Weitr Vloženo 2. Březen 2011 Sdílet Vloženo 2. Březen 2011 Ahoj mám problém když jedu zhruba nad 80km/hod tak mi občas vypne turbo, držím pedál plynu na zemi a auto nemá žádno tendenci síly.Zastavím vypnu motor nastartuju a všechno klape jako hodinky.Dnes se mi rozsvítila kontrolka oranžová je to prej eletrika motoru.Napojil jsem to na diagnostiku a napsalo mi to chybu 17964 rizení plnícího tlaku.Bavil jsem se s kamarádem a ten mi řekl,že jsou 3 možnosti: 1) je když mi dělali v servise novou spojku + setrvačník jestli nezavadily o nějaký kabel...(Ale spojku mi dělali zhruba před 400km ) 2) že mám zanesený turbo a nechat ho jen vyčistit 3) že mi odešlo turbo ( ale to se mi nezdá protože po vypnutí motoru zas běhá uplně vpořádku) Mám fabii 1.9TDi Rs 121kw , 400Nm Rv.2006 Máte někdo podobnou zkušenost? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cvachabl Vloženo 3. Březen 2011 Sdílet Vloženo 3. Březen 2011 Ahoj mám problém když jedu zhruba nad 80km/hod tak mi občas vypne turbo, držím pedál plynu na zemi a auto nemá žádno tendenci síly.Zastavím vypnu motor nastartuju a všechno klape jako hodinky.Dnes se mi rozsvítila kontrolka oranžová je to prej eletrika motoru.Napojil jsem to na diagnostiku a napsalo mi to chybu 17964 rizení plnícího tlaku.Bavil jsem se s kamarádem a ten mi řekl,že jsou 3 možnosti: 1) je když mi dělali v servise novou spojku + setrvačník jestli nezavadily o nějaký kabel...(Ale spojku mi dělali zhruba před 400km ) 2) že mám zanesený turbo a nechat ho jen vyčistit 3) že mi odešlo turbo ( ale to se mi nezdá protože po vypnutí motoru zas běhá uplně vpořádku) Mám fabii 1.9TDi Rs 121kw , 400Nm Rv.2006 Máte někdo podobnou zkušenost? strýčkovi dělá toto Opel Vectra.... hodně udělalo to, když jsem vyčistil celý sací svody+egr ventil+čidlo tlaku v sacím potrubí, na bráchovým passatu B5, 1,9TDi 81kw se mu taky zdálo, že to míň jede, ale neházelo mu to chybu.. vyčistili jsme sací svody (že v nich byl bordel, myslím, že to nasávalo přes 2 válce jenom :-) ) rozdělali turbo a veškeré saze odstranili. zkus se podívat, jestli hadičky k ovládání turba nejsou poškozeny, nebo ovládací ventil turba. P.S. turbo nikdy nevypíná a ani nesepíná... to se točí imrvére. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Weitr Vloženo 3. Březen 2011 Autor Sdílet Vloženo 3. Březen 2011 Super díky za info a jestli já mám správný informace tak by ten egr.ventil měl bejt hned pod krytem motoru takže bych nemusel ani moc odkrytovávat motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cvachabl Vloženo 3. Březen 2011 Sdílet Vloženo 3. Březen 2011 Super díky za info a jestli já mám správný informace tak by ten egr.ventil měl bejt hned pod krytem motoru takže bych nemusel ani moc odkrytovávat motor. hlavně se mrkni na čidlo tlaku v sání....může být zas*any a jak jednotka nepozná, kolik tlačí, nataví turbo na malej tlak plnění... nebo turbo tlačí moc, čidlo neví kolik a odstaví dávku paliva a víc jak 1800-2000 ot to nevymotáš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Weitr Vloženo 3. Březen 2011 Autor Sdílet Vloženo 3. Březen 2011 Tak už všechno šlape jako hodinky vyčištěno a funguje to. Díky za radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 3. Březen 2011 Sdílet Vloženo 3. Březen 2011 regulační mez nedosažená = nefunguje ti optimálně regulace = skontroluj hadičku od ventilu podtaku pro regulaci turbíny (ty tam máš tuším N18) k baňce regulace u turba...rovnou mrkni na veškeré hadičky podtlakového systému..zkus zahýbat regulací turbíny, zda se ti nezadrhává...mrkni zda po nastartování zatáhne podtlak táhlo na baňce... každopádně to "vypnutí turba" je nouzový režim....dost pravděpodobný je: 1.) ucházející podtlak z hadiček 2.) špatný ventil N18 (u starších modelů N75) 3.) špatná banka regulace turba 4.) váznoucí regulace turbíny 5.) vada na turbíně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 3. Březen 2011 