Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Jedná se o Fabii 2 1.6 krátkou. S autem moc nejezdím, protože není moje. Po delší době jsem si půjčil auto od rodičů a jel na dálnici. Od minulé jízdy (to už je dýl) se mi zdálo, že se auto dost zhlučnilo. Je to znatelné jak při jízdě po dálnici a tak při akceleraci při nižších rychlostech.

Auto má najeto asi 7 000 km. Navíc se mi zdá, že auto celkově míň táhne a víc žere benzin. Jízda po dálnici na 130km/h za cca 8,5 litrů.

Nemáte s tímhle někdo zkušenosti? Jestli je to na reklamaci.

Děkuji.

A nění to teď na letních pneu. :palec2: To bude ten hlukový rozdíl.

  • Autor

To ne :-D Otec si toho všiml už dřív, že je to hlučnější. Ale jedná se spíš o hlučnost motoru...

Upraveno od Blacky
pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!

já spíš si myslím že to budou dělat gumy a né motor , jestli máš pěkný salámy tak se ani nediv že spotřeba a hluk půjdou nahoru sám jsem to zpozoroval u své fabky ;);)  a to mám hlíny 195/55 r 15 gumy Dunlop Wintersport a jak dávaj o sobě vědět já bych s tím hlavu nedělal je to si ce nepříjemný ale co se dá děůat jedině si ppřídit jiný auto lol

Jízda po dálnici s třemi osobami a nějakým nákladem je také něco přes 8 litrů (najeto 8500 km)

Neměnili olej v motoru?

Zkuste taky v servisu přes VIN zjistit, zda se Vás netýká svolávací akce na plastový čep v kufru.

Uvolněný rozvodový řetěz není žádná legrace. Ten by taky mohl způsobit hlučnější projev motoru.

Upraveno od .Honza.

  • 1 měsíc později...

Ja mam s tymto motorom take skusenosti, že ked natankuješ lepši benzin tak to auto ťaha o malinko lepšie (hlavne v malych otačkach) a je tichšie. Ked tankujem tu brečku čo maju tu v okoli tak to len huči a hovno ide...

Inak, všimol som si, že ten motor ma akysi divny priebeh, niekedy ked zošliapnem plyn, že chcem zrychliť, tak mi v cca 2500ot. otačky trochu klesnu a až potom začne naberať vyššie otačky, neviem či je to sposobene blbym SW, alebo ESP, alebo automatickou prevodovkou... Nestretli ste sa s niečim podobnym ??

Když byl Natural 98 dražší jenom o cca 50 hal., tak jsem bral asi tři nádrže a na zvuku se to projevilo. Co má být s tím čepem v kufru?

  • 8 měsíců později...

Zdravím.mám roomster r.v.2007 1.6 16V,najazdených 47000,olej pravidelne menený raz ročne prib.po 10000km, v zimných mesiacoch po rannom naštartovaní motor klepe ako "šijací stroj", po 3-4 min.a klesnutí otáčok sa zvuk klepania stratí, reklamoval som závadu 2X v autorizovanom servise (demontáž ol.vane,hlavy,výmena reťaze,)dokonca prišli až z Ml.Boleslavi a motor ptrezerali kamerov, no závadu nezistili.Vozidlo kúpené v NZ, servismani došli do serisu v Komárne. Poprosil by som Vás o prípadné poznatky,alebo návrhy na odstránenie tejto závady. Ďakujem.

Upraveno od dzibuty

Klepou ventily a jejich zdvihátka s automatickým vymezováním vůle - tzv. HYDROŠTELY. Prostě než se do nich natlačí pod správným tlakem olej, klepou. Jediné doporučení které je možné dát, je používat na zimu řidší olej - kategorie 5W-40 namísto 10W-40. Jinak vytrimat - není to smrtelná závada, jen je v tom režimu potřeba motor šetřit a nevytáčet jako pretekár. Do určité míry to dělají všecky motory s tímto typem automatického vymezování ventilové vůle - při studeném startu po delším odstavení (olej stačil stéct dolů do vany) klepají jako lokotraktor....

Motor při studeném startu na pár sekund opravdu jede jako umírněný diesel. Máš ještě záruku?

Ekkar: 5W40 je standardně litý.

V návodu k současným fábiím čtu v sekci startování motoru:

Po nastartování studeného motoru může krátkodobě dojít k zesílení hlučnosti motoru,

neboť se v hydraulickém vymezování vůle ventilů musí nejprve vytvořit tlak oleje. To je

normální jev a není třeba se tím znepokojovat.

