Přejít na obsah

Vynechání turba 1.9Tdi


Doporučené příspěvky

Ahoj mám problém když jedu zhruba nad 80km/hod tak mi občas vypne turbo, držím pedál plynu na zemi a auto nemá žádno tendenci síly.Zastavím vypnu motor nastartuju a všechno klape jako hodinky.Dnes se mi rozsvítila kontrolka oranžová je to prej eletrika motoru.Napojil jsem to na diagnostiku a napsalo mi to chybu 17964 rizení plnícího tlaku.Bavil jsem se s kamarádem a ten mi řekl,že jsou 3 možnosti:

1) je když mi dělali v servise novou spojku + setrvačník jestli nezavadily o nějaký kabel...(Ale spojku mi dělali zhruba před 400km )

2) že mám zanesený turbo a nechat ho jen vyčistit

3) že mi odešlo turbo ( ale to se mi nezdá protože po vypnutí motoru zas běhá uplně vpořádku)

Mám fabii 1.9TDi Rs 121kw , 400Nm Rv.2006

Máte někdo podobnou zkušenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj mám problém když jedu zhruba nad 80km/hod tak mi občas vypne turbo, držím pedál plynu na zemi a auto nemá žádno tendenci síly.Zastavím vypnu motor nastartuju a všechno klape jako hodinky.Dnes se mi rozsvítila kontrolka oranžová je to prej eletrika motoru.Napojil jsem to na diagnostiku a napsalo mi to chybu 17964 rizení plnícího tlaku.Bavil jsem se s kamarádem a ten mi řekl,že jsou 3 možnosti:

1) je když mi dělali v servise novou spojku + setrvačník jestli nezavadily o nějaký kabel...(Ale spojku mi dělali zhruba před 400km )

2) že mám zanesený turbo a nechat ho jen vyčistit

3) že mi odešlo turbo ( ale to se mi nezdá protože po vypnutí motoru zas běhá uplně vpořádku)

Mám fabii 1.9TDi Rs 121kw , 400Nm Rv.2006

Máte někdo podobnou zkušenost?

strýčkovi dělá toto Opel Vectra.... hodně udělalo to, když jsem vyčistil celý sací svody+egr ventil+čidlo tlaku v sacím potrubí,

na bráchovým passatu B5, 1,9TDi 81kw se mu taky zdálo, že to míň jede, ale neházelo mu to chybu.. vyčistili jsme sací svody (že v nich byl bordel, myslím, že to nasávalo přes 2 válce jenom :-) ) rozdělali turbo a veškeré saze odstranili.

zkus se podívat, jestli hadičky k ovládání turba nejsou poškozeny, nebo ovládací ventil turba.

P.S. turbo nikdy nevypíná a ani nesepíná... to se točí imrvére.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super díky za info a jestli já mám správný informace tak by ten egr.ventil měl bejt hned pod krytem motoru takže bych nemusel ani moc odkrytovávat motor.

hlavně se mrkni na čidlo tlaku v sání....může být zas*any a jak jednotka nepozná, kolik tlačí, nataví turbo na malej tlak plnění... nebo turbo tlačí moc, čidlo neví kolik a odstaví dávku paliva a víc jak 1800-2000 ot to nevymotáš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

regulační mez nedosažená = nefunguje ti optimálně regulace =

skontroluj hadičku od ventilu podtaku pro regulaci turbíny (ty tam máš tuším N18) k baňce regulace u turba...rovnou mrkni na veškeré hadičky podtlakového systému..zkus zahýbat regulací turbíny, zda se ti nezadrhává...mrkni zda po nastartování zatáhne podtlak táhlo na baňce...

každopádně to "vypnutí turba" je nouzový režim....dost pravděpodobný je:

1.) ucházející podtlak z hadiček

2.) špatný ventil N18 (u starších modelů N75)

3.) špatná banka regulace turba

4.) váznoucí regulace turbíny

5.) vada na turbíně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasný,to je nejčastější problém. Umím to vyčistit i bez demontáže turba. Cca 5 aut a všechno ok.

:-D taky sme čistili svody "čistícím sprayem na svody" nejlepší to bylo vydělat a oškrabat..to samy turbo...saze a saze i pod vymezovací podložkou (na straně výfuku), která bránila turbu se krásně otáčet

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:-D taky sme čistili svody "čistícím sprayem na svody" nejlepší to bylo vydělat a oškrabat..to samy turbo...saze a saze i pod vymezovací podložkou (na straně výfuku), která bránila turbu se krásně otáčet

