Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Díky gogorum , vyzkouším dle tvého návodu .

Je prazvláštní jak se dokáží tak banální věci jako výměny žárovek zkomplikovat.Místo zjednodušení a ulehčení jakékoliv manipulace se koncepčně vše řeší tak,aby se motorista potrápil.Proč je to ale takto řešeno je k nepochopení.

Lebo dnešný motorista by mal jazdiť do servisu. Čo je na tom k nepochopeniu, zas nechápem ja. Navyše ak sa žiarovky v zadnej časti auta menia snáď tak raz za život toho auta a tie predné dnes závisia od podielu jazdy v noci, ale vydržia vďaka ledkám tiež riadnu porciu.

Lebo dnešný motorista by mal jazdiť do servisu. Čo je na tom k nepochopeniu, zas nechápem ja....

Co na tom nechápeš? Zákon číslo 361/2000 Sbírky "O provozu na pozemních komunikacích" včetně pozdějších novelizací ve svým §§§ znění jasně definuje, že zjištěnou závadu na osvětlení vozidla MUSÍ řidič odstranit IHNED A NA MÍSTĚ - připouští se maximálně popojetí na místo, kde vozidlo netvoří překážku provozu (odstavnej pruh, nejbližší parkoviště, pumpa, odpočívadlo), ale další jízda se zjištěnou závadou je PORUŠENÍM ZÁKONA.

 

Tudíž žádnej servis = VÝMĚNA ŽÁROVEK JE POVINNOST ŘIDIČE. A pokud výrobce učuní konstrukci vozidla pro výměnu žárovek natolik konstrukčně komplikovanou až laicky neopravitelnou, JASNĚ TÍM PORUŠUJE ZÁKONY... Že se jim to obvykle houfně toleruje už několik let (viz rencky, Smart a v posledních pár letech už i škodifky) je jiná věc...

Ok,máte iné zákony ako my. To som nevedel. U nás sa toto už nepokutuje. Práve kvôli dnešným autám, kde to často vodič nie je schopný vymeniť na mieste.

No platí aj to, čo som písal vyššie. Koľkokrát sa to stane, keď väčšinu času je používané denné svietenie? Určite to naštve, ale keď som si spomenul koľkokrát som za posledné roky menil žiarovky, tak to nevidím až tak tragicky.

Upraveno od Armyk

Podle me by to melo byt udelany tak, aby si to prumerne manualne zrucny clovek mohl vymenit sam... ;)

Armyku... napr. pichnout nemusis ani jednou v živote, ale taky treba 5x za rok ;)

OK, DLR řeší "spotřebu" žárovek v předních světlech, ALE PROČ TAK KURVÍ I ZADNÍ SKUPINOVKY?

Pri dennom zadné tiež nesvietia, či? Doteraz som denné svietenie nemal a zadné žiarovky som, okrem osvetlenia SPZ, nemenil tak či tak.

Samozrejme prístupné by to byť mohlo, bez debát. Lenže tých vecí, ktoré sú na hlavu je ďaleko viac a rozčuľovať sa nad tým asi nepomôže.

Mimochodom zrovna ten príklad s defektom je tiež pekný. Kto ste už skúšali meniť koleso s tým kľúčom, ktorý dodávajú štandardne k rezerve? Ja som s tým teda nedokázal povoliť ani prd a potreboval som k tomu klasiku - kríž, kde sa môžem naraz zaprieť aj dvoma rukami.

Upraveno od Armyk

No, pokud budou srouby utazeny predepsanym momentem 120Nm, tak je povolis i tim standardnim klicem.

Jde to ale ztuha, to ano.

A taky nesmíš mít paprčky jako slečinka...

Měnil jsem šrouby u kol za bezpečnostní a šlo to úplně v pohodě.

Jde to dobře, jen vždy ten klíč nejdřív sjedu na brusce, aby byl kulatý a nedělal hranou rýhy do otvorů, kde jsou šrouby

Na novej som to neskusal, ale na starej to moc nešlo

To si taky ty šrouby nesmíš nechat od nikoho utáhnout klíčem nastaveným metrovou trubkou, ale nejvejš momenťákem na těch předepsanejch 120Nm, jak píše Maverick.

