LukášCBR Vloženo 1. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2011 Čaute, již delší dobu pozoruji na předních pneumatikách své fabie II nepravidelné sjíždění předních pneumatik. Na tuto sezónu jsem koupil nové, opět originální pneu nasazované výrobcem, Bridgestone Turanza 205/45 - 16. Oproti zadním se přední sjíždí hlavně na vnějších okrajích. Nové pneu mají najeto zatím okolo 10tis. km a troufám si říct, že dají ještě jednou tolik a půjdou do kytek, protože kraje už budou bez vzorku, přičemž střed bude mít stále dostatečnou hloubku. Zmiňoval jsem se o tom i v servise ŠA a ti řekli, že to zkoukli a že je vše ok, že dělali i geometrii a taky ok. Již při koupi, kdy auto mělo najeto 30tis. km, byly přední ještě originální gumy na vnějších krajích ko. Koupil jsem opět Turanzy a jak vidno, děje se opět to samé. Má otázka tedy je, zda je to opravdu normální u této motorizace? Při přezouvání v pneuservise mi doporučili zvýšit tlak o 0,2bar na předních kolech. Čili z 2,1 na 2,3, ale auto je pak nesmírně tvrdé. Dodám ještě, že koupené Turanzy odpovídají jak rozměrově, tak rychlostním i zátěžovým indexem hodnotám ve velkém TP. Aktuální foto přední a zadní pneu v příloze. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martinsticky Vloženo 1. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2011 To LukášCBR tohle není normální aby takhle sjížděly gumy po obvodě , chtělo by to možná překontrrolovat geometrii přední nápravy a převážit kola ,kola foukám na 2.2 mám 15´´a myslím že to bohatě stačí je to tak trochu tvrdší alesponˇ pocitově ale dal bych na radu v pneuservisu tohle mi taky doporučili nafičet je více na těch 2 na 2.2 , tak hodně zdaru s pneu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 1. Červenec 2011 Autor Sdílet Vloženo 1. Červenec 2011 (editace) Díky za radu. Ono to ale bohužel už na geometrii bylo na jaře a vše v pořádku. Ta druhá fotka je zadní pneumatika, tam je to jeté hezky, ale ta první fotka - přední pneu, je viditelné jak se ten vnější kraj sjíždí. Byli mi "vysvětleno", že u tohoto těžkého motoru je přední náprava daleko více zatížená a že je to prostě normální. No, taky se mi to nezdá. Ještě asi zkusím zajet na geometrii k někomu jinému. Ještě dodám, že na zimu mám 15´ plechy a na těch se gumy sjíždí stejně, takže fakt nevím. PS.: kola jsem nechal před týdnem převážit a taky v pořádku. Editováno: 1. Červenec 2011, autor: LukášCBR Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 1. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2011 no keby to bolo tým,že je to ťažkým motorom,tak by to zodieralo gumy z vnútornej strany...zodieranie vonkajšej strany naznačuje väčšiu zbiehavosť..takže to skús dať ešte raz premerať a napíš čo a ako Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
D@v3 Vloženo 1. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2011 Zdravim, měl jsem stejný problém. V mém případě po seřizení geometrie problém zmizel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martinsticky Vloženo 2. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2011 Sice je pravda že se přední gumy sjíždějí daleko dříve než zadní kvůli zatížení motorem ale aby se takhle rychle a nepravidelně sjížděli že není něco na podvozku v pořádku a ještě jedna malá rada zkusit zajet do jiného servisu , protože každý servis řeší problémy tak nějak po svém sám mám takovou zkušenost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 2. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2011 Tohle je klasickej dusledek spatny geometrie - zkus to nechat seridit nekde jinde. Predek se sjizdi vic ani ne tak kvuli zatizeni motorem, ale kvuli mnohem vetsimu prenosu podelnych a pricnych sil (zrychloveni, zpomalovani, zmena smeru jizdy). Jinak Turanzy ER300 bezne vydrzi 40tkm bez problemu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
