Přejít na obsah

Anketa poruchovosti TSI - závady, poruchy motoru


hurfo

Prosim ludi ktory TSI nevlastnia aby sa hlasovania nezucastnili.  

787 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Myslim,ze moj dotaz sa sem hodi. Rad by som poznal vas nazor na moje doterajsie 'problemy/poruchy' s Roomstrom 1.2 TSI 77kW, najazdene takmer 3.000 km:

1. Strata chladiacej kvapaliny z pozicie MIN na poziciu 1cm pod MIN. Prvych 2000 km OK,az potom po jazde v kopcovitom terene som spozoroval tuto stratu. Moze teren/kopce sposobit unik chlad. kvapaliny,alebo je to blbost a kvapalina by nemala vobec unikat ?V servise pri dolievani povedali,ze motor je este novy a kvapalina si moze este 'sadnut' a klesnut tak jej stav (to sa mi zda divne.kde by tak asi mohla 'sadat' ?)

2. Rano pri starte (auto stalo minimalne cez noc vonku) sa motor dost chveje akoby chcel zdochnut. Vibracie citit v celom aute na volnobehu. Je to vytycovanie nejakych voli s motore,ci rozvodov? Obavam sa prichodu zimy,ked tipujem ze nezahriaty motor bude bez plynu pravidelne zhasinat.

3. Dnes som mal auto pri teplote vonku cca 16 stupnov nastartovane na volnobehu asi 20 minut. Z vyfuku kvapkali pomaly nejake kvapky a pod nim sa vytvorila na ceste mala kaluz 'vody'. Neviem,ci to bol olej, zkondenzovane vypary alebo nieco ine. Ide mi o to,ci to je vobec mozne aby takto vyfukove plyny zkondenzovali alebo sa jedna o zavadu? Vyfuk smeruje dole k ceste,takze teoreticky by sa plyn mohol zmenit na kvapalinu pri urcitych tepelnych podmienkach. Alebo sa mylim? Vsimol si tohto javu niekto?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Ztráta chladící kapaliny je u tohoto motoru nejspíš běžná,mě v 12 000 km spadla hladina najednou asi 0,5 cm pod minimum. Od té doby je to OK. Řeší se to ZDE.

2. Nepravidelný chod při studeném startu nevím,s tím jsem problém neměl,ale někde se tady píše,že se to řešilo nahráním nového softwaru ŘJ motoru. Píše se o tom ZDE.

3. Kapání vody z výfuku je za určité teploty a vlhkosti normální jev.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi já nevím, je to jen auto, ne? Já nastaruju a jedu. Jakýpak chvění? Záruka je? Je!

Řešíte ptákoviny, klepe/chvěje - neklepe/nechvěje - o co jde? Voda z výfuku...

Teda fakt sorry ale přijdete mi jako docela citlivky, nic ve zlém, ne všichni...

BTW do nedávna jsem měl Fiata, kdybych nevyfasoval škůdku tak ho mám do teď.

Prostě jezděte a neřešte ptákoviny...

  • Pozitivní 2
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vdaka Pawouk.

add 1) temu v odkaze mam prestudovanu. O strate kvapaliny som vedel uz pred kupou auta s tymto motorom. Predavajuci ma ubezpecovali,ze nie je sanca aby sa kvapalina stratila.Chadiaci system = bezudrzbovy system :-) Preto som tam nabehol hned ako som stratu spozoroval a presvedcil ich o omyle. Spominali,ze ak chcem zistit zavadu musia preskumat tesnost systemu a budem bez auta par dni.Tak som dal kvapalinu zatial doliat a zistujem,kde by mohla byt najpravdepodobnejsia pricina uniku podla vasich skusenosti.

add 2) ked nastartujem a hned vyrazim,ziaden problem necitim.Len ked chvilu cakam na volnobehu su tieto vibracie znatelne.

add 3) vdaka za info

Inak je tento motor super. Siel som donho aj s rizikom,ze vsetky zavady este nie su uplne vyladene. Dufam,ze pocas zarucnej doby sa to vsetko odstrani a motor bude spolahlivo sluzit dlhe roky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi já nevím, je to jen auto, ne? Já nastaruju a jedu. Jakýpak chvění? Záruka je? Je!

