Přejít na obsah

Ako identifikovať vadné ložisko?


lada

Doporučené příspěvky

Zrovna pred chvilou som bol dat auto do servisu, aby mi vymenili prave predne lozisko. Zacalo sa prejavovat asi pred tyzdnom takym hucivym zvukom ako keby v dialke letelo lietadlo. Auto som mal zdvihnute a ked som s kolesom tocil, nic divne nebolo pocut, aj ked som ho porovnal s hlukom od laveho kolesa. V servise mi povedali, ze to este nic nieje a aby som s tym kludne jazdil a prisiel az ked sa to zhorsi. Vcera ked som sa vracal z dovolenky, sa to tak zhorsilo, ze som myslel, ze sa mi to rozpadne. Ked som zatocil volantom doprava zvuk sa stisil ked dolava tak nebolo skoro pocut autoradio a vybracie bolo citit aj v pedaloch. Auto ma najazdene 75000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím panové a dámy!

Takže jsem to dneska odvezl do místního autorizovaného servisu..

Paní na příjmu to podle mého popisu odhadla na odešlé ložisko, dokonce

mi na dotaz jestli bude třeba dělat geometrii, odpověděla, že ne..a dost podrobně vysvětlila co a jak budou vyměňovat!

Za hodinu mi volala, že se na to technici podívali..a že bude mimo ložiska taky třeba vyměnit silent blok (nevím který), stabilizátor s držáky..

Já jsem ji řekl, že držáky stabilizátorů byly vyměněné před měsícem.. za chvíli mi zavolala nazpátek, že to mechanici zkontrolovali že teda ten držák stabilizátoru se nemusí měnit, že je opravdu nový! Jo a geometrii dělat budou..

Zdá se mi, že toho našli nějak moc..i když je pravda, že to i po výměně tyček stabilizátoru ještě furt trochu bouchalo..

Jsem zvědavej jak to dopadne.. a hlavně kolik to bude stát..když řekla předpokládanou částku, tak se mi protočily panenky!!! Ve 2 hodiny půjdu auto vyzvednout.. dám vědět jak to dopadlo..

Hynek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím!

Takže to je teda pecka.. auto je opravený

a cena byla opravdu 3 tisíce, akorát, že v kunách.. t.j. 12 000Kč...

zhruba 1500kun za materiál (stabilizátor, ložisko a dva silent bloky) a zbytek je práce..

Ještě teď se z tý ceny vzpamatovávám..tady v Chorvatsku si teda za všechno nechávaj móc dobře zaplatit! Příště pojedu v Čechách do značkovýho servisu a ještě ušetřím..

Díval jsem se na ten stabilizátor, a nezdál se mi poškozenej..jenom ty plastový držáky ty gumy na stabilizátoru, ale všichni mi tvrdili, že na těch Fabiích RV2000-2002 je ten stabilizátor špatně udělanej a tak že ho proto vyměnili..

Auto opravdu už nedělá ten zvuk a když vyřadím na neutrál, tak jede úplně tiše..

Hynek

P.S.: odpoledne pošlu výsledky geometrie a pár fotek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

A taky připojuju účet z kterýho mě trefil šlak

Jinak auto je úplně tichý, výměna stabilizátoru odstranila úplně takový to kovový

nedefinovatelný klokotání a bouchání při přejezdu menších nerovností..

Až na tu šílnou cenu jsem spokojený.

Hynek

P.S. doporučíte mi někdo dobrý servis (i autorizovaný) v okolí Hradce Králové?

post-7-1155886106.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já menil ložiska až když byly hodně slyšet. Jelikož delam ve firmě kde se ložiska vyrábí vzal jsem jedno do prace na posouzení odborníkům. Dokonce bych tipl že čast ložiska se u nas virabí. Z vetší hlučnosti si rozhodně hlavu nedelejte a pokud nemate momentalně peníze tak podle mě to jestě dlouho vydrží. Podle mě ta hlučnost vzniká špatnym utesnenim ložiska a vniknutím drobnych části. V ten moment na obežné časti ložiska vzniknou různé ryhy a to způsobuje vetší hlučnost ale na funkčnost to rozhodně vliv nemá. Ten kdo mluví o vůli v ložisku tak už to ložisko nemuže byt funkční. Jelikož valivá teliska v ložisku mají presné vedení a povolena vůle pri vyrobě je jen par tisicin milimetru tak již pri desetinové vuli by bylo ložisko po smrti.

Ja vadu ložisek prisuzuji hodně montaži. Vydel jsem odbornika ktery ložisko do ložiskove hlavy lisoval pres naboj a to je velká chyba. Ložisko se musí lisovat pres vnejší kroužek ložiska.

