z motoru a našroubování prázdný vložky po prvním natočení motoru trvá zhruba 15 vteřin, než čerpadlo motoru běžícího na volnoběh nasaje olej z vany a naplní jím celej objem filtru plus mazacích kanálů, aby se olej natlačil až na konec všech mazacích cest. Právě nedostatečnej tlak a objem oleje v prvních sekundách chodu po výměně je příčina, proč se hned po natočení po výměně nemá přidávat plyn a motor vytáčet - důvodem je právě nutnost odvzdušnit nejdřív mazací systém. Nalitím olejovýho filtru se ta doba zkrátí na cca třetinu - čerpadlo nemusí plnit celej objem, musí jen doplnit to, co "chybí" k doplnění celýho objemu mazacího systému. Ten tlak oleje a jeho dotlačení "až nakonec" jsou důležitý právě u motorů s hydraulickým vymezováním ventilových vůlí - proto se u nich předepisujou filtrační vložky se zpětným ventilem, aby u zastavenýho motoru nedocházelo ke stečení obsahu mazacího systému do vany při dlouhodobějším odstavení. Po dalším startu stačí na doplnění oleje jen sekunda-dvě chodu - krásně se to pozná podle doby, po kterou "cvakají hydroštely" po startu...
Březen 11, 201411 r 15 s mi příjde dost.... každopádně na kovových částech motoru je stále usazena nějaká vrstva oleje, takže se domnívám, že na volnoběh žádné nebezpečí nehrozí
Březen 19, 201411 r Ekkare, díky za objasnenie. Cvakanie hydroštelov po každej výmene môže mať nejaké výraznejšie negatívne dopady na motor? HTP je už známe tým že sa občas podpaľujú ventily. Nesprávna funkcia hydroštelov by to pokiaľ viem mohla spôsobiť. Iné, bezproblémové motory ale majú dosť spoločných dielov a nikto zatiaľ nevedel o nejakej podstatnej odlišnosti v konštrukcii. Môže sa sa teoreticky stať že hydroštely nebudú fungovať dokonale vinou nesprávneho oleja alebo pri nejakých drsnejších podmienkach? Myslím že v mojom prípade nič z toho nenastalo :-)
Březen 19, 201411 r Podpalování ventilů u 6V hatátitly je způsobený málo vhodným tvarem spalovacího prostoru a jejich umístění v něm - špatně se chladí a proto "kvetou". U 12V varianty HTP nebo u 1,4 16V ani 1,6 16V k ničemu takovýmu běžně nedochází, pročpak asi? A hydroštely mají všecky motory stejný, jak HTP, tak 1,4 i 1,6 "šestnáctiventily".
Březen 19, 201411 r Presne ako piše Ekkar to vobec nie je hydrama ani olejom. Teraz som robil repas hlav audi 2,5TDI a ma HTP hydroštely.
Březen 20, 201411 r No podpaluju sa aj u 12V verzie - to je aj moj pripad. Zeby aj tam bol nejak horsi odvod tepla z ventilov...? Asi to moze mat viacero pricin. Je dost ludi ktori aj s tou 6V versiou najazdili moc a bez problemu, pritom nijak specialne auto nesetrili, asi su nejake lepsie a horsie kusy.... @hubo44: Tie 2,5TDI audi boli tak ojazdene alebo nejaka porucha?
Březen 20, 201411 r To podpalování hodně podporuje "důchodcovskej" způsob jízdy, kdy se řidič snaží za každou cenu motor "dojit" na malý točky a hlavně na IV. a V. rychlost akcelerovat už třeba z pouhý padesátky jen přidáváním plynu bez podřazování. Spalovací proces se otevřením klapky dostane na hranici detonačního spalování, ŘJ aby tomu zabránila zmenší předstih = směs se zapaluje později, obsah válce tak hoří ještě když se otevírá výfukovej ventil i když má motor relativně malý otáčky. Pak samozřejmě teplota talířku ventilu letí kamsi do oblak - a nepomůže ani sodíkový jádro nebo návar okraje talířku Stelitem...
Březen 20, 201411 r To bude asi jedna z pricin. Par mechanikov mi uz hovorilo ze podtacanie tymto motorom moc skodi. Zhave plyny prudia okolo ventilu pomerne pomaly a dlho a on sa zacne chladit az ked za zavrie. Moje auto obcas takto jazdilo s podtacanim ked som to dal do ruk niekomu inemu, ale hned som za to prudil. No i tak sa nakoniec 1 ventil podpalil. Neviem ci to zle znasalo rychle jazdy alebo je tam este nejaka ina pricina......
Březen 20, 201411 r A když jedete s vysokýma otáčkama a větším výkonem, proudí těch plynů mnohem více a mnohem častěji...... Bojím se, že tudy cesta nevede.
Březen 20, 201411 r Na druhú stranu je tým plynom vystavený len krátku dobu a potom sa znova chladí o sedlo. Ale neviem posúdiť či je to tým menej namáhané... Ešte mi napadá či nemôže podobnú situáciu zaviniť vadné zapaľovanie - poškodená cievka alebo sviečka. Ak funguje tak zle že je znížený výkon a zvýšená spotreba, nie je možné že zmes dohorí až vo fáze výfuku podobne ako pri podtáčaní?