No právě že to jde i bez rozebrání,všechno je to jak nový- bavíme se o výfukovým traktu a turbu...sání se musí rozdělat,to je jasný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klidně to řeknu. Ono když to někdo rozebere a vyčistí,tak ten malý prostor se zanese rychle sazemi znovu,zvlášť když je nachipováno. Nejvíc se to zanáší když někdo jezdí krátké trasy a s lehoučkou nohou. Turbo se tolik neohřeje,není v něm takovej průvan a tím je větší příležitost se zanášet pohybový ůstrojí naklápění,protože se při takový jízdě ani moc nehýbe,není potřeba regulovat tlak. Všichni asi víte,jak funguje filtr pevných částic. Plní se sazemi a když je potřeba ho vypálit,jednotka spustí regeneraci,jde o dodatečné vstřikování nafty do výfukového zdvihu,což má za následek ohřátí filtru na min 700°c a ty saze při téhle teplotě shoří. Ta teplota o něco menší je i na turbu a to ho čistí taky,přičemž to turbo na tu teplotu je stavěno.

Pokud je regulace ůplně na kámen,tak tam pomůže ůplně rozebrat,ale to už je případ,kdy to někdo nechal zajít prasácky daleko. Většinou jde hýbat rukou,ale padá to nouzovýho režimu a to je ten případ,kdy to čistím následovně:

Sundat hadici sání před vstupem do Egr ventilu.

Pořídit nějaký vhodný rozprašovač s tlakovou pumpičkou,který ale opravdu jemně rozprašuje.Nastartovat auto,min teplota 80°C

Do rozprašovače dáme bud destilovanou vodu,nebo můžeme přidat i líh v poměru 3:1

Do auta posadíme člověka který nám bude držet otáčky střídavě mezi 2000-3000

Začneme stříkat do sání rozprášenou emulzi,dělám to z dálky a je potřeba to dělat opatrně a v menším množství,jak se začnou snižovat hodně otáčky,je to špatný.

Když tam toho pošlete moc,hrozí taky zničení motoru,kapalina je nestalačitelná-proto je nutné to hodně rozprášit-pak se nemá co stát.

Jak to tam začnete stříkat,z výfuku se začnne valit smrad + šedej kouř jak z Tatry 148-to se vypalují saze v celým motoru,od pístů až po katalizátor.

Takhle stačí prostříkat asi 0,5-1 litr a je to všechno vyčištěné,poznáte to tak,že z výfuku už jde jen tak max pára a žádný kouř.

V podstatě se jedná o parní čistič,simulace toho,co dělá motor s filtrem DPF , jen tady dojde ke spálení vody a přemenu na páru resp. na vodík,který nám tady zvýší tu teplotu,potřebnou ke spálení sazí a to beze zbytků.

Takhle jsem udělal už pár aut a všechny jezdí,včetně svýho.

Že to funguje je bezpředmětný,jednou jsme to udělali před rozebráním motoru a uvnitř všechno čistý,bez karbonu.....jak nový a ne po 200 000km.

Jestli to bude někdo zkoušet,tak na vlastní triko,nebo mu to můžu udělat,mám spešl rozprašovač a hlavně zkušenosti.

Proti čištění turba rozebráním nic nemám,jen by to určitě neměl dělat jen tak někdo,kdo s tím nemá žádný zkušenosti,stačí jeden nešikovnej pohyb při odělování skříně a

můžete ohnout byť jen nepatrně hřídel,nebo lopatku,pak konec turba nenechá na sebe dlouho čekat. To co jsem popsal zvládne asi každý a navíc tím vyčistí komplet spalovací prostory,včetně sběrnýho potrubí atd.

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

strýčkovi dělá toto Opel Vectra.... hodně udělalo to, když jsem vyčistil celý sací svody+egr ventil+čidlo tlaku v sacím potrubí,

na bráchovým passatu B5, 1,9TDi 81kw se mu taky zdálo, že to míň jede, ale neházelo mu to chybu.. vyčistili jsme sací svody (že v nich byl bordel, myslím, že to nasávalo přes 2 válce jenom :-) ) rozdělali turbo a veškeré saze odstranili.

zkus se podívat, jestli hadičky k ovládání turba nejsou poškozeny, nebo ovládací ventil turba.

P.S. turbo nikdy nevypíná a ani nesepíná... to se točí imrvére.

Mozem sa spytat ako presne ste to sanie cistili? Rozmyslal som nad tym takisto. Na co si dat pozor a tak podobne. Ake cistiace pripravky, a podobne.

Diky.

