Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdarec doma na roomstrovi nám motor šíleně bere olej cca 1000 km litr po dálnici možná víc ...je to motor 1.2 htp (51 kw) r.v. 2007 najeto něco kolem 80 tis km .Už jste se s tím někdo setkal...popř kde by mohl být problém ??

Vloženo

Ja měl něco podobného,ale bralo mi to trochu min.Neměl jsem už na to nervy a nechtěl čekat,az někde zůstanu viset s motorem v prkénku,tak jsem koupil motor v Praze na vrakáči za 13000,plus výměna asi 5500kč a je to.Předtím mi ještě repasovali hlavu,stálo to 12000 a nepomohlo.S motorem z vrakáče vše ok.

Vloženo

to je asi nejhorší řešení, koupit jinej motor na vrakáči. do motoru nevidíš a může na tom bý mnohem hůř. nepočítám tu cenu včetně práce za výměnu. já jsem dal 11t. za nový kroužky plus nějaký drobnosti kolem ventilů. tím pádem jsem měl jistotu. ale kupovat černýho petra... jo a pak jsem to hned prodal teda :-D

Vloženo

Na vrakáči mi řekli,že kdyby motor byl blbý,že mi ho vymění za jiný.Sice jak by to bylo s další výměnou netuším,ale motor jede.Už mám na něm dalších 30 tis a vše ok.

Vloženo

Presne takýto problém som mal na svojej starej astre 1,4 16V, mala najazdené 137000km. Pomohla výmena piestnych krúžkov, tesnenia hlavy a tesnení drieku ventilov, tuším to volajú simeringy. Potom som na nej ešte najazdil 60000km a olej som medzi výmenami ani nemusel kontrolovať. Ináč toto u viacventilových motorov vraj spôsobuje hlavne jazda na nízkych otáčkach tzv. podtáčanie motora ...

Vloženo (editace)

Problém u HTP motoru je ten, že aby se vyměnily pístní kroužky, tak musí celý motor ven z auta a navíc málokomu se v tom chce hrabat.

PS: Taky mi to žere olej po výměně hlavy kvůli podpáleným ventilům, cca 0,5l na 2000km.

Editováno: , autor: Haniss
Vloženo

jo přesně tak, nikdo to nechce měnit, je to pracný a pokud to nedělá motorář, tak se to nemusí podařit. ve škoda servisu mně dokonce řekli, že to vůbec nejde a ať si seženu novej motor a pak to akorát přehodí

Vloženo

no oni možno vedia,že to ide,ale ŠA to oficiálne "zakazuje" opravovať,čiže rozoberať motor..preto tá odpoveď,že to nejde...urobiť sa to však dá,treba vedieť správny postup (doťahovacie momenty,poradie doťahovania,aké silikóny treba použiť a kde)..

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Hoši dnes to jsou výměnkáři ne opraváři. Když jsem chtěl nechat opravit auto po drcanečku kde byl naštíplý na fabce rožek nárazníku pod světlem+malinko prohnutý blatník a nechal si udělat rozpočet tak vyrukovali s 20ti tisíci. Udělal jsem to sám zadarmo mimo pár kapek dvojsložkáče a lakovací tužky a zamáčknutí blatníku....

Mám bývalého spolužáka který tvrdí( a to je asi důvod že to nechtějí složitě rozebírat) že Š-A raději posílá polomotory v ceně asi 35ti tisíc a oni přestrojí elektriku. Dělal kroužky na HTP a říkal že ten motor ven nemusí,ale je to práce ne h.vno.

  • o 5 měsíců později...
Vloženo

Možno trošku blbá otázka, ale ako sa dajú vymeniť piestne krúžky bez toho, aby motor musel ísť von z auta? Netreba náhodou pri výmene krúžkov oddeliť vaňu od bloku motora a potom vytiahnuť kľukový hriadeľ spolu s ojnicami a piestami? Alebo sa to dá aj oddelením hlavy motora od bloku motora?

Ďakujem

  • o 1 rok později...
Vloženo

A v příručce mi píšou, že největší úbytek oleje probíhá při záběhu motoru.

 

Mam ted najeto nějak 4500km a olej mi ubyl na měrce tak o 2mm, což neni nějak moc.

 

Tak co dělam špatně? Bud sem blbě zajížděl motor, a nebo se prostě povedl. :)

Vloženo

To je úplne bežné. Mne prakticky neubúda olej ani teraz po 51000km. Ešte som ho nikdy nemusel dolievať. To boli časy so 105kou - každých 1000km trebalo doliať 1 liter ... :)

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Zdar, chcem sa opýtať či sa oplatí a či je vôbec možné vymeniť piestne krúžky na škoda fabia 1.2 htp 40 kw. Problém bol že bol podpálený ventil tie vymenili všetky komplet hlava zgenerálkovaná vymenený rozvod. Všetko je v pohode len som zistil že na (2000 km/2l Oleja) mi začal žrať. Čo mi poradíte. Za odpovede ďakujem. 

Vloženo

Ktory mechanik nema skusenosti okolo HTP tak ti urobi hlavu, rozvody atd. ale nevien žen po určitych km repas hlavy zabije ten motor. Musiš znovu rozobrať na cucky a prekružkovať.

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...
Vloženo

Takže motory HTP 6V a 12V jsou opravitelné? Nebo jinak, dá se do toho koupit sada pístů, pístních kroužků? Přebrousit klikovka, dát jiný šály, udělat výbrus válců? Něco ve stylu velký GO motoru jak se dělal třeba u Š105....

 

Někde jsem čet, že jsou htp motory jako zpotřebák u kterýho se dají max. udělat rozvody a nebo zrepasovat hlavu válců s podpálenýma ventilama?

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Panove, proc pokud je motor bez komprese s podpalenymi ventily, dochazi k nadmernemu opotrebeni pistnich krouzku a po oprave hlavy a narustu komprese krouzky zacnou propoustet a motor zrat olej? Krouzky prece nemuzou byt opotrebovane vice nez u stejneho motoru pri stejnych km, u ktereho se podpalene ventily neobjevily, ne? Pokud maji oba motory stejne km, tak by mely byt krouzky opotrebene stejne a tudiz stejnou spotrebu oleje.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...