Přejít na obsah

O1 1.6 55kw AEE ... nedrzi volnobeh, ale pouze v klidu


Millosh

Doporučené příspěvky

vim, ze o volnobehu na AEE motoru je toho tady hodne, mam ale specificky problem:

motor nedrzi volnobeh, ale pouze, kdyz je v klidu, za jizdy drzi normalne...

stav auta:

nova klapka-original

nove kabely, nove svicky, original BOSCH, nova zapalovaci civka

novy rozdelovac (neni original)

nova baterka

novy vyfuk komplet

na VAGu zadna chyba,

za studena drzi otacky normalne (cca 1200 otacek a s teplotou klesa na 800 otacek)

jezdi normalne, pokud vyradim za jizdy, volnobeh 800 ot.

pokud vyradim a zastavim, cca po 5-10ti sekundach zacne volnobeh padat, RJ dorovna a to vse dokola, takze kolisaji otacky 600-1000 obcas chcipne...

uz si s tim nevim rady, kazdy napad se ceni !!! jsem ochoten zaplatit za pomoc, ktera povede k vyreseni problemu nebo alespon k presne diagnostice zavady !

diky predem !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám že máš LPG.Asi blbá otázka,ale dělá to to samé na benzín i LPG?

Někdy je to záhada.Mě chcípá za studena i za tepla Favorit.Vyměněný komplet jiný karbec,jiný rozdělovač a cívka,klabely a prostě další řada věcí který by to mohli dělat a bez úspěchu.

Zvláštní,že to nedělá pravidělně ale občas...jednou vše Ok.Jindy chcípá...

Už to neřeším.Holt je to staré auto a bůhví co s tím je.A vrážet do toho peníze..když to jede :kol-32:

Nakone zjistíš ,že to dělá třeba jen nějakej blbej kontakt na čidle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sežeň rozdělovač z vrakáče a uviš že to bude mít volnověch jako zamlada.

Neoriginální rozdělovač má jiné rozměry otočné clony je to sice vřádu desetin milimetru ale tahle nepřesnost oproti originálu uvádí řídící jednotku do omylu o postavení vačkové hřídele.

Editováno: , autor: Zdeněk999
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam LPG, ale je to uplne stejne na benzin i na plyn, to je vyhoda, protoze hledam zavadu na vecech, ktere jsou spolecne, privod paliva apod muzu v klidu vyloucit.

ted je na rade originalni rozdelovac... sice jsem tam mel magenti mareli, ale ten uz nelze sehnat, pouze BOSCH, uvidim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem podobný problém, ale na 1.8T. Já závadu vyřešil boužel jen poněkud dražší výměnou váhy vzduchu. Můžeš ji zkusit odpojit a jestli ti to přestane dělat víš kde je problém, protože já s odpojenou váhou jezdil, se zapojenou boužel ne... Za vyzkoušení nic nedáš ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Člověče mam otevřenou kapotu a hledám a hledám a tu váhu ne a ne najít, nevíte někdo kde má AEE váhu vzduchu,našel sem jednu a vyrábí to fa transporta a je cejchovaná...

_vyrn_124sdk.jpg

Odpojoval sem všechno k čemu vedou nějaky kabely a jedíné co se stalo že to přestalo svítit,blikat,troubit,startovat,každopádně už nemám problém s volnoběhem je pernamentně 0 a vůbec to nehoupe :kol-46:

Editováno: , autor: stk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V poho nic se neděje,nemá,má to jen senzor tlaku v sacím potrubí,ale v jeho případě tipuju zasranou klapku a tyhle motory na ně dost trpěly,stačí postup vyz výše a myslím bude OK,pak je možnost bastl řj a navýšit o 100 otáček malým bypasem,ale nejdřív ať zkusí to nastavení,rozdělovače tam taky kapaly ale většinou to dělalo brajgl v zátěži,cukání apod. a k Zdeněk999 i posunutá clonka na aftermarketu se dá seřídit tak aby to makalo :kol-33:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

klapka je vycistena, ale byla i tak cista, na Vagu O chyb, zakladni nastaveni provedeno, ale beze zmeny...

