Přejít na obsah

Přibývání motorového oleje 1,9tdi 2000


Jakubo

Doporučené příspěvky

Mám 2000km po výměně motorového oleje (to jsem najel za 3 měsíce) mi z neznámých důvodů najednou přibylo odhadem tak 0,5L oleje. Na víčku od mot. oloje kudy se tam dolévá olej jsem žádnou bílou barvu značící únik vody do motorového prostoru nenašel. Nevím si rady, či mám jezdit dál?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli se skutečně nafta dostává do oleje, pak na to určitě nemá vliv ono minutu zaplé zapalování.

Když jsi měnil olej a když jsi tam lil nový a kontroloval kolik ho tam liješ, měl jsi auto rovně?

Měnil jsi ho ty? Nebo ses díval až doma kolik ho tam máš a nepočkal jsi až olej steče?

Kontroloval jsi ho ještě pak někdy, nebo až teď po těch dvou tisících?

Změř to ještě jednou, pojezdi trochu a změř zase. Snaž se mít auto stejně postavené jako při prvním měření. Udělej pár takových měření co 500 km a uvidíš. Měř to vždycky po delším stání ať je všechen olej spolehlivě stečený do vany.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zeptám se takhle. Určitě máš motor PD se sdruženými vstřikovači 74 nebo 77, příp 96 kw? Že mám pravdu? To Ti příbývá nafta do oleje. Bud je vadná nějaká jednotka vstřikovače, nebo netěsní kroužky kolem vstřikovačů,příp může být prasklá hlava nebo vymačkaná. Každopádně je nutné to rozebrat a kouknout,jestli se něco nenajde. Takto jezdit je nebezpečbné, nafta degraduje a ředí olej,může se to zadřít. čuchni si k oleji,bude to cítit naftou. Voda by nikdy do oleje nešla a kdyby,udělal by se kaše a to by jsi poznal,nakonec voda ti neubývá,že....tj pul litru vody,na to by jsi asi přišel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám klasiku čerpadlo, tryska. Žádné TDI PD. Olej jsem si měnil sám i s olejovým filtrem a od té doby jsem ho tak 2 - 3krát kontroloval a vždy tak 2 až 3 hodiny po dojetí na rovině a to byl olej ve 3/4 měrky. Vešlo se mi tam 4,3L oleje. Udává se, že se tam vejde 4.5L oleje. Mám tam Total Quartz 7000 10w40 podle typu motoru.

EDIT:

Ne, voda nemizí. K oleji jsem čuchal a nevím, moc mi to nepřijde, že by smrděl naftou, ale jistej si nejsem.

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:kuk: blbej nápad ale skus to odpoštět třebas máš doma ropnou věž a možná že to bude syntetika :smich: né vážně :smich: mě taky příde když ti voda neubejvá tak v motoru jsou 3 základní složky olej,nafta,voda ,olej ti nikdo nedolejvá,voda se ti nestrácí, pak jeduně nafta " počítám že vzduch ti to nedělá " :smich: no nic proste 3 věci tam mužou bejt tak si utčitě vybereš " :palec2: Editováno: , autor: maniak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klasika není čerpadlo tryska , to je právě PD kdy jsou vstřikovače schovaný pod ventilovým víkem a koupou se v oleji. Klasika je pod pojmem "rotačka" vstřikování obstarává rotační čerpodlao elektronicky ovládané. Tak jestli máš AGR 66 Kw, tak tam by se nafta neměla jak dostat a to je tada pro mě záhada, co by tam kde teda přibývalo.

Maniak: ty umíš dát luxus rozhřešení :_icon_smich2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si dovolím souhlasit s tím turbem. je to zcela běžné, že si turbo nabere víc oleje. Tohle přesně jsem řešil já na 96KW TDI 1,9. Za jízdy se mi rozsvítila kontrolka oleje nedostatku oleje (spodní ryska) . Tak jsem tam chrstnul na prostředek a doma jsem měl najednou horní rysku. Čuměl sem jak blázen, kde se tam ten olej vzal a známej ze škodovky mi řekl, že je to běžná záležitost, že si ho vezme turbo a pak ho pustí nazpátek.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem odsál přebytečný olej cca 250ml, zkoukl ho pod světlem a žádné mastná oka jsem v něm neviděl. Ale zkusil jsem smíchat naftu s motorovým olejem a žádné oka (mastná) to nědělalo. Ale olej byl v tu ránu řidší a opravdu smrděl po naftě. Ten můj odsátý olej po naftě nesmrdí. Z toho vyplývá: Jestli se tam olej nedostal snad jedině z převodovky, tak tam musel být někde asi v tom turbodmychadle zbytý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před pár dnama jsem měl podobnej problém. Mám 1.9 TDI 81 kW ASV. Olej má nalítáno už 9 000 km, takže se chystám na výměnu... Ale před pár dnama jsem po jízdě auto zaparkoval, počkal 10 min a změřil olej - byl brutálně pod šrafovaným polem, už skoro v tom dolním ohybu té měrky. Takže jsem se rozhodl koupit litr oleje na dolití, a když du dolívat včera, podívám se ještě jednou kolik tam toho oleje přesně je a nestačím se divit - byl až na horní hraně šrafovanýho pole. Ten rozdíl činí dle mě asi 0,5 l oleje (ne-li víc), vůbec mi nešlo do hlavy, kde se to tam vzalo. Ale jak říkáte, že si to mohlo vzít turbo - mohlo si vzít fakt až takovýhle množství ??? To se mi nezdá... Poraďte please

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...