Editováno: , autor: onder
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Všichni asi víte,jak funguje filtr pevných částic. Plní se sazemi a když je potřeba ho vypálit,jednotka spustí regeneraci,jde o dodatečné vstřikování nafty do výfukového zdvihu,což má za následek ohřátí filtru na min 700°c a ty saze při téhle teplotě shoří. Ta teplota o něco menší je i na turbu a to ho čistí taky,přičemž to turbo na tu teplotu je stavěno.

zdravím, teď nevím, jestli jsem to správně pochopil, ale když budu jezdit, jakože jezdím pravidelně po dálnici a auto nijak nešetřím, tak se to vždy vypálí a nemělo by dojít k zatuhnutí regulace a celkově usazování bordelu v turbu? Nebo ještě jinak, jezdím okrsky město a pak najedu na dálnici a jedu řekněme 130km po dálnici těch 130-150km/hod., tak se eventuelní usazení z předchozích jízd po městě a okolo vypálí? Předem díky za vysvětlení :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi takhle, ten kdo jezdí jako "kloboučník", hezky po městě pianko 40 na 4ku, kopec nekopec, skrátka, jak se říká, nevyžene občas bubáky z výfuku, tak si koleduje o to, že se mu regulace jednoduše zasere, a lopatky turbíny se vlivem nedostatečně vůle (mezery mezi podložkou a samotnými lopatkami) nebudou hýbat.....když se jezdí tak jak má a motor se nepodtáčí, tak je ryziko menší ALE....ale i tak může regulace zatuhnout = někdo říká vlivem vysokého obsahu řepky (a jiných sraček) v naftě, která se pořádně nespálý, jinej zase nedostatečnou vůlí lopatek + teplotní roztažností materiálu......osobně nejezdím jak šnek, turbo využívám, nepodtáčím a regulaci jsem už taky musel čistit (a že to bylo zanesený až až)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

něco na těch biohovnech v naftě bude, protože po tom, co se začaly přidávat, je někdy docela problém turbo vyčistit. je to takové "ulepené". předtím to byly "jen" obyč. saze.

důležité je sem tam auto protáhnout třeba ze 1700ot. s plynem na podlaze na vyšší kvalt, aby si regulace trochu zacvičila. jinak podtáčení není dobré ani pro motor ani pro turbo a ani pro převodovku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, je to pěkně zanesený... a pěkně vyčištěný, je vidět, že jsi to čistil ve sterilním prostředí (obývák) :smich: osobně jako kloboučník moc nejezdím, to už musí být, že nespěchám a snažím se poctivě přidávat aditiva od VIF pro lepší pocit, tak snad to bude ještě chvíli sloužit :) až tak zručný totiž nejsem, abych si v obýváku rozdělával a čistil turbo lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Klidně to řeknu. Ono když to někdo rozebere a vyčistí,tak ten malý prostor se zanese rychle sazemi znovu,zvlášť když je nachipováno. Nejvíc se to zanáší když někdo jezdí krátké trasy a s lehoučkou nohou. Turbo se tolik neohřeje,není v něm takovej průvan a tím je větší příležitost se zanášet pohybový ůstrojí naklápění,protože se při takový jízdě ani moc nehýbe,není potřeba regulovat tlak. Všichni asi víte,jak funguje filtr pevných částic. Plní se sazemi a když je potřeba ho vypálit,jednotka spustí regeneraci,jde o dodatečné vstřikování nafty do výfukového zdvihu,což má za následek ohřátí filtru na min 700°c a ty saze při téhle teplotě shoří. Ta teplota o něco menší je i na turbu a to ho čistí taky,přičemž to turbo na tu teplotu je stavěno.

Pokud je regulace ůplně na kámen,tak tam pomůže ůplně rozebrat,ale to už je případ,kdy to někdo nechal zajít prasácky daleko. Většinou jde hýbat rukou,ale padá to nouzovýho režimu a to je ten případ,kdy to čistím následovně:

Sundat hadici sání před vstupem do Egr ventilu.

Pořídit nějaký vhodný rozprašovač s tlakovou pumpičkou,který ale opravdu jemně rozprašuje.Nastartovat auto,min teplota 80°C

Do rozprašovače dáme bud destilovanou vodu,nebo můžeme přidat i líh v poměru 3:1

Do auta posadíme člověka který nám bude držet otáčky střídavě mezi 2000-3000

Začneme stříkat do sání rozprášenou emulzi,dělám to z dálky a je potřeba to dělat opatrně a v menším množství,jak se začnou snižovat hodně otáčky,je to špatný.

Když tam toho pošlete moc,hrozí taky zničení motoru,kapalina je nestalačitelná-proto je nutné to hodně rozprášit-pak se nemá co stát.

Jak to tam začnete stříkat,z výfuku se začnne valit smrad + šedej kouř jak z Tatry 148-to se vypalují saze v celým motoru,od pístů až po katalizátor.

Takhle stačí prostříkat asi 0,5-1 litr a je to všechno vyčištěné,poznáte to tak,že z výfuku už jde jen tak max pára a žádný kouř.

V podstatě se jedná o parní čistič,simulace toho,co dělá motor s filtrem DPF , jen tady dojde ke spálení vody a přemenu na páru resp. na vodík,který nám tady zvýší tu teplotu,potřebnou ke spálení sazí a to beze zbytků.

Takhle jsem udělal už pár aut a všechny jezdí,včetně svýho.

