Peppo Vloženo 6. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2009 Neviete niekto aký je servisný interval výmeny prevodového oleja na OII 1,9 TDI 77kW? V serviske som to nenašiel. Aký olej ide do prevodovky viete poradiť? Na predošlej Fabii čo som mal ,som nemenil za 6 rokov nič a ani v servise my to nemenili,ako dlho vydrží naplň oleja v prevodovke? Ako často ho kontrolovať?? Budem rad za každu informáciu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 6. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2009 Není převodovka "bezúdržbová" s doživotní náplní oleje? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
karlos3 Vloženo 6. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2009 Je bezúdržbová !!!..olej v ní se nemění !!!!!....bezúdržbové převodovky dělá VW už dlouhý léta....na starých Passatech to bylo už zrovna tak...každej ze šesti Passatu co jsem měl mi najel hodně před 300.000km a některý i přes 400.000km a na převodovku nesáhnuto!!!!....u OII zrovna tak... Ten olej neměňte.....já že jsem puntičkář na auta,tak tohle nedělám....pár známých aktivně olej v převodovce vyměnily(značkový olej dle specifikace) a pak jim začala převodovka řvát a téct!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!....potvrdil mi to i známý z autor.servisu...řekl že pokud převodovka neteče a prostě neni takový zásah co vyžaduje vypuštění oleje,tak na olej v ní nesahat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 6. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2009 Taky si myslím, že by se do toho nemělo šahat když to funguje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 25. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2009 olej v prevodovke nepodlieha az takemu znehodnocovaniu ako olej v motore.ale samozrejme znehodnocuje sa tiez. Termin celozivotna napln ale existuje. Ale mysli sa tym podla predikcie kvality taka zivotnost auta, na ktoru su stavane suciastky v aute. A to je spravidla 5-6 rokov alebo u malych aut 100-200tis.km, u vacsich 250-300tis.km. Toto sa povazuje za zivotnost auta. Samozrejme,auta vydrzia aj viac,ale potom sa uz musia menit veci ktore niesu pisane v nejakych serv.intervaloch,ale vyzaduje si to situacia, jednoducho povedane, je treba menit veci aby si zivotnost ktora skoncila predlzil.a potom prichadzaju na rad vymeny celozivotnych naplni, vymeny zotrvakov,vstrekovacov, turba atd. Celozivotna napln ludi sem tam zmetie, lebo si myslia,ze je to na cely ludsky zivot.nie, je to na realny zivot auta.5-6 rokov! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blizard Vloženo 25. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2009 Přesně tak, jinak kdyby někdo vymyslel perpektum mobile, tak si za to nechá řádně zaplatit. A zas tak nákladná výměna jednou za 5-6 roků to není. Ale je to na každém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
karlos3 Vloženo 25. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2009 Jasně že všechno má svojí životnost,ale odhadovat životnost na 100-200.000km či 250-300.000km je podle mě blbost.....žáleží na konkrét.přístupu k autu....znám lidi co ti svojim přístupem auto zlikvidujou klidně do 50.000km, ale zas naopak znám takový co maj na OI,staré A6 apod.najet kolem 700.000km z minimem oprav a kdybych ti to auto přivezl a zakryl tachometr, tak tomu neřekneš ani 100.000km. K tomu převod.oleji...jak jsem řekl..neměňte ho !!!...nikdy jsem ho u aut neměnil, ani u aut co měla přes 400.000km a s převodovkou nebyl nikdy jediný problém...Navíc jak mi řekl známej co dělal mistra u AutoJarov....po zkušenostech co tam měl, kdy si ho tam pár jedinců aktivně nechala vyměnit, jim pak převodovka začala hučet, téct apod.(použit samozřejmě orig.olej)... Něco jiného je, když se v převodovce dělají nějaké opravy...ale pokud s ní neni nic, tak nechat být a přežije celé auto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rsrsrs Vloženo 30. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2009 ja osobne som vymenil olej vo svojej octavii po 7rokoch a pri 160 000km asi pred dvomi tyzdnami a teraz asi po 1000km mozem povedat ze radenie ide lahsie aj ked ani pred vymenou som problem nemal... ine nic som po vymene nespozoroval... