Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Dobrý mechanik. Zvláště po nových rozvodech je třeba zkontrolovat základní předvstřik Dělá se VAgem (na počítači)

Toleranční pole je v grafu mezi červenou a zelenou přímkou Modrá je střed Optimální pro dobré starty studeného motoru je kousek nad modrou tak jako je v grafu.

Pokud předvstřik neodpovídá seřizuje se po zastavení motoru Povolí se 3 osmičky šrouby na hnacím kole vstřikovacího čerpadla a pootočí se (zpravidla stačí jen velmi malinko). Utáhnou se šrouby a znovu se měří až je dosaženo optima. potom by se měly šrouby jeden po druhém vyměnit a utáhnout na předepsaný moment.

post-1028-0-49645100-1353425463_thumb.gi

to bych tak chápal,ale bavíme se u jedničkové octavky.V loni mi dělali rozvody u dvojkové a tam ty tři šroubky byly,ale tady si nejsem jistý

Bavíme se o jedničkové Octavii a motoru TDI Já jsem si jistý. Na dvojkové Octavii jsi viděl tři šroubky na kole vačky. Tam není rotační čerpadlo.

U jedničlové Octavie, motor TDI je rotační čerpadlo a tam je to na hnacím kole čerpadla.

ješte včera jsem tam byl,aby mi to zkontroloval a napíchnul proč to nechce chytat.Akdyž jsem mu to říkal,tak se tam nic přec vag seřídit nedá.To mě taky napadlo že to přes vag nejde,ale mechanicky s tím prej nehýbal.pouze zajistil vrtakem a basta.Utoho jsem byl ale tech třech šroubu jsem si nevšim

Borec mechanik. Vyměň ho. Samozřejmě Vagem se nenastavuje. Vagem se kontroluje základní předvstřik. Nastaví se mechanicky a zkontroluje opět vagem Jak jsem psal výše. Odkud jsi?

ja jsem z prahy

EDIT:

ještě mě napadlo,že bych to rozebral o pootočil s tím sám.Stím nic asi nezkazím.Jako se dělalo u starého passata tam jsem povolil tři šrouby u čerpadla a šloto.

Upraveno od Wojnar
Edituj příspěvky!!

Bez VAgu ať ti ani nenapadne. Kontaktuj v Praze třeba Garnyho. Kontakt najderš tady na foru. Nastavení je otázka cca půl hodiny i s pokecem. Cenu bych tipoval tak do 300,-

tak o.k dík za radu a ozvu se jak to dopadlo

  • 2 týdny později...

Tak na vagu to mám zkontrolované,všechno v pohodě.Ale zjistil jsem že při tom studeném startu vylítne z výfuku modrý dým.Což asi není dobře co.

Upraveno od Wojnar
Font!!

Žhavení v háji.

svíčky jsem měl venku, a žhavěj.Proud do falfek po zapnutí klíčku jde taky.Tak nevím co ještě vyzkoušet.Napadl mě špatnej nějakej vstřik

Upraveno od Wojnar
Font!!

  • 4 týdny později...

Uvěřil jsem, že svíčky žhaví až pod 5 stupínků ( a to mě zmátlo a dost zdrželo při odstranění závady, nestartování octy při cca 7 stupíncích). Strašně dlouho jsem startoval než to naskočilo, pak stačilo trochu motor zahřát a chytalo to jako za mlada. Pokud máte dobrou aku, předvstřik nastavenej při výměně rozvodů, naměříte li napětí na koncovkách kabelů co jdou ke svíčkám ( klíček v poloze žhavení ), nepadá nafta ( v průhledný hadičce od filtru k čerpadlu se nesmí zvětšit bublina při delším odstavení auta), tak si myslím, že Vám pomůže vyměnit všechny čtyři žhavičky ne jen jednu. Toto mám vyzkoušeno na třech TDi motorech. Neuvažuji o vadném čerpadle a vstřicích ( rychle zaklepat na dřevo :kol-28: ). Když to shrnu, octa TDi při studeném motoru žhaví bud' víc nebo míň stále. Tak jako i kontrolka žhavení má proměnlivou dobu svícení. Ještě bych dodal, že když jsem ty tři zbývající svíčky, které se jevily jako dobré vyndal ven a nažhavil, tak u jedný žhavil jen konec a ty dvě do poloviny, což je pro motor, kterej má něco za sebou bych řekl dost málo. :kol-47:

Zamontované svíčky v motoru se dají změřít ohmmetrem a porovnat ještě před demontáží.