 

Do "lidštiny přeloženo" to znamená, že utahovat to smíš jen takovou silou, kterou vyvolá na konec metrový, vodorovně položený trubky vyvolá zavěšený závaží 12kg.

 

A když má klíš jen 30cm neboli zaokrouhleně 1/3 metru, musí na jeho konci působit síla 3x větší, aby vyvolala stejně velkej kroutící (= utahovací nebo povolovací) moment. U toho klíče 30cm to dělá tím pádem 36 kilo...

Ja si prohazoval kola sam a delal jsem to tim klicem ve tvaru oblrho "L" ktery byl u auta... utahoval jsem to ruco... jen rukama... rozhodne jsem se na to o nevešel... jo a povolit zo slo... ;)

Jedna věc jsou ty srouby a druha vec ta opravna sada... nebo mate rezervu?

Ja si prohazoval kola sam a delal jsem to tim klicem ve tvaru oblrho "L" ktery byl u auta... utahoval jsem to ruco... jen rukama... rozhodne jsem se na to o nevešel... jo a povolit zo slo... ;)

Jedna věc jsou ty srouby a druha vec ta opravna sada... nebo mate rezervu?

Já vozím rezervu, i když už bych teoreticky nemusel - room má už jako typ "prohlášení o shodě" a pokud je vybavenej opravnou sadou, rezervu už mít nemusí...

 

Ale třeba takovej moderátor ob dvě sekce Malta (zarytej plynař, F1 combi + room, oba HTP a sada Tartarini) i když má toroidní nádrže v prostoru pro rezervu a taky by rezervy vozit nemusel, tak stejně fyzicky rezervy vozí v obou autech přichycený na bok k podběhu...

Ekkar, čo je moment mi vážne vysvetľovať nemusíš, ale ďakujem :)

Ja bych bez rezervy nejel... nikdy jsem nepichnul... jednou jsem ale rovnou prorazil gumu ;)

F III ma uz jen opravne sady?

Bez příplatku má opravnou sadu. Já před 3 týdny auto objednal a samozřejmě jsem doplatil za plnohodnotnou rezervu. Podle mě je to lepší, lepící sada je blbost. 

rozhodně souhlasím... a navíc máš plnohodnotnou rezervu, což je super... tehdy na Scoutovi jsem měl dojezdovku... a u první i30 za Alu disk :D z původní O I Drive z roku 2003 mám ještě v autě kompresor... :) tam byl plnohodnotná rezerva, sada na opravu pneumatik a kompresor... :) kde jsou ty časy? ;)

Jj, za priplatek je tam plnohodnotna rezerva...

A už jste někdo s gumou opravenou pomocí tý opravný sady byli v pneuservise, aby vám tu gumu regulérně opravili i proti průsaku vody do kordovejch vrstev (jsou vesměs ocelový, takže reznou!!!)?

 

Protože ta slavná opravná sada totiž jen pokreje vnitřní povrch pneumatiky takovou lepivou sračkou, která má mít samovulkanizační vlastnosti - ale díru skrz běhounovou a nárazníkovou vrstvu pneumatiky už nevyplní, na to se musí právě do servisu a "nacpat tam nejt" neboli dírku po průpichu vydrat šábrem a nacpat do ní skrz celou tloušťku běhounu a kordu buď přímo vytvarovanej gumovej "nejt", nebo aspoň stejně fungující gumovej samolepící provazec...

 

Já si pamatuju, jak mi jednou ještě na šáde kdosi na silnici poskytnul "opravnej sprej" - jenže to byl ten vypěňovací a když jsem tu gumu po nějaký době chtěl nechat přezout, vyslechnul jsem si v pneuservise svoje... Ten sprej totiž vyplnil celej vnitřek gumy pěnou podobnou hustýmu molitanu a nejen že guma nešla z ráfku odlepit, ale byl problém ji i následně zout - a ráfek se musel celej vydrbat ocelovým kartáčovacím kotoučem od tý pěny. Pneuservis si naúčtoval navrch 200,- za čištění ráfku a já od tý doby radši vozím klasika rezervu...

Ekki, nepodal ti montážní pěnu? :D

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.