Přejít na obsah

Sjíždění př. pneumatik FII


LukášCBR

Doporučené příspěvky

Čaute,

již delší dobu pozoruji na předních pneumatikách své fabie II nepravidelné sjíždění předních pneumatik. Na tuto sezónu jsem koupil nové, opět originální pneu nasazované výrobcem, Bridgestone Turanza 205/45 - 16. Oproti zadním se přední sjíždí hlavně na vnějších okrajích. Nové pneu mají najeto zatím okolo 10tis. km a troufám si říct, že dají ještě jednou tolik a půjdou do kytek, protože kraje už budou bez vzorku, přičemž střed bude mít stále dostatečnou hloubku. Zmiňoval jsem se o tom i v servise ŠA a ti řekli, že to zkoukli a že je vše ok, že dělali i geometrii a taky ok.

Již při koupi, kdy auto mělo najeto 30tis. km, byly přední ještě originální gumy na vnějších krajích ko. Koupil jsem opět Turanzy a jak vidno, děje se opět to samé.

Má otázka tedy je, zda je to opravdu normální u této motorizace? Při přezouvání v pneuservise mi doporučili zvýšit tlak o 0,2bar na předních kolech. Čili z 2,1 na 2,3, ale auto je pak nesmírně tvrdé.

Dodám ještě, že koupené Turanzy odpovídají jak rozměrově, tak rychlostním i zátěžovým indexem hodnotám ve velkém TP.

Aktuální foto přední a zadní pneu v příloze.

post-41323-0-85943800-1309534352_thumb.j

post-41323-0-90611700-1309534363_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To LukášCBR tohle není normální aby takhle sjížděly gumy po obvodě , chtělo by to možná překontrrolovat geometrii přední nápravy a převážit kola ;) ,kola foukám na 2.2 mám 15´´a myslím že to bohatě stačí je to tak trochu tvrdší alesponˇ pocitově ale dal bych na radu v pneuservisu tohle mi taky doporučili nafičet je více na těch 2 na 2.2 , tak hodně zdaru s pneu :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za radu. Ono to ale bohužel už na geometrii bylo na jaře a vše v pořádku. Ta druhá fotka je zadní pneumatika, tam je to jeté hezky, ale ta první fotka - přední pneu, je viditelné jak se ten vnější kraj sjíždí. Byli mi "vysvětleno", že u tohoto těžkého motoru je přední náprava daleko více zatížená a že je to prostě normální. No, taky se mi to nezdá. Ještě asi zkusím zajet na geometrii k někomu jinému.

Ještě dodám, že na zimu mám 15´ plechy a na těch se gumy sjíždí stejně, takže fakt nevím.

PS.: kola jsem nechal před týdnem převážit a taky v pořádku.

Editováno: , autor: LukášCBR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice je pravda že se přední gumy sjíždějí daleko dříve než zadní kvůli zatížení motorem ale aby se takhle rychle a nepravidelně sjížděli že není něco na podvozku v pořádku a ještě jedna malá rada zkusit zajet do jiného servisu , protože každý servis řeší problémy tak nějak po svém sám mám takovou zkušenost ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je klasickej dusledek spatny geometrie - zkus to nechat seridit nekde jinde.

Predek se sjizdi vic ani ne tak kvuli zatizeni motorem, ale kvuli mnohem vetsimu prenosu podelnych a pricnych sil (zrychloveni, zpomalovani, zmena smeru jizdy).

Jinak Turanzy ER300 bezne vydrzi 40tkm bez problemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám presne tieto gumy od kúpy auta. Neviem, na koľko presne sa majú nahustiť tieto rozmery, lebo v návode je tlak pre rozmery 195/55/15 a na veku nádrže je to isté.

Keď som premeral tlak, na ktoré boli nahustené z výroby, tak som sa zhrozil - 2,8 ! Spustil som predné na 2,2 a zadné 2,1. Teraz neviem, že aký tlak má byť vlastne pre 205/45/16 ?

Dík za každú radu :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

galeo: já mám na víčku nádrže předepsán tlak 2,1 - ten samý rozměr co máš ty a tak jsem to i podle toho foukal. Samozřejmě při minimálním zatížení. Při plném zatížení to je jinak.