Ahoj všichni. Taky řeším horší studenej start u TDI. Po zhasnutí kontrolky žhavení ihned startuji a nastartuji, ale není to ono, nekdy dýl točí. Vše překontrolováno a nic nenalezeno. Až tuto zimu jsem si všiml, že kontrolka žhavení zhasne o dost dřív, něž se rozpojí(cvakne) relé žhavení. Takže už nekoukám na kontrolku, ale poslouchám cvaknutí relé a pak startuju a to už je OK. Čím to je, že to nesouhlasí? žhavičky mám BOSCH

Tak to si mě dostal.Já tedy při žhavení ,když zhasne kontrolka tak taky chvilku čekáma pak startuju,ale žádné relátko cvaknout nesliším,a to si myslím že slyším dobře.Kde by to relátko mělo asi být.

Zamontované svíčky v motoru se dají změřít ohmmetrem a porovnat ještě před demontáží.

Při hodnotě odporu nové svíčky <1Ohm to bude porovnání běžným ohmetrem od ťamana za 3sta tak nějak +- autobus.

Je to relé č.103 v relé boxu.

zdravim.takisto riesim studene starty.auto mavam v garazi a dnes mi nastartovalo az na druhy pokus po dlhom toceni.v decembri som daval menit rozvody a odvtedy mi to zacalo robit.inak som predtym ziadne problemy so startom nemal..ako pisu kolegovia najprv dam skontrolovat predstih Vagom po vymene rozvodov.len mi nejde do hlavy ze dnes pri dlhsom toceni sa mi resetol palubny pc ,myslim hodinky sa vynulovali a orientacny dojazd mi ukazuje chory dojazd v km.nema s tym niekto nejake skusenosti? mam oktavku 1.9 tdi 66kw

Chio nejdříve bych změřil ( nevím jak starou ) AKU v zátěži, kontakty AKU, jestli přichází U na žhaviče, žhaviče. No a potom se uvidí co dál.

Ano velký pokles napětí Pravděpodobně odchází baterka nebo je jen vybitá.

  • 1 měsíc později...

Tak jsem zase tady s nevyřešením problémem.Včera jsem už navydržel,a vyndal jsem vstřiky.Po přezkoušení jsem zjistil,že jeden vstřik otvíral až při větčím tlaku.Tak jsem tam dal jiní lepší.samozřejmě ostatní uplně v pohodě.Dneska ráno jsem přišel ke své koktě,nažhavil a start stále stejnej.takže vstřikama to taky nebylo.poslední varianta špatnej tlak ve válci.Ale není mi jasný proč,když motor nedejcha a má najeto 128000 kmTak tedy prosím o radu e nebo jestli máte kontakt někdo na garnyho z fora.

  • 4 týdny později...

čaute, mam octavii 1 1.9 TDI 66kw najeto 69000Km...jeden den jsem nabil baterii měl 12.8 Voltu po přeměření multimetrem. Hodil jsem baterku do auta a auto nastartovalo.nechla jsem to přes noc asi -8stupnu rano opet celkem v pohode nastartovala.po praci jsem zase šel a startuju a nic.chvili sem počkal a zkoušel znovu jenže baterka už netočila.Opět sem ji nabil a vubec to nechtelo chytnout pak chytla a dival jsem  se na hadičku od filtru do vstřikovacího čerpadla a jde tam celkem dost bublinek, ale auto jede normalně.Po vypnutí motoru se vytvoří bublinka a jde jakoby zpět do filtru a když poslouchám tak jakoby něco teklo do toho filtru(takovy zvuk jako by něco pomalu teklo do něčeho naplněného)a bublika se zvětšuje.Poradíte mi....jinak auto za tepla chytne hned děkuji:)

Bublinku mám i já,ale auto chytá parádně.

Díval jsi se na startér? Třeba potřebuje vyčistit

jo dobře podívu se na ten starter...a když vypneš motor taky ti jde nafta zpět z čerpadla do filtru?......a když přidám plyn tak je tam ještě víc těch bublinek.

Tak to nemám.

Nedřív se podívej zda těsní dobře palivovej filtr 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.