Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

No o tom můžeme nekonečně polemizovat, sám jsem měl plyn ve škodovce, přepínala do 2 km i při -20 stupních,na vstřikovačích jsem najel 450 tisíc bez výměny... dnes máme ještě lepší zařízení,jak BRC, tak Landi......samozřejmě, že se do toho ani servis Landi nedostane, vždyť si to škodovka zaplatila přímo u výrobce,tam se dělají složité testy na motorové brzdě, dělá na tom tým lidí...dělá to takhle více firem, není to jen záležitost škodovky, kdyby škodovka používal ty původní originální vstřikovače MED, tak by se taky nemusely měnit, ale ty co jsem viděl, nebyly ty "prapůvodní", ty byly nesmrtelné, ať jezdily na cokoliv...

Petkob: nevím, co máš v autě, je to originální zástavba přímo ze škodovky, nebo je dodělávka tak jak to děláme my? Jinak dnes mohou být  obě jednotky přes diagnostiku EOBD propojené, využíváme signály pro naši plynovou jednotku, aby se daly nastavovat veškeré režimy jízdy,samozřejmě, když se závada z řízení motoru objeví v diagnostice benzínu, automaticky se uloží i v plynu, takže se po opravě musí vymazat z obou jednotek, protože jinak po přepnutí plynu se zase přepošle do benzínové...napojení se provede přes kabel plynové jednotky, ale na sběrnice Can můžeme být taky napojení,to využíváme tak od r. 2007-8,možná dřív, už si to nepamatuji.... 

  • 1 měsíc později...

Do rodiny sa nam dostal golf V s motorm 1,4 16v a je v nom namontovany Prins VSI vie mi niekto povedat kolko vydrzia membrany v reduktore pripadne po kolko km sa menia filtre . Dik moc

  • 2 měsíce později...

odpoviem si sam 300 tkm a filtre 70tkm tot google :kol-133:

Ještě že existuje strýček Google, tam je těch zaručených rad milion...vlastně ví víc jak samotný výrobce. Jenže kolikrát opak je pravdou, záleží na okolnostech...např. kvalita plynu, jízdní podmínky atd...mohou vydržet i 300 tisíc, ale mohou odejít i po 80 tisících, jiná je kvalita plynu v holndsku, jiná u nás, jiná v Itálii apod.Každopádně filtry u nás se mění častěji, na poských systémech kolem 10-20 tisíc, italské(bavlněné) po 40 tisících...

Karel vycital som to na ich stranke prins podla toho co mam .... Filtre dam na 40000km. Inak videl som filter s najazdom 100tkm plynny aj kvapalny  a bolo to BRC auto bolo citit ze sa mu  nechce ani sa necudujem

  • 1 měsíc později...

Přečetl jsem si celé vlákno a rád bych se podělil se svoji zkušenosti:

 

Kupoval jsem origo zástavbu Octavia II 1.6MPI v roce 2012 (jeden z poslednich měsicu, kdy se to jeste prodavalo)

Aktualne mam 77 000km ale resim nasledujici problem:

 

Velmi málo jezdim (1x týdnně, většina nájezdu jsou dlouhé cesty do německa několikrát za rok) a postupně mi odchází vstřiky. Nově i benzínové. Autorizovaný servis, kde s tím jako jedni z mála mají zkušenosti mi řekli, že se vstřiky jednoduše reznou, protože LPG obsahuje nepatrné množství vody, takže při nepoužívání auta reznou i benzínově vstřiky.

 

Řešení:

 

Častějí měnit filtr plynné fáze (používám s Bulprenem, např tento http://www.lpgprofi.cz/product/filtry-lpg-plynne-faze-1/filtr-plynne-faze-14-14-jednorazovy-krat/1546)

Častěji jezdit na benzín a přidávat aditiva na čistění vstřiku, připadně kvalitnější benzín

A posledni věc o které uvažuji je automatické elektronické přidávání aditiva do rozvodu plynu před vstřiky (např Elektronic Valve Protector) Nemáte s tím někdo zkušenosti, připadně kontakt na někoho kdo to montuje v Brně? Už jsem měnil 3 plynnové vstříky, takže investice by se mohla vyplatit.

