Přejít na obsah

Nátěr výfuku


kols

Doporučené příspěvky

Jojo, taky jsem se setkal s názorem, že lepší nenatírat, že je to ještě horší právě kvůli působení zevnitř...

Takže ho po pěti letech asi budu muset vyměnit-resp. po zimě, tu ještě přečká a nového by byla škoda. Zkusím asi nerez, i když se tady řešil problém s přivařením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem na to téma mluvil se sousedem, starým motoristou a ten tvrdí, že si u

svého bývalého vozu nechal kdysi v práci výfuk nastříkat za horka hliníkem /šopovat/ a vydržel mu 15 let. Koupený originál mu vydrží 4-5 let. Takže asi zevnitř to nebude s rezivěním tak divoké

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no budiz, opet se tu rozvine planna diskuze o nicem....

prosim, jake to bylo auto? v jakem roce?

tim, ze mas katalyzator, vyfukove potrubi odsoudis k smrti...

vedlejsim produktem v katalyzatoru je totiz voda... dal si domyslis sam...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jenže staré výfuky nebyly dvouplášťové a neměly uvnitř tu fůru výplní a katalyzátor jak píše Bobík -_- .

A taky na autě byl většinou jen jeden ve kterém se nehromadila tolik voda.

Právě ta voda uvnitř spolu s výfukovými plyny ti vytvoří směs, která ti rozežere výfuk zevnitř (takovej malej alien) :D . Ten tvůj soused měl nejspíš Š120. Já ji měl taky a tam to odcházelo zvenku.

BODY sprej koupíš v každé prodejně barvy laky. Je to gumoplastik. Barva černá, bílá a šedá.

Editováno: , autor: JendaR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejvíce vydrží tlumič z hasičáku a lešeňové trubky ::'

Jediné, co se dá udělat, je to opravdu nechat ošetřit hliníkem, ale při rezivění zevnitř a době, o kterou to déle vydrží, to asi nebude vzhledem k investici za hliníkovaní při ceně výfuků rentabilní. Ikdyž je pravda, že ty pohliníkované něco déle vydrží (vydrží déle hezké :D ) :unsure:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Katalyzátor jehož teplota v keramicko-platinovém jádru dosahuje až 1000 stupňů Celsia produkuje vodu? To mě teda překvapuje. Spíše když jezdíš jen krátce a to se studeným motorem tak se může tvořit kondenzát ať je tam nebo není kat. nemyslíš?

Soused měl žigula a ten měl 2 tlumiče, ten hlavní byl 2-plášťový pokud vím. Přepážky uvnitř má snad každý si myslím. Jak jinak by tlumil. Takže žádný rozdíl bohužel zatím nevidím mezi výfuky starých a novějších vozů. Snad jen vyšší teplotní zatížení určitých části vlivem přenosu tepla od katalyzátoru.

Rád se ale nechám poučit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Katalyzátor jehož teplota v keramicko-platinovém jádru dosahuje až 1000 stupňů Celsia produkuje vodu? To mě teda překvapuje. Spíše když jezdíš jen krátce a to se studeným motorem tak se může tvořit kondenzát ať je tam nebo není kat. nemyslíš?

Soused měl žigula a ten měl 2 tlumiče, ten hlavní byl 2-plášťový pokud vím. Přepážky uvnitř má snad každý si myslím. Jak jinak by tlumil. Takže žádný rozdíl bohužel zatím nevidím mezi výfuky starých a novějších vozů. Snad jen vyšší teplotní zatížení určitých části vlivem přenosu tepla od katalyzátoru.

Rád se ale nechám poučit.

trosku z chemie:

Katalyzator produkuje vodu, co je na tom nepochopitelneho?

snad nemusim dokladat chemickymi reakciami

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Strikat vejfuk BODYckem? Gumoasfaltem? Tak to snad ne... Nevim kam muze vysplhat teplota toho plaste, ale urcite bude dost vysoka na to, aby to ten gumosfalt nevydrzel.

Muj nazor je nic nelakovat, pomalu nic na tom nevydrzi diky obrovskejm zmenam teplot. Mozna by stal za vyzkouseni nejakej zinkovej nebo nerezovej spray.

K reznuti zevnitr, kdysi mi znamej rikal, navrtat tlumic v nejnizsim miste 2-3mm vrtakem, aby mela voda kam odtect, jinak se tam drzi a vyhnije to. A jednou za nakej cas pro jistotu prostouchnout dratem. Zadny zvyseni hluku se nekona. Mozna komplikace pri mereni emisi, ale to je asi tak vse.

