Přejít na obsah

Převodovka


Janko4183

Doporučené příspěvky

Mam problem a s toho co som tu vsetko cital tak uz teraz neviem. Za studena mi v prevodovke pri nezaslapnutom pedyli strasne Hrka a ked stlacim pedal tak to stichne a neviem si s tym uz rady dost som do tych prevodoviek uz investoval cca 9 tisic a ma to stale lebo som kupoval stale novu teda uz pouzivanu ale dalsi kus a stale torobi rto iste jedna sice to nerobila ale mala uz ozubenia zle strasne hucala. V rvoznich priruckach pisu ze vraj to moze bit lozisko na stalom prevode no tu som sa docital nieco o sinchronoch o 5 rychlosti tak neviem. A neviem prečo ale mechanici my neodporucali menit tie loziska na stalom prevode vraj to bude robit strale aj tak ale nerozumiem prečo ked sa tam da nove lozisko uz som s tej prevodovky mimo trosku.

Vopred dik za neaku dobru radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nemôže to byť spojkové ložisko? Keď zošliapneš pedál spojky tak ti to prestane hrkať,myslím si že vtedy je to ložisko pritlačené k spojke a nehučí.Skus pozrieť na to ložisko.

Nie nie spojku som kupil celu novu nemecku to jest Pritlacny tanier lozisko a lamelu a roby to stale to napadlo ako prve aj mna a nieje to ono.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam problem a s toho co som tu vsetko cital tak uz teraz neviem. Za studena mi v prevodovke pri nezaslapnutom pedyli strasne Hrka a ked stlacim pedal tak to stichne a neviem si s tym uz rady dost som do tych prevodoviek uz investoval cca 9 tisic a ma to stale lebo som kupoval stale novu teda uz pouzivanu ale dalsi kus a stale torobi rto iste jedna sice to nerobila ale mala uz ozubenia zle strasne hucala. V rvoznich priruckach pisu ze vraj to moze bit lozisko na stalom prevode no tu som sa docital nieco o sinchronoch o 5 rychlosti tak neviem. A neviem prečo ale mechanici my neodporucali menit tie loziska na stalom prevode vraj to bude robit strale aj tak ale nerozumiem prečo ked sa tam da nove lozisko uz som s tej prevodovky mimo trosku.

Vopred dik za neaku dobru radu

Skus tam vyměnit olej. Dal bych tam OTHP3. Potom teprve uvidíš jestli do toho vrtat nebo ne. Zpravidla do hrká v synchronní spojce 5. přev stupně. Je ve víku převodovky. Olej se tam pokud je hustý špatně dostává vynáší ho totiž kola ve skříni do plechového svodu , kterým to teče na kola 5. stupně..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vopred dik za neaku dobru radu

Skus tam vyměnit olej. Dal bych tam OTHP3. Potom teprve uvidíš jestli do toho vrtat nebo ne. Zpravidla do hrká v synchronní spojce 5. přev stupně. Je ve víku převodovky. Olej se tam pokud je hustý špatně dostává vynáší ho totiž kola ve skříni do plechového svodu , kterým to teče na kola 5. stupně..

A ten Hidraulicky olej co si pisal neuskodi tomu este viac? ci sa my to nerozleti nakoniec niekde na ceste kedze ma mensiu mazivost OTHP3 no aspon si myslim ze je menej masny nakolko to je hydraulicky pokjal sa nemylim dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a když se to zahřeje, tak to přestane? Jestli jo, tak to je u Felicií více méně normální stav.

Ano presne tak ked sa to nahreje tak to stichne ale za studena je t otrasny zvuk a nemozem si pomvoct ale som na auta trosku pedant vsetko musi bit tak jak ma inac ani po nociach poriadne nespim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je auto studené, tak se mi ozývá takový klepavý zvuk při zrychlování a brždění motorem. Předpokládám, že je to vůle poloosa převodovka. Když jsem si toho všiml, mělo auto najeto cca 20 000. Od té doby je to více méně stejné. Jediná možnost, jak to odstranit, je koupit novou převodovku a poloosy. Jenže po zajetí to bude dělat pravděpodobně znovu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je auto studené, tak se mi ozývá takový klepavý zvuk při zrychlování a brždění motorem. Předpokládám, že je to vůle poloosa převodovka. Když jsem si toho všiml, mělo auto najeto cca 20 000. Od té doby je to více méně stejné. Jediná možnost, jak to odstranit, je koupit novou převodovku a poloosy. Jenže po zajetí to bude dělat pravděpodobně znovu...

No jestli chceš začít výměnou převodovky můžeš . Já bych začal olejem. Bude to ovšem podstatně dražší. A ten klepavý zvuk za studen podle tvého popisu není vůbec převodovkou. Je třeba vyměnit Lůžko pryžové 115 591 803 na konzole páky řazení . Je to asi uprostřed vozu zespodu koudek vzadu za řadicí pákouu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ten Hidraulicky olej co si pisal neuskodi tomu este viac? ci sa my to nerozleti nakoniec niekde na ceste kedze ma mensiu mazivost OTHP3 no aspon si myslim ze je menej masny nakolko to je hydraulicky pokjal sa nemylim dik

Vím co ti tu doporučuji. Je to olej , který byl původně předepsán jako alternativa přímo výrobcem. Nemedituj a nalej ho tam. To P v názvu oleje znamená převody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je auto studené, tak se mi ozývá takový klepavý zvuk při zrychlování a brždění motorem. Předpokládám, že je to vůle poloosa převodovka. Když jsem si toho všiml, mělo auto najeto cca 20 000. Od té doby je to více méně stejné. Jediná možnost, jak to odstranit, je koupit novou převodovku a poloosy. Jenže po zajetí to bude dělat pravděpodobně znovu...

