Přejít na obsah

vyplach motoru


bobek

Doporučené příspěvky

:D Já se držím toho, že pokud je motorový olej kvalitně aditivovaný (jakože většina kvalitních dnes je), měl by po nějakém čase provozu motoru jeho vnitřek čistit, bavím se tedy o olejích DD, čili obsahující detergenty a disperzanty. Pokud vidím, že po ročním provozu se nic takového neděje, bude asi někde chyba. Buď v kvalitě aditivovaného oleje, nebo v tom, že motor je čistý a méně zatěžovaný.

No a abych vyloučil oboje, chci začít od píky.... motor propláchnout a nalít kvalitní aditivovaný olej. Po dalším roce se uvidí, kde ta chyba byla :)

Jinak moje otázka stále platí, kudy část toho oleje před výplachem odcucnout? :)

 

Add výrobci olejů.... nedávno jsem slyšel takový špek.... na frakcích, kde se olej vyrábí je pumpa, z ní teče hotový olej. Jen se na pásu pod tou jednou pumpou posouvají barely z nápisy... Shell, Castrol, Bp, elf, Mobil......... a pořád dokola :D :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

četl jsem tady spoustu fantazírování, dej tam olej dle specifikace VW a hotovo a zkrať si třeba interval výměny/proplachu dle libosti,

k tomu tvojemu špeku - k centrálnímu uložišti PHM taky jezdí cisterny s různými nápisy tak na nějakou extrasílu třeba od mušle nevěřím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lidi si sou divný. Ty si stěžuješ, že máš olej čistej a nezčernal. A sou tady tací, kteří si stěžujou, že jim po pár stovkách km olej zčernal a podezřívaj servis, že jim ho nevyměnil.

 

Tak už nevím jak by měl olej vypadat :kol-147: :kol-147:

 

Keď vyjdeš zo servisu, tak by si mal olej skontrolovať a mal by byť čistý, môže maximálne jemne zafarbiť olejom ktorý ostal v motore alebo na spodku olejovej vane, lebo úplne všetok olej nevypustíš nikdy, ale čierny nesmie byť.

Ak máš benzínový motor a olej je krátko po výmene čierny, niečo je zle. Buď olej ktorý tam bol pred tým bol nekvalitný a nedokázal dekarbonizovať, a nový olej teraz vlastne čistí motor po starom oleji, alebo niekto sa na tom motore nestaral o údržbu (dával tam zlý olej, nechával ho tam dlho, prípadne tankoval aj nekvalitný benzín, alebo iná porucha motora).

 

V prvom prípade stačí skrátiť interval výmeny oleja, prípadne tam kúpiť nejaký lacný olej na pár stoviek alebo tisíc km aby sa dostala von špina z motora. Ak aj ďalšia náplň rýchlo očernela, tak potom by som riešil tie čistiace prísady, alebo špeciálne oleje na čistenie.

V druhom prípade by som rovno začal so špeciálnym čistiacim olejom, a ak má auto veľa km a nepoznám jeho históriu, tak by som dal dole olejovú vaňu a pozrel sa čo v nej je a podľa toho už ďalší postup po konzultácii s automechanikom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj,

tak olej jsem cca před 14 dny vyměnil bez proplachu. Včera jsem musel znovu vypustit a dát nové těsnění k původnímu šroubu vany. Před výměnou jsem si koupil nový šroub i s těsněním přímo na můj motor, ale těsnění nebylo měděné, nýbrž kovové, takže předpokládám, že mě prodali něco úplně jiného, ale to nevadí stálo to pár kč a už mám vyměněno za měděné těsnění.

Ale co mě dost znepokojilo bylo to, že olej byl po ujetí necelých 50km už dost černý. Takže se potvrdilo to, co jsem si myslel o tom sudovém BP 10w40 co mě nalili v servisu.

Teď je v motoru Shell helix 5w40. Můj roční nájezd je malý, cca 5000-7000tkm, olej měním po roce ne podle kilometrů při tak malém nájezdu. Vydrží tento olej do dalšího roku, nebo jej mám třeba po půl roce opět vyměnit za čerstvý. Jde mě o to, že když to teď ten motor čistí (alespoň si to myslím) tak bych nerad jezdil s nějakým svinstvem v oleji. Co vy na to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

správná asi nebyla, když mě protékal olej a víc rozumně dotáhnout to nešlo :)  Původní byla měděná s trochu jiným (kratším) šroubem, ale to jsem zjistil až při vypuštění oleje a staré vymačkané měděné těsnění jsem tam zpátky dávat nechtěl, proto jsem si koupil těsnění předem, byl k tomu i šroub který na mojí motorizaci pasovat měl. Vana byla měněná za novou v servisu, takže jsem nevěděl co za šroub a těsnění tam je a držel se jen etky a autodílů.

Ohledně oleje, já neříkám, že je špatný, ba naopak, že čistí to co starý olej nedělal, viz moje příspěvky výš. Ale jestli se dá normálně při takovém silném čištění jezdit až do dalšího intervalu po roce, nebo mám raději interval zkrátit :) Dalších 550 + 130kč za olej a filtr přežiju, jen jestli to není zbytečné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V servisu mě dali novou plechovou vanu, nevím jestli to je nějaká druhovýroba, nebo origo, ale byl tam vypoušťák s měděnou podložkou a označením na hlavě šroubu "Z". Ten co jsem koupil jako origo k mému motoru je o něco delší s kovovou podložkou která nejde sundat, značení na hlavě šroubu tuším že "L". Dotáhl jsem to nejdřív normálně, protočil motor a nic. A asi po třech dnech jen tak z prevence šáhnu dospod na vanu a byla tam kapka oleje, šroub jsem teda ještě o něco dotáhl a o další dny později ta samá situace. Takže jsem olej vypustil, dal tam původní šroub co tam byl a k němu novou měděnou podložku změkčenou plamenem a je klid. Nechal jsem si těch podložek do zásoby asi deset, takže je to ok :D

Jinak tedy na ten olej už sahat nebudu, až příští rok zjara dám nový. Motoru to snad neublíží.

Já vím, je to taková blbost, ale radši ze dvakrát zeptám, než si něco zku***ím :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...