 

Diky

To je taková blbost s rezavějícími vstřikovači, to jsem ještě za 21 let co montuji auta nezažil, to ti jistě řekl technik a mechanik, který jezdí v TDI, takže nemají vůbec žádné zkušenosti...jak jsem psal někde výše nebo v jiném vlákně, škosovka má od landi trochu jiné vstřikovače než standartně dodávalo Landi(spíš nějaká lainější verze od poláků nebo z východu), ty co jsme montovali přímo od Landi nemají žádné problémy, tak jeden dva kusy ročně, což je procentuelně  nula nula nic......

elekktronické dávkování by pomohlo, alespoň by nedocházelo k problémům se vstřikovači, navíc to chce pravidelně měnit filtry na plynné fázi, na brněnsku je tak kvalitní plyn, že když ho natankuje zákazník u nás, ujede na nádrž skoro o 100 km víc, takže isložení plynu může na to mít vliv....

v brně nevím rozumnou firmu, samé anonymní firmy, my ten typ přímazu děláme taky, nastavuje se dávkování přímo na výkon vozidla,,na délku vstřiku plynových vstřikovačů, výhodou je, že to funguje jen v plynu, v benzínu to nedávkuje...

s těmi benzínovými vstřikovači...máme stolici na čištění a kontrolu vstřikovačů jak dávkují v různých režimech, ve volnoběhu, střední otáčky, plný výkon...dájí se vyčistit, zjistit, jak na tom jednotlivý je.... 

  • 4 týdny později...
  • Autor

Zkušenost ohledně spotřeby a chování vozidla  s malým karavanem. Normální spotřebu LPG mám 7l/100 km ( nyní najeto 204 000 ). Nicméně po dálnicích přes Alpy a protivětru byla průměrná spotřeba 12l LPG na 100 km se zapnutou klimatizací. Ta černá barva je v létě peklo. Po rovině stačil 5.rychlostní stupeň, ve stoupání 4.

IMG_20160805_110549.jpg

Upraveno od BajnyPhoenix

  • 2 týdny později...

Takže 109 761 km a vstřikovače se ozývají :-(, jsou tam druhé ( první byly vyměněny v záruce). Takže je zkusím nechat vyčistit a když to nepomůže, půjde systém škoda na smetiště dějin. Nyní mám KO i multiventil, tedy třetí mrtvý multiventil za 109 761 km. Odhadovaná celková oprava u škodovky 22 000 Kč, za ty prachy je nový systém, který vydrží víc než originál , to netankuji u garážníků, pouze Kralupol a to je možná ta chyba :-(. Dřív jsem občas tankoval Agip a ti měli velmi slušný plyn, ale málo pro mne dostupný, dnes  Mol není žádná sláva

tak to je tedy těžké zklamání z "origo" tovární zástavby :mellow:

  • Autor

Treo dost pravděpodobně je to tím Kralupem. Při 80 000 Km jsem též měnil vstřikovače ještě v záruce. Od té doby beru jen Tomegas, na Slovensku Flaga nebo Slovnaft a pak jsem bral pro jistotu po 250 km na mnoha čerpacích stanicích v Rakousku, Slovinsku a Chorvatsku, mám nyní najeto 206 000 km a bez problému jak multiventil, tak vstřikovače.Musím to zaklepat.

Jojo, pamatuješ, jak jsem zde psal, že umírají auta Kralupolu, tak je to potvrzené. Moje druhé vstřikovače jsou důkazem, že prodávají ........ Mol je následuje, Agip vypadal lépe

Chyba je v LPG, lejeme do aut sr... se sírou :-(, ale musím brát na Eurooil kartu ( Benzina, Eurooil, OMV a Shell), tak se to budu snažit změnit

Upraveno od treo

  • Autor

Pamatuji, žes to zminoval, celá flotila Kralupolu. Já v té době bral na Shellce - D4 u Dobříše , tam zavážel Kralupol a odešly první vstřikovače a multiventil, po opravě (výměně) to občas ukazovalo správně, občas nesmysly,ale od té doby co beru jinde, s tím nemám problém. Ted jsem měnil pumpu a měl malou dušičku páč Tank Ono (bál jsem se moc levné ceny - 10,50 Kč/l), ale je to také Tomegas.  Mám 5 plných nádrží a též bez problému.

Toto všechno je divné, tyto zařízení taky montujeme, mam kamoše, který montuje Landi  asi tak jak já BRC, takže prakticky dost montáží, ale s takovou "úmrtností" vstřikovačů jsme se ani jeden nesetkali...zřejmě by stálo za to vzít ty vstřikovače a nějaký mi poslat, zkusili bychom je vyčistit ultrazvukem, podle mě musí být problém jinde než to, že se natankuje ten či onen plyn....

Jak píšeš Tank Ono, že je to Tomegas, jak mi sdělil zástupce od Kralupolu, zaváží i Tomegas, takže to opravdu může být v něčem jiném než v tom plynu....

