Přejít na obsah

Problém s anténou


Doporučené příspěvky

Mám velmi nekvalitní příjem rádia ve své Octavii2-standardní anténa.Je jisto,že problém je v anténě-jiné rádio jsem již zkoušel.Za dané situace buď mohu vyměnit celou anténu,nebo použít nějaký anténní zesilovač.

O přítomné anténě předpokládám,že zesilovač nemá-od rádia nevede žádný drát krom koaxu.

Otázka zní,má smysl ten zesilovač zkoušet? Výměna anténu je o vytrhání půlky tapezírungu z vozu,to se mi fakt podstupovat nechce,nerad bych ale naletěl na nějaké šarlatánství.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Anténa zesilovač má, je napájen po koaxu, možná se odporoučel. Pokud nemáš origo rádio, musí se napájet pomocí takového bezmeku, tuším že se to nazývá fantómová výhybka, nebo tak něco.

Ještě doplním že výměna antény neobnáší rozebrání půlky vozu, pod střechou(anténou) je spoj na koaxu.

Editováno: , autor: Stanson
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Anténa zesilovač má, je napájen po koaxu, možná se odporoučel. Pokud nemáš origo rádio, musí se napájet pomocí takového bezmeku, tuším že se to nazývá fantómová výhybka, nebo tak něco.

Jenže,ať je to napájené jak chce,musí to být připojené k ISO konektoru rádia-což není.Nebo mi zde něco uniká?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaklad je napisat ake mas radio :palec2: ORIGINAL?? NEORIGINAL???:help:

Original radio nepotrebuje fantomove napajanie.

Neoriginalne radio potrebuje fantoma.;)

No jasne ze neoriginal.Jak jinak bych mohl radio vymenit.Jo,je tam mezikus-ten koax ma uplne jinou pripojku a nesel by jinak pripojit.Te mezikus ovsem neni pripojen k ISO konektoru radia,ale pokud si spravne pamatujj,jakysi drat tam je,ale leze kamsi do utrob.

Takze,kdyz to shrnu:

-Zesilovac tam je,ale nevede k nemu treti drat,jak jsem byl doposud zvykly.

-Zkontrolovat kostru

zamyslet se,kam vede drat z bazmeku mezi radiem a original koaxem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Taky jsem se potýkal s kvalitou příjmu FM vysílání. Mám Octavii I combi, r.v. 2001, původní rádio Symphony a měl jsem původní sklopnou anténu. Příjem stanic byl místy špatný, v jiné lokalitě to celkem šlo, někde to byla až tragédie. Příjem byl jako "zašuměný" a měl jsem pocit, že občas nefunguje RDS. Byl jsem líný anténu vyměnit, když jsem měl dole strop v době, jsem auto celé odhlučňoval. Teď už to ale dospělo do stavu, když mě rádio začínalo "točit". Takže jsem chvíli četl, chytal rozumy a anténu vyměnil. Dával jsem na střechu tuto :

http://www.correct.c...vetvi=auto.aant.

Pokud si pořádně přečtete ten popis, je tam vysvětleno všechno. A hlavně : ta anténa FUNGUJE !!! S dopravou jsem za ní dával 1019,-Kč. Komunikace s firmou úplně luxus. Jen jsem si nechal na příplatek 40,-Kč vyměnit konektor. Na Octávie I. je potřeba mít na konci konektor RAKU2 (samici). Příjem nové antény je někde úplně jinde, než u té staré. O 100% lepší. Žádný šum, žádné ztrácení signálu, čisté stereo. Investice, která se fakt vyplatila. Výměna je úplně v pohodě, nová přesně pasuje na díru po staré. Rozdíl je jen v tom, že k povolení spodní matky té staré potřebujete klíč 22 a na novou je klíč 19. Sundaval jsem horní plast na hraně stropu, sloupky D a C a boční plasty v kufru s reprama (ty se musí sundat, aby šly sloupky C). Já ty C sundal, nechtěl jsem riskovat zlomení stropnice. Je to otázka pár minut. Novou anténu jsem podlepil housenkou z "medvědího hovna", abych měl jistotu, že mi do auta nepoteče.

No a ve finále jsem vyměnil prut. Nová anténa má menší sklon, než origo. Má 80 stupňů, původní má asi 60. Nezajel bych do garáže bez toho, abych anténu neohýbal. Dal jsem tuto :

http://www.obautodil...original-505004

Já jí kupoval od jednoho borce na AUKRO za 99,-Kč. A rozdíl v příjmu na dlouhý prut a na ten krátký není vůbec žádný. I na krátký je příjem suprový.

Takže kdo řešíte na Octavii I. problém s příjmem FM, mohu jen doporučit tuto anténu a firmu, která je v tom linku (možná bych porušil pravidla fóra, kdybych ji jmenoval).Mají skvělý přístup k zákazníkovi. Věřte, že ta investice se vyplatí. O tom se nedá jen psát, ten rozdíl se musí slyšet.

Editováno: , autor: Berry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Ja sem sunndaval oblozeni zadnich sloupku (C,D(?)), zadni drzak tapeciru a pak sem opatrne odhnul tapec a byl sem u anteny...

No já mám právě docela obavy,když ji potřebuji vydělat,aby se ten tapec u sloupků někde nezlomil,někde jsem četl,že kluci sundávají i zadní madla ve stropu,tak nevíííííííím nevíííííííím,ale díky za info.....;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 5 měsíců později...