Že to funguje je bezpředmětný,jednou jsme to udělali před rozebráním motoru a uvnitř všechno čistý,bez karbonu.....jak nový a ne po 200 000km.

Jestli to bude někdo zkoušet,tak na vlastní triko,nebo mu to můžu udělat,mám spešl rozprašovač a hlavně zkušenosti.

Proti čištění turba rozebráním nic nemám,jen by to určitě neměl dělat jen tak někdo,kdo s tím nemá žádný zkušenosti,stačí jeden nešikovnej pohyb při odělování skříně a

můžete ohnout byť jen nepatrně hřídel,nebo lopatku,pak konec turba nenechá na sebe dlouho čekat. To co jsem popsal zvládne asi každý a navíc tím vyčistí komplet spalovací prostory,včetně sběrnýho potrubí atd.

Ahoj, prosímtě odkud jsi? Já bych to turbo potřeboval asi taky vyčistit, padá mi to sem tam do nouzáku a už krom vyčištěnýho turba mám povyměňovaný snad všechno. Zkusil bych to vyčistit podle tvýho návodu sám, ale trošku mě děsí to tvý: " Když tam toho pošlete moc,hrozí taky zničení motoru" :) myslíš, že obyčejnej rozprašovač na kytky (jak dělá tu emulzi by stačil?)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Klidně to řeknu. Ono když to někdo rozebere a vyčistí,tak ten malý prostor se zanese rychle sazemi znovu,zvlášť když je nachipováno. Nejvíc se to zanáší když někdo jezdí krátké trasy a s lehoučkou nohou. Turbo se tolik neohřeje,není v něm takovej průvan a tím je větší příležitost se zanášet pohybový ůstrojí naklápění,protože se při takový jízdě ani moc nehýbe,není potřeba regulovat tlak. Všichni asi víte,jak funguje filtr pevných částic. Plní se sazemi a když je potřeba ho vypálit,jednotka spustí regeneraci,jde o dodatečné vstřikování nafty do výfukového zdvihu,což má za následek ohřátí filtru na min 700°c a ty saze při téhle teplotě shoří. Ta teplota o něco menší je i na turbu a to ho čistí taky,přičemž to turbo na tu teplotu je stavěno.

Pokud je regulace ůplně na kámen,tak tam pomůže ůplně rozebrat,ale to už je případ,kdy to někdo nechal zajít prasácky daleko. Většinou jde hýbat rukou,ale padá to nouzovýho režimu a to je ten případ,kdy to čistím následovně:

Sundat hadici sání před vstupem do Egr ventilu.

Pořídit nějaký vhodný rozprašovač s tlakovou pumpičkou,který ale opravdu jemně rozprašuje.Nastartovat auto,min teplota 80°C

Do rozprašovače dáme bud destilovanou vodu,nebo můžeme přidat i líh v poměru 3:1

Do auta posadíme člověka který nám bude držet otáčky střídavě mezi 2000-3000

Začneme stříkat do sání rozprášenou emulzi,dělám to z dálky a je potřeba to dělat opatrně a v menším množství,jak se začnou snižovat hodně otáčky,je to špatný.

Když tam toho pošlete moc,hrozí taky zničení motoru,kapalina je nestalačitelná-proto je nutné to hodně rozprášit-pak se nemá co stát.

Jak to tam začnete stříkat,z výfuku se začnne valit smrad + šedej kouř jak z Tatry 148-to se vypalují saze v celým motoru,od pístů až po katalizátor.

Takhle stačí prostříkat asi 0,5-1 litr a je to všechno vyčištěné,poznáte to tak,že z výfuku už jde jen tak max pára a žádný kouř.

V podstatě se jedná o parní čistič,simulace toho,co dělá motor s filtrem DPF , jen tady dojde ke spálení vody a přemenu na páru resp. na vodík,který nám tady zvýší tu teplotu,potřebnou ke spálení sazí a to beze zbytků.

Takhle jsem udělal už pár aut a všechny jezdí,včetně svýho.

Že to funguje je bezpředmětný,jednou jsme to udělali před rozebráním motoru a uvnitř všechno čistý,bez karbonu.....jak nový a ne po 200 000km.

Jestli to bude někdo zkoušet,tak na vlastní triko,nebo mu to můžu udělat,mám spešl rozprašovač a hlavně zkušenosti.

Proti čištění turba rozebráním nic nemám,jen by to určitě neměl dělat jen tak někdo,kdo s tím nemá žádný zkušenosti,stačí jeden nešikovnej pohyb při odělování skříně a

můžete ohnout byť jen nepatrně hřídel,nebo lopatku,pak konec turba nenechá na sebe dlouho čekat. To co jsem popsal zvládne asi každý a navíc tím vyčistí komplet spalovací prostory,včetně sběrnýho potrubí atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...