Publikováno Duben 15, 201015 r Jedná se o Fabii 2 1.6 krátkou. S autem moc nejezdím, protože není moje. Po delší době jsem si půjčil auto od rodičů a jel na dálnici. Od minulé jízdy (to už je dýl) se mi zdálo, že se auto dost zhlučnilo. Je to znatelné jak při jízdě po dálnici a tak při akceleraci při nižších rychlostech. Auto má najeto asi 7 000 km. Navíc se mi zdá, že auto celkově míň táhne a víc žere benzin. Jízda po dálnici na 130km/h za cca 8,5 litrů. Nemáte s tímhle někdo zkušenosti? Jestli je to na reklamaci. Děkuji.
Duben 15, 201015 r Autor To ne :-D Otec si toho všiml už dřív, že je to hlučnější. Ale jedná se spíš o hlučnost motoru... Upraveno Červen 2, 201015 r od Blacky pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!
Duben 15, 201015 r já spíš si myslím že to budou dělat gumy a né motor , jestli máš pěkný salámy tak se ani nediv že spotřeba a hluk půjdou nahoru sám jsem to zpozoroval u své fabky a to mám hlíny 195/55 r 15 gumy Dunlop Wintersport a jak dávaj o sobě vědět já bych s tím hlavu nedělal je to si ce nepříjemný ale co se dá děůat jedině si ppřídit jiný auto
Duben 15, 201015 r Jízda po dálnici s třemi osobami a nějakým nákladem je také něco přes 8 litrů (najeto 8500 km) Neměnili olej v motoru? Zkuste taky v servisu přes VIN zjistit, zda se Vás netýká svolávací akce na plastový čep v kufru. Uvolněný rozvodový řetěz není žádná legrace. Ten by taky mohl způsobit hlučnější projev motoru. Upraveno Duben 18, 201015 r od .Honza.
Květen 30, 201015 r Ja mam s tymto motorom take skusenosti, že ked natankuješ lepši benzin tak to auto ťaha o malinko lepšie (hlavne v malych otačkach) a je tichšie. Ked tankujem tu brečku čo maju tu v okoli tak to len huči a hovno ide... Inak, všimol som si, že ten motor ma akysi divny priebeh, niekedy ked zošliapnem plyn, že chcem zrychliť, tak mi v cca 2500ot. otačky trochu klesnu a až potom začne naberať vyššie otačky, neviem či je to sposobene blbym SW, alebo ESP, alebo automatickou prevodovkou... Nestretli ste sa s niečim podobnym ??
Květen 31, 201015 r Když byl Natural 98 dražší jenom o cca 50 hal., tak jsem bral asi tři nádrže a na zvuku se to projevilo. Co má být s tím čepem v kufru?
Červen 1, 201015 r např. http://ekonomika.ihned.cz/c1-42037400-autoservisy-tajne-kontroluji-nove-vozy-skoda-fabia-kvuli-vyrobnim-vadam A opravdu si myslíte, že kvůli plastovému čepu v kufru se obvolávají majitelé a stahují auta do servisu? Honza Upraveno Červen 1, 201015 r od .Honza.
Únor 16, 201114 r Zdravím.mám roomster r.v.2007 1.6 16V,najazdených 47000,olej pravidelne menený raz ročne prib.po 10000km, v zimných mesiacoch po rannom naštartovaní motor klepe ako "šijací stroj", po 3-4 min.a klesnutí otáčok sa zvuk klepania stratí, reklamoval som závadu 2X v autorizovanom servise (demontáž ol.vane,hlavy,výmena reťaze,)dokonca prišli až z Ml.Boleslavi a motor ptrezerali kamerov, no závadu nezistili.Vozidlo kúpené v NZ, servismani došli do serisu v Komárne. Poprosil by som Vás o prípadné poznatky,alebo návrhy na odstránenie tejto závady. Ďakujem. Upraveno Únor 16, 201114 r od dzibuty
Únor 20, 201114 r Klepou ventily a jejich zdvihátka s automatickým vymezováním vůle - tzv. HYDROŠTELY. Prostě než se do nich natlačí pod správným tlakem olej, klepou. Jediné doporučení které je možné dát, je používat na zimu řidší olej - kategorie 5W-40 namísto 10W-40. Jinak vytrimat - není to smrtelná závada, jen je v tom režimu potřeba motor šetřit a nevytáčet jako pretekár. Do určité míry to dělají všecky motory s tímto typem automatického vymezování ventilové vůle - při studeném startu po delším odstavení (olej stačil stéct dolů do vany) klepají jako lokotraktor....
Únor 22, 201114 r Motor při studeném startu na pár sekund opravdu jede jako umírněný diesel. Máš ještě záruku? Ekkar: 5W40 je standardně litý.