Sdílet Vloženo 3. Březen 2011 Tak už všechno šlape jako hodinky vyčištěno a funguje to. Díky za radu tak jsi mě předběhl, takže kouká že bod 4.) to byl....váznoucí regulace Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 3. Březen 2011 Sdílet Vloženo 3. Březen 2011 Jasný,to je nejčastější problém. Umím to vyčistit i bez demontáže turba. Cca 5 aut a všechno ok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cvachabl Vloženo 3. Březen 2011 Sdílet Vloženo 3. Březen 2011 Jasný,to je nejčastější problém. Umím to vyčistit i bez demontáže turba. Cca 5 aut a všechno ok. :-D taky sme čistili svody "čistícím sprayem na svody" nejlepší to bylo vydělat a oškrabat..to samy turbo...saze a saze i pod vymezovací podložkou (na straně výfuku), která bránila turbu se krásně otáčet Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cvachabl Vloženo 3. Březen 2011 Sdílet Vloženo 3. Březen 2011 Tak už všechno šlape jako hodinky vyčištěno a funguje to. Díky za radu To su rád, co to bylo nakonec? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 3. Březen 2011 Sdílet Vloženo 3. Březen 2011 :-D taky sme čistili svody "čistícím sprayem na svody" nejlepší to bylo vydělat a oškrabat..to samy turbo...saze a saze i pod vymezovací podložkou (na straně výfuku), která bránila turbu se krásně otáčet No právě že to jde i bez rozebrání,všechno je to jak nový- bavíme se o výfukovým traktu a turbu...sání se musí rozdělat,to je jasný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 4. Březen 2011 Sdílet Vloženo 4. Březen 2011 juke.box: ty umíš vyčistit regulaci turbodmychadla bez demontáže turba a oddělení výfukové části jo?...je mi jasný, že podrobnosti si asi necháš pro sebe, ale jakou metodou se to dělá?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 7. Březen 2011 Sdílet Vloženo 7. Březen 2011 doufám, že ne metodou WD40+šroubovák srandu si bohužel nedělám - někteří "servismani" tuhle metodu opravdu používají (jen není moc úspěšná) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 7. Březen 2011 Sdílet Vloženo 7. Březen 2011 (editace) Klidně to řeknu. Ono když to někdo rozebere a vyčistí,tak ten malý prostor se zanese rychle sazemi znovu,zvlášť když je nachipováno. Nejvíc se to zanáší když někdo jezdí krátké trasy a s lehoučkou nohou. Turbo se tolik neohřeje,není v něm takovej průvan a tím je větší příležitost se zanášet pohybový ůstrojí naklápění,protože se při takový jízdě ani moc nehýbe,není potřeba regulovat tlak. Všichni asi víte,jak funguje filtr pevných částic. Plní se sazemi a když je potřeba ho vypálit,jednotka spustí regeneraci,jde o dodatečné vstřikování nafty do výfukového zdvihu,což má za následek ohřátí filtru na min 700°c a ty saze při téhle teplotě shoří. Ta teplota o něco menší je i na turbu a to ho čistí taky,přičemž to turbo na tu teplotu je stavěno. Pokud je regulace ůplně na kámen,tak tam pomůže ůplně rozebrat,ale to už je případ,kdy to někdo nechal zajít prasácky daleko. Většinou jde hýbat rukou,ale padá to nouzovýho režimu a to je ten případ,kdy to čistím následovně: Sundat hadici sání před vstupem do Egr ventilu. Pořídit nějaký vhodný rozprašovač s tlakovou pumpičkou,který ale opravdu jemně rozprašuje.Nastartovat auto,min teplota 80°C Do rozprašovače dáme bud destilovanou vodu,nebo můžeme přidat i líh v poměru 3:1 Do auta posadíme člověka který nám bude držet otáčky střídavě mezi 2000-3000 Začneme stříkat do sání rozprášenou emulzi,dělám to z dálky a je potřeba to dělat opatrně a v menším množství,jak se začnou snižovat hodně otáčky,je to špatný. Když tam toho pošlete moc,hrozí taky zničení motoru,kapalina je nestalačitelná-proto je nutné to hodně rozprášit-pak se nemá co stát. Jak to tam začnete stříkat,z výfuku se začnne valit smrad + šedej kouř jak z Tatry 148-to se vypalují saze v celým motoru,od pístů až po katalizátor. Takhle stačí prostříkat asi 0,5-1 litr a je to všechno vyčištěné,poznáte to tak,že z