Jezdím do Olbramkostela za dcerou, tak se někdy objednám. Uděláme pitvu :-),údajně jsou moc přesné, měli dodávat na výměnu nějaký nový model, ale já jsem dostal skladové původní :-(

ja beru 99% kralupol, na jedne a te stejne cerpacce, v podstate od přestěhování naší firmy do slatiny, což je 2 roky a mam vše OK... tartarini... najeto na kralupol aspon 40 000km

edit a i kdybych 100x chtel tak jet na jinou čerpačku je všechno zajetí, po cestě mám jen Holasice a tam zaváží prý nějací slováci, pak Blučina, to je prej Hunsgas.. no vyberte si..

Upraveno od JirkaBrno

před 17 hodinami, BajnyPhoenix napsal:

Treo dost pravděpodobně je to tím Kralupem. Při 80 000 Km jsem též měnil vstřikovače ještě v záruce. Od té doby beru jen Tomegas, na Slovensku Flaga nebo Slovnaft a pak jsem bral pro jistotu po 250 km na mnoha čerpacích stanicích v Rakousku, Slovinsku a Chorvatsku, mám nyní najeto 206 000 km a bez problému jak multiventil, tak vstřikovače.Musím to zaklepat.

bohužel.. my takové možnosti vyběru nemame...

Problém se týká hlavně originálních zástaveb LPG při používání Kralupolu, jiné vstřikovače to přežívají lépe. Bratr dělal výdejní stojany, někdy jim mizely těsnění, takže to může být i v stojanech a nebo nádržích, nějaká technologická nekázeň, která se projeví zadřením vstřikovačů Landi Renzo. Zažil jsem v práci špatnou dávku šroubení, kdy je chladící voda sežrala a roznesla do celého chladícího systému :-(, stačí použít něco neotestovaného a je to pohroma. Něco jako plaší s benzínem E10, nikdo při vývoji starých aut nepočítal s 10% lihu, u LPG se nepočítá s tak vysokým obsahem síry jako se u nás občas vyskytne

tak uvidiš, jestli pojedeš ke KArlovi na rozbor tak pak sem napište..

  • Autor

Osobně se domnívám, že pravda bude někde uprostřed jak se dohadujeme zda li LPG nebo něco jiného. Podle mně pokud berete cokoliv označené jako LPG autoplyn od kohokoliv jako Kralupol, Primagas, Tomegas atd., tak nejsou žádné problémy. Potíž nastane, naplní li si nějaký vykuk do zásobníku LPG -  topný plyn. Ten je určený na spálení a není vyfiltrovaný a zadře vstřikovače. A hněv padne třeba na Kralupol, podle nápisu na stojanu, který tam ovšem dávno není anebo  je, ale topný dle objednávky. K této úvaze mně navedlo to, že autoplyn LPG je zatížen spotřební daní, kdežto topný plyn LPG nemá žádnou. Zaměnovat se to sice nesmí, ale jsme v Česku že...

V tomto ti budu oponovat, není to tak jednoduché jak jsi popsal, plyn je totiž tak důkladně sledovaný celní správou, že kdybych ti tady měl popisovat celou anabázi od načerpání plynu do cisterny až po stočení na čerpačce, tak bych potřeboval minimálně jednu stránku, prostě zaměnit topný s autoplynem, byť je to stejné palivo je nemyslitelné....

kauza LTO dokazuje, že možné je všechno :) ... ale ať to tu není off topic, jsem zvědavý jak dopadne prohlídka KO vstřikovačů, tedy pokud se to realizuje

a multiventil odchazi proc? prece tam nemuzes mit 3ti za 110 000km jen tak.., ja tam mam 100 000 furt ten samy a Kralupol beru leta taky.. rekli ti na to neco ve skodovce?

Upraveno od JirkaBrno

Před hodinou, Malta napsal:

kauza LTO dokazuje, že možné je všechno :) ... ale ať to tu není off topic, jsem zvědavý jak dopadne prohlídka KO vstřikovačů, tedy pokud se to realizuje

teď názorně vidíš, jak končí všechny diskuse....buď mi věříš co jsem napsal(mě a každé firmě s LPG chodí každý rok na kontrolu z celní správy kvůli spotřební dani, hrabou se tu v papírech, kontrolují každý litr plynu,někdy tu prudí i 6 hodin)  a ty mi pak  oponuješ něčím, co nemá s plynem nic společného, jako právě teď..... zrovna od tebe bych to nečekal..

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.