dusan.k Vloženo 19. Červen 2011 Sdílet Vloženo 19. Červen 2011 (editace) Mám malý problém.Mám Fábii II 1.2 51kw r.v 2008 kod BZG s automatickou klimou. Jak jede auto na volnoběh,bez zapnuté climy je vše ok.Jakmile je zapnutá clima a auto jede na volnoběh,tak se mi zapíná ventilátor na chladiči asi každých 25 sekund vždy na 10 sekund a pak se vypne.Asi to dělá i za jízdy,ale to já neslyším,takže těžko říct.Je to normálníříve jsem si toho nevšimnul tak ted navím jestli to je normální,nebo to je nějaká chyba?Má někdo nějaký tip čím by to mohlo být?Ještě mě napadlo,že poslední dobou se mi špatně vracejí otáčky na volnoběh jak jede klima.Ma to takový divný zvuk tak jestli mi tam nechybí olej v kompresoru. Editováno: 19. Červen 2011, autor: dusan.k Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 20. Červen 2011 Sdílet Vloženo 20. Červen 2011 Protože za hlavním chladičem je i chladič klimy, spíná saharu i klimatizace. Pokud jedeš, oba výměníky se chladí náporovým vzduchem. Jak zastavíš, musí se nápor nahradit větrákem... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jikra Vloženo 20. Červen 2011 Sdílet Vloženo 20. Červen 2011 Jo Luďo je to napuosto nomální pokud bys neměl olej v okruhu media klimatizace , tak se kompresor okamžitě zastaví a to je průser, záležitost cca za 20T Ventilátor klimy se pouští jakmile přeroste tlak media přes určitou mez v tomto počasí pokud auto stojí je to naprosto přirozený jev buď v klidu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dusan.k Vloženo 20. Červen 2011 Autor Sdílet Vloženo 20. Červen 2011 Zatím díky.A co s těma otáčkama?Jak jedu třeba na dálnici a auto je v tahu a vyřadím na neutrál,tak otáčky spodnou na 1500 a pak trvá někdy 20 někdy 30 sekund než spadnou na 900 .To samé se děje i při městském provoze.Vždy ale jen se zapnutou klimou.Jak je klima vypnutá,tak vše ok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 20. Červen 2011 Sdílet Vloženo 20. Červen 2011 Elektronika drží točky, aby měl kompresor klimy dost otáček - i při ubrání plynu při přeřazení. Když vyřadíš, chvíli čeká, jestli si to nerozmyslíš a nezařadíš další kvalt - pak teprve úplně ubere. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dusan.k Vloženo 20. Červen 2011 Autor Sdílet Vloženo 20. Červen 2011 Tak jo.Diky za vysvětlení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lorus100 Vloženo 8. Květen 2015 Sdílet Vloženo 8. Květen 2015 Ahoj, zjistil jsem špatně fungující ventilátor, kdy při puštěné klimatizaci mi spíná ventilátor v pravidelných intervalech, ale na plný výkon. V čem může být problém? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 9. Květen 2015 Sdílet Vloženo 9. Květen 2015 Já myslím že to tak je správně. Hlavní je že funguje .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lorus100 Vloženo 9. Květen 2015 Sdílet Vloženo 9. Květen 2015 (editace) Právě, že to správně není, ventilátor má dvě rychlosti. Při zapnuté klimatizaci se má nejdříve roztočit na první polohu (točí se celkem pomalu tipnu cca 120-180 ot/min) a případně poté se zapíná druhá poloha (to už jede na známý plný výkon). Vím, že mi to fungovalo. Upozornil mě na to můj mechanik, ale neměl čas on ani já to momentálně řešit. Diagnostika mi nic neukazuje, což je taky divný. Nemůže být špatné čidlo? Nebo čím je vlastně tento ventilátor spínán? Editováno: 9. Květen 2015, autor: lorus100 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 28. Červen 2015 Sdílet Vloženo 28. Červen 2015 Tak trochu pozdě ale pro upřesnění ostatním. Při zapnuté klimatizaci je správně že ventilátor sepne naplno. Mě to u climatronicu sepne taky naplno když zapnu klimu. Venku hučí jako bych měl druhé obrovské turbo ale klima za pár vteřin vypouští mrazivý vzduch.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 29. Červen 2015 Sdílet Vloženo 29. Červen 2015 Záleží na venkovní teplotě a na požadavku na výkon klimy.Mě při normálních teplotách ventilátor spíná střídavě,když je vedro tak běží prakticky pořád. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 22. Květen 2021 Sdílet Vloženo 22. Květen 2021 Nechcem zakladať novú tému tak pridám svoj príspevok sem Dnes som bol na STK a EK , všetko ok-sposobile až na jeden zadrhel.Pocas EK pri zvýšených otáčkach cca 2500 na benzín aj LPG mi technik oznámil že mám vysokú teplotu chladiacej kvapaliny,nad 110C.Nikdy predtým sa ručička nepohla cez 90C,ani v letných zápchach.Zistili sme že sa mi nezapol ventilátor na chladiči,ďalej som si všimol že mi uniká chladiaca od jednej hadice k LPG reduktoru,po zapnutý klímy sa ventilátor zapol.Trapas kontroly ok a pod autom mláka.Moja otázka, prečo sa nezapol ventilátor ak teplota stúpala a pri klíme áno,alebo ešte nebola taká teplota aby sa zapol. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 22. Květen 2021 Sdílet Vloženo 22. Květen 2021 Kromě té nefunkčnosti je nutno konstatovat vyšší teploty, kterých dosahuje LPG. A v neposlední řadě není pravda, že by chladicí kapalina neměla v kolonách vyšší teplotu, to jen zflašovaný teploměr vody neukáže skutečnou hodnotu, dokud už není pozdě a není to 110+. V každém případě je zajímavé, že se motor takto ohřál za 5 minut stání na volnoběh a 2 minuty na 2500 ot/min. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 22. Květen 2021 Sdílet Vloženo 22. Květen 2021 Když teploměr ukazuje 90st. tak je to jen informace, že je to ve skutečnosti mezi 66 - 108st. Prográmátoři si z nás dělají srandu a údaj o teplotě na palubce, je nicneříkající hodnota. Je to jen tuning. Lepší je to zkontrolovat diagnostikou, a nebo ještě lépe, nezávislým teploměrem. Může být taky vadné čidlo, co tu teplotu snímá. Jak ukazuje ten pseudoteploměr jsem popsal už dávno tady: 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 22. Květen 2021 Sdílet Vloženo 22. Květen 2021 Teraz som to bol otestovať a viem že ak budík dosiahne 90 tak VCDS nejakých 66 cca,no trochu som to na miestne porturoval až teplota podľa VCDS bola 104C budík stále 90,tak to začalo znovu sliziť aj som zrkadlom zistil kde, takže preto bola tak rýchlo zohriata teplota lebo to odtekalk čo sme nevedeli a nadrzka skoro prázdna a budík 110,ale prečo sa nezapol ten ventilátor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 22. Květen 2021 Sdílet Vloženo 22. Květen 2021 Na chladiči je dvojitý spínač. Mají spínat asi, 1. (kolem 92*) a 2. (nad 100*). Může být vadný, nebo vedení k němu. Nevím jak u tebe, já ho mám uprostřed výšky chladiče mezi hadicemi, když se dívám do motoru, tak vpravo. Vlevo po směru jízdy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 22. Květen 2021 Sdílet Vloženo 22. Květen 2021 Ako ho vyskúšam ten spínač či aspoň funguje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 23. Květen 2021 Sdílet Vloženo 23. Květen 2021 Nevím jaký máš motor a rok výroby, ale pochopil jsem že máš climatronic, tak bys tam asi měl mít ŘJ ventilátoru. Konektor by měl mít čísla. Nad 90 stupňů by se měl propojit 1 a 2, nad 100 stupňů 1 a 3. Barvy by mohly být: 1. hnědá - kostra (mínus) 2. hnědá/modrá - 1. st. nízké otáčky ventilátoru 3. hnědá/zelená - 2. st. plné otáčky Takže když bys ty vodiče propojil, tak by se měl ventilátor roztočit. Vyzkoušet samotný spínač, bys ho musel asi vymontovat a vyzkoušet v horké vodě v hrnci s teploměrem. A zkoušet obvod sepnutí nějakým multimetrem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 23. Květen 2021 Sdílet Vloženo 23. Květen 2021 Ještě přesné teploty spínání: 1. Krok ♦ zap.: 91 … 97 °C ♦ vyp.: 84 … 91 °C 2. Krok ♦ zap.: 99 … 105 °C ♦ vyp.: 91 … 98 °C Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 23. Květen 2021 Sdílet Vloženo 23. Květen 2021 Podľa VIN a škoda diely je tam trojpolovy a mám climu obyčajnú nie automatickú Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 23. Květen 2021 Sdílet Vloženo 23. Květen 2021 Trojpolový, to znamená se třemi piny. To je to co jsem popsal výše. Climatoronic a climatic, vzhledem k ventilátoru, by měly být stejné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.