uz fakt nevim, co s tim...

pokud jedu a vyradim, drzi krasne otacky na 900, pak zastavim a do 5 sekund zacnou kolisat, nekdy vic nekdy min... pokud lehce prislapnu plyn na 1000 otacek, zase drzi krasne a nic nekolisa... vyfukove svody jsou OK, mam novy vyfuk...

ale vypozoroval jsem: pokud drzi na volnobeh a zapnu nejakou zatez (svetla, topeni) tak to zacne kolisat vic, pokud to vypnu, ustali se to a kolisa v mensim rozsahu... napadla mne spatna kostra nbeo tak neco... baterka je 3 tydny nova (Varta Silver 54Ah)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

diagnostika, sporadicka chyba lambdy, jednou OK, podruhe sporadicky signal, potom vymazani chyby, zakladni nastaveni, delano v servisu, nebyl jsem u toho...:-(

za celou dobu auta nebyly s diagnostikou zadne problemy... jen jednou, vadna klapka, dala se nova-original, reset, zakl. nastaveni a jelo se dal...

tu lambdu zkusim dat novou a uvidim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne tohle jsem resil, ty stejne veci menil. i ten rozdelovac, ale problem stale stejny. uz sem si na to zvykl a kdybych to udelal driv, tak sem usetril hromadu penez a casu :kol-31: jinak me pomaha odpojit baterku a pak cca 500 km je to v pohode. ted sem to ale zadrel, tak doufam ze s jinym motorem se tohohle problemu uz zbavim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Řeším to samé. Vyměněno cívka+kabely+rozdělovač+svíčky+klapka (VDO, 9000 za orig. už by mě zabilo). Vyzkoušená lambda, tou to nebylo. Ve dvou servsech to rozebrali, zkoušeli i katalyzátor, vstřiky a nic. Debilní motor.

Editováno: , autor: Falewick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

Kdyby to někomu pomohlo, popíšu můj problém a zážitky se škrtící klapkou motoru 1.6 MPI 55KW AEE v octavii 1999.

Problém, auto špatně startovalo, nedrželo volnoběh a když jsem jel tak škubalo a vynechavalo, taky stojíci při přidani na 1500 - 2000 zaškubaval motor.

Vyměněno: cívka, kabely, víčko rozdělovače, palec a svíčky. = nic nepomohlo.

Výměna škrtící klapky = furt stejné.

Kontrola těsnosti sáni = OK.

Šel jsem tedy cestou kontroly škrtící klapky a změřil její odpor = nebyl žadny (má byt mezi dvěma konektory nahoře/blíž u nastavovače klapy od 3 do 200 ohmu odpor).

Takže klapa z vrakoviště mrtva, stará klapa odpor měla ale jen bzučela, tak jsem zkusil dalši 4 klapy a nic, s odporem bzučeli nebo nic a bez odporu vubec nic, žadná se nepohla.

Proměřena kabeláž k řídíci jednotce a vše ok, vyměněna jednotka a ejhle, klapa s odporem OK, nastavovala, vše začlo fungovat. Ještě na volnoběh kolísaly otáčky v rozmezí 500 - 1100. To vyřešilo nastavení rozdělovače/předstihu (někteří píšou lambda, ale NE)

Ponaučení - klapy na 1.6 trpí a nemusí být dobrá ani náhradní z vrakače, nová je drahá a levná čína nefunguje dobře, navíc může zničit ŘJ.

Bacha na hadici odvětrávání do airboxu a ještě při chybě "volnoběžný spínač" zkontrolovat jestli v měřených hodnotách ukazuje bit na čtvrtém míste '0' a když sešlápnete plyn ukazuje '1'

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Řešíme ten samý problém s volnoběhem.

Vyměněno a zkoušeno vše kromě nastanení rozdělovače / předstihu , a případné výměny řídící jednotky. 

Zatim nevyřešeno.

----

 

Pri testování jsme zjistili nepříjemnou vec že se do konektoru Lambda sondy dole na podvozku pod plastovým krytem občas dostává voda a Lambda se pak tvari jako vadná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...