galeo Vloženo 2. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2011 Mám presne tieto gumy od kúpy auta. Neviem, na koľko presne sa majú nahustiť tieto rozmery, lebo v návode je tlak pre rozmery 195/55/15 a na veku nádrže je to isté. Keď som premeral tlak, na ktoré boli nahustené z výroby, tak som sa zhrozil - 2,8 ! Spustil som predné na 2,2 a zadné 2,1. Teraz neviem, že aký tlak má byť vlastne pre 205/45/16 ? Dík za každú radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 2. Červenec 2011 Autor Sdílet Vloženo 2. Červenec 2011 galeo: já mám na víčku nádrže předepsán tlak 2,1 - ten samý rozměr co máš ty a tak jsem to i podle toho foukal. Samozřejmě při minimálním zatížení. Při plném zatížení to je jinak. Dnes ráno jsem byl na geometrii rovnou v pneuservise. Levé kolo bylo mimo toleranci o 0,6mm. Ostatní kola vše v toleranci. Mechanik z pneuservisu mi ale tvrdě doporučoval foukat tyto gumy ne na tlak 2,1 , ale minimálně na 2,3 - 2,5. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
galeo Vloženo 2. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2011 galeo: já mám na víčku nádrže předepsán tlak 2,1 - ten samý rozměr co máš ty a tak jsem to i podle toho foukal. Samozřejmě při minimálním zatížení. Při plném zatížení to je jinak. Dnes ráno jsem byl na geometrii rovnou v pneuservise. Levé kolo bylo mimo toleranci o 0,6mm. Ostatní kola vše v toleranci. Mechanik z pneuservisu mi ale tvrdě doporučoval foukat tyto gumy ne na tlak 2,1 , ale minimálně na 2,3 - 2,5. Hmm.. skúsim to trošku prifúknuť, ale už teraz je to kostitras.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 2. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2011 galeo: já mám na víčku nádrže předepsán tlak 2,1 - ten samý rozměr co máš ty a tak jsem to i podle toho foukal. Samozřejmě při minimálním zatížení. Při plném zatížení to je jinak. Dnes ráno jsem byl na geometrii rovnou v pneuservise. Levé kolo bylo mimo toleranci o 0,6mm. Ostatní kola vše v toleranci. Mechanik z pneuservisu mi ale tvrdě doporučoval foukat tyto gumy ne na tlak 2,1 , ale minimálně na 2,3 - 2,5. Tak v tom případě ta geometrie byla asi fakt v pořádku i na jaře jak jsi psal, když dnes zjistili jedno kolo o 0,6mm, což není nic při dnešním stavu silnic. No pak napiš zkušenosti když se to bude foukat na víc atm. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
emkon Vloženo 2. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2011 U těch 205/45/16 ber hodnotu huštění na 2,1 jako minimum, pod které tlak nesmí klesnout. Já osobně všechny kola (Turanzy 205/45/16) hustím na 2,4 . Co se týká sjíždění hran předních pneumatik, tak to je spíše vlivem ostrého řezání zatáček. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
galeo Vloženo 3. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2011 (editace) Nafúkal som predné na 2,5 a zadné 2,3. Pred dovolenkou dofúkam aj zadné na 2,5 a som zvedavý, či to spraví niečo so spotrebou. Editováno: 3. Červenec 2011, autor: galeo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
froggy Vloženo 3. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2011 (editace) Chci se zeptat, jaké máte zkušenosti s foukáním FII Combi s pneu 195/55/R15 (85H)? Doporučené hodnoty nebo vyšší? Jak se projeví vyšší tlak na sjíždění pneu? Případně další postřehy z jízdy... Díky Editováno: 3. Červenec 2011, autor: froggy 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 3. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2011 Co se týká sjíždění hran předních pneumatik, tak to je spíše vlivem ostrého řezání zatáček. No doufam, ze si tu tazatel nestezuje na sjizdeni vnejsich hran pneu a zaroven nereze zatacky jak Fittipaldi... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Thief1 Vloženo 3. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2011 Chci se zeptat, jaké máte zkušenosti s foukáním FII Combi s pneu 195/55/R15 (85H)? Doporučené hodnoty nebo vyšší? Jak se projeví vyšší tlak na sjíždění pneu? Případně další postřehy z jízdy... Díky Mám Continentali ContiContact2 195/55/R15. Vpredu to hustím na 2,3 a vzadu 2,2/2,5 podľa záťaže. Zjazdenie je po celej šírke behúňa rovnaké, akurát je to trošku tvrdšie na nekvalitných cestách. Tieto Continentaly majú sami o sebe mäkšiu zmes ako napr. predchádzajúce Dunlopy Sport01, tak ich prihusťujem viac. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
galeo Vloženo 3. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2011 Jazdil som predtým Continental PremiumContact 2 a musím skonštatovať, že to boli najnajnajlepešie pneu, čo som zažil. Ak budem kupovať niekedy nové gumy, tak jedine niečo od Continentalu.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
emkon Vloženo 3. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2011 Pneumatiky Continental se v testech umísťují na čelních příčkách. Už jsem vyzkoušel EcoContact, PremiumContact, a WinterContact a nedám na ně dopustit. Navíc máte jistotu, že kupujete kvalitní výrobek z Otrokovic, a ne žádné Polsko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 3. Červenec 2011 Autor Sdílet Vloženo 3. Červenec 2011 Ne, zatáčky opravdu neřežu. I přes můj mladý věk jsem velmi klidný řidič. Právě jsem se vrátil z 2denního výletu autem - 90% dálnice, v kterém jsem jel sám a nafoukal jsem předek na tlak 2,4. Uvidím jaký bude výsledek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 24. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2020 Ahoj. Jsem možná až moc perfekcionista, ale na předních pneumatikách mám vnitřní stranu k autu ojetou o 0,5 - 0,6mm. Člověk by selským rozumem řekl, že je to tedy tím pádem malilinko větší rozbíhavostí. Ale zase po letmém změření předních kol vodováhou jsem zjistil, že ty kola jsou tak o 10mm nahoře naklopený dovnitř auta-s tim nic dělat nejde-neseřiditelný-je to dáno konstrukcí nápravy. S toho mi zas mojim selským rozumem vychází, že na vnitřní stranu pneumatiky díky tomu zaklonění kola působí větší tlaky a víc se tře-odírá o silnici. Hýn mudruj... Jak říkám, je to "jenom" 0,55mm, ale i to je rozdíl. Co vy na to? Auto je nebouraný-koupený od nova-jezdim s nim opatrně jak důchodce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 24. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2020 Vygugli si geometria prednej napravy, a prides na veci ako odklon, zaklon, ackerman a neries somarini s 0,6mm..... A potom si poloz otazku kedy si bol na geometrii, raz za 4 roky nezaskodi. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orlov Vloženo 24. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2020 Ja som za celých 11 rokov na geometrii nebol a všetko mám v poriadku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 24. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2020 altan- Aby mě někdo posílal studovat geometrii a kinematiku náprav si teda vyprošuju! Na škole sem doučoval lidi konstrukci, výhody, nevýhody náprav. Jinak geometrie kontrolovaná před dvěma lety-naměřeny ideální hodnoty-od té doby najeto důchodcovským stylem ani ne 8000km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bikes Vloženo 24. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2020 a ty pneumatiky se sjíždějí rovnoměrně nebo ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 24. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2020 To že naměřená geometrie byla před 2 lety ok nic neznamená, to by i perfekcionalista mohl tušit a záleží i na jeho přesnosti. Já jsem nikdy nikoho nedoučoval i když jisté vzdělání v oboru na to mám taky a řídím víc jak 30 let. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.