Únor 22, 201114 r V návodu k současným fábiím čtu v sekci startování motoru: Po nastartování studeného motoru může krátkodobě dojít k zesílení hlučnosti motoru, neboť se v hydraulickém vymezování vůle ventilů musí nejprve vytvořit tlak oleje. To je normální jev a není třeba se tím znepokojovat. Jen pro úplnost, že se to umiňuje i v dokumentaci Upraveno Únor 22, 201114 r od francesco3
Únor 23, 201114 r Ďakujem za odpovede. Klepanie nie je len pár sekúnd ako uvádza dokumentácia, ale stihnem si dať jednu cigaretu kým sa trošku zahreje a prestane klepať.V servise sa riešili aj zdvihátka a ventily. Závadu servismani nezistili. Motor po ránu šetrím a zbytočne nevytáčam.Olej tam dávam 5W40 a stále v servise kde som mašinku kúpil. Posledné info.,že keď ho zadrem do 100 000km tak motor vymenia zadara, a budú zisťovať čo spôsobilo to klepanie, preto len jeden servis a jeden mechanik (ináč môj bývalí VZS) S pozdravom.
Únor 18, 201411 r Mám stejný problém, klepání způsobují zmíněné hydroštely. Ale je mi divné, že po jejich výměně (30 000km) v rámci záruky, nic neklepalo. Nyní po najetí dalších cca 3 tis. km, klepou opět. Vždy u studeného motoru. Dle sdělení z Boleslavi to normální není a je to důvod k reklamac (vyměnili i všech 16 hydroštelů). Akorát dost pochybuji, že budu každých cca 5 tis km řešit výměnu hydroštelů a s tím související rozborku a sborku vaček atd... Stejný problém u motorů Octavia 1,6 FSI. motory mají stejný základ. Samozřejmě řidší olej na zimu problém částečně řeší. K zamyšlení je, že druhý rodinný vůz VW Golf toto nedělá... divné... použitý stejný druh hydroštelů, ale asi nejsou vyrobené v Boleslavi (!!??)
Únor 18, 201411 r Ani hydroštely používaný do škodivek NEJSOU vyráběný v Bolce - jako poměrně přesnou součástku = subkomplet to celej koncern řeší cestou subdodavatele, spíš se jedná o to, jestli má Vlkohrad i Bolka STEJNÝHO dodavatele = jestli jsou hydra montovaný v Bolce stejný materiálově i kvalitativně jako hydra montovaný jinde do jiný značky koncernu...
Únor 18, 201411 r Mám za to, že tyto motory byly do Boleslavi dodávány jako celek přímo z Německa. Jinak mně klepou hydroštely za studena taky a dokud je to jen za studena, tak to neřeším. Upraveno Únor 18, 201411 r od rkonf
Březen 28, 201411 r Mám stejný problém, klepání způsobují zmíněné hydroštely. Ale je mi divné, že po jejich výměně (30 000km) v rámci záruky, nic neklepalo. Nyní po najetí dalších cca 3 tis. km, klepou opět. Vždy u studeného motoru. Dle sdělení z Boleslavi to normální není a je to důvod k reklamac (vyměnili i všech 16 hydroštelů). Akorát dost pochybuji, že budu každých cca 5 tis km řešit výměnu hydroštelů a s tím související rozborku a sborku vaček atd... Stejný problém u motorů Octavia 1,6 FSI. motory mají stejný základ. Samozřejmě řidší olej na zimu problém částečně řeší. K zamyšlení je, že druhý rodinný vůz VW Golf toto nedělá... divné... použitý stejný druh hydroštelů, ale asi nejsou vyrobené v Boleslavi (!!??) Bavil jsem se o tomto problému ještě s kamarádem, který 1.6 v F2 také měl a jemu to na záruku vyřešili výměnou přestavovače vačkové hřídele. Tedy té věci, co zajišťuje proměnlivé časování sacích ventilů.
Duben 8, 201510 r Ja mam s tymto motorom take skusenosti, že ked natankuješ lepši benzin tak to auto ťaha o malinko lepšie (hlavne v malych otačkach) a je tichšie. Ked tankujem tu brečku čo maju tu v okoli tak to len huči a hovno ide... Inak, všimol som si, že ten motor ma akysi divny priebeh, niekedy ked zošliapnem plyn, že chcem zrychliť, tak mi v cca 2500ot. otačky trochu klesnu a až potom začne naberať vyššie otačky, neviem či je to sposobene blbym SW, alebo ESP, alebo automatickou prevodovkou... Nestretli ste sa s niečim podobnym ?? ten pokles otáček nastane když se ti vypne hydroměnič a skočí to na obyč spojku kdyz si das treba sport tak to nastane driv Upraveno Duben 8, 201510 r od notkiller
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.