Přejít na obsah

Vydrz motoru 1,2HTP


Petrkiller

Doporučené příspěvky

Trocha offtopic ale vy, čo najazdíte tie desaťtisíce km ročne, tak používate to auto aj k práci? (teraz nemyslím len na dojazd do práce ale aj k samotnému vykonávaniu práce). Pretože aby som ja najazdil len polovicu z toho, čo vy ročne, tak by som musel každú svoju sobotu tráviť prehánaním sa hore-dole po dialnici :D

K výkonu práce ho nepoužívám, ale denní dojezd do práce 4km tam a 4km zpátky (město přestalo podporovat busovou dopravu, takže ICOM = exČSAD Jihlava jezdí v naprosto nevyhovujících intervalech a hlavně ne v době, kdy bych já potřeboval pro včasné dojetí do práce) je doplněn vozením rodiny plus jak píšou ostatní - nějaké ty rodinné návštěvy, to dá hezkých pár stovek ročně, sem tam na nákupy "do větší vesnice" typu Pardubice, Hradec, dovolená - a ejhle, ono se těch 9500-10000 nasbírá... Měl jsem jeden čas zaměstnání, kde jsem musel jezdit služebním i vlastním - propláceli mi cesťáky. Ročně to dělalo skoro 25 000km jen na tom vlastním...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to asi jezdíš jen v neděli a ještě musí svítit sluníčko ne? :kol-28:

Nejezdím, nejezdím, ale taky to nehuntuju...

Ale vážně. Je to momentálně druhé, ale bylo to i třetí auto ve dvoučlenné rodině. Veterány do toho nepočítám.

Když sečtu kilometry, tak těch vašich 30tkm/rok najedeme taky.

Editováno: , autor: veliz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

dnes o 14:58 SEC som prekrocil 200 tisic. prislo to teda o par dni neskor nez som este minuly tyzden predpokladal, lebo sme cez vikend sedeli doma a auto stalo pred domom. chcel som to vyfotit, ale koli blbej dopravnej situacii ktora v tej chvili okolo mna panovala a koli bezpecnosti som sa na to radsej vybodol. aktualne teda 200010 km :w00t1:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak ja detto, síce sa dožila presne len 100tis km, ale tie dôvody, prečo odišla som tu už raz ukazoval a spomínal.

Povedal som si ale, že pre istotu už HTP do garáže nepustim, no ako sa pozerám po rôznych inzerátoch, tak vidím niektoré naozaj dobré ponuky na HTPčky (vela 16V mi príde móc predražených), preto si chcem aspon trocha ukludniť dušu a nejako si odôvodniť prípadnú kúpu, ze BME bude zasa o ten krôčik lepšia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Facelifty už mají BME, jestli je spolehlivější ... neměl by mu přeskakovat řetěz díky delším napínákům, to jediné se dá říct, ale pokud vím i to už se tady někomu povedlo. Navíc většina BME motorů nemá EGR ventil, takže o další problém méně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EGR se do BME přestal dávat od MR2006.

Jinak jsem na Wikipedii narazil na zajímavý článek (nevím odkud čerpá), kde je stručně popsané to, co jsme tady na fóru nikdy nerozlouskli a to rozdíly mezi AZQ <-> BME a AWY <-> BMD: "jiná hlava válců s většími roztečemi kanálů a jinak řešeným větším katalyzátorem".

http://cs.wikipedia.org/wiki/HTP

HTP (High Torque Performance)
Zkratka HTP lze volně přeložit jako motor s vysokým kroutícím momentem. Označuje motory s velmi plochou křivkou kroutícího momentu. Příznivé hodnoty krouticího momentu jsou dosahovány již při nízkých otáčkách. Škoda zkratkou HTP označuje své tříválcové motory. Motory HTP jsou ve výrobě od roku 2002, od roku 2007 byl zvýšen výkon o 4 kW u obou verzí. Modernizací prošel motor v roce 2009, kdy se obě výkonové varianty začaly vyrábět jako dvanáctiventilové. Agregát je výrobně řešen jako, do budoucna, „bezúdržbový“, protože jeho rozvody pohání rozvodový řetěz. Motor se dodává do automobilů Škoda Fabia, Škoda Roomster, VW Fox, VW Polo, Seat Ibiza a Seat Cordoba.
Motory 1,2 HTP byly vyvinuty firmou Škoda Auto a.s. ve spolupráci s koncernem VW na konci devadesátých let. Jako základ posloužila motorová řada EA 111, přičemž konstruktér zvolil jednoduchou cestu sdílení komponent. Motor tedy vznikl odebráním jednoho válce z jednotky 1,6 16V 77 kW, vrtání a zdvih pístů zůstal stejný (76,5 x 86,9 mm). Aby byl chod tříválce prostý silných vibrací, pod klikovou hřídelí v bloku motoru nalezneme protiběžný vyvažovací hřídel. Tím se však motor nezbavil vibrací úplně. Místo rozvodového řemene nalezneme u HTP řetěz s hydraulickým napínákem, hydraulické podpěry vahadel zde nechybějí.

Od roku 2002 (ve VW Polo však dříve)do r.2004 byly v nabídce motory s typovým označením AWY (40 kW) a AZQ (47 kW). Po jejich modernizaci v roce 2004 (jiná hlava válců s většími roztečemi kanálů a jinak řešeným větším katalyzátorem)se nabízely modifikace BMD (40 kW) a BME (47 kW), v r. 2006 přišla BME o EGR ventil. Do Škody Fabia II. a VW Polo se v roce 2007 dostaly inovované verze značené BBM (44 kW) a BZG (51 kW) s výkonem vyšším o 4 kW. Od roku 2009 se obě varianty motoru nabízejí standardně se dvěma vačkovými hřídelemi (HTP 12 V) a rozdílem je pouze modifikovaný SW řídicí jednotky Siemens Simos - mezi další změny provedené na motoru patří: tichý ozubený řetěz a s tím modifikace rozvodového systému a motor nově plní emisní předpis EURO 5. Nechybí ani upravené olejové čerpadlo. Takto vybavené motory jsou značené CGPA, případně CGPB v případě 51 kW verze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

http://skoda-fabia.a...-id3372329.html

len par viet mimo temu:

povedzte mi co je na tom take zle, ked ludia nevolaju. stocit to nechcem, ma to plynovu servisku. bez nej to auto ma podla mna este mensiu hodnotu ako teraz so serviskou.

fakt ciste, vonave a zachovale auto. olej papa len minimalne a myslim ze na tycch 200 tisic je vo velmi dobrom stave. baterka ma rok, rozvodova retaz a katalyzator menene pred polrokom - pri 194 tisic. nic nebucha, neklepe, start na prvy brnk. pre jedneho az dvoch ludi je to idealne auto, bol som s nim v chorvatsku 2 razy, v anglicku raz, namotal som s tym spolu 130 tisic od roku 2007. vacsinou po okreskach.

Editováno: , autor: slant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužial to robí kombinácia HTPčk a km...

Priznám sa - minule si tiež kamarát vyberal Fábiu a prípadne inzeráty konzultoval so mnou - ja som automaticky všetky HTPčka pred rv 2005 zamietal a on zasa všetky autá s viac než 200tis km.

Holt dočkaj, situácia je teraz zlá, čo sa týka predaja auta ale veď ono si nakoniec nového maitela nájde :kol-47:

Editováno: , autor: PaveloSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...