Akrub Vloženo 21. Červen 2015 Sdílet Vloženo 21. Červen 2015 Díky gogorum , vyzkouším dle tvého návodu . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
modrazem Vloženo 21. Červen 2015 Sdílet Vloženo 21. Červen 2015 Je prazvláštní jak se dokáží tak banální věci jako výměny žárovek zkomplikovat.Místo zjednodušení a ulehčení jakékoliv manipulace se koncepčně vše řeší tak,aby se motorista potrápil.Proč je to ale takto řešeno je k nepochopení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Armyk Vloženo 21. Červen 2015 Sdílet Vloženo 21. Červen 2015 Lebo dnešný motorista by mal jazdiť do servisu. Čo je na tom k nepochopeniu, zas nechápem ja. Navyše ak sa žiarovky v zadnej časti auta menia snáď tak raz za život toho auta a tie predné dnes závisia od podielu jazdy v noci, ale vydržia vďaka ledkám tiež riadnu porciu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. Červen 2015 Sdílet Vloženo 21. Červen 2015 Lebo dnešný motorista by mal jazdiť do servisu. Čo je na tom k nepochopeniu, zas nechápem ja.... Co na tom nechápeš? Zákon číslo 361/2000 Sbírky "O provozu na pozemních komunikacích" včetně pozdějších novelizací ve svým §§§ znění jasně definuje, že zjištěnou závadu na osvětlení vozidla MUSÍ řidič odstranit IHNED A NA MÍSTĚ - připouští se maximálně popojetí na místo, kde vozidlo netvoří překážku provozu (odstavnej pruh, nejbližší parkoviště, pumpa, odpočívadlo), ale další jízda se zjištěnou závadou je PORUŠENÍM ZÁKONA. Tudíž žádnej servis = VÝMĚNA ŽÁROVEK JE POVINNOST ŘIDIČE. A pokud výrobce učuní konstrukci vozidla pro výměnu žárovek natolik konstrukčně komplikovanou až laicky neopravitelnou, JASNĚ TÍM PORUŠUJE ZÁKONY... Že se jim to obvykle houfně toleruje už několik let (viz rencky, Smart a v posledních pár letech už i škodifky) je jiná věc... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Armyk Vloženo 21. Červen 2015 Sdílet Vloženo 21. Červen 2015 (editace) Ok,máte iné zákony ako my. To som nevedel. U nás sa toto už nepokutuje. Práve kvôli dnešným autám, kde to často vodič nie je schopný vymeniť na mieste. No platí aj to, čo som písal vyššie. Koľkokrát sa to stane, keď väčšinu času je používané denné svietenie? Určite to naštve, ale keď som si spomenul koľkokrát som za posledné roky menil žiarovky, tak to nevidím až tak tragicky. Editováno: 21. Červen 2015, autor: Armyk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 21. Červen 2015 Sdílet Vloženo 21. Červen 2015 Podle me by to melo byt udelany tak, aby si to prumerne manualne zrucny clovek mohl vymenit sam... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 21. Červen 2015 Sdílet Vloženo 21. Červen 2015 Armyku... napr. pichnout nemusis ani jednou v živote, ale taky treba 5x za rok Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. Červen 2015 Sdílet Vloženo 21. Červen 2015 OK, DLR řeší "spotřebu" žárovek v předních světlech, ALE PROČ TAK KURVÍ I ZADNÍ SKUPINOVKY? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Armyk Vloženo 22. Červen 2015 Sdílet Vloženo 22. Červen 2015 (editace) Pri dennom zadné tiež nesvietia, či? Doteraz som denné svietenie nemal a zadné žiarovky som, okrem osvetlenia SPZ, nemenil tak či tak. Samozrejme prístupné by to byť mohlo, bez debát. Lenže tých vecí, ktoré sú na hlavu je ďaleko viac a rozčuľovať sa nad tým asi nepomôže. Mimochodom zrovna ten príklad s defektom je tiež pekný. Kto ste už skúšali meniť koleso s tým kľúčom, ktorý dodávajú štandardne k rezerve? Ja som s tým teda nedokázal povoliť ani prd a potreboval som k tomu klasiku - kríž, kde sa môžem naraz zaprieť aj dvoma rukami. Editováno: 22. Červen 2015, autor: Armyk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 22. Červen 2015 Sdílet Vloženo 22. Červen 2015 No, pokud budou srouby utazeny predepsanym momentem 120Nm, tak je povolis i tim standardnim klicem. Jde to ale ztuha, to ano. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 22. Červen 2015 Sdílet Vloženo 22. Červen 2015 A taky nesmíš mít paprčky jako slečinka... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DenisMms Vloženo 22. Červen 2015 Sdílet Vloženo 22. Červen 2015 Měnil jsem šrouby u kol za bezpečnostní a šlo to úplně v pohodě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Losky83 Vloženo 22. Červen 2015 Sdílet Vloženo 22. Červen 2015 Jde to dobře, jen vždy ten klíč nejdřív sjedu na brusce, aby byl kulatý a nedělal hranou rýhy do otvorů, kde jsou šrouby Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Armyk Vloženo 22. Červen 2015 Sdílet Vloženo 22. Červen 2015 Na novej som to neskusal, ale na starej to moc nešlo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 22. Červen 2015 Sdílet Vloženo 22. Červen 2015 To si taky ty šrouby nesmíš nechat od nikoho utáhnout klíčem nastaveným metrovou trubkou, ale nejvejš momenťákem na těch předepsanejch 120Nm, jak píše Maverick. Do "lidštiny přeloženo" to znamená, že utahovat to smíš jen takovou silou, kterou vyvolá na konec metrový, vodorovně položený trubky vyvolá zavěšený závaží 12kg. A když má klíš jen 30cm neboli zaokrouhleně 1/3 metru, musí na jeho konci působit síla 3x větší, aby vyvolala stejně velkej kroutící (= utahovací nebo povolovací) moment. U toho klíče 30cm to dělá tím pádem 36 kilo... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 22. Červen 2015 Sdílet Vloženo 22. Červen 2015 Ja si prohazoval kola sam a delal jsem to tim klicem ve tvaru oblrho "L" ktery byl u auta... utahoval jsem to ruco... jen rukama... rozhodne jsem se na to o nevešel... jo a povolit zo slo... Jedna věc jsou ty srouby a druha vec ta opravna sada... nebo mate rezervu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 22. Červen 2015 Sdílet Vloženo 22. Červen 2015 Ja si prohazoval kola sam a delal jsem to tim klicem ve tvaru oblrho "L" ktery byl u auta... utahoval jsem to ruco... jen rukama... rozhodne jsem se na to o nevešel... jo a povolit zo slo... Jedna věc jsou ty srouby a druha vec ta opravna sada... nebo mate rezervu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 22. Červen 2015 Sdílet Vloženo 22. Červen 2015 Já vozím rezervu, i když už bych teoreticky nemusel - room má už jako typ "prohlášení o shodě" a pokud je vybavenej opravnou sadou, rezervu už mít nemusí... Ale třeba takovej moderátor ob dvě sekce Malta (zarytej plynař, F1 combi + room, oba HTP a sada Tartarini) i když má toroidní nádrže v prostoru pro rezervu a taky by rezervy vozit nemusel, tak stejně fyzicky rezervy vozí v obou autech přichycený na bok k podběhu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Armyk Vloženo 22. Červen 2015 Sdílet Vloženo 22. Červen 2015 Ekkar, čo je moment mi vážne vysvetľovať nemusíš, ale ďakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 22. Červen 2015 Sdílet Vloženo 22. Červen 2015 Ja bych bez rezervy nejel... nikdy jsem nepichnul... jednou jsem ale rovnou prorazil gumu F III ma uz jen opravne sady? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
czab Vloženo 22. Červen 2015 Sdílet Vloženo 22. Červen 2015 Bez příplatku má opravnou sadu. Já před 3 týdny auto objednal a samozřejmě jsem doplatil za plnohodnotnou rezervu. Podle mě je to lepší, lepící sada je blbost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 22. Červen 2015 Sdílet Vloženo 22. Červen 2015 rozhodně souhlasím... a navíc máš plnohodnotnou rezervu, což je super... tehdy na Scoutovi jsem měl dojezdovku... a u první i30 za Alu disk z původní O I Drive z roku 2003 mám ještě v autě kompresor... tam byl plnohodnotná rezerva, sada na opravu pneumatik a kompresor... kde jsou ty časy? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epo Vloženo 22. Červen 2015 Sdílet Vloženo 22. Červen 2015 Jj, za priplatek je tam plnohodnotna rezerva... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 23. Červen 2015 Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 A už jste někdo s gumou opravenou pomocí tý opravný sady byli v pneuservise, aby vám tu gumu regulérně opravili i proti průsaku vody do kordovejch vrstev (jsou vesměs ocelový, takže reznou!!!)? Protože ta slavná opravná sada totiž jen pokreje vnitřní povrch pneumatiky takovou lepivou sračkou, která má mít samovulkanizační vlastnosti - ale díru skrz běhounovou a nárazníkovou vrstvu pneumatiky už nevyplní, na to se musí právě do servisu a "nacpat tam nejt" neboli dírku po průpichu vydrat šábrem a nacpat do ní skrz celou tloušťku běhounu a kordu buď přímo vytvarovanej gumovej "nejt", nebo aspoň stejně fungující gumovej samolepící provazec... Já si pamatuju, jak mi jednou ještě na šáde kdosi na silnici poskytnul "opravnej sprej" - jenže to byl ten vypěňovací a když jsem tu gumu po nějaký době chtěl nechat přezout, vyslechnul jsem si v pneuservise svoje... Ten sprej totiž vyplnil celej vnitřek gumy pěnou podobnou hustýmu molitanu a nejen že guma nešla z ráfku odlepit, ale byl problém ji i následně zout - a ráfek se musel celej vydrbat ocelovým kartáčovacím kotoučem od tý pěny. Pneuservis si naúčtoval navrch 200,- za čištění ráfku a já od tý doby radši vozím klasika rezervu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 23. Červen 2015 Sdílet Vloženo 23. Červen 2015 Ekki, nepodal ti montážní pěnu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.