Řešíte ptákoviny, klepe/chvěje - neklepe/nechvěje - o co jde? Voda z výfuku...

Teda fakt sorry ale přijdete mi jako docela citlivky, nic ve zlém, ne všichni...

BTW do nedávna jsem měl Fiata, kdybych nevyfasoval škůdku tak ho mám do teď.

Prostě jezděte a neřešte ptákoviny...

Něco k věci máš? Ne? Tak nepruď. "Vyfasoval" jsi škodovku,takže z toho soudím,že není tvoje a v tom stylu je i tvůj příspěvek. Já tu FII 1.2 TSI mám taky v práci,chtěl jsem ji koupit,ale mám s tím stále nějaké potíže,tak jsem vzal jinou motorizaci a jiný vůz.Někdo ovšem za nové auto vysype pár set tisíc a tak očekává,že to alespoň nějakou dobu bude bez problémů a nechce pořád řešit nějaké závady a problémy a neustále jezdit do servisu. TSI má svoje mouchy,asi tak jako většina motorů,a zde se člověk tohoto motoru neznalý má šanci něco málo dozvědět. Značkový servis je z mé skušenosti ten poslední,co ti je schopen sdělit nějaké kloudné informace.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neprudím, fakt je, že kapající voda z výfuku je fakt problém který by se měl řešit.

Sice jsem ji vyfasoval, ale to neznamená že na ni se*u. Dekl otevírám tak 1x za měsíc, bohatě to stačí. Auto je na ježdění, ne na opečovávání.

Jinak jezdí dobře, to musím uznat.

A sorry za OT...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kapající ba dokonce někdy i crčkem vytékající voda z výfuku je u aut s katalyzátorem a pod celým autem vedeným výfukovým potrubím naprosto normální. Při ranním startu je po celonočním stání celý výfuk studený a když do něj přijdou spaliny prošlé katalyzátorem, v nich obsažená voda naprosto normálně zkondenzuje. Zadní díl výfuku se ohřívá nejpomaleji - a voda v něm má nejvíc času na kondenzaci. Pak stačí trošičku "prohrábnout rošty" nebo najet do stoupání a z výfuku to crčí jako za ožralým čoklem... Přitom stačí navrtat do zadního tlumiče několik dírek na spodní straně a kondenzát nepozorovaně vykape. Řešit kondenzaci by šlo - předehřevem celého potrubí na teplotu vyšší než je kondenzační bod... Ale má to cenu, jen proto, že se to někomu nezdá dost estetický?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi za tu vodu z vyfuku sorry.

Moje predchadzajuce auto som mal 5 rokov a toto som si veru nikdy nevsimol. U Roomstra som to videl 1. krat. Ci to je normalne som sa potreboval dozvediet tu na fore. A aj som sa dozvedel.

Presne ako pise Pawouk. Po predaji stareho auta, do kt. som vrazil kopec penazi na opravy, som investoval do kupy noveho. Dufajuc,ze dlhe roky budem menit maximalne brzdy,olej ci filtre. Ked uz od zaciatku miznu prevadzkove kvapaliny alebo sa auto sprava 'divne' je to na porazenie.Vyhliadky bezstarostneho uzivania noveho auta su biedne.

Toto forum je super miesto na ziskanie informacii (aj ked len o vode z vyfuku).

Presiel som z Fordackeho fora sem.Tam sa riesilo vsetko a castokrat aj duplicitne (tomu sa neda zabranit). Bol by som rad,aby som nebol po case sklamany, ze som presiel ku Skodovke.