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SeatJim Vloženo 30. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2009 vyměneno po 7 letech a 110t km, lehčí řazení, neškrtá 2., na stopce po sjezdu opět řadím 1. dvouma prstama, od té doby najeto 27t km, vyměnil jsem za olej pro 6Q přev za 800kč/L, nelituju zde mnou založené téma na DP http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?...&highlight= Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 30. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2009 (editace) ti co to vymeni po 500 000 km tak jim z toho vytece pekna sracka a nebo taky skoro vubec nic - urcite ale aspon kontrolujte kontrolnim a vlastne dolejvacim otvorem stav oleje - jezdit nasucho je mnohem horsi nez jezdit v oleji xxx let starym Editováno: 30. Srpen 2009, autor: Návštěvník Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jameson Vloženo 1. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2009 ti co to vymeni po 500 000 km tak jim z toho vytece pekna sracka a nebo taky skoro vubec nic - urcite ale aspon kontrolujte kontrolnim a vlastne dolejvacim otvorem stav oleje - jezdit nasucho je mnohem horsi nez jezdit v oleji xxx let starym Rozhodně bych olej alespoň zkontroloval! Já měnil olej po 3 letech (70tkm). V horkejch dnech při delší jizdě, mi při prudším rozjezdu, kdy jsem vytočil 1st a řadil svižně 2st mi zlobil synchron (převodovka si nepříjemně škrtla) . Nechtěl sem to řešit nákladnou opravou a tak jsem nechal nejprve jen vyměnit olej (castrol \w80) . Byl jsem u toho a já i mechanik jsme zírali na to, že z převodovky vyteklo sotva 1/2 litru. Dle manuálu se plní suchá 1,4L a mokrá 1,0L. To odpovídalo, protože po okraj plnícího otvoru jsme tam nacpali přesně 1L oleje. Asi Mladý Bolesav někde udělal chybku. Od té doby je klid a vše funguje jak má. Nevím-nechápu, proč by po pouhé výměně oleje měla začít převodovka téct, či hučet. To by se musel nalít nějaký olej jiné specifikace , či viskozity, či složení, který rozleptá těsnění??? Jameson Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wolfspitz Vloženo 6. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2009 Tak tak to jso babské povídačky že teče olej po výměně. Většinou je to na vrub stáří a opotředení. Oleje časem stárnou a i přes aditivaci dochází k postupné degradaci oleje. Toho si řidič většinou nevšimne,protože to nastává pomalu a na problém si automaticky zvyká. Teprve po výměně zjistí že je vše lepší, synchrony nezlobí a převodovka je tiší atd. Takže nic není věčné stejně jako dříve dlouhé výměny motorového oleje u koncernových motorů. Postupně se zase intervaly zkracují a to je pro dobro motorů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 7. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2009 to wolfspitz: Mícháš zde jablka s hruškama. Převodovka není motor. Je to sakra rozdíl! Dokud není žádný problém tak bych olej neměnil.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SeatJim Vloženo 7. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2009 hele já nejsem technik/mechanik ale ekonom, ale když to vemu našim hánackým sedláckým rozumem, jo? je tam olej, jsou tam kolečka, ty se točí celou dobu jízdy, olej se opotřebovává, já tam dám to samé, ale nové tak horší by to být nemělo, ne? mě se to teda potvrdilo-ale to už jsem zde psal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 7. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2009 hele jsem strojař a pár převodovek jsem počítal. Asi takhle: když dáš nový olej nic tím nezkazíš nicméně to je podle mě neekonomické. Když se s převodovkou normálně zachází (tím myslím když dobře vystavuje spojka a nechcípá žádné ložisko) tak je životnost převodovky hodně velká. Obzvláště pak třeba planetové převodovky. Počítali jsme že je na cca. 150tis.km teprve dobře zajetá Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chadwick Vloženo 11. leden 2010 Sdílet Vloženo 11. leden 2010 Zdravím. Mám problém. Při výměně dneska oleje v převodovce nám vyteklo asi