výfuku už jde jen tak max pára a žádný kouř. V podstatě se jedná o parní čistič,simulace toho,co dělá motor s filtrem DPF , jen tady dojde ke spálení vody a přemenu na páru resp. na vodík,který nám tady zvýší tu teplotu,potřebnou ke spálení sazí a to beze zbytků. Takhle jsem udělal už pár aut a všechny jezdí,včetně svýho. Že to funguje je bezpředmětný,jednou jsme to udělali před rozebráním motoru a uvnitř všechno čistý,bez karbonu.....jak nový a ne po 200 000km. Jestli to bude někdo zkoušet,tak na vlastní triko,nebo mu to můžu udělat,mám spešl rozprašovač a hlavně zkušenosti. Proti čištění turba rozebráním nic nemám,jen by to určitě neměl dělat jen tak někdo,kdo s tím nemá žádný zkušenosti,stačí jeden nešikovnej pohyb při odělování skříně a můžete ohnout byť jen nepatrně hřídel,nebo lopatku,pak konec turba nenechá na sebe dlouho čekat. To co jsem popsal zvládne asi každý a navíc tím vyčistí komplet spalovací prostory,včetně sběrnýho potrubí atd. Editováno: 7. Březen 2011, autor: juke.box 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
onder Vloženo 28. Březen 2011 Sdílet Vloženo 28. Březen 2011 (editace) strýčkovi dělá toto Opel Vectra.... hodně udělalo to, když jsem vyčistil celý sací svody+egr ventil+čidlo tlaku v sacím potrubí, na bráchovým passatu B5, 1,9TDi 81kw se mu taky zdálo, že to míň jede, ale neházelo mu to chybu.. vyčistili jsme sací svody (že v nich byl bordel, myslím, že to nasávalo přes 2 válce jenom :-) ) rozdělali turbo a veškeré saze odstranili. zkus se podívat, jestli hadičky k ovládání turba nejsou poškozeny, nebo ovládací ventil turba. P.S. turbo nikdy nevypíná a ani nesepíná... to se točí imrvére. Mozem sa spytat ako presne ste to sanie cistili? Rozmyslal som nad tym takisto. Na co si dat pozor a tak podobne. Ake cistiace pripravky, a podobne. Diky. Editováno: 28. Březen 2011, autor: onder Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cvachabl Vloženo 29. Březen 2011 Sdílet Vloženo 29. Březen 2011 dbej na to, aby to, co jsi odšrouboval, dal zase zpět.. někde na www.vw-club.cz je celej návod co oddělat... já co jsem použil na čištění byla nafta s jarem, arva, drát a nožík a pak vysoký tlak vody. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alan 07 Vloženo 15. Červen 2011 Sdílet Vloženo 15. Červen 2011 Všichni asi víte,jak funguje filtr pevných částic. Plní se sazemi a když je potřeba ho vypálit,jednotka spustí regeneraci,jde o dodatečné vstřikování nafty do výfukového zdvihu,což má za následek ohřátí filtru na min 700°c a ty saze při téhle teplotě shoří. Ta teplota o něco menší je i na turbu a to ho čistí taky,přičemž to turbo na tu teplotu je stavěno. zdravím, teď nevím, jestli jsem to správně pochopil, ale když budu jezdit, jakože jezdím pravidelně po dálnici a auto nijak nešetřím, tak se to vždy vypálí a nemělo by dojít k zatuhnutí regulace a celkově usazování bordelu v turbu? Nebo ještě jinak, jezdím okrsky město a pak najedu na dálnici a jedu řekněme 130km po dálnici těch 130-150km/hod., tak se eventuelní usazení z předchozích jízd po městě a okolo vypálí? Předem díky za vysvětlení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 15. Červen 2011 Sdílet Vloženo 15. Červen 2011 asi takhle, ten kdo jezdí jako "kloboučník", hezky po městě pianko 40 na 4ku, kopec nekopec, skrátka, jak se říká, nevyžene občas bubáky z výfuku, tak si koleduje o to, že se mu regulace jednoduše zasere, a lopatky turbíny se vlivem nedostatečně vůle (mezery mezi podložkou a samotnými lopatkami) nebudou hýbat.....když se jezdí tak jak má a motor se nepodtáčí, tak je ryziko menší ALE....ale i tak může regulace zatuhnout = někdo říká vlivem vysokého obsahu řepky (a jiných sraček) v naftě, která se pořádně nespálý, jinej zase nedostatečnou vůlí lopatek + teplotní roztažností materiálu......osobně nejezdím jak šnek, turbo využívám, nepodtáčím a regulaci jsem už taky musel čistit (a že to bylo zanesený až až) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 15. Červen 2011 Sdílet Vloženo 15. Červen 2011 něco na těch biohovnech v naftě bude, protože po tom, co se začaly přidávat, je někdy docela problém turbo vyčistit. je to takové "ulepené". předtím to byly "jen" obyč. saze. důležité je sem tam auto protáhnout třeba ze 1700ot. s plynem na podlaze na vyšší kvalt, aby si regulace trochu zacvičila. jinak podtáčení není dobré ani pro motor ani pro turbo a ani pro převodovku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 15. Červen 2011 Sdílet Vloženo 15. Červen 2011 přesně tak....já to měl celkem solidně zahnojený a souhlas že to nebyly obyč saze PS: pro představu foto - čištěno v obýváku (parádně to jde čističem na krby a kamna + lámací nožík) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alan 07 Vloženo 16. Červen 2011 Sdílet Vloženo 16. Červen 2011 no, je to pěkně zanesený... a pěkně vyčištěný, je vidět, že jsi to čistil ve sterilním prostředí (obývák) osobně jako kloboučník moc nejezdím, to už musí být, že nespěchám a snažím se poctivě přidávat aditiva od VIF pro lepší pocit, tak snad to bude ještě chvíli sloužit až tak zručný totiž nejsem, abych si v obýváku rozdělával a čistil turbo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michi.zn Vloženo 6. Únor 2012 Sdílet Vloženo 6. Únor 2012 Klidně to řeknu. Ono když to někdo rozebere a vyčistí,tak ten malý prostor se zanese rychle sazemi znovu,zvlášť když je nachipováno. Nejvíc se to zanáší když někdo jezdí krátké trasy a s lehoučkou nohou. Turbo se tolik neohřeje,není v něm takovej průvan a tím je větší příležitost se zanášet pohybový ůstrojí naklápění,protože se při takový jízdě ani moc nehýbe,není potřeba regulovat tlak. Všichni asi víte,jak funguje filtr pevných částic. Plní se sazemi a když je potřeba ho vypálit,jednotka spustí regeneraci,jde o dodatečné vstřikování nafty do výfukového zdvihu,což má za následek ohřátí filtru na min 700°c a ty saze při téhle teplotě shoří. Ta teplota o něco menší je i na turbu a to ho čistí taky,přičemž to turbo na tu teplotu je stavěno. Pokud je regulace ůplně na kámen,tak tam pomůže ůplně rozebrat,ale to už je případ,kdy to někdo nechal zajít prasácky daleko. Většinou jde hýbat rukou,ale padá to nouzovýho režimu a to je ten případ,kdy to čistím následovně: Sundat hadici sání před vstupem do Egr ventilu. Pořídit nějaký vhodný rozprašovač s tlakovou pumpičkou,který ale opravdu jemně rozprašuje.Nastartovat auto,min teplota 80°C Do rozprašovače dáme bud destilovanou vodu,nebo můžeme přidat i líh v poměru 3:1 Do auta posadíme člověka který nám bude držet otáčky střídavě mezi 2000-3000 Začneme stříkat do sání rozprášenou emulzi,dělám to z dálky a je potřeba to dělat opatrně a v menším množství,jak se začnou snižovat hodně otáčky,je to špatný. Když tam toho pošlete moc,hrozí taky zničení motoru,kapalina je nestalačitelná-proto je nutné to hodně rozprášit-pak se nemá co stát. Jak to tam začnete stříkat,z výfuku se začnne valit smrad + šedej kouř jak z Tatry 148-to se vypalují saze v celým motoru,od pístů až po katalizátor. Takhle stačí prostříkat asi 0,5-1 litr a je to všechno vyčištěné,poznáte to tak,že z výfuku už jde jen tak max pára a žádný kouř. V podstatě se jedná o parní čistič,simulace toho,co dělá motor s filtrem DPF , jen tady dojde ke spálení vody a přemenu na páru resp. na vodík,který nám tady zvýší tu teplotu,potřebnou ke spálení sazí a to beze zbytků. Takhle jsem udělal už pár aut a všechny jezdí,včetně svýho. Že to funguje je bezpředmětný,jednou jsme to udělali před rozebráním motoru a uvnitř všechno čistý,bez karbonu.....jak nový a ne po 200 000km. Jestli to bude někdo zkoušet,tak na vlastní triko,nebo mu to můžu udělat,mám spešl rozprašovač a hlavně zkušenosti. Proti čištění turba rozebráním nic nemám,jen by to určitě neměl dělat jen tak někdo,kdo s tím nemá žádný zkušenosti,stačí jeden nešikovnej pohyb při odělování