Mam skusenosti,ze web pomoze ludom ovela viac ako autorizovany servis kde sa tvaria ako supermani a nic nezistia.

edit:

este 1 postreh/dotaz. V porovnani s predoslim autom sa mi zda,ze startovanie studeneho motora trva velmi dlho. Niekde na fore sa to uz riesilo,ale uhralo sa to do stratena... :-(

Nie su tieto dlhe starty problemom v zime? Taktiez,neznamena toto chovanie nejaky problem ? Ani u jedneho auta, co som doteraz startoval, som nepotreboval drzat klucil tak dlho v polohe 'start' aby som nastartoval... :unsure:

vdaka vam...

Editováno: , autor: Jairo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neprudím, fakt je, že kapající voda z výfuku je fakt problém který by se měl řešit.

Sice jsem ji vyfasoval, ale to neznamená že na ni se*u. Dekl otevírám tak 1x za měsíc, bohatě to stačí. Auto je na ježdění, ne na opečovávání.

Jinak jezdí dobře, to musím uznat.

A sorry za OT...

Tak dobře,ale vyznělo to tak. -_-

este 1 postreh/dotaz. V porovnani s predoslim autom sa mi zda,ze startovanie studeneho motora trva velmi dlho. Niekde na fore sa to uz riesilo,ale uhralo sa to do stratena... :-(

Nie su tieto dlhe starty problemom v zime? Taktiez,neznamena toto chovanie nejaky problem ? Ani u jedneho auta, co som doteraz startoval, som nepotreboval drzat klucil tak dlho v polohe 'start' aby som nastartoval..

Řešilo se to ZDE. U mě je to stále stejné,otočím klíčkem a motor běží,žádné problémy s delším startem ani v zimě,ani v létě. Najeto 24 000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dlhší čas potrebný na naštartovanie "odstáteho" motora je z najväčšou pravdepodobnosťou zapríčinený potrebou natlakovania vysokotlakovej časti palivového systému pred vstrekmi vysokotlakovým čerpadlom ktoré je poháňané vačkovým hriadeľom, kým sa nedosiahne žiadaný tlak, elektronika nezopne žiadny vstrekovač. Cez noc tlak pomaly spadne, ale po niekoľko hodinovom státí je stále OK a štartuje okamžite aj keď je motor studený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vdaka za vysvetlenie aj ked som z toho trochu mimo:

...dlhsi cas je treba na natlakovanie palivoveho systemu ...

vs.

...cez noc tlak spadne ale je stale OK,motor startuje okamzite ...

Znamena to,ze po nocnom stati by mal motor naskocit okamzite, tak ako napr. pri zahriatom motore ? (u mna cas startu studeneho motora a zahriateho motora je citelne rozdielny)

Potreba natlakovania systemu pri dlhom startovani signalizuje nejaky problem? :wacko:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, co chcete natlakovávat - palivové čerpadlo se zapíná už při odemknutí dálkáčem a otevření řidičových dveří, než si uvelebíte (_!_), máte natlakováno. Pokud nekapou vstřiky nebo není někde v soustavě bordel, měl by motor naskočit ihned při 1. pokusu o start. Rozdíl v době točení motorem by měl být mezi jednotlivými motory ve srovnatelném stavu opotřebení minimální - spíš se bude odvíjet třeba od stavu svíček a vůbec celé zapalovací soustavy, od teploty nasávaného vzduchu atd. Teď v létě mám pocit, že se motor nestačí ani 2x převalit a už běží, zatímco v zimě, když je ztuhlý olej a nasávaný ledový vzduch rozhodně nezlepšuje zažehnutelnost směsi ve válcích, musím podržet klíček v poloze START o poznání déle - nikdy to ale není víc jak vteřinu. Zkuste si během startování říkat "jednadvacet, dvaadvacet, třiadvacet" - jedna slabika při běžné rychlosti vyslovování trvá přibližně 1/4 sekundy, celé slovo pak zhruba sekundu. Komu motor nenastartuje do jedné sekundy v létě a do dvou sekund v zimě od prvního kontaktu klíčku, ten už může říct "MÁM PROBLÉM SE STARTEM" - všecko co naskočí dřív je OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkare, vyjadruješ sa tu pomerne neúctivo o 1,2 TSI, pritom o motoroch TSI takmer nič nevieš ako si opäť svojou reakciou dokázal. Áno, TSI má DVA čerpadlá, jedno v podávacie v nádrži, ktoré sa spína pri otvorení dverí, ktoré tlakuje na nízky tlak cca 0,6 MPa a druhé vysokotlakové, kde je tlak cca 12MPa, poháňané vačkou, teda je to tá "hrča" na hlave valcov od ktorej vedie vysokotlaková trubka k tomu "commonrailu" teda k tej hrubej trubke ktorá svojou pružnosťou udržuje tlak v inak "nestlačiteľnej" kvapaline, na ňu sú pripojené vysokotlakové vstrekovače, ktoré "len" otvárajú a zatvárajú ventil na pokyn RJ. Teda sa jedná o technológiu u naftových motorov nazývanú commonrail.

