Přejít na obsah

Výměna oleje v manuální převodovce 1.9 TDI PD


Peppo

Doporučené příspěvky

Neviete niekto aký je servisný interval výmeny prevodového oleja na OII 1,9 TDI 77kW? V serviske som to nenašiel. Aký olej ide do prevodovky viete poradiť? Na predošlej Fabii čo som mal ,som nemenil za 6 rokov nič a ani v servise my to nemenili,ako dlho vydrží naplň oleja v prevodovke? Ako často ho kontrolovať?? Budem rad za každu informáciu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je bezúdržbová !!!..olej v ní se nemění !!!!!....bezúdržbové převodovky dělá VW už dlouhý léta....na starých Passatech to bylo už zrovna tak...každej ze šesti Passatu co jsem měl mi najel hodně před 300.000km a některý i přes 400.000km a na převodovku nesáhnuto!!!!....u OII zrovna tak...

Ten olej neměňte.....já že jsem puntičkář na auta,tak tohle nedělám....pár známých aktivně olej v převodovce vyměnily(značkový olej dle specifikace) a pak jim začala převodovka řvát a téct!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!....potvrdil mi to i známý z autor.servisu...řekl že pokud převodovka neteče a prostě neni takový zásah co vyžaduje vypuštění oleje,tak na olej v ní nesahat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

olej v prevodovke nepodlieha az takemu

znehodnocovaniu ako olej v motore.ale samozrejme znehodnocuje sa tiez.

Termin celozivotna napln ale existuje. Ale mysli sa tym podla predikcie

kvality taka zivotnost auta,

na ktoru su stavane suciastky v aute. A to je spravidla 5-6 rokov alebo

u malych aut 100-200tis.km, u vacsich 250-300tis.km. Toto sa povazuje

za zivotnost auta. Samozrejme,auta vydrzia aj viac,ale potom sa uz

musia menit veci ktore niesu pisane v nejakych serv.intervaloch,ale

vyzaduje si to situacia, jednoducho povedane, je treba menit veci aby

si zivotnost ktora skoncila predlzil.a potom prichadzaju na rad vymeny

celozivotnych naplni, vymeny zotrvakov,vstrekovacov, turba atd.

Celozivotna napln ludi sem tam zmetie, lebo si myslia,ze je to na cely

ludsky zivot.nie, je to na realny zivot auta.5-6 rokov!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně že všechno má svojí životnost,ale odhadovat životnost na 100-200.000km či 250-300.000km je podle mě blbost.....žáleží na konkrét.přístupu k autu....znám lidi co ti svojim přístupem auto zlikvidujou klidně do 50.000km, ale zas naopak znám takový co maj na OI,staré A6 apod.najet kolem 700.000km z minimem oprav a kdybych ti to auto přivezl a zakryl tachometr, tak tomu neřekneš ani 100.000km.

K tomu převod.oleji...jak jsem řekl..neměňte ho !!!...nikdy jsem ho u aut neměnil, ani u aut co měla přes 400.000km a s převodovkou nebyl nikdy jediný problém...Navíc jak mi řekl známej co dělal mistra u AutoJarov....po zkušenostech co tam měl, kdy si ho tam pár jedinců aktivně nechala vyměnit, jim pak převodovka začala hučet, téct apod.(použit samozřejmě orig.olej)...

Něco jiného je, když se v převodovce dělají nějaké opravy...ale pokud s ní neni nic, tak nechat být a přežije celé auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

ti co to vymeni po 500 000 km tak jim z toho vytece pekna sracka a nebo taky skoro vubec nic - urcite ale aspon kontrolujte kontrolnim a vlastne dolejvacim otvorem stav oleje - jezdit nasucho je mnohem horsi nez jezdit v oleji xxx let starym

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
ti co to vymeni po 500 000 km tak jim z toho vytece pekna sracka a nebo taky skoro vubec nic - urcite ale aspon kontrolujte kontrolnim a vlastne dolejvacim otvorem stav oleje - jezdit nasucho je mnohem horsi nez jezdit v oleji xxx let starym

Rozhodně bych olej alespoň zkontroloval!

Já měnil olej po 3 letech (70tkm). V horkejch dnech při delší jizdě, mi při prudším rozjezdu, kdy jsem vytočil 1st a řadil svižně 2st mi zlobil synchron (převodovka si nepříjemně škrtla) . Nechtěl sem to řešit nákladnou opravou a tak jsem nechal nejprve jen vyměnit olej (castrol \w80) . Byl jsem u toho a já i mechanik jsme zírali na to, že z převodovky vyteklo sotva 1/2 litru. Dle manuálu se plní suchá 1,4L a mokrá 1,0L. To odpovídalo, protože po okraj plnícího otvoru jsme tam nacpali přesně 1L oleje.

Asi Mladý Bolesav někde udělal chybku.

Od té doby je klid a vše funguje jak má.