skříně a můžete ohnout byť jen nepatrně hřídel,nebo lopatku,pak konec turba nenechá na sebe dlouho čekat. To co jsem popsal zvládne asi každý a navíc tím vyčistí komplet spalovací prostory,včetně sběrnýho potrubí atd. Ahoj, prosímtě odkud jsi? Já bych to turbo potřeboval asi taky vyčistit, padá mi to sem tam do nouzáku a už krom vyčištěnýho turba mám povyměňovaný snad všechno. Zkusil bych to vyčistit podle tvýho návodu sám, ale trošku mě děsí to tvý: " Když tam toho pošlete moc,hrozí taky zničení motoru" myslíš, že obyčejnej rozprašovač na kytky (jak dělá tu emulzi by stačil?) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zizma Vloženo 14. Červen 2012 Sdílet Vloženo 14. Červen 2012 Klidně to řeknu. Ono když to někdo rozebere a vyčistí,tak ten malý prostor se zanese rychle sazemi znovu,zvlášť když je nachipováno. Nejvíc se to zanáší když někdo jezdí krátké trasy a s lehoučkou nohou. Turbo se tolik neohřeje,není v něm takovej průvan a tím je větší příležitost se zanášet pohybový ůstrojí naklápění,protože se při takový jízdě ani moc nehýbe,není potřeba regulovat tlak. Všichni asi víte,jak funguje filtr pevných částic. Plní se sazemi a když je potřeba ho vypálit,jednotka spustí regeneraci,jde o dodatečné vstřikování nafty do výfukového zdvihu,což má za následek ohřátí filtru na min 700°c a ty saze při téhle teplotě shoří. Ta teplota o něco menší je i na turbu a to ho čistí taky,přičemž to turbo na tu teplotu je stavěno. Pokud je regulace ůplně na kámen,tak tam pomůže ůplně rozebrat,ale to už je případ,kdy to někdo nechal zajít prasácky daleko. Většinou jde hýbat rukou,ale padá to nouzovýho režimu a to je ten případ,kdy to čistím následovně: Sundat hadici sání před vstupem do Egr ventilu. Pořídit nějaký vhodný rozprašovač s tlakovou pumpičkou,který ale opravdu jemně rozprašuje.Nastartovat auto,min teplota 80°C Do rozprašovače dáme bud destilovanou vodu,nebo můžeme přidat i líh v poměru 3:1 Do auta posadíme člověka který nám bude držet otáčky střídavě mezi 2000-3000 Začneme stříkat do sání rozprášenou emulzi,dělám to z dálky a je potřeba to dělat opatrně a v menším množství,jak se začnou snižovat hodně otáčky,je to špatný. Když tam toho pošlete moc,hrozí taky zničení motoru,kapalina je nestalačitelná-proto je nutné to hodně rozprášit-pak se nemá co stát. Jak to tam začnete stříkat,z výfuku se začnne valit smrad + šedej kouř jak z Tatry 148-to se vypalují saze v celým motoru,od pístů až po katalizátor. Takhle stačí prostříkat asi 0,5-1 litr a je to všechno vyčištěné,poznáte to tak,že z výfuku už jde jen tak max pára a žádný kouř. V podstatě se jedná o parní čistič,simulace toho,co dělá motor s filtrem DPF , jen tady dojde ke spálení vody a přemenu na páru resp. na vodík,který nám tady zvýší tu teplotu,potřebnou ke spálení sazí a to beze zbytků. Takhle jsem udělal už pár aut a všechny jezdí,včetně svýho. Že to funguje je bezpředmětný,jednou jsme to udělali před rozebráním motoru a uvnitř všechno čistý,bez karbonu.....jak nový a ne po 200 000km. Jestli to bude někdo zkoušet,tak na vlastní triko,nebo mu to můžu udělat,mám spešl rozprašovač a hlavně zkušenosti. Proti čištění turba rozebráním nic nemám,jen by to určitě neměl dělat jen tak někdo,kdo s tím nemá žádný zkušenosti,stačí jeden nešikovnej pohyb při odělování skříně a můžete ohnout byť jen nepatrně hřídel,nebo lopatku,pak konec turba nenechá na sebe dlouho čekat. To co jsem popsal zvládne asi každý a navíc tím vyčistí komplet spalovací prostory,včetně sběrnýho potrubí atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 14. Červen 2012 Sdílet Vloženo 14. Červen 2012 aký dôvod mala táto citácia ?? ...je to samá tabuľka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdeněk Dřevěný Vloženo 5. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 5. Srpen 2012 máte ještě někdo zkušenost s vodou a rozprašovačem? díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.