Miller Vloženo 28. leden 2012 Sdílet Vloženo 28. leden 2012 (editace) Všechny zdravím a prosím o radu. Vlastním necelé dva měsíce mojí škodu Fabii combi 1.9 TDI 74kw. Je kupovaná z Německa, kde se stav jejich a našich silnic nedá srovnávat, a proto počítám, že na nápravě je asi vše původní, když se mi to po cca 2 měsících začalo sypat (vibrace, chvění, hluk atd). Nejdříve jsem udělal komplet brzdy aby ustaly vibrace při brždění (odstraněno), po- té se oběvili větší vibrace další při vyšších rychlostech, tak jsem na radu vyměnil oba spodní čepy na ramenou po tomto zásahu se auto hodně uklidnilo, ale nedávno se oběvily znova při vyšších rychlostech kdy se auto jakoby celé chvěje a člověk cítí i jemné vibrace do volantu (podotýkám, že kola mám vyvážená) do toho se přidalo hučení ložiska nevím zda-li na levém kole nebo pravém, ale to je stejňak jedno, protože bych měnil obě, ale zpět k dotazu...Je vidět, že je nejspíš podvozek za zenitem a potřebuje větší částku k opravě a já Vás prosím o radu co mám krom těch ložisek a věcí co už jsem měnil ještě vyměnit aby vibrace zcela ustaly a já si zase užíval tichou jízdu. V autech se moc nevyznám a nerad bych to dal do prvního servisu s tím, že mi tam údajně vše vyměnily já vysolil 10 tisíc a víc a ona by žádná změna nenastala. Jde mi o to mi poradit jaké díly mám vyměnit, protože si hodlám vše zakoupit na internetu (http://www.cc-autodily.cz/) a s těmito díly teprve jít do servisu aby mi je vyměnily. Nevím jestli koupit silnetbloky (kamarád co mi dělal na převodovce, tak říkal, že mám v prdeli silentblok co vypadá jako psí kost a je přidělaná ze spoda k převodovce, ale to je asi jen kvůli chvění převodovky, ne?), kostice, prej jsou i nějaké čepy nebo tak něco na řízení to by prej taky mohlo způsobovat vibrace, homokineťáky (ale to by prej lupalo a to se ,,zatim,, neděje,, :-)) atd...Budu moc vděčný za rady a pomoc o popřípadě i na cca peníz, který si mám připravit. Děkuji moc...Fábka má najeto 155 tisíc km.... Editováno: 28. leden 2012, autor: Miller Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Casy Vloženo 29. leden 2012 Sdílet Vloženo 29. leden 2012 vibrace může způsobovat silenblok ramene, ložisko, čepy, musíš to zvednout a zkouknout. když chceš kompletně repasovat přední nápravu, tak musíš vyměnit všechno od tlumičů přes siletbloky, kosti stabilizátoru po silentbloky ramen. Dobrý ceny jsou též na www.autodílycz.cz, Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 30. leden 2012 Sdílet Vloženo 30. leden 2012 Pro úplnej klid a pokoj, musíš vyměnit všechno na přední nápravě. Seznam tu myslím někde i je. Ale v servisu to bude hodně drahý tak se připrav, já jsem jen za silentbloky platil 3000... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Casy Vloženo 30. leden 2012 Sdílet Vloženo 30. leden 2012 Příklad cenovýho srovnání : Já pouze koupil zesílený silentbloky a vyměnil jsem je sám( viz přípravek na foru) u mojí fabky to šlo dobře šrouby u předních silentbloků jsem neurval ( protože jsem ji garážoval) ale u bráchovo oba urval Byly zažraný v konzoli ( auto stálo furt venku) a cena asi 1000,- Kčnebo 1200,- Kč. To je rozdíl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 30. leden 2012 Sdílet Vloženo 30. leden 2012 (editace) v první řadě musíš zjistit, co na autě už dosloužilo - a to přes internet fakt neuděláš. Zajeď na STK a tam si nech protřepat přední nápravu - měli by poznat vadné silentbloky, kosti, stabilizátor, vůle žízení apod (o silentbloku převodovky už víš). Nepoznají vadná ložiska či klouby s tím budeš muset na diagnostiku do servisu, pokud se v tom sám nevyznáš. Jedna důležitá zásada: To, že jsi něco před měsícem měnil, neznamená, že se to znovu nepodělalo! Co se cen týče - na zavěšení náprav, zejména jak je v tom guma, se nevyplatí šetřit - preferuj díly jako "originál" či "prvovýroba" případně renomovaná značka. Pokud půjdeš jen po ceně (klidně může být i čtvrtinová), tak to budeš měnit furt dokola a obtíží se nikdy nezbavíš. Jo a pak si taky někde nech otestovat tlumiče - příčin vibrací je zkrátka hodně. Pokud by jsi měl měnit vše, co ti sem kdo napíše, tak by tě nové auto vyšlo určitě levněji :-) Editováno: 30. leden 2012, autor: Wittmann Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 30. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2012 (editace) Nechci zakládat nové téma, tak se natlačím sem. Měl jsem problém s kmitáním volantu a postupně i vibracemi celého auta. O víkendu jsem dělal GO přední nápravy. Měnil jsem převodku řízení (kvůli vůli na hřebenu), vč. čepů a spojovaček. Nové silentbloky ramen, nová ramena + spodní čepy, nové tyčky stabilizátoru. Uložení stabilizátoru jsem nechal původní, protože mi dorazily špatné-větší silentbloky, ale to původní uložení má jen 45000 km a je OK. Kotouče+destičky nové před 2000 km, pneu před 1000 km. Tlumiče včetně uložení jsem dělal loni na jaře, mají cca 20000 km. Takže kromě ložisek a poloos prakticky vše nové. Měřil jsem házivost ložisek a kotoučů - obojí v normě. Dnes jsem byl na geometrii + převážení předních kol. Ty velké vibrace volantu jsou pryč, řízení je úplně o něčem jiném. Ovšem vibrace celého auta zůstaly. Jsou daleko mírnější, jakoby vzdálené, ale jsou tam. Projevují se hlavně mezi 110-120 km/h, ale jsou tam i ve vyšších rychlostech. Jsou mírně cítit i ve volantu. Je jedno jestli jedu konstantní rychlostí, brzdím motorem či akceleruju nebo vyřadím. Kola bych vyloučil - jsou dvakrát vyvažovaná ve dvou různých pneuservisech a třásla by podle mě jen volantem, ne celým autem. Ložiska nehází, takže zbývají asi jen poloosy. V rejdu nic necvaká. Když chci otáčet pravou poloosou (sem a tam), tak tam je drobná vůle, ale fakt minimální. Jak se dají zjistit vůle na vnitřních kloubech (u převodovky)? Mohou se projevovat takto, tedy i vibracemi při jízdě na neutrál? Ještě mě napadlo, že změřím házivost zadních ložisek (bubnů)... Editováno: 30. Srpen 2012, autor: rkonf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.