Jen pro úplnost, že se to umiňuje i v dokumentaci

Upraveno od francesco3

Ďakujem za odpovede. Klepanie nie je len pár sekúnd ako uvádza dokumentácia, ale stihnem si dať jednu cigaretu kým sa trošku zahreje a prestane klepať.V servise sa riešili aj zdvihátka a ventily. Závadu servismani nezistili. Motor po ránu šetrím a zbytočne nevytáčam.Olej tam dávam 5W40 a stále v servise kde som mašinku kúpil. Posledné info.,že keď ho zadrem do 100 000km tak motor vymenia zadara, a budú zisťovať čo spôsobilo to klepanie, preto len jeden servis a jeden mechanik (ináč môj bývalí VZS) S pozdravom.

  • 2 roky později...

Mám stejný problém, klepání způsobují zmíněné hydroštely. Ale je mi divné, že po jejich výměně (30 000km) v rámci záruky, nic neklepalo. Nyní po najetí dalších cca 3 tis. km, klepou opět. Vždy u studeného motoru. Dle sdělení z Boleslavi to normální není a je to důvod k reklamac (vyměnili i všech 16 hydroštelů). Akorát dost pochybuji, že budu každých cca 5 tis km řešit výměnu hydroštelů a s tím související rozborku a sborku vaček atd... Stejný problém u motorů Octavia 1,6 FSI. motory mají stejný základ. Samozřejmě řidší olej na zimu problém částečně řeší. K zamyšlení je, že druhý rodinný vůz VW Golf toto nedělá... divné... použitý stejný druh hydroštelů, ale asi nejsou vyrobené v Boleslavi (!!??)

Ani hydroštely používaný do škodivek NEJSOU vyráběný v Bolce - jako poměrně přesnou součástku = subkomplet to celej koncern řeší cestou subdodavatele, spíš se jedná o to, jestli má Vlkohrad i Bolka STEJNÝHO dodavatele = jestli jsou hydra montovaný v Bolce stejný materiálově i kvalitativně jako hydra montovaný jinde do jiný značky koncernu...

Mám za to, že tyto motory byly do Boleslavi dodávány jako celek přímo z Německa. Jinak mně klepou hydroštely za studena taky a dokud je to jen za studena, tak to neřeším.

Upraveno od rkonf

  • 1 měsíc později...

Mám stejný problém, klepání způsobují zmíněné hydroštely. Ale je mi divné, že po jejich výměně (30 000km) v rámci záruky, nic neklepalo. Nyní po najetí dalších cca 3 tis. km, klepou opět. Vždy u studeného motoru. Dle sdělení z Boleslavi to normální není a je to důvod k reklamac (vyměnili i všech 16 hydroštelů). Akorát dost pochybuji, že budu každých cca 5 tis km řešit výměnu hydroštelů a s tím související rozborku a sborku vaček atd... Stejný problém u motorů Octavia 1,6 FSI. motory mají stejný základ. Samozřejmě řidší olej na zimu problém částečně řeší. K zamyšlení je, že druhý rodinný vůz VW Golf toto nedělá... divné... použitý stejný druh hydroštelů, ale asi nejsou vyrobené v Boleslavi (!!??)

 

Bavil jsem se o tomto problému ještě s kamarádem, který 1.6 v F2  také měl a jemu to na záruku vyřešili výměnou přestavovače vačkové hřídele. Tedy té věci, co zajišťuje proměnlivé časování sacích ventilů.

  • 1 rok později...

Ja mam s tymto motorom take skusenosti, že ked natankuješ lepši benzin tak to auto ťaha o malinko lepšie (hlavne v malych otačkach) a je tichšie. Ked tankujem tu brečku čo maju tu v okoli tak to len huči a hovno ide...

Inak, všimol som si, že ten motor ma akysi divny priebeh, niekedy ked zošliapnem plyn, že chcem zrychliť, tak mi v cca 2500ot. otačky trochu klesnu a až potom začne naberať vyššie otačky, neviem či je to sposobene blbym SW, alebo ESP, alebo automatickou prevodovkou... Nestretli ste sa s niečim podobnym ??

ten pokles otáček nastane když se ti vypne hydroměnič a skočí to na obyč spojku

 

kdyz si das treba sport tak to nastane driv

Upraveno od notkiller

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.