Přejít na obsah

Škoda 105 názory pro nováčka


hpmini

Doporučené příspěvky

Zdravím Vás,

chuť a finanční situace mne donutila pouvažovat o koupi starší škodovky (105,120,125):). Předem než tento krok učiním by jsem rád věděl Váš názor.

Najezdím měsíčně tak 1000km max. Potřebuji bezúdrřbové "blbuvzdorné" auto, které si šikovný člověk může opravit. Levné náhradní díly a nízkou spotřebu PHM.

Toto auto mě láká tím, že se dá cokoliv opravit, upravit, doladit a není na to potřeba více vědomostí než základy strojařiny:).

A tak se ptám má to vůbec cenu investovat čas a peníze do takového auta na popojíždění nebo si připlatit třeba za formana:) Vím, že do škodovek se celkem snadno lezlo takže

abych se také nemusel bát tam zapomenout peněženku:)

Díky všem za návrhy, nápady, postřehy:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nechceš jít do jiné značky, vážil bych to asi následovně: Šáde alias Š105/120/130 už bych si nekoupil - jedině z nostalgie, jako veterána, rozhodně ale ne na denní ježdění. Sám jsem ji měl, najezdil jsem v několika kusech zhruba 100 000km, ale jako "hlavní" auto už bych ji nechtěl. Nejde o to, že by to byl takovej klumprt, ale je v ní prostě daleko míň místa než v autě s motorem vepředu a přece jen už je to věkovitější typ - takže ne všecko na ně je dost běžně k sehnání a ne každý mechanik je ještě umí. Prostě ať chceme nebo ne, šádynky nám přešly z kategorie "převažující typ na silnicích" do skupiny "veterán". Na měsíční nájezd 1000km už se s ní dá počítat jen v případě, že by byla fungl nová - a takovou seženeš jen velice těžko, protože ty kousky, které vlastnil nějaký důchodce a najezdil na nich do své smrti 15-20 tisíc už dávno změnily majitele a byly oježděny k nepoznání. Uvědom si, že poslední vyjely z fabriky někdy v roce 1989 - neboli před skoro čtvrt stoletím. Stejný osud potkal i velkou většinu favoritů a formanů včetně těch posledních, "stříkacích" (s motorem 1,3 SPI) - pokud je někdo trvale neopečovává a neprodá je ani za prase, skončily už většinou jako auto na dojetí nebo rovnou na vrakáčích. To samé se už ale nedá říct o feliciích - právě ty jsou teď ve stádiu, kdy se vytahují z garáží v pozůstalostních řízeních nejrůznější kusy staré 12-13 let, které mají najeto i méně než 100 tisíc a nejsou kvůli věku nijak drahé. Přitom byly garážované a nemají zatím ještě problém s reznoucí kastlí - lemy blatníků a páté dveře pod pověstnou plastovou lištou jsou známá bolest Felicie. Není na ně navíc uvalena tak vysoká "ekoteroristická" daň jako na auta starší - jsou všecky schopné spalovat bez problémů bezolovnatý benzín, což neplatí pro drtivou většinu šádyn a víc jak třetinu vyrobených favoritů - ty musejí používat v palivu draselnou příměs = aditivum nahrazující olovo, aby se jim nezadřely ventily ve vodítkách. Dokonce jim nedělá problém další ekoteroristický výmysl - biopaliva neboli etanolová příměs v běžném benzínu, která naopak znesnadňuje nastavení karburátorových motorů. Felicie jsou navíc bezpečnější, obecně modernější a já osobně předpokládám, že ještě nějaký ten pátek budou na našich cestách velmi běžným vozidlem.

Takže takhle bych volil - ceny si ověř například na www.tipcars.sz , nabídka je velmi široká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja by som len rad dodal k tomu co tu bolo povedane, stodvaca nie je vobec bezpecne auto nakolko existuju uz daleko mohutnejsie auta ktore skodulu pod sebou zosrotuju a pri celnom naraze s takym autom nie je sance prezit, skodovka ma velmi velku deformacnu zonu prakticky pri naraze sa predok pokrci ako papier a vodicovi pedale dolamu nohy a volant narazi na hrudny kos alebo hlavu lebo pri naraze to ide vsetko dovnutra. riesill by som ako Ekkar povedal feldu, uz aj tieto vozy hniju ale este nieco vydrzia alebo by som riesil napriklad golf2 alebo 3

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

742ky jsou už dnes fakt jen na výkendové vyjížďky. Na roční nájezd cca 10t km fakt ne. Pokud chceš blbuvzdorný auto bez elektroniky, spíše bych sháněl karburátorového Favorita. nedávno známý sehnal vyvoněnku s 10t m na hrbu. Horší to je s přihlášením, pokud se na něj vztahuje EKO nesmysl. Ale to se dá obejít (ZTP).

Ono každé auto z 80. let je na tom s bezpečností na štýru. A je jedno, zda to je Škodovka, VW....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při koupi "karbcáku" mu vždycky zůstane problém s nastavováním předstihu podle kolísajícího oktanového čísla - tyhle motory to ještě neumějí, i když Fávo 135 už umí spalovat bezolovo bez dalších úprav nebo nutnosti přidávat aditiva navíc (nepotřebuje Speciál, stačí mu Natural). Navíc zůstane problém s korozí a konstrukcí podlahy u favorita, který trpíval na nedostatečnou tuhost konstrukce v oblasti podlahy pod nohama řidiče a spolujezdce. Pozdější série už byly vyztužené. Felicie samozřejmě taky, včetně toho že kastle měla upravené závěsné body i pro koncernové agregáty 1,6 a 1,9D - takže se dá koupit i v dieselové verzi. Pasivní bezpečnost doplňují airbagy minimálně pro řidiče. Prostě kupovat dnes auto starší než 15 let pro jiné než sběratelské účely je dá se říct nesmysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...