:horse:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som takyto stres s hlukom chytil v zime.

nove Matadory a od 60 - 100km/h o hučalo akoby mi letelo lietadlo nad autom...

bol som v servise, robi tam naštrastie otec priatelky tak som bol "prednostne" vybaveny...

zdalo sa mi že to išlo z pravej strany predu...zdvihli to, zaradili 3 - 4, roztočili kolesa a vypli motor...a nič :D

pre istotu mi objednali ložisko prave, trošku to trvalo, lebo to bolo nejake nove ktore nemali ešte na sklade ale prišlo a vymenili. hučanie neprestalo :)

bol som v druhom servise a povedali že je to hluk pneumatik...tak som sa s tym zmieril...ku koncu zimy, neviem či už zabehanim gum alebo oteplenim to prestalo.

na letnych nič :t

ale ked vytočim plny vlavo a nabehnem na obrubnik (stači už 3cm) počujem chrap... inokedy nie. bol som v servise ale stabilizator a tyčky boli ok.

bude to to axialne ložisko? da sa to vidieť volnym okom ked je zle?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale ked vytočim plny vlavo a nabehnem na obrubnik (stači už 3cm) počujem chrap... inokedy nie. bol som v servise ale stabilizator a tyčky boli ok.

bude to to axialne ložisko? da sa to vidieť volnym okom ked je zle?

Áno, presne takto sa mi prejavovalo vadné axiálne ložisko - takže bude to ono :angry:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nechcem zakladat nove tema ale myslim ze v dohladnej dobe bude treba vymenit lozisko. Original je tam FAGskusal niekto davat SKF?Je skoro o polovicu drahsie ale keby vydrzelo viac tak sa to polati.Teraz mam 40 000km a pri urcitych rychlostiach je ho uz pocut. A este jedna otazocka co polo a ibiza?Maju take iste loziska?A maju tiez s nimi problemy?Ze by som si kupil ked tak lozisko od SEATU?

D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevim no... v servisu mi tvrdili, ze to, ze lozisko odejde, neni vina nekvalitniho materialu, ale ze je to zpusobeno spatnym systemem zapouzdreni => dovnitr se dostane spina a pak postupne prichazi smrt loziska... pry je to dost individualni a zalezi to nejspis na nahode (asi tak, ze nekomu se tam ta spina muze "prsknout" dost brzo, bna druhou stranu nekomu to muze vydrzet pres 100 000, aniz by se mu tam ta spina dostala)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže hlásim odstránanie závady - výmena ložiska pomohla. Hurá -_-

Akurát tá výdrž, no, nie je sa čím chváliť - najazdiť len necelých 12tkm, to je málo...

Víš Igore ono když to ložisko teprve začíná odcházet tak se to docela těžko identifikuje . Na zvedáku a zatočit kolem v počátcích jde pooznat těžko, až teprve když na tom déle jezdíš tak pak už je to intenzivnmější. Při jízdě to poznáš při zatočení , ale myslí se tím jen zcela velmi mírné zatočení volantem tak , aby se ložisko odlehčilo na stranu.Pokud se při tomto odlehčení změní zvuk tak pak je to ložisko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Lze nejak poznat vadne zadni lozisko. Pri rychlosti tak 70-110 je zezadu slyset dost podobny zvuk jako pri vadnem prednim lozisku (uz mam obe vymenene). Akorat je to trochu mene hlasite. Pripadne mohlo by to huceni byt jeste necim jinym. Jde to evidentne nekde zezadu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lze nejak poznat vadne zadni lozisko. Pri rychlosti tak 70-110 je zezadu slyset dost podobny zvuk jako pri vadnem prednim lozisku (uz mam obe vymenene). Akorat je to trochu mene hlasite. Pripadne mohlo by to huceni byt jeste necim jinym. Jde to evidentne nekde zezadu.

Když odchází ložiško, začíná většinou hučet. Napřed jen při větším zatížení auta, časem pořád. Taky můžou ale hučet pneumatiky, i když třeba celou dobu nehučeli, jinak se ojedou a můžou začít. Jinak na zadku není asi už nic jiného, co by mohlo hučet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Po dovolené mi začlo při rychlosti 40-80 při točení doprava hučet asi ložisko. Pořád jezdím a nemůžu rozpoznat jestli je to předek nebo zadek. V přímém směru nic jen doprava. Přehodil jsem gumy a hučí dál. Na které kolo se mám soutředit. :help: Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravě řeším ten samý problém. Ze zadní časti auta jde dost otravné hučení. Napřed jsem myslel,že jsou to gumy ,ale předtím byly tiché.Hluk jde pouze od levého zadního kola.Navíc při jízdě po rovné silnici a prudkém zatáčením je jasně slyšet když se ložisko "odlehčí" jak hučí méňě. Myslel jsem,že u Fabii se kazí zejména přední ložiska ale zjevně to byl omyl. Mám najeto 90tis a zatím ložiska puvodní. Takže jsem si jedno už objednal a uvidím jak to zvládnu :palec2:

Editováno: , autor: Lugo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...