A pak je tu jeste ta moznost to nechat udelat komplet z nerezu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zinkovej sprej mam vyzkouseny (pouzivane na strojich v praci sprej co vydrzi bezne kontakt s plamenem)....... neni to k nicemu,vydrzi tak do prvniho deste.za sucha vypada ok,ale zaprsi a jde dolu.

myslim ze vyfuck je pocitan na zhruba 3-5 let provozu a pak se hold musi vymenit.spotrebni dil jako brzdy :-)

sopovani hlinikem mam vyzkousene na felicii.bylo nasopovano cely komplet i s prirubama,ale po 4 letech bum dira ze vnitr a stejne se musel vymenit.jak pise nekdo vys nema to moc cenu,mozna pro nekoho kdo moc nejezdi a vetsinou stoji v garazi a je nebezpeci ze prorezne zvenku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....

Muj nazor je nic nelakovat, pomalu nic na tom nevydrzi diky obrovskejm zmenam teplot. Mozna by stal za vyzkouseni nejakej zinkovej nebo nerezovej spray.

...

Kde jsi sehnal nerezovej spray, v práci děláme s nerezem, ale o tomhle jsem ještě neslyšel... :smich: ...sorry ale fakt mě to pobavilo -_-.Zinkovej a Al-zinkovej spray jsou k ničemu. Jsou to spraye na maskování nenazinkováných míst po závěsech apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to nemá chybu :smich::smich: Jak se tu psalo životnost je fakt cca4-5 let a je jedno čím se to ošetří. To co tu psal Bobík je svato svatá pravda, to že v katu může být teplota až 1000stupnů no budíš ,ale to že tam voda je v podobě páry mě nikdo nevyvrátí. Jinak kdo chce strácet čas nátěrem Hrrrr do toho,stejně je to na nic, plášť celého výfukového potrubí se po projetí kaluže prudce schladí a dojde k popraskání nátěru.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neviem aka je zivotnost, skor si myslim, ze to silne zavisi od toho co sa jazdi tam kde solia, a aj od jazd. Cim dlshie jazdy tym lepsie, lebo vykondenzovana voda sa vypari vplyvom prehriatia celeho vyfukoveho potrubia.

Ja jazdim prevazne a aspon raz za dva mesiace trasu cca 600km na jeden zatah, takze dopohody sa prehreje vsetko co ma a pekne sa pripadne dobije baterka.

Inac za jednu jedinu sezonu (min sezonu) mi brutalne zhrdzaveli plechace z vnutorenej strany, hruza :o:disgust: . Museli strasne solit, predtym 2r bez problemov.

Vyfuk neriesim mam ho 3r á 45tkm a je zatial OK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....

Muj nazor je nic nelakovat, pomalu nic na tom nevydrzi diky obrovskejm zmenam teplot. Mozna by stal za vyzkouseni nejakej zinkovej nebo nerezovej spray.

...

Kde jsi sehnal nerezovej spray, v práci děláme s nerezem, ale o tomhle jsem ještě neslyšel... :smich: ...sorry ale fakt mě to pobavilo -_-.Zinkovej a Al-zinkovej spray jsou k ničemu. Jsou to spraye na maskování nenazinkováných míst po závěsech apod.

Nevim co te na tom pobavilo, ale jsou to tyhle technicky spreje.

Weicon

Jednou sem to koupil na burze po 50Kc za kus, Zinek, nerez, med, cistic brzd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bobík má ve všem v tomto tématu pravdu: největší problém výfuku je oxidace uvnitř a s tím nikdo nic nenadělá. Kolega z práce měl u Mondea problém s tím, že mu zrezly vnitřní vestavby (zvenku byl výfuk OK), zbortily se, ucpaly mu tlumič, výkon motoru šel do háje a vydělal si na nový kat. Takže venkovní nátěry bych vůbec neřešil, životnost výfuku je jendna z nejkratších u auta, s tím je třeba se smířit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Presne tak, s tou oxidáciou zvnútra sa fakt veľa urobiť nedá. Jedine jazdiť na dlhšie trasy. Tá voda, ktorá je obsiahnutá vo výfukových plynoch totiž nie je v tekutom, ale plynnom skupenstve. A zadná časť výfukového potrubia je pri krátkych trasách studená, takže sa na stenách vyzráža voda a drží sa v zadnom tlmiči. Ak je celé potrubie teplé, tak sa para dostane von.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...