To Jairo:

...cez noc tlak spadne ale je stale OK,motor startuje okamzite ... vytrhnuté z kontextu chýba po niekoľko hodinovom státí

1, po niekokoľkohodinovom státí je tlak stále OK a štartuje okamžite

2, cez noc tlak spadne a štartuje cca 1,5s

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže Lubíku, ono to podávací čerpadlo nejdřív naplní celý palivový systém svým tlakem - a jestli jsi někdy tlakoval jakoukoliv nádobu kapalinou, víš že stačí sebemenší další přidání objemu a tlak v kapalině "letí nahoru" - právě díky tomu, že kapalina je téměř nestlačitelná a tlakem dochází spíš k deformaci nádoby. Tomu vysokotlakému čerpadlu proto stačí několik otáček klikovky, aby dosáhlo potřebný tlak v "railu" - i když je poháněné vačkou otáčející se polovičním počtem otáček proti klice. Když vezmeš obvyklé startovací otáčky kolem 200rpm, jakpak dlouho asi tak trvá navýšení tlaku potřebné pro vysokotlaké vstřikovače přímého vstřiku...? Při tom startu dělá klika asi tak 3 až 4 otáčky za sekundu - a vačka polovic... A navíc - s tím poklesem tlaku v "railu" je počítáno - po zastavení motoru v něm tlak během krátké doby klesá, aby nedocházelo k trvalému namáhání dílů, takže při každém startu po vypnutí delším jak několik desítek minut se vlastně "začíná od nuly". Problém se startem pak mají hlavně ti, co jezdí stylem "nakopnout a ještě než se vrátí klíček vyrážím stylem třista z místa" - každý normální řidič dá technice čas na její práci. Od toho si ji taky zaplatil.