Březen 20, 201411 r Jo, přesně - normálně má směs prohořet ještě před dosažením dolní úvrati pístu. Vadný zapalování znamená, že se směs nezapálí v potřebným okamžiku = dostatečně brzo na to, aby začala hořet a vyvinula tlakovou špičku v okamžiku průchodu pístu horní úvratí a dohořela ještě před otevřením vejfuckovýho ventilu. Případně se nezapálí vůbec a vznítí se až po vytlačení do svodu - to je nejhorší případ, kdy směs hoří a nevykonává žádnou práci, jen zbůhdarma ohřívá hlavu...
Březen 20, 201411 r Hm, ja som práve nejakú dobu mal spotrebu tak o pol litra vyššiu než predtým, odhadol som to po viacerých meraniach že niečo nehrá. Bolo to starými sviečkami, možno aj vadnými cievkami - všetko sa to potom menilo. Žeby bol z toho podpálený ventil?
Březen 20, 201411 r MOHLO se to stát. Bohužel u žádnýho ventilu ti nikdo nedokáže přesně říct JEDNU konkrétní příčinu, proč se podpálil - vždycky je to souhra vícero příčin.
Březen 25, 201411 r Diky, aj tak je to pre mna uzitocna informacia. Aspon sa do buducnosti vyhnem vsetkym pricinam ktore to mohli byt. zanedbana udrzba tomuto motoru robi velmi zle.
Březen 25, 201411 r no řekl bych u mně už klasika, prostě odporoučí se do věčných lovišť, párkrát to vyšlo ještě v dvouleté záruce, ten poslední měl docela výdrž, takže záruku přečkal a abych nemusel zase dávat skoro 3 tácy za nový, věnoval mi LPG servisák za symbolickou cenu 200 Kč, oktávácký ... rozteč na přírubu pasuje, nicméně nedoléhá jak origo na jednadvojku, ale to mě nestresuje, neb tam stejně mám záslepku a konektor napojený aby to neblblo elektricky. Jinak vím že tady, jeden uživatel si ho nechal odstranit softwarově od p. Jandy, ale za tři klacky by mě to mohlo taky škrábat na zádech... už jsem si na tu svítící mrchu zvyknul a před STK to máznu, aby je to nedráždilo a jinak no stress K tomu EGR - pytal som sa na to a Mr. Cimbu riesi vsetky problemy s EGR proste tym ze tam nahra svoju RJ a ta novsia verzia od neho uz EGR vobec nepouziva.
Březen 25, 201411 r vím, jeden maník odtud z fóra si to u něj nechal modifikovat ... za tři tisíce . To bych se za ty prachy mohl na to víš co
Březen 26, 201411 r Ja som kedysi platil ešte viac. Na spotrebe sa to už zrejme dávno vrátilo. Ale zase je trochu hrubší zvuk motora - holt niečo za niečo. Po pravde už ani neviem ako jazdí sériové 12V, možno by ma to ešte zaujalo :-)
Březen 28, 201411 r Ahoj pánové, mám Fabii 1,2 HTP 47kw, už se to tu řešilo, ale prosím stejně o odpověď:-) Mám udělaný rozvody, repasy hlavy (uložení zdvihátek ventilů), ale olej mi to stejně žere, tak litr na 600km:-( Najeto cca 190tkm. Dá se s tím ještě něco dělat nebo jak postupovat? Prodat někomu na díly? Případně jaké to bude mít následky na katalyzátor, lambdu atd? Je ted už jedno jaký olej do toho dávat? Díky za odpověďi!!! Upraveno Březen 28, 201411 r od James7
Březen 28, 201411 r kudy ti ten olej uniká?? při tomto množství to musí být zřetelné... je špinavý zadní nárazník kolem výfuku??
Březen 28, 201411 r Ahoj pánové, mám Fabii 1,2 HTP 47kw, už se to tu řešilo, ale prosím stejně o odpověď:-) Mám udělaný rozvody, repasy hlavy (uložení zdvihátek ventilů), ale olej mi to stejně žere, tak litr na 600km:-( Najeto cca 190tkm. Dá se s tím ještě něco dělat nebo jak postupovat? Prodat někomu na díly? Případně jaké to bude mít následky na katalyzátor, lambdu atd? Je ted už jedno jaký olej do toho dávat? Díky za odpověďi!!! Musi sa prekružkovať ten motor a bude pokoj.
Březen 28, 201411 r kudy ti ten olej uniká?? při tomto množství to musí být zřetelné... je špinavý zadní nárazník kolem výfuku?? Vizuálně nikde neuniká, narazník je čistý... Jenže na kolik vyjde překroužkování, vyplatí se to? Znáte někoho kdo by to chtěl vůbec udělat?
Březen 28, 201411 r Je to poměrně drahá oprava, musí se kuchnout skoro celej motor, dolů jde vana, hlava, písty s ojnicema ven z válců... jediný co nejde ven je klika. Ale funguje to, nový kroužky jsou z jinýho materiálu než ty původní a mají lepší vlastnosti - vydrží pružný = těsnící i při horších podmínkách = vyšších teplotách než ty původní... Důsledek je, že motor přestane žrát olej jak ruskej tank a o maličko se "vrátí v čase" (překroužkováním se zvedne komprese skoro na úroveň novýho motoru)...
Březen 28, 201411 r Kliku se nedoporučuje vyndávat ani u jednoho agregátu VW (kvůli možnýmu porušení geometrie kliky v ložiskách) - na vytažení pístů musí stačit odšroubovat půlky dolních ok ojnic.
Březen 28, 201411 r nedoporučuje,ale ono to ide (hubo44 ti to určite potvrdí) ...len treba vedieť správny postup (uťahovacie momenty,poradie uťahovania,tmely)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.