Dnes ráno jsem byl na geometrii rovnou v pneuservise. Levé kolo bylo mimo toleranci o 0,6mm. Ostatní kola vše v toleranci. Mechanik z pneuservisu mi ale tvrdě doporučoval foukat tyto gumy ne na tlak 2,1 , ale minimálně na 2,3 - 2,5.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

galeo: já mám na víčku nádrže předepsán tlak 2,1 - ten samý rozměr co máš ty a tak jsem to i podle toho foukal. Samozřejmě při minimálním zatížení. Při plném zatížení to je jinak.

Dnes ráno jsem byl na geometrii rovnou v pneuservise. Levé kolo bylo mimo toleranci o 0,6mm. Ostatní kola vše v toleranci. Mechanik z pneuservisu mi ale tvrdě doporučoval foukat tyto gumy ne na tlak 2,1 , ale minimálně na 2,3 - 2,5.

Hmm.. skúsim to trošku prifúknuť, ale už teraz je to kostitras.. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

galeo: já mám na víčku nádrže předepsán tlak 2,1 - ten samý rozměr co máš ty a tak jsem to i podle toho foukal. Samozřejmě při minimálním zatížení. Při plném zatížení to je jinak.

Dnes ráno jsem byl na geometrii rovnou v pneuservise. Levé kolo bylo mimo toleranci o 0,6mm. Ostatní kola vše v toleranci. Mechanik z pneuservisu mi ale tvrdě doporučoval foukat tyto gumy ne na tlak 2,1 , ale minimálně na 2,3 - 2,5.

Tak v tom případě ta geometrie byla asi fakt v pořádku i na jaře jak jsi psal, když dnes zjistili jedno kolo o 0,6mm, což není nic při dnešním stavu silnic. No pak napiš zkušenosti když se to bude foukat na víc atm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chci se zeptat, jaké máte zkušenosti s foukáním FII Combi s pneu 195/55/R15 (85H)? Doporučené hodnoty nebo vyšší? Jak se projeví vyšší tlak na sjíždění pneu? Případně další postřehy z jízdy... Díky :)

Editováno: , autor: froggy
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chci se zeptat, jaké máte zkušenosti s foukáním FII Combi s pneu 195/55/R15 (85H)? Doporučené hodnoty nebo vyšší? Jak se projeví vyšší tlak na sjíždění pneu? Případně další postřehy z jízdy... Díky :)

Mám Continentali ContiContact2 195/55/R15. Vpredu to hustím na 2,3 a vzadu 2,2/2,5 podľa záťaže. Zjazdenie je po celej šírke behúňa rovnaké, akurát je to trošku tvrdšie na nekvalitných cestách. Tieto Continentaly majú sami o sebe mäkšiu zmes ako napr. predchádzajúce Dunlopy Sport01, tak ich prihusťujem viac.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 let později...

Ahoj. Jsem možná až moc perfekcionista, ale na předních pneumatikách mám vnitřní stranu k autu ojetou o 0,5 - 0,6mm.

Člověk by selským rozumem řekl, že je to tedy tím pádem malilinko větší rozbíhavostí.

Ale zase po letmém změření předních kol vodováhou jsem zjistil, že ty kola jsou tak o 10mm nahoře naklopený dovnitř auta-s tim nic dělat nejde-neseřiditelný-je to dáno konstrukcí nápravy.

S toho mi zas mojim selským rozumem vychází, že na vnitřní stranu pneumatiky díky tomu zaklonění kola působí větší tlaky a víc se tře-odírá o silnici.

Hýn mudruj... Jak říkám, je to "jenom" 0,55mm, ale i to je rozdíl.  Co vy na to?

Auto je nebouraný-koupený od nova-jezdim s nim opatrně jak důchodce.

IMG_20200412_135923.jpg

IMG_20200412_135936.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

altan- Aby mě někdo posílal studovat geometrii a kinematiku náprav si teda vyprošuju!

Na škole sem doučoval lidi konstrukci, výhody, nevýhody náprav.

 

Jinak geometrie kontrolovaná před dvěma lety-naměřeny ideální hodnoty-od té doby najeto důchodcovským stylem ani ne 8000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...