Přejít na obsah

Výměna oleje v manuální převodovce 1.9 TDI PD


Peppo

Doporučené příspěvky

hanesek,takto podla ELSY nie:

Postup plnění - nalít a pod šroub nové těsnění

už len to,že tam nie je žiadny tesniaci krúžok

remare:

všetko ohľadom vypúšťania čo si sem dal prílohy,tak súhlasí,okrem prílohy č.5

v skratke teda zaistiť radenie,olej vypustiť cez výpustný+zaisťovací kolík..

a teraz to plnenie má jednu vychytávku a to,že sa to plní cez spínač cúvacích svetiel....čiže odistiť radenie,vyšróbovať spínač,nasadiť hadičku s lievikom a naliať 1,7 litra oleja,zašróbovať spínač a hotovo...

NIE 1,9 litra,ako sa tu spomínalo..toto množstvo sa nalieva v tom prípade,ak bola prevodovka rozobraná (rozpolená)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hanesek:

víš opravdu že se olej nalévá přes spínač couvacích světel? Podle obrázku tam jsou 2 výpustné šrouby č.5 a 1 gumová zátka č.10, tím bych to tam nalil já. Nikde nevidím spínač couvaček. Nebo jestli máš DP s touto převodovkou mohl bys sem pověsit přesný návod výměny oleje, nerad bych něco podělal.

post-69833-0-57487800-1332780061_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nie som hanesek,ale libero1071 :kol-27:

len tou pozíciou č.10 NIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :doh ...cez to by si si teda pomohol..všetko by si nalial do spojky...a spínač cúvacích svetiel tam ani vidieť nemôžeš,lebo tam nie je vykreslený

tu to máš :kol-31:

post-62595-0-51403900-1332780693_thumb.j

Editováno: , autor: libero1071
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 11 měsíců později...

Ahoj všem,

provedl jsem výměnu převodového oleje při 164300 km a stáří auta 5 let. Na převodovce jsou dva imbusy velikost 17 mm. Nalévací a výpustní šli v pohodě povolit bez většiho problému. Auto jsem musel zvednout, použil jsem nájezdy,aby olej vytekl. Pokud necháte auto stát na kolech nevyteče všechen olej. Z převodovky mi vyteklo přesně 1,8 litru zřejmě tam ještě trochu zůstalo. Původni náplň je prý něco kolem 2,1 litrů. Čas vypoušteni se protáhl na cca hodinu. Doplnil jsem potrebné množství originálnim olejem,který jsem zakoupil na CC-Autodíly Kosořice.

A teď to nejdůležitější...pokud se vám olej neztrácí neměňte. Dělal jsem to uplně zbytečně. Olej byl v pohodě bez špíny a skoro jako nový. Otázka je jak vypadá olej ve starším voze s jiným počtem ujetých km.

Ještě na jednu maličkost jsem zapomenul...při vraceni zátek jsem použil na utěsnění závitu trochu teflonové pásky pro připad,že by to teklo. Zátky nemají těsnění jsou zřejme do kónusu. Pro svůj klid jsem to raději utěsnil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cau, uz jsem se ptal ve vedlejsim vlakne, ale to nebylo o 5Q prevodovce, tak to zkusim jeste tady.

 

V SA mi podle VIN dali olej G 070 726 A2. Ten jsem tam nalil a neresil to. Nedavno jsem se ale podival do DP a zjistil, ze do prevodovky GQQ (kterou mam) patri olej G 052 726 A2. Nevi nekdo, v cem se tyto oleje lisi? Nedali mi spatny olej?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
 

Cau, uz jsem se ptal ve vedlejsim vlakne, ale to nebylo o 5Q prevodovce, tak to zkusim jeste tady.

 

V SA mi podle VIN dali olej G 070 726 A2. Ten jsem tam nalil a neresil to. Nedavno jsem se ale podival do DP a zjistil, ze do prevodovky GQQ (kterou mam) patri olej G 052 726 A2. Nevi nekdo, v cem se tyto oleje lisi? Nedali mi spatny olej?

 

 

Kdyby to nekoho zajimalo, tak jsem nekde vycetl, ze rozdil mezi tema olejema v podstate neni. G 070... je jen nejaka nova verze, ktera je sice nejakym zpusobem upravena, aby snad sla pouzit do vice typu prevodovek, ale nic zasadniho. V podstate stejne oleje.

 

Dale jsem si psal s panem Sixtou o mem problemu s razenim 2°. Ani jeden z vyse uvedenych oleju pry vzhledem k tomuto problemu neni vhodny. Doporucil mi olej G 052 512 A2, ktery by to mel vyresit. Plnici mnozstvi je 2,0 l + 0,1 l. To chapu tak, ze tam musi byt 2,0 - 2,1 l. Vzhledem k baleni po litru jsem tam nalil 2,0 l. Naplnit se to musi vrchem, pres kontrolni otvor tam tolik oleje nedate. (Vypousteni samozrejme pres vypustni otvor + cep radici vidlice.)

 

Razeni 2° se okamzite zlepsilo, ale zatim jsem to moc neprojel, tak uvidime, jak se to bude chovat dale.  :kol-47:

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

Jasně že všechno má svojí životnost,ale odhadovat životnost na 100-200.000km či 250-300.000km je podle mě blbost.....žáleží na konkrét.přístupu k autu....znám lidi co ti svojim přístupem auto zlikvidujou klidně do 50.000km, ale zas naopak znám takový co maj na OI,staré A6 apod.najet kolem 700.000km z minimem oprav a kdybych ti to auto přivezl a zakryl tachometr, tak tomu neřekneš ani 100.000km.

K tomu převod.oleji...jak jsem řekl..neměňte ho !!!...nikdy jsem ho u aut neměnil, ani u aut co měla přes 400.000km a s převodovkou nebyl nikdy jediný problém...Navíc jak mi řekl známej co dělal mistra u AutoJarov....po zkušenostech co tam měl, kdy si ho tam pár jedinců aktivně nechala vyměnit, jim pak převodovka začala hučet, téct apod.(použit samozřejmě orig.olej)...

Něco jiného je, když se v převodovce dělají nějaké opravy...ale pokud s ní neni nic, tak nechat být a přežije celé auto.

Nedalo mi to a musel jsem se kvuli Tobe registrovat, ale ono se to hodi do budoucna.

 

Clovece, Ty bys mel dostat jednu po papuli, a meli by te ucinit nesvepravnym tahove bludy tady vypoustet.

Dozivotni napln je takovy blud, ze to jsem to jeste nevidel. Jestli ma znamy na Jarove spatne zkusenosti po vymene, tak by mej jit asi na nejake skoleni, kde by ho to naucili.

Zadna olejova napln neni dozivotni!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Brzdi, kolego, brzdi. Vyjádři svůj názor, ale bez urážení a napadání. karlos, na rozdíl od tebe, má mnoho zkušeností s mnoha vozy a ty u něj mají najeto kvanta kilometrů. A jak je vidět, s převodovkami neměl celkem žádné problémy - tak sem napsal svoje zkušenosti a z nich odvozené doporučení olej neměnit. Nikde ale nevidím, že by někomu jinému za odlišný názor psal to, co ty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...