No jestli chceš začít výměnou převodovky můžeš . Já bych začal olejem. Bude to ovšem podstatně dražší. A ten klepavý zvuk za studen podle tvého popisu není vůbec převodovkou. Je třeba vyměnit Lůžko pryžové 115 591 803 na konzole páky řazení . Je to asi uprostřed vozu zespodu koudek vzadu za řadicí pákouu.

Přesně to samé jsem si také myslel a závěs kdysi vyměnil - nic se nezměnilo. Dnes už to ale neřeším. Tu feldu mám sice stále, ale prakticky s ní nejezdím. Takže ať si klepe, když jí to dělá dobře :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ked pocas jazdy zaradim 5. stupen, tak hned zacne piskat od motora zvuk. pri inych stupnoch je ticho- normalny chod prevodovky aj normalne bezproblemove radenie vsetkych stupnov. Len ten zvuk je stale pritomny pocas celej jazdy na patke. Mozu to byt zodrate zuby na 5. prevode? moze to byt synchron?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tipuju vidlička pro pětku v převodovce. Zkus hýbat s pákou, jestli to někdy zmizí - možná to bude chtít seřídit. Špatné zuby se neprojevují pískáním, ale takovým hučením.

to by mě taky zajímalo nám to delá na favoritu ale at hejbes s pákou jak chces tak to píská treba po 1 hodine to pekne sere ale nám to delá uz 4 roky ale zvykli sme si vzdy zesílíme rádio abychom to nesliseli tak az nekdo rekne cim by to mohlo byt tak budu taky rad dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar,

vdaka vsetkym. Odpoved "C" bola spravne.

Boli povolene dve matice ktore su hned pod deklom. Asi sa vytriasli jazdou, kedze vo Feldinej prevodovke sa este nikdo nevrtal.

Teraz, po dotiahnuti, je citit rozdiel. Zvuk je prec a paka pri radeni pekne zapada nieje taka "mlandrava" ako predtym.

Nazdar

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

U feldy 1,6 (290tkm) se mi asi něco rozsypalo v převodovce - po startu se při prvních několika rozjezdech vždycky v okamžiku,kdy naplno zabere spojka, ozvala rána. Pak jsem si všiml hluku, hlavně dvojka a trojka "zpívá" a navíc je slyšet jakýsi chrčení, nejznatelnější je to na volnoběhu při neutrálu bez zmačklé spojky. Při zmačknutí spojky je ticho. Za jízdy je hrčení slyšet se zařazenou rychlostí, na neutrálu se ztiší a při vyšláplný spojce přestane. Jde trochu ztuha řadit. V čem může být problém? Poprvé mě napadlo ložisko spojky, ale v to už ani nedoufam Sad Může se na vstupní hřídeli převodovky vysypat něco krom ložisek? Má cenu řešit nějakou opravu , nebo rovnou převodovku vyměnit? Nemá tady někdo zachovalou na prodej, případně tip, kde ji dobře koupit? Za kolik se asi dá pořídit? Kolik je rozumná cena za práci za její výměnu, pokud bych se do toho nechtěl pouštět sám, případně nějaká záludnost při svépomocné výměně? Trochu hodně otázek, ale za každou odpověď předem díky. Ondra. Případný odpovědi prosím na mail ondra.beran@centrum.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mě se zas stalo,že mi vypadával 3-tí rychlostní stupeň a taky to bylo doprovázeno rachotem.V servisu ji rozebrali a zjistili,že se posunulo trojkové kolečko na hřídeli,tak ho dali zpět a vyrobili součástku,která by měla zabránit dalším posunům.Stálo mě to 3tis. kč a ještě než to rozebrali,tak říkali,že by sehnali jinou převodovku tak kolem 10tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
Nazdar,

vdaka vsetkym. Odpoved "C" bola spravne.

Boli povolene dve matice ktore su hned pod deklom. Asi sa vytriasli jazdou, kedze vo Feldinej prevodovke sa este nikdo nevrtal.

Teraz, po dotiahnuti, je citit rozdiel. Zvuk je prec a paka pri radeni pekne zapada nieje taka "mlandrava" ako predtym.

Nazdar

Zdravím mástejny problém mohl bys přesně popsat o které šrouby jde dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...
  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Mal som presne ten isty problem, piskanie na 5., mne to robilo sice len pri zrychlovani. Za 90,- Kc som kupil novu maticu, otvoril kryt prevodovky - bola povolena matica na hnanom hriadeli, po vymene, zatiahnuti, zaisteni zvuk pri 5.stupni zmizol. Je mozne, ze casom sa povoli aj ta druha na hnacom, skusal som ju klucom, zatial drzi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...