tak 0.5 l oleje a zdá se, že tam nějaký ještě zůstal. Když strčím malíček do nalévacího otvoru, tak vevnitř je ještě stále olej. A když tak nalejeme nový, tak se tam vejde ani ne 1deci a už to teče přes okraj. Nesetkal jste se s tím někdo ? Zkoušeli jsem všechno. Nastartovat, zařadit a dám tam 1 - 5 plus zpátečku, ale olej je stále tam a nechce vytéct a nový tam nalít nemůžeme. Zkoušeli jsem to i přes čidlo zpátečky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DIAGNOSTIK Vloženo 11. leden 2010 Sdílet Vloženo 11. leden 2010 To by mně zajímalo,který šroub jste povollili,aby Vám olej vytekl.A kterým to vlastně plníte....Píšeme o převodovce??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kosta103 Vloženo 11. leden 2010 Sdílet Vloženo 11. leden 2010 Taky sem se s tim setkal..povolil se vypuštak a vyteklo cca 0.5 litru...a hladina v ni byla...vypustil sem to tim vičkem na spodku převodovky..pak na 2krat nalil obsah do převodovky...nalil sem pul naplně projel a dolil zbytek prej to naky převodovky dělaj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 11. leden 2010 Sdílet Vloženo 11. leden 2010 (editace) Zdravím. Mám problém. Při výměně dneska oleje v převodovce nám vyteklo asi tak 0.5 l oleje a zdá se, že tam nějaký ještě zůstal. Když strčím malíček do nalévacího otvoru, tak vevnitř je ještě stále olej. A když tak nalejeme nový, tak se tam vejde ani ne 1deci a už to teče přes okraj. Nesetkal jste se s tím někdo ? Zkoušeli jsem všechno. Nastartovat, zařadit a dám tam 1 - 5 plus zpátečku, ale olej je stále tam a nechce vytéct a nový tam nalít nemůžeme. Zkoušeli jsem to i přes čidlo zpátečky. Olej z prevodovky vypustas zo spodu olejovej vane. Vypustny srob je na dne vany. Obsach oleja v prevodovke je 2 litre. Editováno: 11. leden 2010, autor: PROCHY603 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chadwick Vloženo 11. leden 2010 Sdílet Vloženo 11. leden 2010 (editace) Olej jsme vypustili spodním, kontrolovali na boku převodovky. Problém je v tom, že ten co tam zůstal "blokuje" nalití nového. Kosta103 - kterým víčkem jsi to vypustil ? Teď mi kluci poradili na druhém foru http://forum.octaviaclub.cz/index.php?show...mp;#entry181511 Editováno: 11. leden 2010, autor: Chadwick Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 17. leden 2010 Sdílet Vloženo 17. leden 2010 můžu mít dotaz, proč vůbec ten olej měníš. Co mi paměť sahá nepamatuju se, že bych někdy něco takovýho dělal nebo o tom vůbec přemýšlel. A to jsem s Octaviema najezdil více jak 500 t. km. Možná se pletu, ale mám zato, že tam je stálá náplň. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 17. leden 2010 Sdílet Vloženo 17. leden 2010 JIRKAK: Tych 500 t.km si urobil na viacerych octaviach !!!!! A nie na jednej!!!!! To je ten rozdiel. Temy preco treba vymenit olej v prevodovke su tu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 17. leden 2010 Sdílet Vloženo 17. leden 2010 (editace) no to máš jistě pravdu s těma kilometrama, takže doplňijící dotaz je, po kolika km to mění. Asi jsem to nenapsal srozumitelně, ale chtěl jsem tím říct, že jsem se nikdy nedostal kilometrama tak daleko, aby mi servisní předpis hlásil výměnu oleje v převodovce. Editováno: 17. leden 2010, autor: jirkaK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chadwick Vloženo 20. leden 2010 Sdílet Vloženo 20. leden 2010 Na předchozí oktávce jsem to měnil ve 180tis. a tam to bylo poznat. Známý co mi to měnil, tak se nestačil divit, co z převodovky teklo za olej ( hnus ). Ale to jsem měl benzina, teď mám TDI, ale i takj jsem to vyměnil. Olej za 500,- koupený přímo ve škodovce. Dělalo to takové šustění při sešlápnuté spojce a teď mám klid. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davee Vloženo 20. leden 2010 Sdílet Vloženo 20. leden 2010 Ahoj, nechci z tebe, nebo sebe dělat blbce, mam OII asi 14 dní, ale měl jsem OI a tam byla náplň v převodce celoživotní. Převodka nemá žádnou vanu( dá se akorát rozpůlit), jen kontrolní šroub, kterým se olej i nalévá, pokud ti teda teče. Bavím se o manuálu, automat jsem neviděl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.