Tagy: Porucha antény Octavia 2, Špatný příjem rádia Octavia 2, Špatný příjem rádia Stream, Nekvalitní příjem rádia Octavia 2, Nekvalitní příjem rádia Stream, Octavia 2 Rádio má špatný příjem

 

Přidávám své zkušenosti s anténou Octavia 2 a s příjmem na radiu Stream MP3.

Koupil jsem před 2 lety Octavii 2, r.v.05/2004.

Od začátku jsem měl problém s příjmem na radiu.

Trochu jsem se ptal, i v servisech, načetli mi VAG, že prý mám poslední SW a vše je v pořádku.

Že prý "Radiožurnál je vysílán digitálně, a to originál rádio v Octavii 2 špatně chytá." :-)

 

Takže jsem se pustil do kontroly antény.

Odkryl jsem tapecírung (C i B sloupek, jinak se zlomí) a anténu vymontoval.

Na stole jsem ji rozebral a už bylo vše jasné.

 

Anténa má výrobní vadu, vlastní prut není s destičkou elektroniky spojen napevno, ale je kontaktován přes přítlačný plíšek. Dovnitř antény se dostává voda. Ta způsobí to, že se plíšek v místě styku na základnu prutu zaoxyduje a odpojí.

V mém případě se ještě voda dostala i na plošný spoj elektroniky a poškodila 2 součástky.

 

Takže hlavní problém je v tom, že anténa přestane převádět signál a zesilovat.

 

2 možnosti řešení:

1. vyměnit anténu za novou

2. původní opravit

 

Pokud není plošný spoj antény poškozen, tak provést kompletní vyčištění prostoru s elektronikou, případně provést i lehce povrchovou ochranu destičky lakem (pozor na typ laku, musí být určen na plošné spoje, nesmí být agresivní).

Prut propojit s destičkou elektroniky napevno CU lankem (např. CU 0,5-1mm2). Propojení prutu zkontrolovat multimetrem.

Dále vše opět složit, při skládání spoj krytu antény utěsnit silikonovým tmelem.

Potom vše vyzkoušet na rádiu. Rozdíl bude ihned poznat, pokud anténa funguje, tak je příjem perfektní.

Anténu opět namontovat na místo.

 

Budu rád, pokud to někomu pomůže.

Editováno: , autor: Sachs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Taky mě hrálo mizerně rádio, tak jsem dal anténu s ploutvi a hraje krásné, takže asi byla v hajzlu anténa obávám, že ploutev bude taky brzo v hajzlu, pác když dám rakev o kterou se ohne anténa, tak si mi předek základny zvedne a pak pod ní jde voda nevim proč mají šroub antény tak moc vzadu a ne třeba uprostřed

Editováno: , autor: kadlec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 17.3.2012 at 21:43, Berry napsal:

Taky jsem se potýkal s kvalitou příjmu FM vysílání. Mám Octavii I combi, r.v. 2001, původní rádio Symphony a měl jsem původní sklopnou anténu. Příjem stanic byl místy špatný, v jiné lokalitě to celkem šlo, někde to byla až tragédie. Příjem byl jako "zašuměný" a měl jsem pocit, že občas nefunguje RDS. Byl jsem líný anténu vyměnit, když jsem měl dole strop v době, jsem auto celé odhlučňoval. Teď už to ale dospělo do stavu, když mě rádio začínalo "točit". Takže jsem chvíli četl, chytal rozumy a anténu vyměnil. Dával jsem na střechu tuto :

http://www.correct.c...vetvi=auto.aant.

Pokud si pořádně přečtete ten popis, je tam vysvětleno všechno. A hlavně : ta anténa FUNGUJE !!! S dopravou jsem za ní dával 1019,-Kč. Komunikace s firmou úplně luxus. Jen jsem si nechal na příplatek 40,-Kč vyměnit konektor. Na Octávie I. je potřeba mít na konci konektor RAKU2 (samici). Příjem nové antény je někde úplně jinde, než u té staré. O 100% lepší. Žádný šum, žádné ztrácení signálu, čisté stereo. Investice, která se fakt vyplatila. Výměna je úplně v pohodě, nová přesně pasuje na díru po staré. Rozdíl je jen v tom, že k povolení spodní matky té staré potřebujete klíč 22 a na novou je klíč 19. Sundaval jsem horní plast na hraně stropu, sloupky D a C a boční plasty v kufru s reprama (ty se musí sundat, aby šly sloupky C). Já ty C sundal, nechtěl jsem riskovat zlomení stropnice. Je to otázka pár minut. Novou anténu jsem podlepil housenkou z "medvědího hovna", abych měl jistotu, že mi do auta nepoteče.

No a ve finále jsem vyměnil prut. Nová anténa má menší sklon, než origo. Má 80 stupňů, původní má asi 60. Nezajel bych do garáže bez toho, abych anténu neohýbal. Dal jsem tuto :

http://www.obautodil...original-505004

Já jí kupoval od jednoho borce na AUKRO za 99,-Kč. A rozdíl v příjmu na dlouhý prut a na ten krátký není vůbec žádný. I na krátký je příjem suprový.

Takže kdo řešíte na Octavii I. problém s příjmem FM, mohu jen doporučit tuto anténu a firmu, která je v tom linku (možná bych porušil pravidla fóra, kdybych ji jmenoval).Mají skvělý přístup k zákazníkovi. Věřte, že ta investice se vyplatí. O tom se nedá jen psát, ten rozdíl se musí slyšet.

Ahoj Bery ja som Rišo mam tiež octaviu1 combi a presne ten isty problem s antenou idem si zohnať presne taku istu Len neviem kde si zapojil ten biely kabel

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...