Dlouhé startování mám zafixované jako deset a více sekund trvající namáhavé protáčení motoru u staré šáde, která ne a ne chytnout, kucká, prská až nakonec s problémy blafne na 2 válce, načež jí řidič za vytrvalého prošlapávání plynu dopomůže k postupnému přidání se třetího a nakonec i čtvrtého válce. Ty časy jedna až dvě sekundy u moderních motorů jsem odhadnul, já na rozdíl od jiných nestartuju se stopkama v ruce - takže pokud TSI naskakuje po dlouhém odstavení až po 1,5sekundě, je to pořád ještě daleko pod hranicí problémového startování. Mně se také někdy stane, že mi motor nechytne hned na první pokus - a to i v létě a nedělám z toho žádnou vědu, obzvlášť pokud se to neopakuje při každém startu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sú tam podstatne vyššie tlaky, tá trubka má pomerne veľkú želanú pružnosť a pomerne veľký objem, aby nedochádzalo ku kolísaniu tlaku, tak si to spočítaj, je tam tlakový snímač vyhodnocovaný RJ. Ale pokiaľ si odborníkom na všetko, tak nemá cenu Ti niečo vysvetľovať.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ať počítám jak počítám, to čerpadlo musí mít relativně velký objemový výkon i při maximálním tlaku - musí stíhat dodávat plný tlak včetně rezervy pro regulační ventil i při největším odběru = při maximálních otáčkách (a další kus za ně - zase rezerva) - což je u 1,2TSI necelých 6000rpm. Tomu odpovídá necelých 12000 vstřiků za minutu (2 vstřiky za otáčku - při celých 6000rpm by to bylo 200 vstřiků za sekundu - spočítej si podle spotřeby a otáček kolik je jedna PLNÁ dávka). Takže už po několika otáčkách motorem musí být v railu dostatečný tlak - startovací dávka je sice vyšší než například volnoběžná, ale protože zároveň nepracuje turbo a v sacím potrubí není zvýšený tlak, ŘJ nedovolí dát plnou dávku - aby se motor "nepřechlastal" a svíčky zůstaly suché. Spotřeba proto není tak velká a to vysokotlaké čerpadlo ji musí naprosto v pohodě stíhat. Neznám přesný objem celého railu - ale stálo by za to spočítat, kolik beneli se do něj musí "našťouchat" proti klidovému stavu, než je v něm dosažen pracovní tlak - a jestli to zpoždění není náhodou záměrně vnuceno softwarem - aby "si ŘJ byla jistá" že se motor otáčí a že palivo v railu má potřebný tlak, i když ten je měřený čidlem - a že tedy může povolit vstřikování. To časové zpoždění nárůstu tlaku nebude určitě tak velké, pravděpodobně se tam bude projevovat více vstupních hodnot, které nejdřív musí ŘJ "odsouhlasit". Veškeré mechanické díly musejí mít dostatečnou rezervu ve své činnosti - aby nedocházelo od nějaké meze otáček k výpadkům motoru proto, že některá část motoru přestane "stíhat" a motor bude vynechávat. Od toho je tam omezovač, ne vysokotlaké vstřikovací čerpadlo...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zabudol si na jeden detail, ten výkon je lineárne závislý od otáčok, nakoľko je hnané vačkou - 4 zdvihy čerpadla na otáčku vačkového hriadeľa, nakoľko vačka čerpadla štvorhranná, teda 2x na otáčku motora a dvomi zdvihmi to čerpalo 20 bar nespraví z dôvodu prítomnosti akumulátora tlaku (railu) ktorý má chcenú pružnosť z dôvodu zabezpečenia "konštantného tlaku" počas trvania vstreku, teda motor sa musí otočiť viac krát. Pokiaľ nie je pružnosť "trubky" dostatočná, konštruktér obvykle zabezpečí želanú objemovú "elasticitu" vložením tuhého materiálu s definovanou pružnosťou a stlačiteľnosťou. Ako je to v tomto prípade som exaktne zatiaľ neskúmal.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano - je lineární s otáčkami, jenže musí mít regulaci - když například při ubrání plynu se motor točí dál setrvačností vozu (a vačka s čerpadlem samozřejmě taky), ale trysky jsou odpojené = benzín není odebírán do válců, takže by došlo k překročení tlaku a roztržení railu. Proto tam je regulační ventil, který drží tlak na určité maximální velikosti. A aby ten tlak pulsoval minimálně, musí být čerpadlo schopné dát plný provozní tlak i za menších otáček a za plného odběru - aby ten regulační ventil byl vlastně co největší dobu otevřený do regulační oblasti a zavíral se úplně nanejvýš jen v době, kdy se palivo z railu "ztrácí" jinou cestou = je odebíráno tryskou do válce. Pružnost railového potrubí zde hraje druhotnou roli "stabilizátoru tlaku" - tlumí ostré pulsování při prudkých změnách dodávky a hlavně odběru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...