Nevím-nechápu, proč by po pouhé výměně oleje měla začít převodovka téct, či hučet. To by se musel nalít nějaký olej jiné specifikace , či viskozity, či složení, který rozleptá těsnění???

Jameson

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tak to jso babské povídačky že teče olej po výměně. Většinou je to na vrub stáří a opotředení. Oleje časem stárnou a i přes aditivaci dochází k postupné degradaci oleje. Toho si řidič většinou nevšimne,protože to nastává pomalu a na problém si automaticky zvyká. Teprve po výměně zjistí že je vše lepší, synchrony nezlobí a převodovka je tiší atd. Takže nic není věčné stejně jako dříve dlouhé výměny motorového oleje u koncernových motorů. Postupně se zase intervaly zkracují a to je pro dobro motorů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele já nejsem technik/mechanik ale ekonom, ale když to vemu našim hánackým sedláckým rozumem, jo?

je tam olej, jsou tam kolečka, ty se točí celou dobu jízdy, olej se opotřebovává, já tam dám to samé, ale nové tak horší by to být nemělo, ne?

mě se to teda potvrdilo-ale to už jsem zde psal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele jsem strojař a pár převodovek jsem počítal. Asi takhle: když dáš nový olej nic tím nezkazíš nicméně to je podle mě neekonomické.

Když se s převodovkou normálně zachází (tím myslím když dobře vystavuje spojka a nechcípá žádné ložisko) tak je životnost převodovky hodně velká.

Obzvláště pak třeba planetové převodovky. Počítali jsme že je na cca. 150tis.km teprve dobře zajetá ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím. Mám problém. Při výměně dneska oleje v převodovce nám vyteklo asi tak 0.5 l oleje a zdá se, že tam nějaký ještě zůstal. Když strčím malíček do nalévacího otvoru, tak vevnitř je ještě stále olej. A když tak nalejeme nový, tak se tam vejde ani ne 1deci a už to teče přes okraj. Nesetkal jste se s tím někdo ? Zkoušeli jsem všechno. Nastartovat, zařadit a dám tam 1 - 5 plus zpátečku, ale olej je stále tam a nechce vytéct a nový tam nalít nemůžeme. Zkoušeli jsem to i přes čidlo zpátečky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. Mám problém. Při výměně dneska oleje v převodovce nám vyteklo asi tak 0.5 l oleje a zdá se, že tam nějaký ještě zůstal. Když strčím malíček do nalévacího otvoru, tak vevnitř je ještě stále olej. A když tak nalejeme nový, tak se tam vejde ani ne 1deci a už to teče přes okraj. Nesetkal jste se s tím někdo ? Zkoušeli jsem všechno. Nastartovat, zařadit a dám tam 1 - 5 plus zpátečku, ale olej je stále tam a nechce vytéct a nový tam nalít nemůžeme. Zkoušeli jsem to i přes čidlo zpátečky.

Olej z prevodovky vypustas zo spodu olejovej vane. Vypustny srob je na dne vany.

Obsach oleja v prevodovke je 2 litre.

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej jsme vypustili spodním, kontrolovali na boku převodovky. Problém je v tom, že ten co tam zůstal "blokuje" nalití nového. Kosta103 - kterým víčkem jsi to vypustil ? Teď mi kluci poradili na druhém foru http://forum.octaviaclub.cz/index.php?show...mp;#entry181511

Editováno: , autor: Chadwick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

můžu mít dotaz, proč vůbec ten olej měníš. Co mi paměť sahá nepamatuju se, že bych někdy něco takovýho dělal nebo o tom vůbec přemýšlel. A to jsem s Octaviema najezdil více jak 500 t. km. Možná se pletu, ale mám zato, že tam je stálá náplň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no to máš jistě pravdu s těma kilometrama, takže doplňijící dotaz je, po kolika km to mění. Asi jsem to nenapsal srozumitelně, ale chtěl jsem tím říct, že jsem se nikdy nedostal kilometrama tak daleko, aby mi servisní předpis hlásil výměnu oleje v převodovce.

Editováno: , autor: jirkaK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na předchozí oktávce jsem to měnil ve 180tis. a tam to bylo poznat. Známý co mi to měnil, tak se nestačil divit, co z převodovky teklo za olej ( hnus ). Ale to jsem měl benzina, teď mám TDI, ale i takj jsem to vyměnil. Olej za 500,- koupený přímo ve škodovce. Dělalo to takové šustění při sešlápnuté spojce a teď mám klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, nechci z tebe, nebo sebe dělat blbce, mam OII asi 14 dní, ale měl jsem OI a tam byla náplň v převodce celoživotní. Převodka nemá žádnou vanu( dá se akorát rozpůlit), jen kontrolní šroub, kterým se olej i nalévá, pokud ti teda teče. Bavím se o manuálu, automat jsem neviděl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...